منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

Spain Lucrative Visa

اقامت تمکن مالی اسپانیا

اقامت تمکن مالی اسپانیا یکی از برنامه های محبوب مهاجرت به اسپانیاست که در آن فرد متقاضی با اثبات توان مالی خود به دولت اسپانیا مجوز اقامت اسپانیا را بدست می آورد و می تواند در این کشور زندگی کند.

دریافت اقامت خود حمایتی اسپانیا با اثبات درآمد های ثابت و مستمر که از منابع مختلف ممکن است بدست آید امکان پذیر است. به روایتی متقاضی اعلام می کند که بدون آنکه نیازی به کار داشته باشد می تواند در اسپانیا زندگی کند.

[yasr_visitor_votes]

اقامت تمکن مالی اسپانیا ، اقامت خود حمایتی اسپانیا

معرفی اقامت تمکن مالی اسپانیا

اقامت تمکن مالی اسپانیا نوعی برنامه مهاجرتی در بستر قوانین و مقررات اسپانیا است که به موجب آن به اشخاص متقاضی با میزان ثروت و درآمد مشخص مجوز اقامت اعطا میگردد . هدف این نوع مجوز که نام دیگر آن اقامت خود حمایتی اسپانیا است فراهم کردن یک راه حل مطمئن برای کسانی است که علاقه دارند در اسپانیا زندگی کنند.

ذکر این نکته ضروری است که همانطور که از نام اقامت تمکن مالی اسپانیا  بر می آید ، این روش بیشتر مناسب کسانی است که از پشتوانه مالی کافی به اندازه ای برخوردار هستند که بتوانند بدون اشتغال در اسپانیا امورات خود را بگذرانند .

چرا مهاجرت به اسپانیا؟

مهاجرت به اسپانیا می‌تواند برای افراد بسیاری از نظر اقتصادی، فرهنگی و زندگی مفید و موثر باشد. مخصوصا در روش دریافت اقامت تمکن مالی اسپانیا که هزینه چندانی را به متقاضیان بار نمی کند ، زندگی در اسپانیا می تواند بسیار جذاب باشد. برخی از مزایای مهاجرت به اسپانیا عبارتند از:

1. طبیعت فوق العاده: اسپانیا با مناظر طبیعی زیبا، آب و هوای خوب و سواحل شنی، یکی از بهترین محیط‌های زندگی در جهان است.

2. امکانات بهداشتی عالی: سیستم بهداشتی عمومی اسپانیا در بیشتر مناطق آن بسیار پیشرفته و موثر است.

3. فرهنگ و تاریخ غنی: اسپانیا با فرهنگ و تاریخ غنی خود، یکی از جذاب‌ترین کشورهای جهان برای بازدیدکنندگان است.

4. امکانات تفریحی و توریستی: اسپانیا دارای شهرها و مناطق توریستی بسیاری است که به راحتی قابل دسترسی هستند.

5. امکانات آموزشی عالی: اسپانیا دارای دانشگاه‌هایی با سطح بالا و برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان است.

6. بازار کار و فرصت‌های شغلی: اسپانیا با بازار کار گسترده و متنوعی برای شاغلین مختلف، فرصت‌های شغلی بسیاری ارائه می‌دهد.

7. مراکز خرید و خدمات متنوع: شهرهای اسپانیا دارای مراکز خرید و خدمات متنوعی هستند که به راحتی قابل دسترسی هستند.

8. امکانات حمل و نقل: سیستم حمل و نقل عمومی اسپانیا بسیار پیشرفته و امکانات حمل و نقل راحت و مناسبی را برای سفر در داخل و بین شهرها فراهم می‌کند.

همچنین، با توجه به وضعیت جغرافیایی اسپانیا، این کشور می‌تواند برای افرادی که به دنبال مهاجرت به اروپا هستند، یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. درواقع، اسپانیا در نزدیکی آفریقا و مشرق میانه و در مرکز غربی قاره اروپا قرار دارد و به راحتی قابل دسترسی است. همچنین، به علت عضویت اسپانیا در اتحادیه اروپا، شهروندان این کشور دسترسی به بازار کار و فرصت‌های شغلی در سایر کشورهای اروپایی را دارند.

مزایای اقامت خودحمایتی اسپانیا

آرامش و امنیت

زندگی در اسپانیا با خود آرامش و امنیت فوق العاده ای را به همراه دارد.

استاندارد بالای زندگی

دارنده اقامت تمکن مالی اسپانیا از استانداردهای بالای زندگی برخوردار می گردد.

سفر آزادانه در شنگن

با اقامت خود حمایتی اسپانیا با همه کشور های شنگن آزادانه سفر می کنید.

مسیر اقامت دائم اسپانیا

دارنده اقامت تمکن مالی اسپانیا می تواند بعد از 5 سال اقامت دائم دریافت کند.

دریافت پاسپورت اسپانیا

پس از 10 سال زندگی در اسپانیا می توانید برای دریافت پاسپورت درخواست دهید.

مشمولیت خانواده

دارنده اقامت اسپانیا می تواند همسر و فرزندان خود را نیز همراه ببرد.

متخصص در انواع روشهای اخذ اقامت اسپانیا

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در اروپا شرکت ثبت شده است و خدمات مستقیم را طی چند سال گذشته ارائه می دهد.

اقامت تمکن مالی اسپانیا در 2023

شرایط اخذ اقامت تمکن مالی اسپانیا

ویزای تمکن مالی اسپانیا هم به مانند هر برنامه مهاجرتی دیگر شرایط و ضوابطی دارد و شخص متقاضی باید اسناد و مدارک مربوطه را ارائه کند . سرفصل های کلیدی برای اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا از قرار زیر می باشد :

  • متقاضی باید اثبات کند که به مبلغ ماهیانه مشخصی را از یک منبع مالی دائمی دریافت می کند . به طور مثال درآمد دریافتی از سرمایه گذاری ها و در آمد حاصل از بازنشستگی . البته لازم به ذکر است دریافت حقوق ناشی از اشتغال مشول این عنوان نمی گردد همچنین سود حاصل از وجوه حسابهای بانکی .  میزان این مبلغ ثابت برای اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا حداقل ۲۵۰۰ یورو می باشد .
  • متقاضی باید اثبات کند که در طول یک سال ، مبلغ مناسبی را در حساب بانکی خود به عنوان میانگین موجودی حساب ، نگهداری کرده است . حساب بانکی باید به نام خود شخص متقاضی باشد و حداقل میانگین موجودی حساب مبلغ ۷۰ هزار یورو می باشد . این مبلغ باید در هر لحظه ، بلافاصله قابل برداشت باشد .

سایر مدارکی که برای دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا ضروری است گواهی عدم سوء سابقه قضایی ، گواهی سلامت جسمانی  و یک اجاره نامه معتبر در کشور اسپانیا است . ( متقاضی باید یک آدرس معتبر را برای خود اجاره کند )

مراحل اقامت تمکن مالی اسپانیا

پس از اینکه وکلای مهاجرت شما کلیه مدارک مورد نیاز علاوه بر فرم ها و تقاضانامه ها را مبنی بر درخواست ویزای توان مالی اسپانیا دریافت داشتند  ، اولین اقدام مراجعه به سفارت و یا کنسولگری اسپانیا در تهران می باشد . شما باید تقاضانامه و پرونده خود را به سفارت اسپانیا در تهران تقدیم نمایید . در گام بعدی سفارت ، پرونده شما را به سازمان مهاجرت اسپانیا ارسال می نماید .

از زمان تایید تقاضانامه  شما برای ویزای توان مالی اسپانیا ، ظرف ۳۰ روز سفارت با شما تماس خواهد گرفت تا برای دریافت ویزای اسپانیا به سفارت مراجعه نمایید . شما باید ظرف مدت مشخص شده در ویزا ( معمولا ۹۰ روز ) وارد کشور اسپانیا شوید . همچنین باید اطمینان حاصل کنید که پاسپورت شما در زمان ورود به اسپانیا مهر بخورد .

ظرف یک ماه از ورود شما به اسپانیا ، شما باید در استانی که قصد اقامت و زندگی دارید ، به سازمانهای مربوطه درخواست اقامت در اسپانیا را تقدیم نمایید .  اگر در بارسلونا و سانتاکروز قصد اقامت داشته باشید وکلای ما شما را همراهی خواهند کرد و در شهرهای دیگر نیز ما شما را پشتیبانی خواهیم کرد .

مجوز اقامت اولیه شما در اسپانیا به شما اجازه اقامت یک ساله را می دهد . در زمان تمدید مجوز اقامت اسپانیا ( که شما باید مجددا موجود بودن شرایط لازم را اثبات کنید ) ، مجوز اقامت شما به مدت ۲ سال دیگر تمدید خواهد شد .  در تمدید دوم ، مجددا برای دو سال دیگر مجوز اقامت خواهید داشت و  در تمدید بعدی به مدت ۵ سال مقیم اسپانیا خواهید بود.

اقامت تمکن مالی اسپانیا در 2023
دریافت اقامت خود حمایتی اسپانیا

دریافت اقامت خود حمایتی اسپانیا

دپارتمان مهاجرت اریکه عدل ، تقاضای ویزای تمکن مالی شما را از ابتدا تا انتها پشتیبانی خواهد کرد . عمده فعالیت های ما در این خصوص از قرار زیر است :

  • بررسی اولیه وضعیت و مدارک شما و دیدار حضوری و یا تلفنی با شما با هدف بررسی مناسب بودن این برنامه مهاجرت برای شما .
  • پاسخگویی به کلیه سوالات شما در خصوص پروسه اخذ ویزای توان مالی اسپانیا .
  • بررسی کامل و دقیق کلیه فرم ها ، تقاضانامه ها و مدارک و اطمینان از اینکه این مدارک به دست مقامات صالح مهاجرت رسیده اند .
  • پیگیری مداوم تقاضای ویزای تمکن مالی اسپانیا  در سفارت ، ما به محض تسلیم تقاضا با سفارت هماهنگ می کنیم که پروسه به درستی طی شود .
  • پس از اینکه تقاضانامه بدست مقامات اسپانیایی رسید ما پیگیری خود را در ادارات مربوطه آغاز میکنیم تا مطمئن شویم مدارک دیگری مورد نیاز نباشد و پروسه در مسیر صحیح ادامه یابد .
  • دریافت نامه پذیرش تقاضای ویزای توان مالی اسپانیا  از جانب شما و راهنمایی کامل شما از بدو ورد به اسپانیا برای دریافت مجوز اقامت در اسپانیا .

پرسش و پاسخ های اقامت اسپانیا

درباره اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی می پرسند:​

اثبات حداقل ۲۵۰۰ یورو درآمد ماهیانه برای هر نفر در اقامت خود حمایتی اسپانیا ضروری است. 

مقدار درآمد ماهیانه برای هر عضو اضافی خانواده در ویزای بازنشستگی اسپانیا، به صورت دقیق توسط دولت اسپانیا تعیین نمی‌شود و بستگی به شرایط هر خانواده دارد. با این حال، به طور کلی می‌توان گفت که برای هر عضو اضافی خانواده، حداقل مقداری از درآمد ماهیانه بیشتر از ۶۰۰ یورو لازم است.

مثلاً، برای خانواده‌ای که شامل دو نفر بزرگسال و دو نفر کودک است، درآمد ماهیانه بیش از ۳٫۲۰۰ یورو لازم است. این مبلغ شامل درآمد حداقل ۲٫۵۰۰ یورو برای شخص اول، و هر عضو اضافی خانواده به مقدار ۶۰۰ یورو بیشتر از درآمد شخص اول محاسبه می‌شود.

در اقامت خود حمایتی اسپانیا همسر و فرزندان زیر 18 سال می توانند شما را همراهی کنند. 

فرزندان وابسته بالای 18 سال در صورتی که دارای بیمه ، مجرد و در حال تحصیل باشند، نیز می‌توانند در کنار شما به عنوان اعضای خانواده درخواست اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی کنند. در این صورت، به شرط ارائه مدارک لازم مانند گواهی‌نامه تحصیلی و بیمه، می‌توانند به عنوان وابسته‌های شما به حساب آورده شوند.

خیر با این نوع اقامت شما در اسپانیا نمی توانید کار کنید. تصور بر این است که شما توانایی تامین معیشت خود بدون کار کردن در اسپانیا را دارا هستید.

اگر سوالتان را در لیست بالا نیافتید، در سامانه مشاوره آنلاین به صورت رایگان سوالتان را مطرح نمایید و از وکلای متخصص پاسخ دریافت کنید.

سوابق کار ما در اسپانیا از 2013

گلدن ویزا
0
تمکن مالی
0
کارآفرینی
0

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

برای رزرو وقت مشاوره حضوری یا ویدئویی با وکلا با ما تماس بگیرید. همچنین می توانید سوالات خود را در سامانه مشاوره حقوقی آنلاین اریکه عدل مطرح نمایید.

موسسه حقوقی اریکه عدل

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...