منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

Retirement & wealth visa

اقامت خود حمایتی اروپا

ویزای تمکن مالی اروپا یا همان ویزای خود حمایتی اروپا برای کسانی است که دارای آمدهای مستمر و ثابت هستند و این درآمدها بدون حضور فیزیکی آنها هم حاصل می شوند. این افراد می توانند برای ویزای خود حمایتی اروپا اقدام کنند.

دپارتمان مهاجرت موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل با بیش از یک دهه فعالیت در حوزه اقامت خود حمایتی اروپا و تعداد زیادی کیس موفق ، بهترین و تخصصی ترین خدمات حقوقی و مهاجرتی را در خصوص اتحادیه اروپا ارائه می دهد. 

اقامت خود حمایتی اروپا ، اقامت تمکن مالی اروپا

دریافت اقامت از طریق تمکن مالی

روش دریافت اقامت از طریق تمکن مالی  یا ویزای تمکن مالی به اشخاصی تعلق می‌گیرد که از تمکن مالی خوبی برخوردار باشند و به عبارتی با هزینه شخصی بتوانند خودشان را حمایت کنند. از این‌ رو ، این اقامت را اقامت تمکن مالی ، ویزای خود حمایتی یا ویزای بازنشستگی می‌نامند.

در ویزای تمکن مالی یا ویزای بازنشستگی ، شرط این است که شخص متقاضی درآمدهای ثابت و مستمر داشته باشد که بدون نیاز به حضور فیزیکی او بدست بیایند. به عبارت دیگر شخص مجبور نباشد برای این درآمد ها کار فیزیکی بکند.

این درآمد می‌تواند از چند محل ثابت شود:

  • سود سپرده بانکی
  • اجاره‌نامه ملک
  • حقوق بازنشستگی
  • سود سهام شرکت بورسی

تصمیم گیری در خصوص انتخاب برنامه مهاجرتی خودحمایتی یا تمکن مالی موکول به این است که شما کاملا شرایط خود را ارزیابی کرده باشید. محمد مسعودی ، وکیل بین المللی در مقاله « سه گام اساسی مهاجرت موفق » به شما کمک می کند که تصمیم گیری صحیحی داشته باشید.

اقامت خودحمایتی

چرا ویزای تمکن مالی ؟

مزایای ویزای خود حمایتی اروپا

ویزا با اثبات درآمد

متقاضی با اثبات درآمد از محل بازنشستگی یا اجاره املاک ویزا دریافت می کند.

عدم نیاز به سرمایه

ویزای خود حمایتی اروپا به سرمایه خاصی نیاز ندارد.

مسیر اقامت دائم

دریافت اقامت دائم در روش خودحمایتی اروپا امکان پذیر است.

مسیر شهروندی اروپا

بعد گذارن مهلت قانونی می توانید برای دریافت پاسپورت اروپا اقدام کنید.

حق کار و تحصیل

در اقامت تمکن مالی معمولا کار و تحصیل منع نشده است.

مشمولیت خانواده

همسر ، فرزندان و پدر و مادر متقاضی و همسرش مشمول خواهند بود.

یکی از محبوب ترین موارد اقامت خود حمایتی اروپا ، ویزای بازنشستگی یا همان ویزای تمکن مالی پرتغال است. این نوع اقامت که در قالب دریافت ویزای D7 این کشور قابل دستیابی است،  برای کسانی که عمدتا بازنشسته هستند و حقوق بازنشستگی دریافت می دارند و یا کسانی که از محل املاک و سرمایه ها ، درآمد مستمر دارند ، مناسب است.

در برنامه ویزای تمکن مالی پرتغال باید اثبات شود که شخص متقاضی درآمد کافی برای زندگی در پرتغال را دارد بدون اینکه نیازی به کار کردن داشته باشد.

اخیرا بازنشته های بسیاری از کشورهای اروپایی همچون فرانسه و سوئد به سمت پرتغال سرازیر شده اند و همگی متقاضی ویزای تمکن مالی پرتغال هستند. علت هم ۱۰ سال معافیت مالیاتی و ارزان قیمت بودن این کشور است.

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل گسترده ترین خدمات حقوقی ایرانی را در پرتغال دارد. یکی از این خدمات ویزای تمکن مالی پرتغال یا همان ویزای D7 پرتغال است

گزینه دیگر که برای دریافت اقامت تمکن مالی اروپا بر سر زبانهاست ، اقامت خودحمایتی با تمکن مالی اسپانیاست. ویزای تمکن مالی اسپانیا نوعی برنامه مهاجرتی در بستر قوانین و مقررات اسپانیا است که به موجب آن به اشخاص متقاضی با میزان ثروت مشخص  که درآمد ثابت هم دارند ، اعطا میگردد.

ویزای تمکن مالی اسپانیا هم به مانند هر برنامه مهاجرتی دیگر شرایط و ضوابطی دارد و شخص متقاضی باید اسناد و مدارک مربوطه را ارائه کند.

متقاضی باید اثبات کند که مبلغ ماهیانه مشخصی را از یک منبع مالی دائمی دریافت می کند. به طور مثال درآمد دریافتی از سرمایه گذاری ها ، املاک و در آمد حاصل از بازنشستگی .

البته لازم به ذکر است دریافت حقوق ناشی از اشتغال مشمول این عنوان نمی گردد همچنین سود حاصل از وجوه حسابهای بانکی .  میانگین این مبلغ ثابت برای اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا حداقل ۲۲۰۰ یورو برای متقاضی اصلی و ۵۵۰ یورو در ماه برای اعضای خانواده می باشد .

ویزای خود حمایتی پرتغال یک مسیر مطمئن برای دریافت اقامت اروپا برای بازنشستگان و افرادی است که درآمد ثابت و مستمر دارند.

در قوانین پرتغال از این نوع ویزا تحت عنوان D7 یاد می شود.

دریافت اقامت خود حمایتی اروپا در فرانسه

مورد دیگری که در لیست اقامت خود حمایتی اروپا باید به آن بپردازیم ، ویزای تمکن ملی کشور فرانسه است. 

نکته ای که باید بدانید این است که اگر درخواست اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی را داشته باشید، تنها مدارک تمکن مالی و دارایی‌های داخل کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شما نیاز به انتقال دارایی‌ها و سرمایه گذاری یا ثبت شرکت در کشور فرانسه نخواهید داشت. این اقامت مناسب افرادی می‌باشد که مایل به سرمایه گذاری یا پرداخت مالیات نمی‌باشند.

اما اجازه بدهید ببینیم چه منابعی برای اثبات تمکن مالی مورد نیاز است؟

  • سود سپرده بانکی
  • سود سهام شرکت‌ها و موسسات و کارخانجات و….
  • اجاره مستغلات بر اساس سند ملکی رسمی و اجاره نامه رسمی
  • حقوق باز نشستگی

دریافت اقامت تمکن مالی اروپا از طریق یونان

ویزای تمکن مالی یونان ، ویزای بازنشستگی یونان براساس قوانین مهاجرت، دولت یونان برای افراد غیر اروپایی که دارای تمکن مالی در کشور خود هستند ، مجوز اقامت یونان را صادر میکند.

اما در راستای دریافت اقامت خود حمایتی اروپا از طریق یونان ، اثبات تمکن مالی چگونه است؟ در این روش متقاضی با ارائه مدارک مالی (مثل حقوق ماهیانه خود، اسناد مالکیت، اجاره نامه، حساب بانکی و …) ثابت می کند که میتواند ماهیانه ۲ هزار یورور برای خود و ۴۰۰ یورو برای هرکدام از افراد تحت تکفل خود می تواند بپردازد.

در این صورت یک مجوز اقامت ۲ ساله برای فرد صادر می گردد و در صورتی که قوانین یونان توسط شخص رعایت شود، اقامت او هر ۳ سال یک بار تمدید می شود.

مزایای ویزای تمکن مالی یونان ، ویزای بازنشستگی یونان را هم بررسی کنید:

  1. ورود آزادانه به سایر کشورهای حوزه شینگن و اقامت در کشورهای اروپایی
  2. معافیت از پرداخت مالیات
  3. اخذ اقامت بلند مدت اتحادیه اروپا و مهاجرت به اروپا با کمترین هزینه ممکن
  4. استفاده از بیمه درمانی یونان

پرسش و پاسخ های اقامت تمکن مالی اروپا

درباره ویزای خود حمایتی می پرسند:​

خیر اگر چه بازنشسته ها شانس بیشتری برای دریافت ویزای تمکن مالی دارند اما هر شخصی که درآمد ثابت و مستر در محل منابع ذکر شده داشته باشد می تواند برای ویزای خودحمایتی اقدام کند.

به عنوان یک قاعده کلی همسر و فرزندان زیر 18 سال متقاضی ویزای بازنشستگی میتوانند به تبعیت متقاضی اصلی ویزا و سپس اقامت بگیرند. با این حال باید اثبات شود که متقاضی توانایی تامین معیشت آنها را دارد.

این موضوع بستگی به کشور مقصد دارد. مثلا در پرتغال کار کردن منع نشده است در حالیکه در اسپانیا استغال فرد دارای ویزای بازنستگی ممنوع است. به هر صورت فرض بر این است که این افراد بدون کار کردن بتوانند امورات خود را بگذرانند.

منابع مستمر مالی که در کشور متبوع فرد متقاضی باید باشد. در هر صورت توصیه بر این است که یک حساب بانکی در کشور مقصد افتتاح شود و حداقل هزینه های اقامت یکساله در آن حساب سپرده گذاری شود. 

خیر ، میزان سن در ویزای تمکن مالی و ویزای خود حمایتی اهمیت محوری ندارد، منتها اگر شخص قرار است خود را بازنشسته معرفی کند باید میان سن او و سن قانونی بازنشستگی مطابقت وجود داشته باشد. 

در برخی کشورها بله و در برخی کشور ها خیر. به هر صورت داشتن یک حساب یورویی قابل استعلام در اروپا کیس شما را قوی تر خواهد کرد. 

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کارتون رو راه انداخت؟

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

اگر در خصوص ویزای تمکن مالی اروپا نیاز به اطلاعات بیشتر دارید با ما در تماس باشید. خوشحال می شویم کمک کنیم. همین طور می توانید از خدمات مشاوره مهاجرت آنلاین نیز استفاده کنید.

 

اقامت خود حمایتی و تمکن مالی در 2022

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟