منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

بیمه سلامت در یونان

بیمه سلامت در یونان
بیمه سلامت در یونان
در این مقاله قصد داریم در باب موضوعاتی از جمله: تامین اجتماعی یونان و خدمات پزشکی یونان سخن بگوییم که مهم ترین مبحث آن منوط به مراقبت های پزشکی در یونان و بیمه سلامت در یونان می باشد، با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

تیم موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در این مقاله قصد داریم در باب موضوعاتی از جمله: تامین اجتماعی یونان و خدمات پزشکی یونان سخن بگوییم که مهم ترین مبحث آن منوط به مراقبت های پزشکی در یونان و بیمه سلامت در یونان می باشد، با ما همراه باشید.

 

خدمات پزشکی یونان

سازمان تامین اجتماعی یونان به عنوان یکی از بهترین سازمان در جهان رتبه بندی شده است. خدمات پزشکی یونان در عملکرد کلی به نسبت کشورهایی اروپایی مانند آلمان و انگلستان بالاتر است.

یونانیها در میان سلامت ترین افراد دنیا هستند و یکی از بالاترین انتظارات زندگی در اتحادیه اروپا را دارند. کشور یونان یکی از کمترین میزان بیماری های قلبی در جهان را دارد که عمدتا به رژیم غذایی آنها مربوط می شود که شامل سیر، روغن زیتون و شراب قرمز است، با این حال، نرخ بالای مشکلات بهداشتی مربوط به سیگار کشیدن است و نسبت افراد سیگاری نسبت به اتحادیه اروپا در این کشور بیشتر است.

 لازم به ذکر است،کشور یونان پایین ترین هزینه مراقبت های بهداشتی در یونان در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. سیستم مراقبت های بهداشتی در یونان یک سیستم مخلوط است و صندوق های بیمه سلامت در یونان با سیستم بهداشت ملی همکاری دارد. مراقبت های بهداشتی در یونان از طریق بیمه سلامت در یونان  تامین می شود، خدمات بهداشت عمومی و بیمه سلامت در یونان توسط سرویس بهداشت ملی یا ESY ارائه می شود.

 

بیمارستان ها

بیمارستان ها در مناطق شهری بیشتر از استانداردهای عالی هستند. داروها از کیفیت خوبی برخوردار هستند چرا که توسط نیروهای داروساز بسیار آموزش دیده تهیه شده اند.

بیشتر بدانید!
اقامت کاری در اسپانیا و نکات طلایی آن

داروها نیز به شدت یارانه می گیرند و فقط 25 درصد از هزینه واقعی نسخه ها باید پراخت شود اما مراقبت های اضطراری در بیمارستان های دولتی به هیچ وجه رایگان نیست. خدمات پزشکی یونان بر اساس توافق های چند جانبه یا دوجانبه به شهروندان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا ارائه می شود.

 

افراد تحت پوشش تامین اجتماعی یونان

– شهروندان اروپایی

اگر شما یک شهروند اتحادیه اروپا هستید، یک کارت بیمه بهداشت اروپا (EHIC ) شما را برای مراقبت بیشتر پزشکی، پوشش می دهد، حتی یک برنامه مربوط به بیمه بهداشت اروپا در حال حاضر در دسترس شما و در تلفن هوشمند شما وجود دارد.

 EHIC یک کارت رایگان است که هنگام مهاجرت به اروپا و در طول اقامت موقت در هر یک از 27 کشور عضو اتحادیه اروپا، سازمان تامین اجتماعی یونان ، مراقبت های بهداشتی و پزشکی مورد نیاز پزشکی و قانونی ارائه می دهد.

– شهروندان مستقل ( غیر اروپایی )

شهروندان کشورهای دیگر باید دریابند که آیا برای مراقبت های پزشکی رایگان بین کشور خودش و یونان یک توافق ما ببن طرفین وجود دارد.

 

بیمه سلامت خصوصی

توصیه می شود که فردی که به یونان سفر می کند باید تمام بیمه مسافرت یا پوشش بیمه خصوصی را خریداری کند، اگر این شخص قصد داشته باشد که مدت زمان زیادی را صرف کند اعضای خارج از کشور که در یونان کار می کنند ممکن است حق مزایای بهداشتی کامل یا یارانه بگیرند. در چنین مواردی بیمه خصوصی می تواند بخشی از این لایحه را پوشش دهد که نمی تواند توسط دولت تامین شود.

بیشتر بدانید!
زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا

 

در دسترس بودن مراقبت های بهداشتی

اگر به یک آمبولانس در یونان نیاز دارید، 166 تماس بگیرید. در هر جزیره حداقل یک دکتر وجود دارد و در جزایر بزرگتر بیمارستان ها وجود دارند.

داروخانه ها نیز می توانند داروهایی را که در اکثر کشورهای اروپایی تنها با نسخه تجویز می شوند، توزیع کنند، بنابراین می توانید با یک داروساز برای بیماری های جزئی مشورت کنید، گرچه آموزش پزشکی در یونان دارای یک استاندارد بالایی است، خدمات بهداشت عمومی در حال کمبود است.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه زندگی در یونان میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آموزشگاه اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به یونان مطلع شوید و از طریق تماس با ما و یا فروشگاه اریکه عدل میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در یونان را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟