منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

تحصیل پزشکی در سوئیس چه شرایط و مزایایی دارد؟

تحصیل در سوئیس بالاخص در رشته های پزشکی همراه با امکانات مناسبی می باشد و نکته مهمتر اینکه هزینه تحصیل در سوئیس از هزینه تحصیل در دیگر کشورهای اروپایی کمتر است. اما متقاضیان و دانشجویان بین المللی برای پذیرش در دانشگاه های سوئیس باید رقابت و تلاش بیشتری داشته باشند زیرا همه دانشگاه های سوئیس دانشجویان بین المللی را پذیرش نمی کنند.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

با توجه به مطالب گردآوری شده توسط محققان موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل این نکته که شرایط و کیفیت تحصیل پزشکی در سوئیس جزو بهترین استاندارهای تحصیلی در دنیا است، موضوعی غیر قابل انکار می باشد. بیوشیمی و جراحی از رشته های پزشکی سوئیس هستند. برای یادگیری و تحصیل در دانشگاه های این کشور، در نظر داشته باشید که هزینه تحصیل در سوئیس نسبت به هزینه تحصیل در دانشگاه های دیگر کشورهای اروپایی بسیار مناسب تر است. امکانات تحصیلی و بسترهای مناسب آموزشی در دانشگاه های سوئیس به عنوان مزیت تحصیل در سوئیس به حساب می آیند.

 

تحصیل پزشکی در سوئیس

سوئیس مدارس عالی پزشکی بسیار خوبی داشته و همچنین پزشکان سوئیس از حقوق های بالایی برخوردارند. پزشکان سوئیس بعد از گذراندن دوره های آموزشی رشته های عمومی و دروس تخصصی شروع به کار معالجه می کنند که در شروع کار تحت نظر دیگر پزشکان متخصص به مداوا می پردازند. حقوق بالای پزشکان در این کشور به راحتی پاسخگوی تامین هزینه های زندگی در سوئیس می باشد .

با این حال پذیرش در دانشکده های پزشکی سوئیس بسیار رقابتی است و خود شهروندان سوئیس هم برای پذیرش در این کالج ها باید تلاش و رقابت بسیاری داشته باشند. اما این رقابت برای دانشجویان و متقاضیان بین المللی و خارجی ها بسیار سخت تر می باشد زیرا بسیاری از کالج های سوئیس دانشجویان خارجی را پذیرش نمی کنند.

به همین دلیل باید آنقدر صلاحیت و شرایط مناسب و کافی داشته باشند تا بتوانند پذیرش برخی از دانشگاه های سوئیس را بگیرند. تحصیل پزشکی در سوئیس بسیار بالا و رقابتی می باشد. پزشکی خواندن در سوئیس، مستلزم پرداخت هزینه های تحصیلی برای دوره ها و رشته های مرتبط با انتخاب شما می باشد.

 

رشته های پزشکی سوئیس

بعضی از کلاسهای رشته های پزشکی سوئیس دوره آموزشی 4 ساله دارند مانند:

  • بیوشیمی، آسیب شناسی رشته پزشکی
  • پزشکی داخلی، اطفال
  • مامایی، زنان و زایمان
  • روانپزشکی، جراحی

دوره اصطلاحات پزشکی نیز از دیگر واحد های عملی و تئوری هستند، دانشجویانی که موفق به تکمیل دوره هایشان شوند مدرک پزشکی MD ) MEDICAL DEGREE ) می گیرند که بعد از این دوره یک یا دو سال به صورت انترن تحت نظارت پزشک متخصص می توانند بیماران را معالجه نمایند. آموزش رشته های درسی پزشکی در سوئیس بسیار باکیفیت و کارآمد هستند.

بیشتر بدانید!
EOI استرالیا چیست

لازم به ذکر است که رشته های پزشکی سوئیس بسیار متنوع می باشند. علاوه بر این موضوع در رابطه با بعد مهاجرت به سوئیس مقاله ای دیگر تحت عنوان بهترین مشاغل برای زنان در سوئیس برای شما علاقمند گردآوری شده که در صورت تمایل می توانید آن را مطالعه فرمایید. زنان مهاجر در این کشور، شرایط و امکانات خوبی برای زندگی، کار و تحصیل دارند.

رشته های پزشکی سوئیس

هزینه تحصیل در سوئیس

هزینه تحصیل در سوئیس نسبت به هزینه تحصیل در دیگر کشورهای اروپایی کمتر است و اینکه هزینه تحصیل پزشکی در سوئیس برای مهاجران، خارجی ها و دانشجویان بین المللی بیشتر است که این مورد تقریبا در تمامی کشورهای اروپایی وجود دارد. هزینه های تحصیل کردن در سوئیس، بستگی به سبک زندگی شما، رشته تحصیلی منتخب و نوع دانشگاه شما در این کشور دارد.

بنا به موقعیت دانشگاه و برنامه های آموزشی تقریبا برای خواندن رشته پزشکی در سوئیس سالانه باید 2630 تا 5250 یورو حداقل هزینه کرد. علاوه بر آن اگر مایلید از خدمات درمانی سوئیس برای مهاجران بیشتر بدانید توصیه مطالعه این مقاله را خدمات درمانی برای مهاجران در سوئیس برایتان داریم.

ابتدا باید برنامه تحصیلی تان را مشخص و اطلاعات کافی را بدست آورید و برحسب نیاز و علاقه و توانایی مالی تان رشته های مورد نظرتان را انتخاب و از مشاوران تحصیلی کمک بگیرید. همچنین با دانشگاه منتخب تان تماس برقرار نموده و سپس به دنبال اخذ ویزای تحصیلی سوئیس باشید. در انتخاب رشته و نوع دانشگاه هزینه تحصیلی در سوئیس را در نظر داشته باشید. آیا میدانید مزیت تحصیل در سوئیس در چه مواردی است؟

 

مزیت تحصیل در سوئیس

از مزایای تحصیل در سوئیس چه میدانید؟ تحصیل در سوئیس شبیه به تحصیل در دیگر کشورهای پیشرفته اروپایی است اما مزیت تحصیل در سوئیس برای جذب دانشجو از سراسر دنیا امکانات و شرایط تحصیلی مناسب این کشور برای تحصیل می باشد، به منظور داشتن شرایط لازم برای پذیرش در مدارس عالی پزشکی دانش آموزان ابتدا باید مدرک لیسانس یا معادل آن را بگیرند.

بیشتر بدانید!
گسترش ویزای طلایی با ویزای سبز پرتغال

این مدارک ترجیحا در رشته های زیست شناسی، شیمی، آناتومی یا فیزیولوژی باید باشد. زیرا که این رشته ها پیش نیازی برای گذراندن و اتمام دوره تحصیل و یادگیری پزشکی هستند. دوستان، علاوه بر تحصیل در سوئیس آیا به سرمایه گذاری با خرید ملک در سوئیس علاقه دارید؟ آیا در طول اقامت خود برای تحصیل در دانشگاه های این کشور، به فکر خرید ملک خارجی در سوئیس هستید؟

 

MD چیست ؟

MEDICAL DEGREE مدرک پزشکی است که شما بعد از تست و قبولی در این دوره اخذ می نمایید. تمامی دانش آموزان داوطلب قبل از پذیرش و ورود به دانشگاه های پزشکی باید تست پذیرش مدرسه ملی پزشکی در سوئیس را با موفقیت پشت سر بگذارند. این تست پیش زمینه برای ورود به دانشگاه های پزشکی می باشد.

پس از قبولی و ورود به مدارس پزشکی یک دوره چهار ساله، ترکیبی از واحد ها و گرایش های عملی و تئوری خواهید داشت. مخاطبین گرامی چنانچه مایلید با بیمه های درمانی این کشور برای خود و خانواده تان آشنا شوید می توانید با مطالعه مقاله انواع بیمه درمانی در سوئیس اطلاعات خوبی را در این زمینه بدست آورده و در مواقع لازم از امکانات آن استفاده نمایید.

مزیت تحصیل در سوئیس

رشته ها و دوره ها

اگر تصمیم دارید در رشته پزشکی و در کالج های پزشکی سوئیس تحصیل کنید باید رشته ها و دوره ها را کاملا بشناسید. دانشجویان پزشکی دوره تحصیل و رشته های پزشکی سوئیس را با علوم پزشکی عمومی، مثل آناتومی و علوم زیست شناسی آغاز و ابتدا مطالعات عمومی داشته و سپس دوره های تخصصی را میگذرانند.

تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های سوئیس پنج تا هفت سال طول میکشد. البته این زمان بنا به کالجی که تحصیل می کنید و واحدهایی که میگیرید متقاوت است. علاوه بر آن علوم آناتومی و علوم زیست شناسی از علوم پایه رشته های پزشکی سوئیس هستند. علاوه بر آن چنانچه به اخذ اقامت سوئیس می اندیشید توصیه مطالعه مقاله روشهای اقامت سوئیس برای ایرانیان را برایتان داریم.

 

دانشگاه های پزشکی

دانشگاه برن، دانشگاه باسل، دانشگاه ژنو، دانشگاه لاوسان، دانشگاه زوریخ از دانشگاه های پزشکی در کشور زیبا و مدرن سوئیس می باشند. که می توانید با مراجعه به وب سایت این دانشگاه ها اطلاعات خوبی درباره چگونگی تحصیل در آنها را کسب نمایید. آیا برای تحصیل در دانشگاه های سوئیس لازم دارید که خرید ملک خارجی در این کشور داشته باشید؟

بیشتر بدانید!
گرفتن وقت از vfs و چگونگی فعالیت آن

قابل ذکر است که هر کدام از این دانشگاه ها، دانشکده هایی داشته و  مدارس پزشکی دیگری هم در برخی از شهرهای سوئیس وجود دارند. در ذیل به وب سایت چند دانشگاه در سوئیس اشاره شده که می توانید آن را مطالعه و نسبت به دانشگاههای پزشکی در سوئیس اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

http://www.unibe.ch

http://www.medecine.unige.ch

http://www.unil.ch/med

http://www.med.unizh.ch

افزون بر آن بدین نکته اشاره میشود که قشر سالمندان از آن دسته افرادی هستند که به مراقبت های خوب پزشکی، درمانی و بیمه نیاز دارند. که با مطالعه مقاله هزینه سالمندی در سوئیس می توانید با هزینه ها و چگونگی نگهداری سالمندان در این کشور آشنا شوید. سوئیس کشوری بسیار ایده آل برای دوران بازنشستگی و سالمندی می باشد.

 

امکانات تحصیلی

مهاجرت تحصیلی سوئیس بالاخص در رشته های پزشکی همراه با امکانات مناسبی می باشد و نکته مهمتر اینکه هزینه تحصیل در سوئیس از هزینه تحصیل در دیگر کشورهای اروپایی کمتر است. اما متقاضیان و دانشجویان بین المللی برای پذیرش در دانشگاه های سوئیس باید رقابت و تلاش بیشتری داشته باشند زیرا همه دانشگاه های سوئیس دانشجویان بین المللی را پذیرش نمی کنند.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل پزشکی در سوئیس میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آموزشگاه اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به سوئیس مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در سوئیس را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟