منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

سطح خدمات درمانی در سوئیس برای مهاجران

خدمات درمانی در سوئیس
خدمات درمانی در سوئیس
با در نظر گرفتن اجباری بودن بیمه درمانی و سلامت در سوئیس، مهاجران به این کشور نیز باید انواع بیمه نامه درمانی را بر اساس شرایط سنی و توان مالی شان خریداری نمایند، درست است که کیفیت درمان، بهداشت و سلامت در این کشور بالا است اما در مقابل هزینه های قابل توجه ای هم بدین منظور در سوئیس وجود دارد که باید در مهاجرت به این کشور پرداخت نمایید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

با توجه به کیفیت خدمات درمانی در سوئیس بسیاری از ملیت ها از سراسر دنیا با اهداف گوناگون درمانی، تجاری یا ثبت شرکت در سوئیس وارد این کشور میشوند، داشتن بیمه درمانی در سوئیس برای تمامی افراد اجباری است و کلیه اتباع خارجی و مهاجرانی که بیش از 90 روز در این کشور اقامت دارند باید نوعی از بیمه درمان و سلامت را در این کشور خریداری نماید.

در خصوص بیمه مهاجران در سوئیس نیز باید گفت مهاجران با خریداری انواع بیمه نامه در این کشور میتوانند از سیستم درمانی سوئیس استفاده نمایند. در پی این موضوع مهم موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل نیز نتایج مطالعات خود را در رابطه با خرید انواع بیمه سلامت در سوئیس را برای مهاجران به این کشور به اشتراک میگذارد.

 

خدمات درمانی در سوئیس

بخاطر زیرساخت های قوی مالی سوئیس و هزینه هایی که در سیستم بهداشت و درمانی این کشور صرف شده، کیفیت خدمات درمانی در سوئیس در دنیا شناخته شده است تا حدی که مهاجران به این کشور نیز از این خدمات می توانند استفاده نمایند، شرکت های بیمه در سوئیس با خدمات گسترده خود حتی به شهروندان سوئیسی در دیگر کشورها نیز خدمات درمانی ارائه می دهند.

از جمله هلدینگ بین المللی cigna global که در سطح جهان بیش از 96 میلیون مشترک دارد. این شرکت بیمه همچنین به مهاجران بین المللی و خانواده هایشان خدمات بهداشتی مقرون به صرفه و با کیفیت درمانی اختصاص می دهند. در مهاجرت به سوئیس خود و خانواده تان حتما تحت پوشش خدمات سلامت و بهداشت این کشور قرار خواهید گرفت و با بهترین پزشکان نیز می توانید مشاوره داشته باشید.

 حتی مهاجرانی که برای 3 ماه و یا کمتر از 3 ماه در این کشور زندگی می کنند برای همین مدت کوتاه نیز می توانند از کارت بیمه خدمات درمانی اروپایی EHIC سوئیس استفاده نمایند که هر شهر و منطقه در این کشور شرایط گوناگونی برای صدور این کارت برای مهاجران دارد می توان گفت درمان و سلامت برای مهاجران در سوئیس استانداردهای بین المللی دارد.

 

بیمه درمانی در سوئیس

 سیستم بیمه درمانی در سوئیس متشکل از شبکه پزشکان حرفه ای بوده و تقریبا اکثر شهروندان سوئیسی بیمه هستند. به طوری که مردم سوئیس تقریبا 10 درصد از حقوق و دستمزدشان را به سهم بیمه خدمات درمانی اختصاص می دهند، بیمه خدمات درمانی سوئیس بسیار گسترده و با کیفیت است.

خدمات بیمه درمانی سوئیس با دیگر کشورهای اروپایی فرق دارد بدین نحو که سیستم مراقبت های سلامت و درمان بر اساس اخذ مالیات نبوده و یا توسط کارفرمایان تامین نمی شود. هر فرد در این کشور الزاما یک طرح بیمه خدمات درمانی برای خود انتخاب می کند و هر فردی که در سوئیس زندگی می کند قانونا از این خدمات بهره مند می شود.

باید گفت خدمات بیمه ای سلامت سوئیس جزو با کیفیت ترین خدمات بیمه در میان کشورهای اروپایی است. همچنین این کشور در درمان بسیاری از بیماریهای صعب العلاج مانند سرطان به موفقیت های چشمگیری رسیده و علاوه بر آن از تعداد کافی بیمارستان، مراکز درمانی، پزشک متخصص و پرستار برخوردار می باشد.

 

 بیمه مهاجران در سوئیس

در واقع می توان گفت بیمه مهاجران در سوئیس نیز اجباری است که بعد از سه ماه از تاریخ ورود به این کشور هر فردی طبق قوانین مصوبه باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند حتی اگر آن فرد نوزاد باشد. سطح  پوشش بیمه ای در کانتون های این کشور ارائه میشود. شرکت های بیمه در کانتون های سوئیس، دفتر و نمایندگی دارند که این خدمات بیمه ای اصلی و پایه شامل مراقبت های اورژانسی و مراقبت از مادران و زنان می باشد.

بیشتر بدانید!
شرایط مهاجرت به سوئیس برای ایرانیان

جالب است بدانید که بیمه و سلامت مادران و کودکان در کشور سوئیس از اهمیت بالایی برخوردار است. اما با این حال بعضی از مهاجران تمایل به استفاده از خدمات بیمه در سطح بالاتر و امکانات بیشتری دارند که بدین منظور به شرکت های بیمه خصوصی رو می آورند از جمله سیستم بیمه Cigna Global.

کیفیت خدمات درمان و بیمه برای مهاجران سوئیس تا حدی است که مسافران و مهاجران در سوئیس نگران هزینه های درمان خود نیستند. جدای از بحث سیستم درمانی اگر به عنوان یک ایرانی علاقمند هستید که با روش های اقامت سوئیس آشنا شوید، بدانید که تحصیل و ازدواج با شهروند سوئیسی امکان دریافت اقامت این کشور را به شما می دهد.

بیمه مهاجران در سوئیس

سیستم درمانی سوئیس

رزرو وقت ویزیت دکتر در کشور سوئیس بسیار ساده است حتی می توانید قبل از سفر به سوئیس با سفارت یا کنسولگری سوئیس در کشور خودتان هماهنگ نموده و از آنان بخواهید تا  پزشکی را به شما معرفی کند که بتواند به زبان مادری خودتان تان صحبت کند. سیستم درمانی در کشور سوئیس در سال 2021 از تمامی موارد مانند کیفیت، رشد صنعت و تکنولوژی پزشکی، در رتبه اول جهان بوده است.

این امکان و امتیاز به شما امنیت خاطر می دهد که به راحتی با پزشک خود مشاوره کنید، سفارت با بیمه نامه معتبر شما را به نزدیک ترین محل و شعبه درمانی که همان کانتون ها هستند معرفی می کند، با اطمینان می توان گفت در مهاجرت به کشور امن سوئیس نگران نوع خدمات درمانی خود نباشید.

رتبه سیستم درمانی سوئیس از لحاظ شاخص ابداعات و روش های نوین درمانی در دنیا رتبه نخست می باشد که پس از آن آلمان در رتبه دوم و هلند در رتبه سوم جهانی قرار دارد. آیا میدانید دو شرکت بزرگ داروسازی دنیا Roche و Novartis که در تولید دارو، روش های جدید و پیشرفته ای ابداع کرده اند در سوئیس دفتر مرکزی دارند؟ زیرا که نرخ مالیاتی در سوئیس بسیار پایین است و بسیاری از شرکت های مرتبط با درمان و پزشکی تمایل بسیاری به فعالیت در این کشور می باشند.

 

بیمه سلامت در سوئیس

کشور سوئیس بیش از 400 بیمارستان مدرن و مجهز و کلینیک خصوصی با پزشکان متخصص و حرفه ای دارد، چنانچه قصد اقامت بیش از 90 روز را در این کشور دارید باید برای امور درمانی خود بیمه سلامت خریداری نمایید. سیستم بیمه سلامت در سوئیس LAMal نامیده میشود. داشتن این نوع بیمه برای تمامی شهروندان سوئیسی اجباری می باشد.

همچنین افرادی که انواع مجوز کاری کوتاه مدت و یا بلندمدت سوئیس را دارند باید بیمه سلامت خریداری نمایند. با خرید بیمه سلامت در سوئیس میتوانید نسخه های تجویز شده تان و هزینه های بستری در بیمارستان را پرداخت نمایید. اما هزینه برخی از خدمات درمانی را نمی توانید با خرید بیمه سلامت دولتی پرداخت نمایید مانند خدمات دندانپزشکی.

بیشتر بدانید!
شهروندی نوزاد در سوئیس چگونه امکان پذیر است ؟

هر یکسال یکبار می توانید نوع بیمه نامه خود را در این کشور تغییر دهید که سه ماه قبل از انقضای تاریخ اعتبار بیمه نامه تان باید شرکتی را که از آن بیمه خریداری نموده اید را در جریان این روند تغییر قرار دهید. حتی خدمات درمانی و بهداشتی دولتی سوئیس هم رایگان نیست و شهروندان سوئیسی و هم مهاجرانی که به این کشور می آیند باید برای حق بیمه خود هزینه هایی را پرداخت نمایند.

 

شرکت های خصوصی بیمه در سوئیس

پوشش خدمات اصلی مراقبت های سلامت و بهداشت در سوئیس معمولا با مراقبت های بهداشت و سلامت دولتی این کشور فرق دارد. زیرا خدمات اصلی و اولیه مراقبت های سلامت و بهداشت توسط شرکت های خصوصی ارائه می شوند که خانواده ها می توانند به انتخاب خود این شرکت های بیمه خصوصی را انتخاب و از آنها بیمه خریداری نمایند.

بیش از 80 تا 90 درصد هزینه های درمانی توسط شرکت های بیمه خصوصی پرداخت می شود و بیمه شوندگان میتوانند خدمات گوناگون و با کیفیتی را از این شرکت های بیمه دریافت نمایند. برخی از خدمات اصلی و اولیه درمانی که توسط شرکت های بیمه خصوصی در سوئیس به بیمه شوندگان ارائه میشود بدین قرارند:

  • انواع چک آپ
  • ویزیت های بیمارستان برای بیماران سرپایی یا بستری
  • خدمات توانبخشی و احیا
  • هزینه نسخه
  • برخی از مراقبت ها و درمان های روانی
  • مراقبت های زنان و زایمان، که مقاله ای در همین رابطه مقاله ای تحت عنوان شهروندی نوزاد در سوئیس برایتان گردآوری و تنظیم شده که با مطالعه آن می توانید از شرایط اخذ شهروندی سوئیس بیشتر مطلع شوید.
  • فوریت های دندانپزشکی
  • واکسیناسیون
  • مراقبت های چشم پزشکی برای افراد زیر 18 سال
  • طب سوزنی
  • مراقبت های سالمندی در سوئیس

بیمه سلامت در سوئیس

هزینه درمان در سوئیس

قابل ذکر اینکه بر اساس سن تان و نوع بیمه ای مورد نیاز که در سوئیس خریداری میکنید هزینه های گوناگونی برای بیمه خصوصی پرداخت خواهید کرد اما هنگام بیماری و یا مجروح شدن نرخ بیمه شما افزایش پیدا نخواهد کرد. استانداردهای درمانی در کشور سوئیس بسیار بالاست و به همین دلیل مهاجران بدون نگرانی می توانند از این خدمات درمانی پیشرفته استفاده نمایند.

اما در مقابل هزینه های درمانی در این کشور بالاست، همانطور که کیفیت خدمات بهداشت، سلامت و درمان در این کشور بسیار بالاست، در عوض قیمت و هزینه استفاده از این خدمات هم گران می باشد. همچنین شرکت های بیمه درمان خصوصی در سوئیس مجاز نیستند که تقاضای خریداران بیمه را تحت هر دلیل و شرایطی رد کنند.

در واقع بیمه های درمانی خصوصی در سوئیس مکمل خدمات درمان و سلامت عمومی و دولتی سوئیس هستند و ردیف وسیعی تری از درمان های گوناگون را به متقاضیان و مهاجران ارائه می دهند. شرکت های بیمه خصوصی در این کشور پزشکان، بیمارستان ها، مراکز درمانی بهتر، داروها و تجهیزات حرفه ای تر و مجهزتری برای درمان بیماران خود دارند. البته باید در نظر داشته باشید که هزینه های این نوع خدمات درمانی نیز به نسبت کیفیت شان می باشد.

بیشتر بدانید!
کارآفرینی در سوئیس و مجوز اقامت کاری

 

 هزینه بیمه سلامت در سوئیس

متوسط هزینه بیمه سلامت در سوئیس در هر کانتون در این کشور برای بزرگسالان و افراد کم سن و سال تر فرق دارد، کانتون هایی که هزینه بیمه سلامت آنها جزو گرانترین خدمات بیمه سلامت هستند عبارتند از:

  • basel-stradt : بزرگسالان 480 و جوانان 370 فرانک سوئیس
  •  Geneve: بزرگسالان 480 و جوانان 380 فرانک سوئیس
  • Basel -landschaft: بزرگسالان 430 و جوانان 320 فرانک سوئیس

همچنین کانتون هایی که متوسط هزینه بیمه سلامت شان جزو کمترین ها است عبارتند از:

  • Appenzell Ausserhoben بزرگسالان 260 و جوانان 180 فرانک سوئیس
  • Uri: بزرگسالان 260 و جوانان 180 فرانک سوئیس
  • Nidwalden: بزرگسالان 290 و جوانان 200 فرانک سوئیس

علاوه بر مطالب فوق الذکر اشاره میشود که اگر قصد تحصیل پزشکی در سوئیس را داشته باشید، بهتر است که ابتدا با رشته های پزشکی در دانشگاههای این کشور آشنا شوید که البته همانطور که گفته شد در طول اقامت تان می بایست یکی از انواع بیمه درمانی و سلامت را در سوئیس خریداری نمایید.

 

انواع بیمه درمانی در سوئیس

علاوه بر بیمه بیسیک و اصلی سلامت، بیمه های درمانی دیگری در سوئیس وجود دارد که کلیه اقشار از جمله خریداران ملک خارجی در سوئیس و خانواده های ایشان، دانشجویان بین المللی نیز می توانند با خریدای آن، از بهترین خدمات درمانی پیشرفته در این کشور استفاده نمایند از جمله:

  • طرح بیمه HMO: دارندگان این بیمه نامه فقط میتوانند از برخی خدمات درمانی پزشکان و بیمارستان های تعیین شده استفاده نمایند.
  • بیمه Flex care: خریداران این بیمه نامه میتوانند قبل از رفتن نزد پزشک یا بیمارستان مشاوره های تکمیلی داشته باشند.
  • بیمه Premium: این بیمه نامه هزینه های درمانی بالایی دارد و دارندگان این بیمه نامه میتوانند از خدمات درمانی پزشکان و بیمارستان های تخصصی استفاده نمایند.

دوستان بعد از مهاجرت خود به این کشور که دارای سیستم درمان بسیار با کیفیت است چنانچه به دنبال شغل بودید مطالعه مقاله بهترین مشاغل برای زنان در سوئیس را به شما پیشنهاد می نماییم زیرا فرصت ها و پست های شغلی بسیار خوبی برای زنان در این کشور وجود دارد.

 

بیمه درمانی برای مهاجران به سوئیس

با در نظر گرفتن اجباری بودن بیمه درمانی و سلامت در سوئیس، مهاجران به این کشور نیز باید انواع بیمه نامه درمانی را بر اساس شرایط سنی و توان مالی شان خریداری نمایند، درست است که کیفیت درمان، بهداشت و سلامت در این کشور بالا است اما در مقابل هزینه های قابل توجه ای هم بدین منظور در سوئیس وجود دارد که باید در مهاجرت به این کشور پرداخت نمایید.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد خدمات درمانی در سوئیس میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از سطح خدمات درمانی در سوئیس برای مهاجران مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟