منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

شهریه مدرسه ها در پرتغال

شهریه مدرسه ها در پرتغال، هزینه مدرسه در پرتغال
شهریه مدرسه ها در پرتغال، هزینه مدرسه در پرتغال
در مقاله مدرسه های بین المللی پرتغال در خصوص کلیات مدرسه رفتن فرزندان و مشکلات موجود گفتگو کردیم. در این نوشتار قصد داریم به بررسی شهریه مدرسه ها در پرتغال بپردازیم. اگر نگران هزینه مدرسه در پرتغال هستید با موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل همراه باشید. 

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

شهریه مدرسه ها در پرتغال یکی از مساله های مهمی که خانواده های مهاجر همواره به آن توجه دارند و یکی از موارد مهم از هزینه های زندگی پس از مهاجرت است. ما در نوشته «‌ هزینه زندگی در لیسبون » به هزینه های اولیه زندگی در این شهر پرداختیم. یکی از هزینه های مهم خانواده بعد از مهاجرت به پرتغال ، شهریه مدرسه ها در پرتغال است. ما در مقاله مدرسه های بین المللی پرتغال در خصوص کلیات مدرسه رفتن فرزندان و مشکلات موجود گفتگو کردیم. در این نوشتار قصد داریم به بررسی شهریه مدرسه ها در پرتغال بپردازیم. اگر نگران هزینه مدرسه در پرتغال هستید با موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل همراه باشید.

از جمله معروف ترین مدرسه های بین المللی در پرتغال مدارس IB یا International Baccalaureate هستند. لیست مدارس IB پرتغال را می توانید اینجا ببینید. علاوه بر IB  مدارس معروف به IGCSE  نیز در دستر س می باشند.

 

هزینه ثبت نام مدرسه ها در پرتغال

در کشور پرتغال برای ثبت نام فرزندان در مدارس خصوص و بین المللی باید علاوه بر هزینه ثبت نام مبلغی تحت عنوان Capital Levy  که میتوان آنرا معادل مالیات مدارس دانست ، پرداخت شود.

برای مثال مدرسه بین المللی سنت جولیان ( St. Julian’s School ) در پرتغال دارای هزینه مالیات مدارس به مبلغ 3250 یورو و هزینه ثبت نام 950 یورو می باشد. همچنین مدرسه اپورتو بریتیش ( Oporto British School )  دارای هزینه مالیات مدارس به مبلغ 300 یورو و هزینه ثبت نام 70 یورو می باشد.

بیشتر بدانید!
گسترش ویزای طلایی با ویزای سبز پرتغال

 

شهریه مدرسه ها در پرتغال

غیر از هزینه های ثبت نام شخص محصل باید شهریه تحصیل فرزندان در پرتغال را نیز بپردازد. شهریه ها در پرتغال بسیار متنوع است. علت این امر هم این است که مدارس خصوصی بر خلاف مدارس دولتی پرتغال می توانند نرخ های مصوب خود را داشته باشند.

برای مثال  شهریه مدرسه بین المللی سنت جولیان ( St. Julian’s School ) در پرتغال از 10.269 یورو برای سال اول تحصیلی تا 20.502 برای سال دوازدم تحصیلی متغیر است.

همچنین شهریه مدرسه اپورتو بریتیش ( Oporto British School )  در پرتغال نیز  از 8.228 یورو یورو برای سال اول تحصیلی تا 12.091 یورو برای سال دوازدم تحصیلی متغیر است.

 

نکات مهم در خصوص هزینه مدرسه در پرتغال

همانطور که اشاره کردیم مدارس خصوصی بر خلاف مدارس دولتی پرتغال می توانند نرخ های مصوب خود را داشته باشند ، بنابراین شما باید با هر مدرسه ای که انتخاب کرده اید جداگانه وارد مذاکره شوید. اکثر آنها این اطلاعات را در وبسایت های خود درج کرده اند.

زمان آغاز سال تحصیلی ( ترم یک ) هم اواسط سپتامبر می باشد. همچنین تاریخ پایان سال تحصیلی آخر ماه ژوئن خواهد بود. تعطیلی های مدارس هم در زمان کریسمس ، کارنیوال ، ایستر و تابستان خواهد بود.

اگر فرزندان شما کم کم قرار است دانشجو بشوند، در خصوص دانشگاه های ارزان در پرتغال تحقیق کنید. همچنین می توانید شرایط کار کردن و تحصیل کردن در پرتغال را هم مرور کنید. فراموش نکنید که فرزندان شما قبل از هر چیز باید از بیمه سلامت برخوردار باشند ، اگر می خواهید بدانید چطور باید در پرتغال برای خود و خانواده بیمه تهیه کنید به نوشته «  هزینه بیمه در پرتغال چقدر است؟ » مراجعه نمایید. 

بیشتر بدانید!
وضعیت کار در پرتغال

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟