منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

مدیریت بین المللی موفق و فعالیت های تجاری

مدیریت بین المللی موفق، تجارت بین الملل، مدیر بین المللی موفق، فعالیت تجاری بین المللی، ظرفیت های تجارت بین المللی
مدیریت بین المللی موفق، تجارت بین الملل، مدیر بین المللی موفق، فعالیت تجاری بین المللی، ظرفیت های تجارت بین المللی
بدین نکته رسیدیم که برای انجام فعالیت های تجاری در دیگر کشورها نیاز به مدیریت بین المللی کارآمد داشته و همچنین خاطر نشان شد که در تجارت های بین المللی باید مهارت و دانش کافی داشته تا بتوانیم به عنوان یک مدیر موفق در سطح بین الملل تلقی شویم علاوه بر آن تاکید شد که آشنایی با انواع سرمایه گذاری ها از جمله سرمایه گذاری بر ملک بین المللی از لازمه انجام فعالیت های تجاری بین الملل می باشد که در مفهوم ظرفیت های تجارت بین الملل نیز به فرصت ها و مخاطرات کاری اشاره نمودیم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در تکمیل موضوعات مربوط به تهیه بیزینس پلن این بار موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از هلدینگ حقوقی آپادالا به ارائه نکاتی در خصوص مدیریت بین المللی موفق و کاربرد تجارت بین الملل پرداخته و به الزامات یک مدیر بین المللی موفق نیز اشاره دارد همچنین به خصوصیات و رعایت نکاتی جهت انجام فعالیت تجاری بین المللی تاکید و درباره تاثیر آگاهی داشتن از ظرفیت های تجارت بین المللی و نقش آن در موفقیت و  تاثیر استفاده از فن آوری ها و اطلاعات روز در پروسه جهانی شدن نکاتی را ارائه می نماید. علاوه بر آن در ادامه و تکمیل این مبحث به اهمیت نقش شرکت های آفشور و نمایندگی های تجاری نیز اشاره می شود. با اریکه عدل همراه باشید.

مدیریت بین المللی موفق

چنانچه فعالیت های تجاری، اقتصادی و بازرگانی در فراسوی مرزهای داخلی باشد نیاز به مدیریت کارآمد و اصولی است که در سطح بین الملل موفق باشد و با توجه به دنیای رقابت و پیشرفت های سریع در زمینه های تولید، فروش، یا ارائه خدمات، موفق بودن به عنوان یک مدیر جهانی و بین المللی مستلزم تغییر در رویه های تجارت بین المللی می باشد.

که برای تیدیل شدن به یک مدیر بین المللی موفق باید تلاش خود را به سمت یک چشم انداز جهانی معطوف نموده و به منظور انجام یک مدیریت بین المللی موفق نیز بایستی از تمام ابزارهای فن آوری در دسترس و موجود برای برقراری ارتباط در سطح بین الملل استفاده نمود.

فرصت های تجاری

با بررسی بازارهای جدید و نو ظهور فرصت هایی برای تجارت در سطح بین الملل جهت افزایش درآمدها فراهم می شود در حالیکه هر کشوری از فرهنگ خاص خودش برخوردار است البته بسیاری از بازارهای نو ظهور و جدید از گروه های جدید اجتماعی خواهان استفاده از کالاها و خدماتی هستند که کیفیت بالاتری داشته که بتواند نیازهای جدید آنان را برآورد نماید.

مخاطبین گرامی یک مدیریت بین المللی موفق باید نیازهای جدید مرتبط با کسب و کار را در دیگر کشورها شناسایی و به تامین آنها اقدام نماید همچنین باید به این نکته اندیشید که چگونه می توانیم وارد بازارهای بین المللی شده و هزینه های انتقال کالا و خدمات جدید را نیز کاهش دهیم برای مثال افزایش مقیاس تولید یا نقل مکان به یک کشور دیگر با هزینه های پایین تر یا به زبانی ساده تر همان صادارت و واردات کالا.

تجارت بین الملل

 دوستان عزیز، تعاریف گوناگونی از عبارت جهانی شدن وجود دارد، مفهوم جهانی شدن و به خصوص چرایی اهمیت آن قابل درک می باشد، همچنین برای مواجهه با پیچیدگی های کسب و کار و تجارت بین الملل باید در تمامی زمینه های مرتبط آگاهی کامل داشته و از مهارت های لازم نیز برخوردار باشیم.

بیشتر بدانید!
قرارداد فاینانس ( قرارداد تامین مالی )

دهکده جهانی بدین مفهوم است که با ایجاد فرصت ها و روابط با مردمانی از تمامی جهان بتوانیم به برآورد نیازهای یکدیگر اقدام و فعالیتهایی را انجام دهیم تا به خلق، ابتکار، نوآوری و پیشرفت در تمامی صنایع و رشته های مورد نیاز انسان منجر شود.

تجارت بین الملل

 

پروسه جهانی شدن

با ایجاد ارتباطات مفید و سازنده کل دنیا تبدیل به مامنی برای زیست مسالمت آمیز تمامی بشر با هر فرهنگ، آرمان، ملیت و زبانی خواهد شد، بنابراین در امر تجارت، جهانی شدن روندی به سوی یک اقتصاد جهانی هماهنگ می باشد که جهانی شدن یعنی اینکه بتوانیم در بازارهای تجاری بین المللی نیازهای دیگر بازارها را شناسایی و به تامین و برآورد آن اقدام نماییم.

در مفهوم وسیع تر جهانی شدن فرآیندی است که در آن ساکنین محلی ( بومی) به طور روز افزونی تحت نفوذ و تاثیر امکانات و نیروهای جهانی به تعاملی بزرگ تر می رسند و چنانچه تجارت بین المللی بر اساس معیارها و قوانین روز  و همراه با امکانات و ابزار مناسب کاری باشد مسلما به موفقیت خواهد رسید.

مدیر بین المللی موفق

یک مدیر بین المللی موفق باید از دستاوردهای سازمان و یا شرکت خود آگاهی کامل داشته تا در پروسه جهانی شدن به نقطه ای که می خواهد برسد و پروسه جهانی شدن را درک و شناسایی نماید تا بتواند به سازمان و شرکت خود مزیت جهانی بدهد و علاوه بر آن بتواند مطابق با الزامات ذیل رفتار نماید.

  • داشتن یک سازمان جهانی واحد بهتر از داشتن شعبات یا شرکت های تابعه است.
  • حتی یک تجارت داخلی ( خانگی) کوچک نیز می تواند به یک سازمان بین المللی تبدیل شود.
  • تطبیق با بازارهای تجارت بین المللی نیازمند تعداد بیشتری از کارکنان و کارمندان ماهر می باشد.
  • همچنین ارتباطات خوبی با مشتریان داخلی و خارجی خود داشته باشد.

فن آوری های نوین

برای داشتن مدیریت بین المللی موفق باید فن آوری های نوین را در اختیار گرفته و برای تغییرات پیش رو آماده باشیم که البته پیشرفت امروزه در صنعت حمل و نقل و ارتباطات، باعث افزایش روند تولید کالا، تامین سرمایه، اطلاعات، افکار و افزایش نیروی انسانی شده است. محدودیت های پیشین در مورد زمان و مکان تقریبا از بین رفته و امکاناتی مانند اینترنت، اینترانت، تلویزیون، ماهواره و دیگر وسایل ارتباط از راه دور به کمک تجارت های بین المللی آمده است که می توانید از این امکانات در جهت پیشبرد اهداف تجاری تان استفاده بهینه بنمایید.

آموزش و اطلاعات

  • اطلاعات لازم را جهت توسعه و پیشرفت سازمان یا شرکت خود را در سطح جهانی داشته باشد.
  • به یادگیری و آموزش هر چه بیشتر کارکنان خود در سطح استانداردهای بین المللی اهمیت دهد.
  • یک مدیر بین المللی موفق باید عوامل موفقیت کارکنان خود را شناسایی و تقویت نماید.
  • یک مدیر بین المللی باید انواع سرمایه گذاری های خارجی را بشناسد.
  • دانستن اطلاعات، الزامات و قوانین تجارت بین المللی لازمه یک مدیر موفق می باشد.
  • دانش زبان بین المللی در رسیدن به موفقیت بسیار لازم و ضروری می باشد.
بیشتر بدانید!
تنظیم قرارداد خارجی توسط وکیل بین المللی

فعالیت تجاری بین المللی

در انجام فعالیت تجاری بین المللی باید انواع سرمایه گذاری ها را بشناسیم از جمله سرمایه گذاری مستقیم خارحی FDI، زمانی که یک فعالیت تجاری در سطح بین المللی به یک حد مشخصی برسد ممکن است نیاز باشد که شعبه ای بین المللی برای نظارت و کنترل بر تعاملات بین مرزی، از قبیل دادن مجوز برای تولید کالاها یا ارائه خدمات، دادن حق انحصاری فروش کالا، صادرات و یا واردات کالا ایجاد شود.

مدیر بین المللی موفق

 

دفتر فروش در خارج

سپس شاید نیاز به افتتاح یک دفتر فروش در کشور دیگری بوده و یا سرمایه گذاری مشترکی با یک شرکت خارجی را انجام دهیم لذا باید بررسی نموده که شرکت چگونه می تواند به شما در دستیابی به بازارهای جدید کمک کند؟ در کاهش هزینه های انتقال و صادر نمودن کالا یا خدمات خود کوشش نمایید و توانایی بالقوه جهانی شرکت یا سازمان خود را شناسایی نمایید همچنین جهت انجام فعالیت های تجاری بین المللی و رسیدن به موفقیت باید مطمئن باشیم که تیم تحت مدیریت ما دارای تخصص و مهارت کافی هستند.

تجارت چند ملیتی

به منظور ارتقا و افزایش امور فعالیت های تجارت بین المللی حضور فیزیکی شرکت های فرعی در کشورهای گوناگون توسعه می یابد و ممکن است این کار از طریق ادغام، یا تملک خرید یا توسط ایجاد نمایندگی های جدید انجام گیرد که در این رویه، قدرت تمایل به توزیع شدن در سطح کشورها بر اساس انجام تجارت و مجموعه ای از اقدامات شامل فروش و ارائه خدمات به مشتری در قلمرو مربوط به هر کشور مطرح می شود.

نمایندگی ها و شرکت های آفشور

چالش موجود ایجاد هماهنگی بین توسعه تولید کالا و اداره نمایندگی ها در آن سوی مرزهای جغرافیایی است که در این خصوص می توان به تشکیل و ثبت شرکت های آفشور اشاره داشت ، علاوه بر آن در صورت موفق بودن مراحل اولیه کار، برای تبدیل شدن به یک سازمان جهانی باید به عنوان یک شرکت جهانی اندیشیده و عمل نمایید، برای این هدف نمایندگی های خود را در دیگر کشورها حفظ نموده و  امور تجاری، تحقیق و توسعه ی اقتصادی خود را با در نظر گرفتن وضعیت رقبای تجاری بین المللی مدیریت نمایید.

بیشتر بدانید!
تهیه و تنظیم بیزینس پلن چگونه است؟

ظرفیت های تجارت بین المللی

در رابطه با ظرفیت های تجارت بین المللی می توان گفت هر مدیر جهانی نیاز به پیشبرد رسالت یا ماموریت مورد نیاز برای موفقیت در اقتصاد جهانی یکپارچه داشته و باید وضع بازار را درک نماید همچنین یک مدیر بین المللی موفق باید یک زمینه تجاری خاص را توسعه و پروسه کاری را بهبود و ارتقا دهد. یک تیم با استعداد تشکیل و به آموزش آنان مبادرت نماید و برای شناسایی هر گونه فرصت و تهدیدات موثر بر سازمان یا شرکت خود نظارت و کنترل کافی داشته باشد.

برنامه ریزی مدیریتی

منظور از ظرفیت ها در تجارت بین المللی همان فرصت ها و امکانات موجود می باشد  و یک مدیر موفق در کسب و کارهای بین المللی بایستی اولویت های مشتری، تغییرات عملکرد رقبا در بالا بردن کیفیت کالاها یا قیمت های محصولاتشان، فن آوری نوین، تغییرات در قانون و مقررات، انواع سرمایه گذاریها از جمله خرید ملک خارجی، تغییرات در خط مشی های دولتی مربوطه، روش های جدید بازاریابی و توزیع و منابع عرضه ی جدید را شناخته و اطلاعات لازم را گردآوری نموده تا مطمئن شود که خط مشی های برنامه ریزی و مدیریت بین المللی بر اساس واقعیات هستند نه حدس و گمان.

فعالیت تجاری در سطح بین الملل

بدین نکته رسیدیم که برای انجام فعالیت های تجاری در دیگر کشورها نیاز به مدیریت بین المللی کارآمد داشته و همچنین خاطر نشان شد که در تجارت های بین المللی باید مهارت و دانش کافی داشته تا بتوانیم به عنوان یک مدیر موفق در سطح بین الملل تلقی شویم علاوه بر آن تاکید شد که آشنایی با انواع سرمایه گذاری ها از جمله سرمایه گذاری بر ملک بین المللی از لازمه انجام فعالیت های تجاری بین الملل می باشد که در مفهوم ظرفیت های تجارت در سطح بین المللی نیز به فرصت ها و مخاطرات کاری اشاره نمودیم.

 

 

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از گروه شرکت های آپادلا با دیگر همکاران کارآمد خود موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل IIL و املاک بین المللی اینوستایم  امور حقوقی مهاجرت و سرمایه گذاری ملکی بین الملل را از ابتدا تا پایان ارائه و تکمیل می نماید که در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص موضوع مدیریت بین المللی موفق می توانید با مشاوران اریکه عدل تماس گرفته تا ارتباط تصویری داشته و یا برای مشاوره حضوری با وکلا و متخصصین این امر وقت رزرو نمایید. علاوه بر آن بابت مطالعه مقالات گردآوری شده مان از شما سپاسگزاریم.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
زینت طاهری
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟