منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

U.S. Immigration

مهاجرت به آمریکا

یکی از خدمات دپارتمان مهاجرت موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل ، فعالیت به عنوان وکیل مهاجرت به آمریکا است . همه می دانیم که کشور آمریکا همواره یکی از محبوب ترین گزینه های متقاضیان مهاجرت بوده و هست. کشوری که به سرزمین فرصتها یا Land of opportunities مشهور است.

در سرویس دریافت اقامت آمریکا ما انواع روشهای مهاجرت به آمریکا را به شما معرفی می کنیم و تلاش می کنیم در مورد آنها به شما آگاهی کامل بدهیم . دانستن حق شماست و اگر قصد مهاجرت دارید باید در خصوص کشور مقصد خود اطلاعات کامل داشته باشید .

وکیل مهاجرت به آمریکا, دریافت اقامت آمریکا
انواع ویزاهای آمریکا

نگاهی به

انواع ویزای آمریکا

قبل از اینکه به معرفی خدمات وکیل مهاجرت به آمریکا در اریکه عدل بپردازیم ، بهتر است با انواع ویزاهای آمریکا که توسط USCIS مدیریت می شوند، آشنا شوید. البته باید بدانید که در آمریکا بیش از 100 نوع ویزا وجود دارد و ما فقط محبوب ترین آنها را بررسی می کنیم:

ویزای B1 و B2: مجوز ورود توریستی برای امور سیاحتی و کسب و کار 

ویزای F1 و M1: ویزای دانشجویی و آموزش فنی و حرفه ای

ویزای H1B: ویزای کاری برای متخصصان

ویزای O1 و P1: ویزای کاری برای افراد برجسته در حوزه هنر و علم و ورزش

ویزای E1 و E2: ویزای کاری برای تجارت بین‌المللی (برای شهروندان کشورهای دارای قرارداد تجارتی با آمریکا)

ویزای EB5: ویزای سرمایه‌گذاری برای ایجاد شغل و کسب و کار

ویزای K1: ویزای نامزدی برای عروس‌ها و دامادهای خارجی

ویزای DV: برنامه ویزای لاتاری و گرین کارت

مهاجرت به آمریکا به عنوان یک مقصد محبوب برای مهاجران از سراسر جهان به دلایل متعددی جذابیت دارد. اولین علت محبوبیت مهاجرت به آمریکا، وجود یک اقتصاد پویا و فرصت‌های شغلی فراوان است. آمریکا به عنوان یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان، به شرکت‌ها و کارآفرینان فرصت‌های بیشمار برای توسعه و رشد فراهم می‌کند. این فرصت‌ها باعث جذب افراد با مهارت‌های مختلف و توانایی‌های متنوع در صنایع مختلف می‌شود.

منطق انتخاب

مهاجرت به آمریکا چه مزیت هایی دارد؟

جامعه باز و بدون تبعیض

آمریکا یکی از کشورهایی محسوب می شود که در آن تبعیض وجود ندارد.

تحصیلات با کیفیت

مدارس و دانشگاه های آمریکا کیفیت بسیار بالایی دارند.

فرصتهای شغلی

فرصت های شغلی بسیاری در آمریکا برای مهاجرین وجود دارد.

بیمه سلامت عالی

کشور آمریکا یکی از بهترین و ارزان ترین بیمه های سلامت را برای مهاجرین ارائه می دهد.

دریافت اقامت دائم آمریکا

امکان دریافت اقامت دائم آمریکا برای مهاجرین بعد از تحقق شرایط وجود دارد.

دریافت شهروندی کانادا

در صورت احراز شرایط و اتباع از قانون امکان دریافت شهروندی آمریکا وجود دارد.

ویزای b1 آمریکا , ویزای b2 آمریکا

انواع ویزای آمریکا از نوع توریستی

برخی از انواع ویزای آمریکا از نوع توریستی در زیر آمده است. از این ویزاها نمی توان برای مهاجرت به آمریکا استفاده کرد:

ویزای B1 آمریکا

b-1 Visa

ویزای B1 آمریکا یک نوع ویزای غیر مهاجرتی (Non-Immigratant) است که به افرادی که قصد سفر به آمریکا برای اهداف تجاری یا کسب و کار را دارند، اعطا می‌شود. این ویزا برای صاحبان کسب و کار، کارمندان شرکت‌ها، و همچنین افرادی که قصد حضور در کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها، مذاکرات تجاری، وظایف مشابه تجاری را دارند، کاربرد دارد.

ویزای B2 آمریکا

b-2 Visa

ویزای B2 آمریکا یک نوع ویزای غیر مهاجرتی (Non-Immigratant) است که به افرادی که قصد سفر به آمریکا برای مقاصد گردشگری، تفریحی، بازدید از خانواده و دوستان، درمان پزشکی، یا شرکت در فعالیت‌های غیرتجاری دیگر را دارند، صادر می‌شود. ویزای B2 به صورت موقت و محدود، اجازه ورود به آمریکا را برای این اهداف فراهم می‌کند.

انواع ویزای آمریکا از نوع تحصیلی

برخی از انواع ویزای آمریکا از نوع تحصیلی در زیر آمده است. از این ویزاها برای مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل استفاده می شود:

ویزای F1 آمریکا

f-1 Visa

ویزای F1 آمریکا یک نوع ویزای غیر مهاجرتی است که برای افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه‌ها، کالج‌ها و موسسات آموزشی در آمریکا را دارند، صادر می‌شود. این ویزا به دانشجویان خارجی اجازه می‌دهد به مدت محدود در آمریکا تحصیل کنند.

ویزای M1 آمریکا

m-1 Visa

ویزای M1 آمریکا یک نوع ویزای غیر مهاجرتی است که برای افرادی صادر می‌شود که قصد دارند در آمریکا در رشته‌های فنی و حرفه ای آموزش ببینند. این ویزا به افرادی اعطا می‌شود که قصد تحصیل در دانشگاه‌ها، کالج‌ها و موسسات آموزشی غیر دانشگاهی در آمریکا را دارند.

ویزاهای f1 و m1 آمریکا
ویزای h1b آمریکا

انواع ویزای آمریکا از نوع کاری

برخی از انواع ویزای آمریکا از نوع کاری در زیر آمده است. این ویزاها برای مهاجرت به آمریکا از طریق کار و اشتغال کاربرد دارند:

ویزای H1B آمریکا

H-1B Visa

ویزای H1B آمریکا یکی از انواع ویزاهای آمریکا و از جمله روشهای مهاجرت به آمریکا است که به افرادی اعطا می‌شود که قصد کار به عنوان کارمند متخصص در آمریکا را دارند. ویزای H1B به افراد متخصص اجازه می‌دهد در آمریکا به مدت معینی کار کنند. این مدت بستگی به قرارداد کاری و شرایط استخدام آنها دارد.

ویزای O1 و P1 آمریکا

o-1 & p-1 Visa

ویزای O1 آمریکا یک روش مهاجرت به آمریکا است که به افراد با استعداد و برتر در زمینه هنر، علوم، ورزش و سایر حوزه‌های فوق‌العاده تعلق می گیرد.

ویزای P1 آمریکا نیز یک نوع ویزای غیرمهاجرتی است که برای ورزشکاران و هنرمندان مشهور صادر می‌شود. این افراد کسانی هستند که در زمینه ورزش یا هنر، به‌عنوان فردی برجسته و شناخته شده، فعالیت می‌کنند.

آیا می دانید در سال 2021 حدود 1/5 میلیون نفر به آمریکا مهاجرت کرده اند؟

ایالات متحده، میزبان بیشترین تعداد مهاجر در جهان است. تقریباً ۵۰.۶ میلیون نفر در ایالات متحده، که بیش از ۱۵٪ از جمعیت کل آمریکا هستند، در کشوری دیگر به دنیا آمده‌اند. تعداد مهاجران در آمریکا از سال ۱۹۶۵ حداقل ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

انواع ویزای آمریکا از نوع تجاری

این دسته از انواع ویزای آمریکا برای فعالان تجاری و سرمایه گذاران است. از این ویزاها برای مهاجرت به آمریکا از طریق تجارت و سرمایه گذاری استفاده می شود:

ویزای E1 و E2 آمریکا

e-1 & e-2 Visa

ویزاهای E1 و E2 عموما به راه اندازی کسب و کار و تجارت در آمریکا ارتباط پیدا می کنند. البته باید توجه داشته باشید که این نوع ویزاها مخصوص کشورهایی است که با آمریکا معاهده دو جانبه تجاری امضا کرده باشند و متاسفانه ایران جزو این کشورها نیست.

ویزای EB5 آمریکا

eb5 Visa

ویزای EB5 آمریکا یک نوع ویزای مهاجرت به آمریکا است که برای سرمایه‌گذاری در این کشور به منظور ایجاد شغل و اخذ اقامت دائم (Green Card) صادر می‌شود. برنامه EB5 برای جلب سرمایه خارجی و ایجاد اشتغال در آمریکا طراحی شده است.

ویزاهای تجاری آمریکا

پرسش و پاسخ ها از وکیل مهاجرت آمریکا

درباره اقامت آمریکا از ما می پرسند:​

گرین کارت یا کارت سبز (Green Card) به صورت رسمی به عنوان کارت اقامت دائم (Permanent Resident Card) شناخته می‌شود. این کارت به فرد دارنده اجازه اقامت دائم در آمریکا را می‌دهد و او را به لحاظ حقوق و مزایا به یک مقیم دائم آمریکا تبدیل می‌کند. فردی که گرین کارت دارد، می‌تواند در آمریکا کار کند، تحصیل کند و از بسیاری از حقوق و مزایا مشابه با شهروندان آمریکا بهره‌مند شود.

گرین کارت به دو شیوه اصلی صادر می‌شود:

1- از طریق برنامه های مهاجرتی: این شامل ویزای خانواده، ویزای شغلی (از جمله H1B، EB1، EB2، EB3 و غیره) و برنامه های سرمایه گذاری مانند ویزای EB5 می‌شود.

2- برنامه های ویژه: شامل برنامه هایی مانند برنامه لاتاری گرین کارت (Diversity Visa Lottery) است که به صورت سالانه توسط دولت آمریکا برگزار می‌شود و امکان برنده شدن در قرعه‌کشی برای افراد از کشورهایی که نرخ مهاجرتشان به آمریکا کمتر است، را فراهم می‌کند.

خیر ! گرین کارت به مدت معینی صادر می‌شود، اما با طی کردن مراحل تمدید و رعایت قوانین و مقررات مربوطه، می‌تواند به صورت دائمی باقی بماند و تمدید شود. دارندگان گرین کارت می توانند شهروندی آمریکا را در صورت مطابقت با شرایط مربوطه دریافت کنند.

اگر سوالتان را در لیست بالا نیافتید، در سامانه مشاوره آنلاین به صورت رایگان سوالتان را مطرح نمایید و از وکلای متخصص پاسخ دریافت کنید.

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کارتون رو راه انداخت؟

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

برای رزرو وقت مشاوره حضوری یا ویدئویی با وکلا با ما تماس بگیرید. همچنین می توانید سوالات خود را در انجمن گفتگوی آنلاین اریکه عدل مطرح نمایید.

موسسه حقوقی اریکه عدل

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟