منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

راهنمای جامع تحصیل در آلمان

راهنمای جامع تحصیل در آلمان
راهنمای جامع تحصیل در آلمان
در این مقاله موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل قصد دارد نکات تحصیل در آلمان را بازگو کند. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان دارید، یکی از از راه های آسان و ارزان ویزای تحصیلی آلمان است. زندگی دانشجویی آلمان با یادگیری زبان آلمانی بسیار شیرین می شود. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در باب مهاجرت به آلمان قصد داریم درباره راهنمای جامع تحصیل در آلمان مطالب مهمی را بازگو کنیم. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان دارید، باید از ریزترین جزئیات و قوانین ویزای تحصیلی آلمان آگاه باشید. به عنوان نکته اصلی در نظر داشته باشید زندگی دانشجویی آلمان با یادگیری زبان آلمانی بسیار شیرین و جذاب می شود. با ما همراه باشید.

 

راهنمای جامع تحصیل در آلمان

بیش از 400 دانشگاه در آلمان وجود دارد! پس انتخاب دانشگاه و شهر و محل تحصیل در پروسه مهاجرت تحصیلی به آلمان بسیار حائز اهمیت و درعین حال پیچیده است.

قبل از اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان ، توصیه می کنیم این راهنمای جامع تحصیل در آلمان را مطالعه کنید تا بتوانید از زندگی دانشجویی آلمان لذت ببرید. در این مقاله طیف گسترده از موضوعات مهم برای ویزای تحصیلی آلمان را ذکر کردیم. البته بعضی از نکات تحصیل در آلمان حاصل تجربه و زندگی شخصی افراد مختلف است و ممکن است با نظر شما یکسان نباشد!

شما می توانید برای آگاهی از مراحل اخذ این ویزا ، به مقاله مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان مراجعه کنید.

سایت های مهم برای مهاجرت تحصیلی به آلمان

از وب سایت مخصوص دانشجویان استفاده کنید. توجه داشته باشید که وب سایت های رسمی آلمان برای دانشجویان (www.uni-assist.de و www.daad.de) هستند.

هر دو سایت دارای اطلاعات مهمی برای تمام نیازهای دانشگاهی شما است.

 

زبان آلمانی

از اصلی ترین نکات تحصیل در آلمان انتخاب زبان است. اگر تمایل ندارید به زبان آلمانی صحبت کنید،  ممکن است در دانشگاه مشکلی نداشته باشید.اما مطمئنا در کارهای کوچک و بزرگ روزانه مشکل خواهید داشت. اگر چه برای خرید در سوپر مارکت نیازی به صحبت کردن حرفه ای به زبان آلمانی ندارید، اما اگر یک سوال یا شکایت داشته باشید چه کاری انجام می دهید؟

بیشتر بدانید!
چرا دانشجویان بین المللی در آلمان می مانند؟!

در حقیقت می خواهیم بگوییم که شما در طی مدت اقامت خود در آلمان بسیاری از این شرایط را تجربه می کنید و اگر با زبان آلمانی آشنایی نداشته باشید، سختی ارتباط با دیگران به شما ثابت خواهد شد.

 

یک راه حل موقت برای عدم نیاز به زبان آلمانی

اگر قصد اخذ ویزای تحصیلی آلمان برای شرکت در یک دوره کوتاه زمانی دارید، باید بدانید اقداماتی هستند که باید برای زندگی در این کشور انجام دهید. یک راه حل موقت این است که کسی را پیدا کنید که با تسلط به زبان آلمانی بتواند به شما در انجام امور کمک کند، تا زمانی که خودتان موفق به یادگیری زبان آلمانی شوید!

 

منابع مالی بسیار مهم است

برای ورود و زندگی در آلمان پول بیشتری از کشور خودتان بیاورید. چرا که هزینه های غیر منتظره ای در زندگی دانشجویی آلمان مخصوصا ماه های اول وجود دارد که اجتناب ناپذیرند.اما به زودی مدیریت حساب را یاد خواهید گرفت.

کات تحصیل در المان ، ویزای تحصیلی آلمان ، زندگی دانشجویی آلمان ، زبان آلمانی ، مهاجرت تحصیلی به آلمان

 

افتتاح حساب بانکی در آلمان

برای مدیریت حساب پول های خود نیاز به افتتاح حساب بانکی در آلمان دارید. نکته قابل تامل آن است که قبل از باز کردن حساب در آلمان، ببینید آیا این بانک دارای یک قرارداد با یک بانک از کشور شما هست؟ یا نه؟در غیر این صورت ممکن است شما قادر به انتقال پول به حساب خود از کشور مبدا به آلمان نباشید.

البته موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در مقاله افتتاح حساب بانکی آلمان این مشکل را رفع نموده اند. خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی در اختیار شما می گذارد.

 

هزینه اجاره در آلمان

یکی دیگر از نکات تحصیل در آلمان، برای داشتن یک زندگی دانشجویی در آلمان ، هزینه اجاره در آلمان است. حتی اگر اجاره ماهیانه خود را مرتب پرداخت کنید، به عنوان مثال تمام هزینه های اضافی مانند هزینه های مالکیت، گرمایش، برق و آب، این به این معنی نیست که شما تمام هزینه های اصلی را پرداخت کرده اید!

بیشتر بدانید!
شرایط و خرید بیزینس در کشور کانادا

در پایان سال، مصرف واقعی گرما و برق سنجیده خواهد شد و در سال بعد برای سالیان متمادی بلیت دریافت خواهید کرد.این هزینه می تواند در جایی از 30 یورو تا صد یورو در هر آپارتمان نیز با توجه به تعداد مستاجرین متغیر باشد!

بنابراین مراقب باشید که چگونه از این منابع استفاده می کنید. اگر قصد دارید پول بیشتری در پایان سال داشته باشید، صرفه جو باشید. اگر تمایل دارید جزئیات هزینه های زندگی را بدانید، به مقاله هزینه زندگی دانشجویی در آلمان (2019) رجوع کنید.

 

برقراری ارتباط ارزان

یکی از راه های ارزان و آسان ارتباط با دیگران، اینترنت است. ممکن است در دانشگاه، دسترسی رایگان به اینترنت داشته باشید. اگر می خواهید در خانه اینترنت داشته باشید از ارائه دهنده های اینترنتی استفاده کنید. در اینجا شما می توانید برخی از این ارائه دهندگان را پیدا کنید: www.billiger-telefonieren.de.

در ضمن استفاده از برنامه های اینترنتی برای تماس صوتی یا تصویری و پیامک در آلمان بسیار رایج است.

 

ویزای رایگان تحصیل آلمان ، یک حقه تبلیغاتی

اگرچه آلمان برای تحصیلات عالی آزاد شناخته شده است، اما تمام دوره ها ومدارس در آلمان اینطور نیست. بنابراین اگر واقعا می خواهید با برنامه ریزی دقیق پیش بروید، مدرسه یا دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید جست و جو کنید و از طریق ایمیل با مسئولان مطمئن شوید شهریه چقدر است. بنابراین از اصلی ترین نکات تحصیل در آلمان شهریه ترم دانشگاه است . معمولا دانشگاه ها هزینه کمی می گیرند اما رایگان نیستند.

 

کار دانشجویی در آلمان

خوشبختانه در آلمان به وفور و به راحتی می توانید کار پیدا کنید. اگر بخواهید یک زندگی دانشجویی مانند آلمانی ها داشته باشید، بدانید کار کردن جزو فرهنگ آلمانی هاست.شما می توانید با کارکردن حداقل 700 یورو درآمد داشته باشید. تقریبا می توانید هزینه های زندگی دانشجویی آلمان خود را تامین کنید. هرگز کار سیاه نکنید.

بیشتر بدانید!
بهترین دفتر مهاجرتی و 10 ویژگی مختص آن

از راهنمای جامع تحصیل در آلمان ذکر یک نکته در زمینه کار دانشجویی است. در حالی که ممکن است وسوسه انگیز باشد که درآمد اضافی را از بسیاری از فرصت های نیمه وقت به دست آورید!

 اما پیشنهاد می کنیم فقط در یک قرارداد ثبت شده کار کنید و حداکثر ساعت در هفته را برآورده کنید. اگر احساس می کنید درآمد شما کم است، دولت وام دانشجویی را برای کمک به نیازهای مالی شما  فراهم می کند.

 

فراموش نکنید شما یکی از هزاران نفر هستید.

دیگران آن را انجام داده اند، بنابراین شما نیز می توانیدبرای مهاجرت تحصیلی به آلمان اقدام کنید. مطمئن باشید، به توانایی های خود اعتقاد داشته باشید و مدرک آلمانی رویاهای خود را دریافت کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد راهنمای جامع تحصیل در آلمان میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آموزشگاه اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به آلمان مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در آلمان را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟