منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

کد سوئیفت ، تعریف و ساختار آن

کد سوئیفت : تعریف و ساختار آن ، تعریف سوییفت ، معنای کد سوئیفت ، کد سوئیفت چیست
کد سوئیفت : تعریف و ساختار آن ، تعریف سوییفت ، معنای کد سوئیفت ، کد سوئیفت چیست
کلمه سوییفت مخفف اصطلاح تخصصی زیر است : The Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunications اگر بخواهیم ترجمه ای از این اصطلاح ارائه دهیم می توان گفت : جامعه جهانی ارتباطات بین بانکی . سوئیفت یک سیستم پیام رسانی پیشرفته است که به بانکها و موسسات مالی کمک می کند اطلاعات بانکی و مالی کدگذاری شده را به صورت کاملا امن تبادل نمایند .

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در این پست دپارتمان بانکی در موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل قصد دارد به تعریف و تحلیل یکی از مهم ترین اصطلاحات بانکی ، کد سوئیفت بپردازد . پیش از این در پست کد سوئیفت ، مزایا و کارکردها به بررسی مزیت ها و کاربرد های کد سوئیفت پرداختیم . در این پست به تعریف کد سوئیفت و تشریح ساختار آن خواهیم پرداخت . برای آشنایی با این اصطلاح بانکی با ما همراه باشید.

ارائه کد SWIFT اریکه عدل ، کد سوئیفت ، سوئیفت کد ، آشنایی با کد سوئیفت ، مزایا و کارکردهای سوئیفتتعریف SWIFT ( سوئیفت )  و کاربرد آن

در این صفحه به تعریف سوئیفت و بررسی ساختار آن می پردازیم

نیاز دارید مبلغی پول را به صورت بین المللی انتقال دهید ؟ امروزه این کار با مراجعه به یک بانک مقدور شده است اما سیستم سوییفت یا به روایتی سوئیفت چگونه کار می کند ؟ باید بدانید که در پشت صحنه هر نقل و انتقال بین المللی پول سوییفت حضور دارد. سوئیفت یک سیستم پیام رسانی سریع است که توسط بانکها و موسسات مالی جهت انتقال و دریافت دقیق و امن پول استفاده می شود. هر روز حدود 10000 عضو سیستم سوئیفت حدود 24 میلیون پیام مرتبط با انتقال پول انجام می دهند .

در این صفحه با کمک متخصصین خدمات بانکی بین المللی اریکه عدل  توضیح می دهیم سوئیفت SWIFT  چیست ، چگونه کار می کند و چگونه سبب انتقال پول می شود.

تعریف و ساختار سوئیفت SWIFT

کلمه سوییفت مخفف اصطلاح تخصصی زیر است :

The Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunications

اگر بخواهیم ترجمه ای از این اصطلاح ارائه دهیم می توان گفت : جامعه جهانی ارتباطات بین بانکی . سوئیفت یک سیستم پیام رسانی پیشرفته است که به بانکها و موسسات مالی کمک می کند اطلاعات بانکی و مالی کدگذاری شده را به صورت کاملا امن تبادل نمایند .

بیشتر بدانید!
مستر کارت یا ویزا کارت ، کدام بهتر است ؟

سوییفت به هر موسسه مالی یک کد منحصر بفرد اختصاص می دهد که یا 8 رقم و یا 11 کاراکتر  می باشد. این کد عناوین مختلفی دارد همچون BIC  ، کد سوییفت ، شناسه سوییفت یا کد ایزو 9362 . پس اگر هر کدام از این واژه ها را دیدید فرقی نمی کند ، همه آنها نماینده کد سوییفت هستند .

برای اینکه درک نحوه اختصاص کدسوئیفت ملموس تر گردد به مثالی در خصوص بانک یونی کردیت ایتالیا توجه کنید . کد سوئیفت این بانک عبارت هشت کاراکتری  UNCRITMM می باشد .

  • 4 کاراکتر اول کد سوییفت مربوطه به موسسه مالی است . UNCR
  • 2 کاراکتر بعدی ، کد کشور مربوطه می باشد .IT
  • 2 کاراکتر بعدی منطقه/شهر مربوطه است .MM
  • 3 کارکتر بعدی نقش اختیاری دارد اما بیشتر موسسات از آن برای اختصاص به شعب خود استفاده می کنند .

به مثال دیگری در تصویر مشاهده کنید :

مثال کد سوییفت موسسه اریکه عدل ، کد سوئیفت ، ساختار کد سوئیفت

چه کسانی می تونند از سوئیفت استفاده کنند ؟

سوییفت به دلیل امنیت و سرعت خود بسیاری از فعالان تجاری را به خود جلب نموده است ، از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • بانک ها
  • موسسات دلالی و تجارتخانه ها
  • معامله گران سهام و ارواق بهادار
  • شرکتهای مدیریت سرمایه
  • صرافی ها
  • صندوق های سرماه گذاری

استفاده از سوئیفت

جهت انتقال پول در فراسوی مرزها شما به سوییفت SWIFT  احتیاج دارید . در حال حاضر برخی از حسابهایی که توسط مجموعه حقوقی اریکه عدل افتتاح می گردند ، دارای کد سوئیفت می باشند ، نمونه این حساب ها ، حساب موسسه مالی بردر سواسو نیوزلند است . اگر شما بخواهید برای شخص دیگری به صورت بین المللی پول بفرستید ، نیاز دارید که کد سوییفت شخص مزبور را به بانک خود اعلام نمایید.

بیشتر بدانید!
نقش بانکهای دبی در سرمایه گذاری

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد کد سوئیفت ، تعریف و ساختار آن میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آموزشگاه اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره انواع قراردادهای بین المللی مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد سرمایه گذاری در کشورهای دیگر را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر مورد در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟