منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

آخرین تغییرات گلدن ویزای پرتغال 2022

آخرین تغییرات گلدن ویزای پرتغال ، تغییرات ویزای طلایی پرتغال ، تغییرات اقامت پرتغال با خرید ملک
آخرین تغییرات گلدن ویزای پرتغال ، تغییرات ویزای طلایی پرتغال ، تغییرات اقامت پرتغال با خرید ملک
اگر متقاضی گلدن ویزای پرتغال هستید ، بد نیست که نسبت به آخرین تغییرات و اصلاحات قوانین گلدن ویزای این کشور آگاه باشید. در این مقاله که به طور مرتب آپدیت می شود در خصوص این تغییرات صحبت کرده ایم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

عزیزانی که به برنامه ویزای طلایی پرتغال یا همان گلدن ویزای پرتغال علاقه مند هستند ، همواره به دنبال آخرین اصلاحات و  قوانین جدید گلدن ویزای پرتغال هستند. در مقاله آخرین تغییرات گلدن ویزای پرتغال ما به بیان تغییرات و اصلاحات کلیدی این برنامه می پردازیم. دقت داشته باشید که این مقاله به صورت مستمر به روز رسانی می گردد.

آخرین تغییرات گلدن ویزای پرتغال

چهارمین اصلاحات قانون شماره ۹/۲۰۱۸ پرتغال در ۱ اکتبر ۲۰۱۸ اجرایی شده است. این قانون در حقیقت آیین نامه ای برای اجرای قانون شماره 23/2007 است که ورود ، ماندن ، خروج ، اخراج اتباع خارجی را در کشور پرتغال مدیریت می کند. بخشی از قوانین جدید گلدن ویزای پرتغال در این قانون اعمال شده است. همچنین تغییرات اساسی هم در قانون شماره  ۲/۲۰۱۸ ماه سپتامبر می بینیم. در ادامه با موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل همراه باشید تا تغییرات را با هم بررسی نماییم.

 

2018: پاسپورت پرتغال بعد از ۵ سال اقامت قانونی

جولای ۲۰۱۸

پیش از این برای گرفتن پاسپورت پرتغال شخص می بایست مدت ۶ سال در خاک پرتغال اقامت می کرد. به موحب قانون شماره ۲/۲۰۱۸ ماه سپتامبر پرتغال در حال حاضر این مدت به ۵ سال کاهش یافته است. به عبارت دیگر در حال حاضر موکلین ما می توانند بعد از گذران ۵ سال اقامت قانونی از دولت پرتغال یا درخواست اقامت دائم نمایند یا اینکه مستقیما برای دریافت پاسپورت پرتغال اقدام کنند.

در مقاله « پاسپورت پرتغال بعد از ۵ سال ، واقعیت یا دروغ » به طور کامل به این موضوع پرداخته ایم.  البته لازم به ذکر است با عنایت به اینکه کلام قانونگذار پرتغالی عام است این امتیاز فقط برای دارندگان گلدن ویزا نیست و همه در کلیه برنامه های مهاجرتی می توانند از آن استفاده کنند.

بیشتر بدانید!
شرایط ایجاد کسب و کار در دبی

2018: پرتغالی شدن فرزند شما بعد از تولد در پرتغال

جولای ۲۰۱۸

بسیاری از ما می پرسند که اگر فرزند ما در پرتغال به دنیا بیاید ، آیا پرتغالی محسوب می شود. به عبارت دیگر آنها می خواهند بدانند که اگر در پرتغال بچه به دنیا بیاورند آیا او بلافاصله پاسپورت پرتغالی می گیرد یا خیر.

پرتغال مانند آمریکا قاعده خاک را در به موجب اصلاحات اخیر اگر فرزند در پرتغال به دنیا بیاید و حداقل یکی از پدر و مادر به مدت ۵ سال در پرتغال اقامت قانونی داشته باشند ، این فرزند بلافاصله می تواند پاسپورت پرتغال را بگیرد و به روایتی شهروند پرتغال شود.

2018: قانون جدید در خصوص املاک قدیمی و بازسازی آنها

سپتامبر ۲۰۱۸

در قوانین جدید ویزای طلایی پرتغال می بینیم که در خصوص املاک بیش از ۳۰ سال ساخت یا املاک واقع شده در منطقه بازسازی شهری ، الزامی شده است که مدارک سال ساخت ملک یا یک گواهی از مقامات محلی مبنی بر قرار داشتن ملک در منطقه بازسازی شهری در زمان ثبت درخواست گلدن ویزای ارائه شود.

علاوه بر اینها در زمان تمدید مجوز اقامت پرتغال باید اثبات شود که بازسازی ملک در حال انجام است یا اینکه به پایان رسیده است.

2018: زمان درخواست صدور مجدد مجوز اقامت پرتغال

سپتامبر ۲۰۱۸

به موجب قوانین جدید گلدن ویزای پرتغال درخواست تمدید مجوز اقامت بایستی بین ۹۰ تا ۳۰ روز قبل از منقضی شدن مجوز اقامت فعلی به مقامات صالح پرتغال تقدیم شود.

 

2018: قابلیت تغییر نوع سرمایه گذاری در گزینه یک میلیون یورویی

سپتامبر ۲۰۱۸

بیشتر بدانید!
روشهای دریافت ویزای طلایی پرتغال

قوانین جدید ویزای طلایی پرتغال همچنین تصریح می کند که دارندگان گلدن ویزایی که وارد کردن یک میلیون سرمایه به پرتغال را برای دریافت ویزای طلایی پرتغال انتخاب کرده اند می توانند در زمان تمدید مجوز اقامت خود نوع سرمایه گذاری خود را به هر چه بخواهند تغییر دهند. فقط نباید از میزان سرمایه آنها کاسته شود.

 

2018: دریافت اقامت دائم بعد از داشتن گلدن ویزا به مدت ۵ سال

سپتامبر ۲۰۱۸

از دیگر نو آوری ها قوانین جدید ویزای طلایی پرتغال این است که شخصی که به مدت ۵ سال ویزای طلایی پرتغال را داشته باشد ، مجوز اقامت دائم پرتغال را دریافت می کند.  این مجوز مخصوص سرمایه گذاران گلدن ویزا است. بعد از دریافت این مجوز شرط ماندن در پرتغال برای دارنده گلدن ویزا متفاوت خواهد شد.

دارندگان مجوز اقامت معمولی به طور میانگین باید ۲ ماه در پرتغال بمانند. در این قانون تصریح نشده است که دارندگان مجوز اقامت دائم پرتغال چند روز باید در این کشور بمانند اما تخمین ما ۷ روز در سال است. به عبارت دیگر مدت ماندن در پرتغال در ویزای طلایی این کشور ۷ روز در سال است.

 

2022: محدودیت جغرافیایی در خرید ملک 350 و 500 هزار یورویی

(ژانویه 2022)

در ابتدای سال 2022 دولت پرتغال تغییرات عمده ای در گلدن ویزای این کشور ایجاد نمود و محدودیت های وسیع جغرافیایی را برای گلدن ویزای پرتغال در مدل های سرمایه گذاری 350 هزار یورویی و 500 هزار یورویی اعمال نمود.

به موجب این تغییرات دیگر خرید ملک مسکونی در لیسبون و پورتو و سراسر خط ساحلی پرتغال دیگر به دریافت گلدن ویزا منجر نخواهد شد. هدف پرتغال از این مصوبه هدایت سرمایه های خارجی به بخش های مرکزی و کم تراکم پرتغال بوده است.

بیشتر بدانید!
ویزای 485 استرالیا ، ویژه فارغ‌التحصیلان استرالیا

مطابق با تغییراتی که در گلدن ویزای پرتغال اعمال شده است از ابتدای 2022 خرید ملک مسکونی در مناطق پر جمعیت کشور پرتغال مانند لیسبون  (Lisbon) ، پورتو (Porto) و آلگارو (Algarve) برای دریافت گلدن ویزای دیگر کاربردی نخواهد بود. به همین شکل مناطقی دیگری که از مشمول این قاعده هستند مناطق ساحلی ستوبال (Setubal ) و سلیور کوست (Silver Coast) پرتغال است. نکته لازم به ذکر اینکه خرید املاک تجاری در این مناطق همچنان مشمول گلدن ویزاست.

 

2022: تغییرات گلدن ویزای پرتغال در قسمت سرمایه

(ژانویه 2022)

از ابتدای ژانویه سال 2022 تغییرات زیر در بخش انتقال سرمایه به پرتغال اجرایی شده است:

  • انتقال سرمایه از 1 میلیون یورو به 1.5 میلیون یورو افزایش یافته است.
  • سرمایه گذاری در صندوق ها از 350 هزار یورو به 500 هزار یورو افزایش یافته است.
  • سرمایه گذاری در بخش تحقیق و پژوهش از 350 هزار یورو به 500 هزار یورو افزایش یافته است.
  • سرمایه گذاری در یک کسب و کار در حال کار پرتغالی از 350 هزار یورو به 500 هزار یورو افزایش یافته است.

اخبار بعدی متعاقبا در همین صفحه منتشر خواهد شد.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟