منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

آمادگی برای ویزای کاری استرالیا

آمادگی برای ویزای کاری استرالیا
آمادگی برای ویزای کاری استرالیا
متأسفانه تهیه درخواست برای سازمان ارزیابی استرالیا و دریافت ویزای موفق برای برنامه مهاجرت کاری به استرالیا و آمادگی برای ویزای کاری استرالیا بسیار سخت تر از گذشته است. ما در تیم تخصصی موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در این مقاله به بررسی تهیه یک گزارش موفق و آمادگی برای ثبت درخواست در EOI و آمادگی مدارک برای ارزیابی مدارک استرالیا میپردازیم . آمادگی برای ویزای کاری استرالیا مستلزم آگاهی از آخرین تغییرات لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا و میزان امتیاز بندی استرالیا برای هر رشته میباشد.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

متأسفانه تهیه درخواست برای سازمان ارزیابی استرالیا و دریافت ویزای موفق برای برنامه مهاجرت کاری به استرالیا و آمادگی برای ویزای کاری استرالیا بسیار سخت تر از گذشته است. ما در تیم تخصصی موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در این مقاله به بررسی تهیه یک گزارش موفق و آمادگی برای ثبت درخواست در EOI و تهیه مدارک برای ارزیابی مدارک استرالیا میپردازیم. آمادگی برای ویزای کاری استرالیا مستلزم آگاهی از آخرین تغییرات لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا و میزان امتیاز بندی استرالیا برای هر رشته میباشد .

تا زمانی که همه این سؤالات مهم را در نظر نگرفته اید ، ابراز علاقه (EOI) خود را در Skillselect برای ویزای کاری استرالیا ارائه نکنید.

انواع ویزای کار استرالیا

نوع اقامت نام ویزا شماره ویزا
(
کلیک کنید)
⇓⇓
دائم ویزای اقامت دائم با اسپانسر شغلی استرالیا ویزای ۱۸۶ استرالیا
ویزای اقامت دائم با حمایت کارفرما در مناطق «کم‌جمعیت» ویزای ۱۸۷ استرالیا
ویزای مهارتی استرالیا به صورت مستقل ویزای ۱۸۹ استرالیا
ویزای مهارتی استرالیا با اسپانسر ایالتی ویزای ۱۹۰ استرالیا
موقت ویزای کار موقت برای افراد متخصص ویزای ۴۰۰ استرالیا
اقامت موقت ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خاص ویزای ۴۷۶ استرالیا
اقامت موقت ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های استرالیا ویزای ۴۸۵ استرالیا
ویزای تخصصی با اسپانسر مناطق کم‌جمعیت و اسپانسر فامیلی ویزای ۴۸۹ استرالیا

آمادگی برای ویزای کاری استرالیا

اما اگر رویای شما مهاجرت کاری استرالیا باشد ، از حرکت به سمت استرالیا و رسیدن به رویای خود ناامید نشوید. بسیاری از مردم ایران هنوز هر سال با موفقیت به استرالیا مهاجرت می کنند ، اما برای داشتن بهترین شانس و برای موفقیت باید به دقت تحقیق کرده و درخواست خود را در نظر بگیرید.

همچنین ممکن است بخواهید بررسی کنید که مشاغلی که بیشترین تقاضا را دارند و دعوت نامه های EOI بیشتری دریافت می کنند کدامند؟! در مقاله “۵۰ شغل برتر در مشاغل استرالیا” که به تفصیل درباره این موضوع می پردازد ، شامل یک رتبه بندی از 50 شغل برتر تقاضا در استرالیا است .

 

نحوه درخواست آمادگی برای ویزای کاری استرالیا

در آمادگی برای ویزای کاری استرالیا نکات بیشتری باید در نظر گرفته شود ، وقتی می خواهید راه خود را از طریق پیچ و خم های مهاجرت و قوانین پیدا کنید ، موارد زیادی تغییر خواهند کرد اولین چیزی که باید بدانید این است که تا زمانی که توسط  اداره مهاجرت دولت استرالیا (DHA) دعوت نشده باشید ، نمی توانید برای ویزا  و مهاجرت کاری استرالیا اقدام کنید.

برای این کار شما باید مدارک خود را به سازمان ارزیابی استرالیا ارسال کنید و یک ابراز علاقه (EOI) ارائه دهید و برای رسیدن به مرحله بعدی باید شرایط کافی را ایجاد کنید. تا زمانی که تمام گزینه های ویزای خود را بررسی نکرده اید ، باید تمام این سؤالات مهم را در نظر بگیرید و اظهارنامه علاقه (EOI) خود را برای ویزای کاری استرالیا ارائه نکنید.

بیشتر بدانید!
زندگی در استرالیا در سال 2022

 

سوالاتی که باید در زمان آمادگی برای ویزای کاری استرالیا بپرسید ؟!

SkillSelect و بیان علاقه (EOI) چیست؟

SkillSelect یک سیستم درخواست آنلاین دولت استرالیا است برای هر کسی که می خواهد برای زندگی و کار در استرالیا از ویزای مهاجرت افراد متخصص استفاده کند. شما مراحل ویزای خود را بعد از ارسال مدارک به سازمان ارزیابی استرالیا با تکمیل “ابراز علاقه” (EOI) آغاز می کنید.

نکته خوب این است که به محض ارسال EOI در SkillSelect ، اطلاعات شما از طریق کارفرمایان و همچنین دولت های ایالتی برای ویزای ماهر استرالیا قابل بررسی است . اگرچه EOI شما 24 ماه اعتبار دارد و می توانید در طی این مدت آن را به روز کنید ، اما پس از دریافت دعوت نامه ، نمی توانید آن را تغییر دهید.

از این رو بسیار مهم است که هدف خود را برای اولین بار از آنجایی که یک بار دعوت شده اید دریافت کنید ، فقط 60 روز فرصت دارید تا درخواست دهید. اگر اطلاعات صحیحی ندارید و اسناد لازم را برای پشتیبانی از مدارک ارسالی که در مورد EOI خود ارائه داده اید ، ندارید ، می توانید درخواست ویزای استرالیا را رد کنید. بنابراین بسیار مهم است که قبل از ارائه EOI خود به طور کامل آمادگی داشته باشید تا بتوانید به خودتان شانس موفقیت را بدهید.

لیست مشاغل استرالیا

آیا شغل مورد نظر من در لیست کمبود ماهرانه میان مدت (MLTSSL) یا لیست مشاغل ماهرانه کوتاه مدت (STSOL) است؟

اگر ویژگی های شغلی نامزد شده شما در MLTSSL وجود دارد ، می توانید در زیر کلاسهای ویزای 189 (ماهر مستقل) ، 190 (مهارت معرفی شده با حمایت دولت ایالتی یا قلمرو) یا زیرمجموعه 489 (ماهر منطقه ای (موقت) درخواست ارائه دهید. توسط دولت ایالتی  یا حمایت مالی از اقوام نزدیک که در منطقه مشخص شده استرالیا مستقر شده اند).

اما اگر شغل شما فقط در STSOL باشد ، باید توسط دولت ایالتی یا یک کارفرما معرفی شوید. شما نمی توانید برای ویزای 189 درخواست دهید و نمی توانید توسط یک بستگان نزدیک حمایت مالی شوید. لیست مشاغل ماهر و به روز رسانی شده توسط دولت استرالیا را میتوانید در مشاغل مورد نیاز استرالیا مطالعه کنید .

مهاجرت کاری استرالیا

چگونه می توانم امتیاز لازم برای دریافت دعوت نامه از اداره مهاجرت استرالیا را کسب کنم؟

در آمادگی برای ویزای کاری استرالیا ، بیشتر متقاضیان امتیازاتی را برای سن خود ، زبان انگلیسی (از طریق آزمون) ، مدارک تحصیلی ، تجربه کاری ، نامزدی توسط دولت ایالتی یا حمایت مالی از اقوام نزدیک ساکن در منطقه تعیین شده استرالیا ایجاد می کنند. امتیازات همچنین می تواند برای یک سال حرفه ای ، تحصیل در استرالیا ، زبان جامعه معتبر ، تحصیل و زندگی در منطقه استرالیا و مهارت های شریک زندگی به دست آید .

بیشتر بدانید!
مدت اعتبار اقامت دبی با خرید ملک 2022

در حال حاضر ، فقط از متقاضیان با امتیاز 70 به بالا دعوت می شود که (حتی اگر حداقل امتیاز برای درخواست EOI 65 باشد) برای ویزای ماهر مستقل (زیرمجموعه ویزای 189) دریافت دعوتنامه توسط دولت ایالتی مزیت محسوب میشود و شما 5 امتیاز اضافی برای زیر کلاس 190 (مهارت ماهر) و 10 امتیاز برای زیر کلاس 489 (Skilled Regional) بدست می آورید .

 

انتخاب (نامزدی) توسط دولت ایالتی یا قلمرو چیست؟

هر ایالت و قلمرو دارای معیارهای مختلف گزینش بوده و لیستی از مشاغل مورد تقاضا را منتشر می کند که می تواند در هر زمان تغییر کند. انتخاب متقاضیان به طور کلی توسط عواملی از قبیل تعهد کلی شما به دولت یا قلمرو نامزد ، تعداد سالها سابقه کار ، مهارتهای تخصصی ، اشتغالزایی ، مهارتهای زبان انگلیسی ، بستگان  ساکن در ایالت یا قلمرو و ظرفیت مالی ، تعیین می شود.

 

آیا آمادگی زندگی درمناطق کم جمعیت استرالیا را دارم؟

اداره مهاجرت دولت استرالیا (DHA) به طور فعال مردم را ترغیب می کند تا در مناطق منطقه ای یا کم جمعیت  استرالیا مستقر شوند. با داشتن 10 امتیاز در دسترس برای زندگی در خارج از برخی از شهرهای پرجمعیت ، این نقاط می توانند در تحقق هدفهای شما تفاوت ایجاد کنند. همچنین بخاطر داشته باشید که اگر در استرالیا جنوبی ، تاسمانی یا منطقه شمالی اقامت گزیدید می توانید در پایتخت های آدلاید ، هوبارت و داروین زندگی کنید.

 

آیا در صورت نداشتن مدرک ، می توان تجربه کاری من را در نظر گرفت؟

این امر به شغل انتخابی شما بستگی دارد و کدام سازمان ارزشیابی مسئولیت ارزیابی مدارک شما را بر عهده دارد. بیشتر مشاغل حرفه ای نیاز به سطح تحصیلات دیپلم یا بالاتر با ترکیبی از تجربه کاری مرتبط دارد.

مشاغل خاص مانند معلمان ، پرستاران و مهندسان به مهارت های لازم احتیاج دارند در حالی که مدیران ارشد و متخصصان فناوری اطلاعات در صورت داشتن سابقه کاری در یک سازمان شناخته شده می توانند براساس تجربه کاری و سابقه ارزیابی شوند.

اشخاص  که توسط سازمان Vetassess  استرالیا ارزیابی شده اند می توانند با ترکیبی از آموزش غیررسمی (آموزشگاه های آزاد) و تجربه کاری بیش از 4 سال یا بیشتر در نظر گرفته شوند ، اما مشاغل ارزیابی شده توسط Trades Recognition استرالیا به آموزش رسمی آکادمیک نیاز دارند و حداقل 3 سال سابقه کاری.

 

سابقه کاری مورد نیاز درآمادگی برای ویزای کاری استرالیا

بار دیگر این به شغل انتخابی شما بستگی دارد. به عنوان مثال ، مشاغل عمومی ارزیابی شده توسط سازمان ارزیابی استرالیا Vetassess بین 1 تا 3 سال سابقه کاری نیاز دارد. انجمن رایانه استرالیا در صورت داشتن صلاحیت رسمی ، حداقل 2 سال سابقه کار مرتبط و حداکثر 8 سال نیاز دارد.

بیشتر بدانید!
ویزای 132 استرالیا ، ویزای استارت آپ استرالیا

رشته های مدیریتی که توسط سازمان ارزیابی استرالیا Vetassess ارزیابی شده اند نیاز به 4 سال سابقه کار در شغل انتخابی در سطح مهارت مورد نیاز دارند که می تواند شامل زمان گذراندن در آموزش مبتنی بر محل کار تا حداکثر 12 ماه باشد. بنابراین توجه به این نکته حائز اهمیت است که در برخی مشاغل تجربه کاری بخشی از ارزیابی مهارت را تشکیل می دهد ، نمی توان به عنوان امتیاز به تجربه کار ، هنگام ارسال EOI نگاه کرد.

 

برای اثبات تجربه کاری چه مدارکی مورد نیاز است ؟

در زمان آمادگی برای ویزای کاری استرالیا و قبل از ارسال مدارک به  باید به این نکات توجه داشته باشید :

  • سابقه کاری شما باید مرتبط با رشته تحصیلی و مدرکی که ارائه میکنید باشد
  • سابقه کاری شما باید همراه با بیمه باشد
  • درصورت نداشتن بیمه قرار داد رسمی و فیش حقوقی به همراه پرینت واریزی حقوق از بانک الزامی است
  • عدم ارائه این شواهد باعث می شود که افسر پرونده نکات مدعی شده در EOI شما را رد کند

 

آمادگی برای ویزای کاری استرالیا ، زبان انگلیسی

همانطور که در مقاله زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا تمامی شرایطی را که شما برای زبان انگلیسی نیاز دارید مورد بررسی قرار دادیم در جدول زیر به آزمون ها و نمرات مورد نیاز اشاره میکنیم .

نوع آزمون امتیاز
International English Language Testing System IELTS حداقل نمره ۵ در ۴ مهارت
Test of English as a Foreign Language internet-based Test TOEFL iBT حداقل نمره ۴ در listening و reading
حداقل نمره ۱۴ در writung و speaking
Pearson Test of English Academic PTE Academic حداقل نمره ۳۶ مورد برای هر یک از ۴ مؤلفه آزمون
Occupational English Test(OET حداقل نمره B برای هر یک از ۴ مؤلفه آزمون
Cambridge C1 Advanced test حداقل نمره ۱۵۴ در هر یک از ۴ مؤلفه آزمون

 به طور کلی اعتبار آزمون زبان انگلیسی برای ارسال به اداره مهاجرت دولت استرالیا (DHA) سه سال می باشد. البته نمره functional که برای همسر متقاضی الزامی است ( آیلتس ۴.۵ یا معادل) فقط یک سال برای اداره مهاجرت اعتبار دارد.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد آمادگی برای ویزای کاری استرالیا میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آموزشگاه اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به استرالیا مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتی هم که قصد خرید ملک در استرالیا را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟