منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

آیا با اخذ گلدن ویزای پرتغال اجازه کار و تجارت داریم؟

اخذ گلدن ویزای پرتغال، دریافت گلدن ویزای پرتغال، مزایای گلدن ویزا پرتغال، هزینه گلدن ویزا پرتغال، مدارک ویزای طلایی پرتغال
اخذ گلدن ویزای پرتغال، دریافت گلدن ویزای پرتغال، مزایای گلدن ویزا پرتغال، هزینه گلدن ویزا پرتغال، مدارک ویزای طلایی پرتغال
با اخذ گلدن ویزای پرتغال مجاز به کار، زندگی و تحصیل در این کشور خواهید بود. صاحبان ایده کاری و سرمایه گذاران تجاری با این نوع ویزا می توانند در پرتغال ثبت شرکت و یا ایجاد شغل نمایند. اما بدین منظور می بایست مدارک و گواهی های لازمی را برای سرمایه گذاری تجاری در پرتغال ارائه دهند. علاوه بر آن تمامی هزینه های اپلای و دریافت گلدن ویزای پرتغال را نیز باید پرداخت نمایید. که بعد از گذشت 5 سال اقامت در این کشور، می توانید برای دریافت شهروندی پرتغال اقدام نمایید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

یکی از مزیت های مهم در اخذ گلدن ویزای پرتغال این است که میتوانید برای خود انواع تجارت و کارهای کوچک و بزرگ در این کشور راه اندازی نمایید. با دریافت گلدن ویزای پرتغال مجاز به ثبت انواع شرکت و یا خود اشتغالی خواهید بود. به خصوص که نیاز به سرمایه های هنگفتی بدین منظور ندارید. معافیت از مالیات بر درآمد به مدت 10 سال نکته قابل توجه ای به عنوان یکی از مزایای گلدن ویزا پرتغال می باشد. طبق بررسی های موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل هزینه گلدن ویزا پرتغال شامل هزینه درخواست، دریافت، صدور و یا تمدید این نوع ویزا است. نوع مدارک ویزای طلایی پرتغال که جهت دریافت این ویزا باید ارائه شود، بستگی به روش های سرمایه گذاری شما دارد. یعنی برای سرمایه گذاری تجاری باید مدارک متفاوتی از سرمایه گذاری مالی تهیه و ارائه دهید. با ثبت شرکت در این کشور، ایده تجاری تان را جهانی و بین المللی کنید و به بازارهای کار و تجارت این کشور وارد شوید.

 

آیا با اخذ گلدن ویزای پرتغال اجازه کار و تجارت داریم؟

یکی از موفق ترین برنامه های مهاجرت به اروپا، دریافت ویزای طلایی کشور پرتغال است. با اخذ گلدن ویزای پرتغال از طریق انواع سرمایه گذاری  مانند خرید ملک در پرتغال می توانید در این کشور کار، زندگی و تحصیل داشته باشید. نه تنها می توانید به عنوان کارمند در این کشور استخدام شوید بلکه مجاز به راه اندازی کسب و کار و حتی تاسیس انواع شرکت  در پرتغال خواهید بود. موضوع دیگر که شاید خیال شما را راحت تر  کند اینکه بدون دریافت گلدن ویزای پرتغال نیز می توانید بدون سرمایه گذاری در پرتغال کار کنید.

اما بدین منظور می بایست مجوز کاری دریافت نمایید و یا اینکه از یک کارفرما در پرتغال دعوتنامه کاری دریافت نمایید. علاوه بر آن با اخذ گلدن ویزای پرتغال می توانید به کشورهای عضو منطقه شنگن بدون نیاز به ویزا سفر کنید. گزینه های دیگری برای سرمایه گذاری در پرتغال تحت برنامه گلدان ویزا دارید، مانند سرمایه گذاری مالی به مبلغ 1 میلیون یورو در بانک پرتغال، سرمایه گذاری تجاری و یا ایجاد حداقل 10 شغل در این کشور.

همچنین می توانید با گلدن ویزای این کشور  به 26 کشور اروپایی بدون نیاز به ویزا سفر نمایید مانند ایتالیا، سوئیس، لوکزامبورگ و کشور آلمان…. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید اینکه از زمان دریافت این نوع ویزای پرتغال، باید سرمایه گذاری خود را با هر عنوانی که هست تا 5 سال حفظ و نگهداری کنید. با دریافت گلدن ویزای پرتغال مجاز به اقامت 5 ساله در این کشور خواهید شد. که پس از 6 سال از زمان اقامت تان در پرتغال، می توانید برای اخذ شهروندی درخواست و اپلای دهید. آیا از شرایط گلدن ویزا جدید پرتغال خبر دارید؟

 

دریافت گلدن ویزای پرتغال چه شرایطی دارد

اگر ایده تجاری، طرح بیزینس پلن یا توانایی سرمایه گذاری برای راه اندازی امور تجاری در یک کشور خارجی را دارید، بدانید که شرایط دریافت گلدن ویزای پرتغال را هم دارید. نکته اصلی اینکه می توانید طرح و برنامه ریزی، اجرا و مدیریت کارتان را با دریافت ویزای طلایی این کشور انجام دهید. برنامه گلدن ویزا با هدف جذب سرمایه گذاران بین المللی در کشور پرتغال طراحی شده، از جمله سرمایه گذاران از کشورهای غیر اتحادیه اروپا.

بیشتر بدانید!
تهیه و تنظیم بیزینس پلن چگونه است؟

همانطور که گفته شد سرمایه گذاری تجاری یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور است. تاسیس شرکت در پرتغال، راه اندازی شرکت های استارت آپ، یا خود اشتغالی همگی گزینه های تجاری و ایجاد شغل در پرتغال هستند. که به عنوان یک خارجی مقیم در این کشور باید بدانید که چه نوع شرکت هایی را می توانید تاسیس کنید. یا اینکه چه مراحلی را باید پشت سر بگذارید تا بتوانید در این کشور خود اشتغالی داشته باشید.

با اخذ گلدن ویزای پرتغال می توانید انواع کسب و کارهای کوچک و بزرگ تجاری را در این کشور ایجاد و مدیریت نمایید. نکته دیگر اینکه راه اندازی کسب و کارهای کوچک در پرتغال بسیار رایج تر و متداول تر هستند. که برای ورود به بازارهای تجاری این کشور حتما نباید سرمایه های هنگفتی داشته باشید. برای سرمایه گذاری تجاری یا راه اندازی کسب و کارهای بین المللی تجاری و خود اشتغالی در پرتغال باید این شرایط را داشته باشید:

1- دریافت کارت اقامت پرتغال

2- اخذ شماره مالیاتی از دفاتر مالیاتی پرتغال

3- گرفتن شماره تامین اجتماعی از سازمان تامین اجتماعی پرتغال. که برای تکمیل نمودن هر یک از مراحل توصیه به مشاوره با وکیل مهاجرت به پرتغال را برایتان داریم. دوستان، از مزایای گلدن ویزا پرتغال چه میدانید؟

مزایای گلدن ویزا پرتغال

مزایای گلدن ویزا پرتغال برای کار

یکی دیگر از مزایای گلدن ویزا پرتغال این است که می توانید با داشتن یک ایده تجاری کاربردی،  وارد بازارهای کار و سرمایه گذاری این کشور شوید. علاوه بر آن با دریافت ویزای طلایی پرتغال تا 10 سال از پرداخت مالیات بر درآمد معاف هستید. اگر هم به عنوان خود اشتغال یک طرح تجاری دارید، ابتدا باید درباره بازارهای کار پرتغال به خوبی تحقیق  نموده و ببینید که چه صنایعی در این کشور به طرح تجاری شما نیاز دارند. یا اینکه بیزینس پلن تان برای چه خدمات و یا محصولاتی کارایی دارد.

بررسی کنید چگونه می توانید طرح تان را به مرحله اجرا بگذارید. برای اینکه طرح تجاری تان در پرتغال با موفقیت اجرا شود در تنظیم بیزینس پلن خود توجه کافی به ظرفیت ها، پتانسیل ها و نیازهای بازارهای صنایع گوناگون در پرتغال داشته باشید. ظرفیت های خرید و فروش کالا و خدمات را در این کشور بدانید. سپس برای طرح تان نامی انتخاب کنید.

اگر هم قبلا نام و عنوانی برای کارتان انتخاب کرده اید الان وقت آن است که رسما آن را به عنوان یک شرکت و نهاد تجاری  به ثبت برسانید. شرکت های تجاری در پرتغال انواع گوناگونی داشته که قطعا برای راه اندازی، مدیریت و توسعه امور تجاری تان در این کشور، نیاز به تاسیس شرکت و دفتر کار دارید. برای تاسیس شرکت در این کشور دو روش مختلف پیش پایتان است.

 

روش های ثبت شرکت

روش های ثبت شرکت در کشور پرتغال بدین قرار است:

  • 1- ثبت آنلاین شرکت در پرتغال: از طریق اینترنت می توانید برخی از انواع شرکت های خاص را طی 1 -2 روز کاری با صرف هزینه اندک به ثبت برسانید. در سال 2020  این هزینه 360 یورو بوده است. که سامانه و وب سایت مخصوصی برای اینکار طراحی شده است.
بیشتر بدانید!
هزینه های مسکن در سیشل شامل چه مواردی می باشد؟

 

  • 2- ثبت فوری شرکت در پرتغال: شرکت های محدود و شرکت های تجاری تک نفره ظرف یک ساعت با هزینه 360 یورو یا بیشتر به ثبت میرسند. شرکت های محدود معمولا ترکیبی از شرکا و مالکین شرکت هستند. که به منظور ثبت این نوع شرکت، تمامی مدیران و شرکا باید مدارک لازم را جهت تاسیس شرکت ارائه دهند. اما شرکت های تجاری تک یا sole traders company به شرکت هایی گفته میشود که مالک و مدیر شرکت، فقط یک نفر است که معمولا هم خود کارآفرین یا صاحب ایده تجاری می باشد. در این نوع شرکت همه مسئولیت ها و تعهدات شرکت به عهده خود کارآفرین به عنوان مدیر می باشد.

 

روش سنتی ثبت شرکت

البته روش های سنتی دیگری هم برای تاسیس و ثبت شرکت در پرتغال وجود دارد که مراحل آن بدین ترتیب می باشد:

  • 1- دریافت گواهی یا پروانه عضویت، که برای تشخیص و تعیین نام شرکت پرتغالی تان بدان احتیاج دارید. برای دریافت این گواهی باید از طریق موسسه ثبت و دفاتر رسمی (IRN) این کشور اقدام نمایید.
  • 2- درخواست برای دریافت کارت شرکت یا کارت collective از موسسه (IRN)
  • 3- افتتاح حساب بانکی در یکی از بانکهای پرتغال و سپرده گذاری مبلغ اولیه
  • 4- تهیه اظهارنامه مالیات محلی و ثبت فعالیت تجاری تان در دفتر ثبت بازرگانی کشور پرتغال
  • 5- ثبت نام خود به عنوان یک کارفرما در دفتر تامین اجتماعی محلی. ثبت شرکت با این روش ها معمولا 15 روز طول میکشد که بعد از آن می توانید کار تجارت را در این کشور آغاز نمایید. اما در شروع باید شرایط و وضعیت کار را در منطقه ای که هستید بررسی نمایید. ببینید آیا برای شروع کار نیاز به دریافت مجوز دارید یا اینکه باید شرایط خاصی را جهت راه اندازی کارتان داشته و رعایت کنید. با اخذ گلدن ویزای پرتغال کسب و کار خود را ثبت و توسعه داده و بین المللی کنید.

هزینه گلدن ویزا پرتغال

هزینه گلدن ویزا پرتغال

آیا با هزینه های اخذ گلدن ویزای پرتغال آشنا هستید و میدانید چه زمانی هزینه های جدید برای دریافت این نوع ویزا اعلام می شود؟ علاوه بر مخارج سفر، هزینه های دولتی و مالیات، هزینه های درخواست و اپلای گلدن ویزا، دریافت و صدور این ویزا را نیز باید پرداخت نمایید. این هزینه هایی که خدمتتان اعلام میشود برای همه روش های سرمایه گذاری در پرتغال است. یعنی همه سرمایه گذاران تجاری، مالی و کارآفرینان ملزم به پرداخت آن هستند. سرمایه گذاران ملکی بین المللی نیز باید پرداخت این هزینه ها را مد نظر داشته باشند.

که البته دریافت گلدن ویزای پرتغال هزینه های دیگری هم دارد مانند هزینه گواهی کردن اسناد. هزینه گلدن ویزا پرتغال برای مراحل درخواست و صدور ویزا متفاوت می باشد. برای گرفتن ویزای طلایی این کشور هزینه های جانبی دیگری مانند ترجمه رسمی مدارک را نیز باید متقبل شوید. همانطور که میدانید گواهی کردن مدارک، اعتبار اسناد و مدارک شما را بین المللی می کند.

بیشتر بدانید!
با انواع ویزا در پرتغال آشنا شوید
هزینه دولتی درخواست گلدن ویزا هزینه درخواست برای متقاضی اصلی 533.00 یورو می باشد. هزینه درخواست ویزا برای هر یک از اعضای خانواده متقاضی هم همین مبلغ می باشد که هنگام ارائه درخواست باید پرداخت شود. علاوه بر آن هزینه درخواست ویزای طلایی پرتغال هر ساله در ماه مارس آپدیت می شود.
هزینه صدور گلدن ویزا هزینه صدور گلدن ویزای پرتغال برای هر متقاضی 5.325.00 یورو است. که به محض تایید صدور، این هزینه قابل پرداخت خواهد بود. اما هزینه تمدید 2.663.00 یورو برای هر متقاضی می باشد.
هزینه های پروفشنال هزینه هایی هستند که قشر خاص و حرفه ای از متقاضیان دریافت گلدن ویزای پرتغال باید پرداخت نمایند. مانند هنرمندان، وکلا، مهندسان و پزشکان.

 

هزینه های جانبی برای دریافت گلدن ویزا هزینه ترجمه، هزینه گواهی و تایید مدارک بین المللی

 

هزینه استخدام وکیل برای ثبت انواع شرکت در پرتغال و هزینه دریافت شماره مالیاتی

 

 

مدارک ویزای طلایی پرتغال

مدارک و اسنادی مهمی که برای دریافت گلدن ویزای پرتغال باید تهیه و ارائه نمایید عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر یا مدارک شناسایی معتبر
  • سند حقوقی برای ورود به پرتغال مانند ویزای کوتاه مدت شنگن
  • گواهی بیمه سلامت که البته نباید خیلی قدیمی باشد. لازم است که حداکثر طی 3 ماه گذشته صادر شده باشد.
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه از کشور اصلی خود که طی سه ماه گذاشته صادر شده باشد.
  • رسید پرداخت هزینه های مربوط به درخواست و اخذ گلدن ویزای پرتغال
  • مدرکی دال بر انجام تعهدات، مسئولیت ها و هزینه های تامین اجتماعی و مالیاتی
  • ارائه اظهارنامه بانکی برای سرمایه گذاری های مالی
  • ارائه قرارداد کاری توسط کارآفرینان برای ایجاد شغل
  • ارائه سند خرید ملک در پرتغال توسط سرمایه گذاران ملکی. برای تمدید اعتبار گلدن ویزا هم باید مدارک خاصی دال بر داشتن صلاحیت و شرایط لازم در طول اقامت در پرتغال را ارائه نمود. مدارک ویزای طلایی پرتغال باید کامل و صحیح ارائه شوند. اما برای هریک از روش های سرمایه گذاری در پرتغال، باید مدارک متفاوتی برای دریافت گلدن ویزای پرتغال ارائه شود. پروسه اخذ گلدن ویزای پرتغال معمولا هفت ماه است.

 

اهمیت گلدان ویزا

با اخذ گلدن ویزای پرتغال مجاز به کار، زندگی و تحصیل در این کشور خواهید بود. صاحبان ایده کاری و سرمایه گذاران تجاری با این نوع ویزا می توانند در پرتغال ثبت شرکت و یا ایجاد شغل نمایند. اما بدین منظور می بایست مدارک و گواهی های لازم را برای سرمایه گذاری تجاری در پرتغال ارائه دهند. علاوه بر آن تمامی هزینه های اپلای و دریافت گلدن ویزای پرتغال را نیز باید پرداخت نمایید. که بعد از گذشت 5 سال اقامت در این کشور، می توانید برای دریافت شهروندی پرتغال اقدام نمایید.

 

و شما علاقمندان گرامی، چنانچه جزئیات و نکات بیشتری در رابطه با شرایط کار و تجارت در پرتغال با اخذ گلدن ویزای پرتغال داشتید، با انتخاب یکی از گزینه ها، گفتگوی آنلاین یا مشاوره حضوری با وکلای متخصص این امر، می توانید دانسته های خود را تکمیل نمایید. در پایان بابت مطالعه مقالات مان از شما تشکر می نماییم.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
زینت طاهری
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟