منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

5 نکته مهم اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

آیا تاکنون به فکر اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک افتاده اید؟ به نظر شما اخذ اقامت در کشور پرتغال چه مزایایی می تواند برای سرمایه گذاران در پی داشته باشد؟ علت محبوبیت و توجه بیشتر مردم به اقامت در کشور پرتغال چیست؟ آیا هزینه ای که برای اخذ اقامت در این کشور صرف می کنید میتواند پرسود باشد؟

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل سالهاست که در زمینه مهاجرت به پرتغال فعالیت تخصصی دارد. با توجه به اینکه مجموعه ما حول محور مهاجرت از طریق سرمایه گذاری شکل گرفته است ، بسیاری از پرونده های موفق در بحث مهاجرت به پرتغال حاصل کار همین مجموعه است.  در این فرصت می خواهیم به نکات مهم اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک نگاهی داشته باشیم. با ما همراه باشید.

تمامی این سوالات ممکن است برای افرادی که تمایل دارند اقدام به اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک نمایند، پیش آید. در صورتی که شخصی نتواند به این سوالات پاسخ مناسبی دهد، ممکن است از یک تجربه عالی در زندگی خود باز بماند. زیرا کشور پرتغال به عنوان بهشت امن کشورهای اروپایی، آینده مهاجران را با تغییر چشمگیری مواجه خواهد نمود.

کشور پرتغال کشوری زیبا و خاص با مردمی فوق العاده خونگرم است. همچنین این کشور شرایط مطلوب زندگی را برای مهاجران مهیا می کند. به همین دلیل افراد زیادی در کشور تمایل دارند به کشور پرتغال مهاجرت کرده و تابعیت این کشور را به دست آورند. اما با چه روشی؟ مطمئن ترین روش برای کسب اقامت در این کشور کدام روش است؟

بی تردید اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک می تواند یک راهکار عالی و مطمئن برای کسب تابعیت این کشور عالی اروپایی به شمار رود. تنها نکته ای که باید بدانید این است که چگونه و به چه طریقی باید در این کشور سرمایه گذاری نمایید؛ تا علاوه بر یک سرمایه گذاری پرسود، اقامت آن را نیز اخذ کنید.

اخد اقامت پرتغال با خرید ملک ، مهاجرت به پرتغال با خرید ملک ، خرید ملک در پرتغال
اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک

برنامه ویزای طلایی اقامت پرتغال چیست؟

گلدن ویزا، یک ویزای عالی برای اخذ اقامت در کشور پرتغال است که برای اتباع غیر اتحادیه اروپا صادر می شود. سرمایه گذاران بسیاری با برنامه ویزای طلایی اقدام به سرمایه گذاری در کشور پرتغال می نمایند. آنها با خرید املاک و مستغلات، سرمایه گذاری سرمایه در شرکت های تازه تاسیس یا ایجاد فرصت های شغلی و … به این کشور مهاجرت می کنند.

در واقع اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک از طریق برنامه گلدن ویزا، یک روند سریع برای سرمایه گذاران به شمار می رود. زیرا سرمایه گذاران می توانند با این برنامه به مدت 5 سال واجد شرایط اقامت در پرتغال شوند. آنها باید ابتدا اقدام به اخذ گلدن ویزای 1 ساله برای اقامت در پرتغال نمایند. سپس می توانند این ویزا را در دو دوره 2 ساله تمدید کنند.

بیشتر بدانید!
هزینه زندگی در لیسبون پرتغال در 2022

در نهایت آنها می توانند پس از سپری کردن 5 سال اقامت در کشور پرتغال با خرید ملک، تابعیت این کشور را به دست آورند. البته این افراد برای این که واجد شرایط دریافت ویزای طلایی شوند، باید یکی از سرمایه گذاری های زیر را انجام دهند:

  • خرید ملک به ارزش حداقل 500،000 یورو در پرتغال. در صورت سرمایه گذاری در یک منطقه کم جمعیت، مبلغ سرمایه گذاری 400،000 یورو خواهد بود.
  • سرمایه گذاری 350،000 یورو برای خرید ملک در یک منطقه بازسازی شهری پرتغالی. در صورت تمایل به سرمایه گذاری در یک منطقه کم جمعیت، مبلغ 280،000 یورو برای سرمایه گذاری نیاز خواهد بود.

این نوع شرایط سرمایه گذاری و اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک توسط SEF برای متقاضیان در نظر گرفته شده است. البته سرمایه گذاران به روش های دیگری نیز می توانند اقدام به دریافت گلدن ویزا نمایند. روش هایی همچون:

  • انتقال سرمایه حداقل 1 میلیون یورو در یک حساب بانکی پرتغالی
  • خرید سهام شرکت به ارزش حداقل 1 میلیون یورو
  • ایجاد حداقل ده شغل برای اتباع پرتغالی
  • و موارد دیگر
گلدن ویزای پرتغال ویزای طلایی پرتغال
دریافت گلدن ویزای پرتغال با خرید ملک

شرایط عمومی اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک

سالهاست که سرمایه گذاری در املاک و مستغلات کشور پرتغال، به یک گزینه محبوب برای کسب اقامت در این کشور تبدیل شده است. خرید یک ملک در این کشور، امکان اخذ اقامت را برای سرمایه گذاران فراهم می کند. البته تا زمانی که سرمایه گذار حداقل 14 روز در هر دو سال در طول این دوره، در پرتغال اقامت داشته باشد.

این بدان معنی است که همه می توانند با خرید ملک در پرتغال اقامت این کشور را اخذ کنند. اما برای اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک برخی شرایط عمومی وجود دارد. سرمایه گذاران باید این شرایط را مورد بررسی قرار داده و رعایت کنند. بدون تردید این کشور نیز همچون دیگر کشورها، شرایطی را برای مهاجران جهت اخذ اقامت در نظر دارد.

  1. اولین شرط اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک، تعیین میزان بودجه لازم برای خرید ملک در این کشور است. سرمایه گذار باید تمامی نقاط مناسب برای سرمایه گذاری در این کشور را شناسایی نموده و سپس اقدام به خرید ملک نماید.
  2. دومین شرط اخذ اقامت در کشور پرتغال با خرید ملک، بررسی میزان هزینه های زندگی در این کشور است. اگر شخصی بدون بررسی هزینه های زندگی در این کشور اقدام به سرمایه گذاری نماید، در آینده به مشکل بزرگی دچار خواهد شد.
  3. سومین شرط اخذ اقامت پرتغال بررسی مزایا و معایب اخذ اقامت این کشور است. تا زمانی که به طور کامل از مزایا و معایب سرمایه گذاری در این کشور مطلع نشده اید، بهتر است سرمایه خود را درکشور پرتغال صرف نکنید.
بیشتر بدانید!
مزایای پاسپورت پرتغال

مسلما بررسی تمامی این شرایط پیش از اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک، می تواند به سرمایه گذاران در تصمیم گیری کمک شایانی نماید.

مهاجرت به پرتغال با سرمایه گذاری ، مهاجرت به پرتغال از طریق سرمایه گذاری
شرایط عمومی اقامت پرتغال با خرید ملک

بهترین مناطق برای خرید ملک در پرتغال 

از زمان ارائه برنامه گلدن ویزا برای اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک، قیمت ملک در مکان های محبوب این کشور همچون پورتو و لیسبون افزایش یافته است. به گونه ای که در سال 2017 قیمت ملک در این کشور 4.6% افزایش داشت و در سال 2018 6.1 درصد رشد یافت. همچنین در سال 2019 نیز قیمت ملک در این مناطق با رشد 8.3 درصدی مواجه شد.

این مسئله منجر شد تا سرمایه گذاران به سراغ اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک در مناطق کم جمعیت روند. از تاریخ ژوئیه 2021 سرمایه گذاران به سراغ مناطق دیگری همچون Algarve، Setubal و Silver Coast برای خرید ملک رفتند. مسلما خرید ملک در این مناطق برای سرمایه گذاران مزایای بیشتری را به همراه داشت.

مناطق کم جمعیت کشور پرتغال با هزینه مقرون به صرفه تری هزینه های سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران  مهیا نمودند. همچنین آنها امکان این را یافتند که چندین گزینه را برای خرید ملک مورد بررسی قرار دهند. اما با این حال دانشجویان همچنان مجبور به خرید ملک در مناطق پرجمعیت پرتغال هستند. خرید ملک در چنین مناطقی به آنها دسترسی بیشتری برای رشد در این کشور می دهد.

البته سرمایه گذاری و اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک در مناطق کم جمعیت و کم تراکم، می تواند سود بیشتری به همراه داشته باشد. محبوب ترین این مناطق برای سرمایه گذاری را باید شامل مناطق زیر بدانیم:

  • Peneda-Gerês
  • Douro Valley
  • Alentejo
بهترین مناطق پرتغال برای خرید ملک
بررسی بهترین مناطق پرتغال برای خرید ملک

مراحل خرید ملک در کشور پرتغال 

تمام سرمایه گذارانی که تمایل دارند اقدام به اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک نمایند، باید مراحل زیر را طی کنند:

  1. یافتن بهترین مورد خرید ملک در پرتغال که برای این مورد می توانید از اپ اینوستایم استفاده کنید.
  2. افتتاح یک حساب بانکی محلی و دریافت یک شماره شخصی از اداره مالیات محلی
  3. استفاده از پورتال های ملک آنلاین برای دسترسی به اموال مورد نظر یا مشاور املاک محلی
  4. برقراری ارتباط با یک وکیل برای بررسی قراردادها و کسب اطمینان از مناسب بودن ملک مورد نظر برای خرید
  5. توافق بر سر قیمت و بررسی ملک مورد نظر برای خرید، پیش از امضای قرارداد فروشContrato de Promessa de Compra e Venda
  6. پرداخت هزینه مالیات بر املاک به شهرداری (IMT). خریداران ملک باید تمبر با نرخ ثابت 0.8% تهیه نموده و آن را پرداخت نمایند. در کنار آن، هزینه دفتر اسناد رسمی و زمین نیز می تواند 0.2٪ تا 1.2٪ از هزینه های ملک خریداری شده را در برگیرد.
  7. امضای Escritura Publica de Compra e Venda
  8. ثبت اموال خریداری نموده به نام خود
بیشتر بدانید!
ورود با ویزای توریستی و اخذ اقامت پرتغال
خرید ملک در پرتغال چه مراحلی دارد
خرید ملک در پرتغال چه مراحلی دارد

مراحل قانونی اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک 

به طور کلی اخذ اقامت در کشور پرتغال با خرید املاک و مستغلات نیاز به سپری کردن 4 مرحله قانونی و مهم دارد.

  • مرحله اول: سرمایه گذاران باید ابتدا ملک مورد نظر خود برای خرید در این کشور را انتخاب کرده و سپس زمانی را برای توافقات لازم و امضای قرارداد تعیین کنند.
  • مرحله دوم: سرمایه گذاران و متقاضیان اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک در ابتدا اقامت موقت دریافت می کنند. باید با این اقامت موقت به کشور پرتغال سفر کرده و در جلسه امضای قرارداد شرکت کنند. در این جلسه طرفین قرارداد باید بر روی مسائلی همچون قیمت، تاریخ انجام قرارداد، شرایط پرداخت و سایر شرایط و ضوابط به توافق برسند.
  • مرحله سوم: در این مرحله هر دو طرف قرارداد باید به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند، تا صحت مدارک آنها بررسی شود. پس از تایید مدارک و انتقال مبلغ خرید ملک، ثبت مالکیت صورت خواهد گرفت.
  • مرحله چهارم: در نهایت نیز ملک خریداری شده به نام مالک ثبت شده و او می توان به کشور خود بازگردد. سرمایه گذار باید تا زمانی که کارت اقامت اصلی برای او صادر نشده است، در کشور خود باقی بماند. پس از دریافت کارت اقامت بلند مدت، مالک می تواند به کشور پرتغال مهاجرت نماید.
مراحل قانونی خرید ملک در پرتغال
مراحل قانونی اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک

نتیجه گیری 

با تمام این تفاسیر دریافتید که اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک از مراحل مختلفی برخوردار است. در صورتی که شخصی اطلاعات کافی در خصوص مهاجرت و خرید ملک در کشور پرتغال نداشته باشد، ممکن است با مشکلات بسیار زیادی مواجه شود. از این رو سرمایه گذاران باید حتما پیش از هر اقدامی با وکیل یا کارشناس بین المللی در این زمینه مشورت نمایند.

کارشناسان موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل با ارائه مشاوره به سرمایه گذاران، تمامی سوالات و ابهامات سرمایه گذاران را در این زمینه برطرف خواهند نمود. اگر شما هم متقاضی اخذ اقامت کشور پرتغال با خرید ملک هستید، همین الان با کارشناسان و مشاوران ما در سامانه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل ارتباط برقرار نمایید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟