منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

Greece Golden Visa

اقامت یونان با خرید ملک

در موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل پس از سالیان متمادی فعالیت در حوزه مهاجرت به یونان مفتحر هستیم سرویس دریافت اقامت یونان با خرید ملک یا همان گلدن ویزای یونان را به شما عزیزان معرفی کنیم. 

دریافت اقامت یونان با خرید ملک موضوعی است که از اجزای حقوقی و تخصصی بسیاری تشکیل شده است و موسسه حققوی اریکه عدل در تک تک آنها صاحب تخصص و تجربه است. در ادامه با جزئیات این سرویس بیشتر آشنا خواهید شد. 

[yasr_visitor_votes]

وکیل مهاجرت به پرتغال ، دریافت اقامت پرتغال

آشنایی با اقامت یونان با خرید ملک

خبر فوری: افزایش مبلغ گلدن ویزای یونان به 500 هزار یورو از اول ژانویه 2023

برنامه ویزای طلایی یونان ( گلدن ویزای یونان ) که بسیاری از مردم آن را تحت عنوان دریافت اقامت یونان با خرید ملک می شناسند ، در حقیقت یک روش ارزان و مناسب برای دریافت اقامت در اتحادیه اروپا می باشد. در این روش متقاضیان می توانند با خرید ملکی به مبلغ ۲۵۰ هزار یورو واجد صلاحیت دریافت اقامت یونان شوند. برنامه ویزای طلایی یونان از سال ۲۰۱۳ توسط دولت یونان با هدف اشاعه سرمایه گذاری خارجی معرفی گردید.

همانطور که اشاره کردیم میزان سرمایه گذاری در ویزای طلایی یونان ۲۵۰ هزار یورو است که باید در حوزه املاک انجام شود. برنامه دریافت اقامت یونان با خرید ملک در واقع ارزان ترین برنامه مهاجرتی در سرتاسر حوزه کشور های شنگن است. ملکی که در یونان خریداری می شود می تواند در سرزمین اصلی یا جزیره های یونانی باشد. همچنین ملک یونانی می تواند مسکونی یا تجاری باشد.

علاوه بر اینها شخص متقاضی می تواند تعدادی ملک را با هم تلفیق کند و آنها را بخرد و تا زمانی که مجموع مبلغ سرمایه گذاری به ۲۵۰ هزار یورو برسد ، او همچنان مشمول برنامه گلدن ویزای یونان است.

دارندگان گلدن ویزای یونان که در این کشور زندگی می کنند می توانند بعد از گذران ۷ سال برای دریافت پاسپورت یونان درخواست بدهند. بعد از اینکه متقاضی پاسپورت یونان را دریافت نمود می تواند ملک خود را بفروشد یا آن را به هر نوع سرمایه گذاری دیگری تبدیل کند. به هر صورت درست است که برنامه گلدن ویزای یونان به خودی خود شرط حضور ندارد اما اگر دارنده گلدن ویزا بخواهد در آینده پاسپورت یونان را دریافت کند باید تن به اقامت و زندگی در این کشور بدهد.

اقامت یونان با خرید ملک

منطق انتخاب

گلدن ویزای یونان چه مزایایی دارد؟

پروسه سریع

در روش گلدن ویزای یونان پروسه مهاجرت ظرف 2 ماه انجام می شود.

ارزان ترین سرمایه گذاری

گلدن ویزای یونان ارزان ترین گلدن ویزای اروپا محسوب می شود.

اقامت دائم سریع

در روش گلدن ویزای یونان بلافاصله اقامت دائم می گیرید.

مسیر شهروندی اروپا

بعد از 7 سال می توانید برای دریافت پاسپورت یونان اقدام کنید.

بدون شرط حضور

در روش گلدن ویزای یونان نیازی به شرط حضور نیست.

مشمولیت خانواده

همسر ، فرزندان زیر 21 سال و پدر و مادر متقاضی و همسرش مشمول هستند.

مهاجرت به پرتغال با سرمایه گذاری ، مهاجرت به پرتغال با خرید ملک

مهاجرت به یونان با خرید ملک

درباره ویزای طلایی یونان بیشتر بدانید

به طور کلی رسیدگی به درخواست دریافت اقامت یونان از طریق خرید ملک ( برنامه گلدن ویزای یونان ) از تاریخ خرید ملک در این کشور  حدود ۴۰ روز زمان می برد و بعد از این مدت به صدور کارت اقامت یونان ( مجوز اقامت دائمی ) منتهی می شود.  متقاضی باید قبل از ثبت درخواست خود برای گلدن ویزای یونان ، پروسه خرید ملک در این کشور را نهایی کرده باشد.  به محض اینکه ملک مورد نظرتان را با همراهی IIL انتخاب کردید ، وکلای ما امور قانونی خرید و انتقال ملک را انجام می دهند.

معمولا پروسه دریافت اقامت یونان با خرید ملک با مذاکره با دفتر ما آغاز می شود و سپس شما می توانید برای بازدید املاک به یونان سفر کنید ، با وکلای ما دیدار داشته باشید و نسبت به افتتاح حساب بانکی در یونان اقدام نمایید. پروسه گلدن ویزای یونان از این نقطه به بعد توسط وکالت نامه در داخل خاک یونان ادامه می یابد. بعد از اینکه خیال ما نسبت اینکه همه چیز بر وفق مراد است راحت شد موکل دیگر نیازی به سفر مجدد به یونان ندارد حتی برای دریافت کارت اقامت خود.

اگر هنوز هم در خصوص این برنامه مهاجرتی شک دارید توصیه می کنیم حتما مقاله دلایل سرمایه گذاری در یونان را مطالعه کنید.

ملزومات ویزای طلایی یونان

قبل از هر چیز باید خرید ملک در یونان به مبلغ ۲۵۰ هزار یورو انجام شود. علاوه بر سرمایه گذاری و خرید ملک در یونان متقاضی باید گواهی عدم سوء سابقه و بیمه بین المللی یا یونانی نیز ارائه دهد. خوشبختانه برنامه ویزای طلایی یونان شرط اقامت ( شرط ماندن ) ندارد و همچنین تاریخ انقضایی نیز ندارد.  فقط باید سرمایه گذاری اولیه به همان شکل حفط شود و فروخته نشود.

اگر در خصوص شرایط صدور پاسپورت می خواهید بدانید یونان یکی از سریع ترین زمانها را برای رسیدن به تابعیت و شهروندی و به دنبال آن پاسپورت دارد. همانطور که ما در مقاله پر بازدید «‌ سریع ترین راه مهاجرت به اروپا  » اشاره شده است برنامه ویزای طلایی یونان از لحاظ سرعت صدور پاسپورت ، بعد از قبرس   و پرتغال   سومین کشور در دسترس برای ایرانیان است.

خانواده متقاضی خرید ملک در یونان

بعد از خرید ملک در یونان همسر و فرزندان زیر ۲۴ سال هم مشمول اقامت یونان خواهند شد. فرزندان بالای ۲۴ سال هم در صورتی که محصل و وابسته خانواده باشند می توانند به عنوان وابسته شناخته شوند. خبر خوب اینکه قوانین گلدن ویزای یونان جدیدا به سرمایه گذار و همسر وی اجازه می دهد که پدر و مادر خود را نیز همراه خود به یونان ببرند.

در این فرض فرزندان شما می توانند پس از دریافت اقامت این کشور از مزایای فوق العاده تحصیل در یونان استفاده کنند. کشور یونان دارای استانداردهای آموزشی سطح بالایی است.

در ادامه باید خاطر نشان کنیم که قوانین و مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر و بروز رسانی است. به منظور آگاهی از آخرین تغییرات و آپدیت ها در خصوص یونان حتما توصیه می کنیم که مقاله مهم تغییرات و اصلاحات قوانین ویزای طلایی یونان را به صورت مستمر بررسی کنید.

Investime App

اپلیکیشن اینوستایم اولین و تنها اپلیکیشن مهاجرت از طریق سرمایه گذاری دنیاست. املاک یونانی مناسب برای گلدن ویزا را در این اپلیکیشن ببینید.

برند پر افتخار و بین المللی اریکه عدل

آخرین مقالات را اینجا بخوانید

مهاجرت به یونان

پرسش و پاسخ ها از وکیل مهاجرت یونان

درباره اقامت یونان با خرید ملک از ما می پرسند:​

در صورت اقدام برای ویزای طلایی یونان که روش دریافت اقامت یونان از طریق خرید ملک است به شما یک مجوز اقامت دائمی داده می شود که در صورت حفظ سرمایه گذاری بدون تاریخ انقضا خواهد بود.

ویزای طلایی یونان که روش دریافت اقامت یونان از طریق خرید ملک است به شما اجازه زندگی در یونان را می دهد اما حق کار نمی دهد. به هر صورت دارنده گلدن ویزای یونان می تواند در این کشور شرکت ثبت کند و کسب و کار خودش را راه اندازی کند.

کسانی که مقیم یونان نیستند فقط در خصوص درآمد هایی مالیات می پردازند که در خاک یونان کسب کرده باشند. سایر درآمدهای این افراد مشمول مالیات نیست ( درآمدهایی که در کشور خود یا جای دیگر کسب می کنند ) . مالیات بر درآمد در یونان از ۲۲ درصد شروع می شود. مالیات بر اجاره املاک نیز بین ۱۱ درصد تا ۳۳ درصد مالیات دارد. البته برخی هزینه ها وجود دارد که می توان آنها را از میزان درآمد کلی کسر کرد تا مشمول مالیات کمتری شد.

علاوه بر اینها یک عنوان مالیات بر سرمایه وجود دارد که در زمان فروش املاک به میزان ۱۵ درصد باید پرداخت شود. در خصوص این موضوع مطالعه مقاله نحوه دریافت شماره مالیاتی یونان (AFM) را توصیه می کنیم.

همه می دانیم که اخیرا گرفتن ویزا های توریستی برای حوزه کشورهای شنگن ، برای ساکنین اکثر کشور های خاور میانه بسیار سخت و مشکل شده است. با این حال جای نگرانی نیست چون به محض گرفتن ویزای طلایی یونان و سپس اقامت این کشور شما می توانید آزادانه و بدون نیاز به گرفتن ویزا به کلیه کشور های حوزه شنگن سفر کنید و دیگر در قید و بند ویزا نباشید.

همانطور که اشاره کردیم در برنامه دریافت اقامت یونان با خرید ملک شما اقامت دائمی این کشور را دریافت می کنید. بعد از دریافت اقامت دائم یونان شما باید ۷ سال صبر کنید و سپس برای پاسپورت یونان درخواست بدهید. در این زمان شما شهروند و تبعه یونان خواهید شد.

پاسپورت یونان به موجب رتبه بندی سایت Passport Index  در حال حاضر چهارمین پاسپورت قدرتمند دنیاست. با داشتن این پاسپورت می توانید به ۱۶۴ کشور دنیا بدون ویزا سفر کنید. بدین ترتیب پاسپورت یونان با پاسپورت کشورهای ژاپن ، انگلستان ، ایرلند و کانادا هم رتبه است.

اگر سوالتان را در لیست بالا نیافتید، در سامانه مشاوره آنلاین به صورت رایگان سوالتان را مطرح نمایید و از وکلای متخصص پاسخ دریافت کنید.

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

برای رزرو وقت مشاوره حضوری یا ویدئویی با وکلا با ما تماس بگیرید. همچنین می توانید سوالات خود را در سامانه مشاوره حقوقی آنلاین اریکه عدل مطرح نمایید.

موسسه حقوقی اریکه عدل

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...