منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

استخدام وکیل برای کسب و کار جدید

استخدام و کار کردن با یک وکیل دادگستری و مشاور حقوقی ممکن است در ابتدای امر گیج کننده و مشکل به نظر برسد ، مخصوصا زمانی که شما هگز تجربه چنین کاری را نداشته باشید . با این وجود زمانی که شما یک کسب و کار و فعالیت تجاری را آغاز می کنید ، استخدام یک وکیل نیازی ضروری و تصمیمی هوشمندانه است .زمانی که شما متخصص کار را در کنار خود داشته باشید می توانید با اطمینان به مدیریت کسب و کار خود بپردازید چرا که کلیه امور حقوقی و قضایی خود را نظم و ترتیب داده اید .

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

استخدام و کار کردن با یک وکیل دادگستری و مشاور حقوقی ممکن است در ابتدای امر گیج کننده و مشکل به نظر برسد ، مخصوصا زمانی که شما هگز تجربه چنین کاری را نداشته باشید . با این وجود زمانی که شما یک کسب و کار و فعالیت تجاری را آغاز می کنید ، استخدام یک وکیل نیازی ضروری و تصمیمی هوشمندانه است .زمانی که شما متخصص کار را در کنار خود داشته باشید می توانید با اطمینان به مدیریت کسب و کار خود بپردازید چرا که کلیه امور حقوقی و قضایی خود را نظم و ترتیب داده اید .

استخدام وکیل برای کسب و کار جدید ، انتخاب وکیل و مشاور حقوقی , وکیل دادگستری

در راستای آشنایی شما با مساله حاضر نشستی داشته ایم با  محمد مسعودی  وکیل تجاری و شرکت ها و ار ایشان خواسته ایم تا چگونگی انتخاب وکیل دادگستری مناسب را توضیح دهند و همچنین به ما بگویند چه انتظاراتی می توانیم از رابطه وکیل – موکل داشته باشیم .

1- کارآفرینان زمانی که می خواهند یک وکیل استخدام کنند باید به دنبال چه باشند؟

اولین نکته و مهم ترین آن ، این است که شما بتوانید با شخص وکیل واقعا کار کنید ، یعنی اینکه با او بتوانید صمیمی رفتار کنید ، به او اعتماد داشته باشید و از همکاری با او لذت ببرید . کسی که نسبت به شما و کاری که شما انجام می دهید بی تفاوت نباشد و حتی به آن علاقه مند باشد . علاوه بر اینها در برخی موارد وکیل و مشاور حقوقی شما می تواند کارهایی را به استارت آپ شما ارجاع دهد که در ابتدای هر کاری بسیار امید بخش و انگیزه بخش هستند .

بیشتر بدانید!
خرید حق امتیاز برندهای معروف در دبی 2022

وکیل و مشاور حقوقی که شما استخدام می کنید باید روحیه رقابت پذیر داشته باشد ، انعطاف پذیر باشد و در آن مسایل حقوقی و قانونی که شما در آینده در آنها نیاز به کمک خواهید داشت تجربه کافی داشته باشد . به طور مثال امور اداری و حقوقی راه اندازی یک رستوران بسیار متفاوت است از راه اندازی یک شرکت تولید و توسعه نرم افزار .  وکیل شما باید به امور ثبت شرکت ها نیز آگاه باشد همچنین باید توانایی مذاکره با سرمایه گذاران احتمالی و آینده کسب و کار شما را در چنته داشته باشد . در نهایت شما باید متوجه اهمیت همکاری با یک وکیل باشید . هزینه ای که برای این منظور خواهید پرداخت پشتوانه موفقیت کسب و کار شما خواهد بود .

2-چرا یک استارت آپ ( کسب و کار جدید ) به وکیل احتیاج دارد ؟ چه مواردی در این موقعیت وجود دارد که کمک گرفتن از وکیل در آنها اهمیت خواهد داشت ؟

در سطح بسیار ابتدایی ، استارت آپ ها به یک وکیل و مشاور حقوقی نیاز دارند تا به آنها کمک کند تا با سه گروه وارد تعامل شوند :

الف ) دولت

شما هرگز نمی خواهید که قانون را زیر پا بگذارید . شما همچنین می خواهید کارتان رو طوری مدیریت کنید که سبب مالیات ها و مسئولیت های ناخواسته نشود . شما باید مطمئن باشید مالیاتی که می پردازید ، آن مبلغی است که شما واقعا به دولت بدهکار هستید .

ب) اشخاص ثالت و عموم مردم

این موضوع که شما ریسک کسب و کار خود را در رابطه با مشتریان با گامهای منطقی و معقول مدیریت کنید بسیار اهمیت دارد . تامین کنندگان مواد اولیه ، کاربران ، کارفرمایان و در کل عموم مردم نیز از این دسته اند .

بیشتر بدانید!
وظایف وکیل ملکی بین المللی در حل اختلافات

ج) شرکای شما

معمولا افراد با گرد هم جمع شدن و مشارکت در سرمایه استارت آپ ها را راه اندازی می کنند . فرقی نمی کند که افراد دوستان شما باشند یا خانواده یا افراد غریبه ، شما حتما باید تمام امور را روی حساب و کتاب پیش ببرید و تمام مواردی که در آینده سبب اختلاف خواهد شد را پیش بینی کنید و راه حل مناسب را نیز برای آن بیابید .

از این گروه ها که شما از ارتباط و تعامل با آنها ناگزیر هستید که بگذریم ، نوبت به بیان کارهایی می رسد که شما در انجام آنها به یک وکیل خوب نیاز دارید ، این امور عبارت است از :

  • تشکیل و ثبت یک شرکت (شخصیت حقوقی)
  • استخدام عوامل کار
  • مذاکره و انعقاد قرارداد های مختلف با مشتریان ، تامین کنندگان مواد اولیه ، همچنین تهیه سیست نامه وب سایت شما و علاوه بر آن تدوین شرایط و مقررات استفاده از مجوز نرم افزار ها
  • افزایش و جذب سرمایه
  • به دست آوردن حق اختراع ( برای برخی استارت آپ ها )

3-هزینه استخدام یک وکیل برای کسب وکار شرکتی چگونه است ؟

وکلای دادگستری و مشاوران حقوقی با توجه به تحصیلات ، تجربه و موقعیت شغلی خود دستمزد های مختلفی دارند . در کشور ما معمولا وکلا علاقه دارند با شرکت ها قرارداد مدت دار تنظیم کنند . این موضوع سبب می گردد تا فعالان تجاری و اقتصادی از استخدام وکلا خودداری کنند چرا که ممکن است آنها در هفته فقط 3 ساعت کار حقوقی داشته باشند و برای این زمان مجبور باشند ماهیانه مبلغ زیادی را بپردازند .

بیشتر بدانید!
نقش وکیل ملکی دبی و اهمیت آن در خرید ملک

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل به عنوان همکار رسمی شرکت های حقوقی اروپایی ، اولین مجموعه ارائه دهنده خدمات حقوقی در کشور است که قراردادهای ساعتی مشاوره حقوقی شرکت ها را پیشنهاد می دهد . شما پس از انعقاد قرارداد با وکیل و مشاور حقوقی خود فقط مبالغی را خواهید پرداخت که واقعا در قابل آن خدمات حقوقی دریافت کرده اید ، نه بیشتر و نه کمتر . این موضوع برای کسب و کار های جدید بسیار مفید است چرا که معمولا امور حقوقی آنها سبک است و نیاز ندارند که یک وکیل دائما در شرکت آنها حضور داشته باشد از طرفی نیاز جدی به نظر تخصصی وکیل و مشاور حقوقی شرکت ها دارند .

4-اگر بودجه شما محدود است ، کدام امور حقوقی در اولویت شماست ؟

اولویت هایی که باید در تمامی کسب و کار های جدید ، جدی گرفته شوند عبارتند از :

  • تشکیل و ثبت یک شخصیت حقوقی در کی از انواع آن ( موسسه غیر تجاری ، شرکت سهامی خاص ، شرکت با مسئولیت محدود و … )
  • تهیه و تدوین روابط قانونی و قراردادی میان شرکا ، سهم هر کدام از شرمایه و میزان سودی که آنها مالک آن خواهند بود .
  • اطمینان از اینکه حقوق مالکیت فکری کسب و کار جدید در مالکیت شرکت و مورد حمایت قانون باشد
  • کسب اطمینان از اینکه کسب و کار شما چه وضعیت مالیاتی خواهد داشت .

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟