منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

استخدام وکیل خارجی برای مهاجرت

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

یکی از مسائلی که هموطنان ایرانی که قصد جابجایی دارند با آن درگیر هستند این است که استخدام وکیل خارجی برای مهاجرت کاری صحیح است یا خیر. نظر بسیاری از افراد بر این است که اگر کار خود را به وکیل خارجی مهاجرت بسپارند کارشان بسیار سریع تر پیش خواهد رفت. اما آیا این موضوع واقعیت صحت دارد؟ با موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل همراه باشید تا با هم در این خصوص بحث کنیم.

چرا استخدام وکیل خارجی برای مهاجرت

همانطور که در مقدمه عرض کردیم بسیاری از هموطنان عزیز بر این نظر هستند که استخدام وکیل خارجی برای مهاجرت به نفع ایشان است و سبب می شود که کار تخصصی تر و سریع تر انجام شود. این ایده کاملا درست است چرا که مسلما حقوق مهاجرت در خارج از کشور ما به عنوان یک شغل تخصصی پذیرفته شده و در لیست مشاغل طبقه بندی شده است. از طرفی وکلای مهاجرت خارجی و شرکت های مرتبط آنها تحت نظارت قوانین خاص مهاجرت این کشور ها هستند.

اما آیا واقعا این موضوعات کافی است. به عبارت دیگر فعالیت تخصصی و طبقه بندی در گروه های شغلی برای ما ایرانیان که جزء خاص ترین گروه های مهاجرین دنیا هستیم کفایت می کند؟

معایب استخدام وکیل مهاجرت خارجی

ما در اولین بحث مطلب به مزایای استخدام وکیل خارجی برای مهاجرت پرداختیم تا خدای نکرده اذهان به این سمت نرود که این مقاله جهت گیری خاصی دارد یا اینکه تبلیغ موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل است. اما همگان می دانند که گل بدون خار وجود ندارد و هر مزیتی با معایبی همراه است.

در کنار افرادی که استخدام وکیل خارجی برای مهاجرت را تجویز و توصیه می کنند کسانی نیز هستند که با محیط بین المللی آشنا هستند و در برخورد با وکلای خارجی هم دارای تجربه می باشند. این دسته از افراد با اسهدام وکیل مهاجرت خارجی مخالف هستند و دلایل محکمی هم برای این موضوع در دست دارند.

بیشتر بدانید!
اقامت کاری هلند با قرارداد کوتاه مدت

وکیل خارجی نا آشنا با محدودیت های ایرانیان

از جمله دلایلی که این گروه ارائه می کنند این است که اولا وکلای خارجی مهاجرت ممکن است ذهنیت صحیحی نسبت به حساسیت ها و محدودیت های ایرانی ها در فضای بین المللی نداشته باشند و به اصطلاح همه را با یک چشم بنگرند. به طور مثال اگر از یک وکیل کارکشته مهاجرت خارجی بپرسید که من یک ایرانی هستم و می خواهم اقامت آلمان را بگیرم او ممکن است سریعا به شما پاسخ بدهد که هیچ مشکلی نیست من می توانم کار شما را بدون هیچ مساله ای انجام بدهم!

اگر چنین پاسخ سریعی از یک وکیل مهاجرت خارجی گرفتید مطمئن باشید که یا او اصلا تجربه کار با موکلین کایرانی را نداشته یا اینکه قصد دارد کلاه شما را بردارد! چرا که هر فردمتخصصی اینروزهانام ایران که می آید تامل و مکث می کند چون در عمل محدودیت ها و موانع فراوانی وجود دارد. کسی که می خواهد مسیر را کاملا هموار و سفر را کاملا بی خطر جلوه دهد زیاد قابل اطمینان نیست.

وکیل خارجی مهاجرت گاهی همه خاور میانه را به یک چشم نگاه می کند و همان جوابی که به هندی ها یا پاکستانی ها یا ترک ها می دهد به ایرانی ها هم ارائه می دهد. او شاید تجربه عمیق کاری داشته باشد اما در خصوص ایرانی ها تازه کار است و در سازمان ها و سفارت ها از مشکلات عدیده متعجب خواهد شد. بعدا همین فرد به گروه مخالفان می پیوندد.

رواج کلاهبرداران مهاجرتی

دلیل دیگر افراد مخالف استخدام وکیل خارجی برای مهاجرت وجود کلاهبرداران خارجی در بازار مهاجرت ایران است. این دسته از افراد در ایران پولهای هنپفتی به جیب می زنند و از این نظر ایران را خیلی دوست دارند. تقریبا هم خیالشان راحت است که دست ایرانی ها در اروپا یا هر جای دیگر به آنها نمی رسد چه اینکه بخواهند علیه آنها شکایت کنند یا دادخواست بدهند. به همین خاطر با خیال راحت به شما قول و قرار می دهند. ایرانیان گوشت قربانی مهاجرت هستند. در حقیقت آنها شکارهایی بسیار آسان اند.

بیشتر بدانید!
اقامت استرالیا با تاسیس مهدکودک چه شرایطی دارد؟

این وکلا و شرکت ها هم در ایران نه شرکت ثبت شده دارند و نه پروانه وکالت معتبر. پس در نتیجه در ایران نمی توان علیه آنها اقدام قضایی کرد و در فرض تخلفشان مبالغ پرداختی به آنها را پس گرفت. برای اقامه دعوی علیه آنها باید به کشور محل اقامتگاهشان رفت که این موضوع در عمل هزینه هنگفتی دارد. به طور مثال در بحث مهاجرت بهپرتغال شرکت المیدا و دیاس یا همان AD Law Firm  که در لیسبون مستقر است به راحتی پول شما را میگیرد و به شما قول و قرار های واهی می دهد و به هیچ کدام از آنها هم عمل نمی کند! متاسفانه فعالیت اینها مدتهاست ادامه دارد و جز آگاهی مردم چیزی جلودارشان نیست.

 

اما راه حل ماجرا چیست؟

خب ممکن است شما بگویید حالا که استخدام وکیل خارجی برای مهاجرت این همه عیب و علت دارد ما چکار کنیم ؟ نه وکیل ایرانیمی توانیم بگیریم نه وکیل خارجی ؟ پس چه کسی امور مهاجرت ما را به سر انجام برساند ؟ البته ما با این افراد مخالف هستیم چون معتقدیم برای هر کاری متخصص امر وجود دارد فقط باید شما او را پیدا کنید! در این فرصت مطالعه مطلب « چگونه یک دفتر مهاجرتی خوب انتخاب کنیم؟ » را به شما توصیه می کنیم.

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل با سالها کار و فعالیت در وزه مهاجرت ایرانی ها ، وضعیت ایران و ایرانی ها را فراز و نشیب های مختلف در محیط بین المللی تجربه و ازنزدیک لمس کرده است. وکلای این مجموعه به صورت واقع بینانه و عمل گرایانه به شما مشاوره می دهند و کمک می کنند قدم اول را محکم و صحیح بردارید. مهم تر از همه متخصصان این مجموعه درک صحیحی از اسرار حرفه ای وکیل مهاجرت دارند و اسناد شما را در رسانه ها به عنوان نمونه کار منتشر نمی کنند!

بیشتر بدانید!
چگونه یک دفتر مهاجرتی خوب انتخاب کنیم؟

به طور مثال فقط در خصوص یکی از کشورها، موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از همان دقیقه های ابتدایی  درگیر مساله توقف صدور ویزا در سفارت پرتغال بود. همچنین زمانی که سفارت پرتغال نیز وی اف اسی شد نیز ما حضور داشتیم و درگیر ماجرا بودیم. این در حالی بود که همکاران ما در پرتغال روحشان هم تا چند مدت از این ماجراها خبر دار نشد! مشاهده می فرمایید کسی می تواند کار را به بهترین شکل انجام بدهد که درگیر جزئیات و ماجراهای کار و آگاه از آنها باشد. از خارج از گود نمی توان نتیجه موفقی گرفت.

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل با تمام قدرت و توان خود در هلدینگ بین المللی اریکه عدل در خدمت هموطنان گرامی است تا امور مهاجرت آنها را به بهترین شکل ممکن برنامه ریزی و مدیریت کند.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟