منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

اعتراض به ریجکت شدن ویزای شنگن

اعتراض به ریجکتی ویزا اریکه عدل
اعتراض به ریجکتی ویزا اریکه عدل
نوشتن نامه اعتراض به ریجکت شدن ویزای شنگن کار آسانی نیست شما باید بدانید که این اعتراض نامه را چطور به درستی ساختار بندی کنید ، خطاب به چه کسی بنویسید و مهم تر از همه چه چیزی را در این نامه درج کنید. اینجا در مورد این مسائل صحبت می کنیم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

همه روزه تعدادی از افراد با حالتی نگران و مضطرب با دفتر موسسه حقوقی اریکه عدل تماس می گیرند و در خصوص اعتراض به ریجکت شدن ویزای شنگن سوال می پرسند. در این فرصت قصد داریم در خصوص این مساله صحبت کنیم و شما را در این پروسه مربوط به ویزای شنگن راهنمایی کنیم.

حقیقت امر این است که اپلای کردن برای ویزای شنگن هیچ گاه به معنی ضمانت دریافت آن نیست. شما ممکن است روزهای بسیاری زمان صرف کنید تا مدارک و مستندات لازم برای دریافت ویزا را جمع آوری کنید ، فرم ویزای شنگن را تکمیل نمایید ، درخواستهایی بنویسید و …

با وجود همه تلاش هایی که می کنید و درست در زمانی که احساس می کنید همه کارها را درست انجام داده اید ، گاهی ممکن است درخواست ویزای شنگن شما ریجکت شود.

نکته ای که اینجا باید در نظر داشته باشید این است که ریجکت شدن ویزای شنگن هرگز نباید باعث نا امیدی و دلسردی شما شود. شما همیشه می توانید با مدارک کامل تر و موقعیت بهتر دوباره درخواست ویزا کنید اما اگر فکر می کنید همه چیز سر جای خودش بوده و در خصوص درخواست ویزای شما تصمیم درستی گرفته نشده ، می توانید به این ریجکتی اعتراض کنید.

بند 3 از ماده 32 از قانون ویزا در توافقنامه شنگن کسانی که درخواست آنها برای ویزای شنگن رد شده است می توانند برای اعتراض به ریجکت شدن ویزای شنگن اقدام نمایند.

نحوه اعتراض به ریجکت شدن ویزای شنگن

واقعیتش را بخواهید اعتراض کردن به ریجکتی ویزای شنگن کار آسانی هم نیست. قبل از هر چیزی شما باید مطمئن شوید که تصمیمی که در خصوص ویزای شما گرفته شده است ، واقعا درست نبوده و دلیلی برای ریجکتی وجود نداشته است.

در درجه دوم شما باید به سفارت همان کشوری اعتراض کنید که تصمیم نهایی را در خصوص ریجکت کردن درخواست شما برای ویزای شنگن گرفته است.

اعتراض به ریجکت شدن ویزای شنگن معمولا از طریق نوشتن نامه یا اعتراض نامه انجام می شود. البته نوشتن چنین نامه ای خودش به تنهایی یک پروسه کامل است. شما در این اعتراض نامه باید دلایل بسیار قوی ارائه کنید.

همان دلایلی که بر اساس آنها فکر می کنید که در خصوص درخواست ویزای شما تصمیم اشتباه گرفته شده است. راستی دلیل رد شدن ویزای شما چه بوده و چرا فکر می کنید که این تصمیم ناعادلانه بوده است؟

در ادامه این مقاله به شما توضیح می دهیم که اساسا یک اعتراض نامه (Appeal Letter) چیست و چطور چنین اعتراضی بنویسیم و در مرحله بعد به کجا ببریم و تحویل دهیم. البته محمد مسعودی ، وکیل مهاجرت یک دوره آموزشی بسیار کاربردی در این خصوص با عنوان اعتراض به ریجکت شدن ویزای شنگن تهیه کرده است که حتما توصیه می کنیم برای یک اعتراض اصولی مشاهده بفرمایید.

بیشتر بدانید!
روش های سرمایه گذاری در انگلیس کدامند؟

 

صحبتی در خصوص نامه اعتراض به ریجکتی ویزای شنگن

نامه اعتراض به ریجکتی ویزای شنگن در حقیقت یک درخواست است که از طرف متقاضی ویزای شنگن نوشته می شود و وی به موجب آن به تصمیم سفارت در خصوص ریجکت شدن درخواستش اعتراض میکند.

نکته ای که در خصوص این نامه اعتراض به ریجکتی ویزا وجود دارد این است که باید بر اساس مدارک و واقعیت های محکم و مستدل نوشته شود. مستنداتی که اثبات می کنند که چرا تصمیم آفیسر مبنی بر ریجکتی صحیح  نبوده است.

به طور کلی پایه و اساس اعتراض باید مشخص باشد و در برخی مواقع شخصی که معترض است اجازه خواهد داشت که اسناد و مدارک جدیدی نیز برای پشتیبانی از اعتراضش پیوست نامه خود نماید.

هر سفارتخانه ای چارچوب زمانی خود را برای مهلت اعتراض دارد. اگر قصد اعتراض به ریجکتی ویزای شنگن را دارید توصیه اکید این است که شخصا اعتراض نامه را خودتان به سفارت در مهلت مشخص تحویل دهید.

چطور نامه اعتراض به ریجکتی ویزا را بنویسیم؟

چطور نامه اعتراض را بنویسیم؟

مهم نیست که شما تا چه میزان به مستندات و مدارک خود مطمئن هستید ، نوشتن نامه اعتراض به ریجکت شدن ویزای شنگن کار آسانی نیست و نباید از کنار آن بدون حساسیت ویژه رد شوید.

شما باید بدانید که این اعتراض نامه را چطور به درستی ساختار بندی کنید ، خطاب به چه کسی بنویسید و مهم تر از همه چه چیزی را در این نامه درج کنید که هم به مقصودتان برسید و هم اینکه از زیاده گویی پرهیز کنید. اگر چیزی را جا انداختیم شما در بخش نظرات اضافه کنید.

به فرض مثال توصیه نمی شود که اعتراضتان دو صفحه ای باشد. یادتان باشد که سفارت هر روز نامه های اعتراض به ریجکتی ویزا زیادی را دریافت می کند و باید در نظر گرفت که فرصت محدودی برای بررسی این نامه ها دارد. بنابراین باید خلاصه و کاربردی نوشت.

در کنار اینها نوشتن یک اعتراض نامه یک پارگرافی مختصر و کوتاه نیز توصیه نمی شود. اینکه در نامه بنویسید که من به ریجکتی ویزای خود اعتراض دارم یا اینکه آنها در ریجکت کردن شما دچار اشتباه شده اند ، اصلا کافی نیست.

اگر شما دلایل خود را برای اشتباه بودن این ریجکتی ویزا ارائه نکنید و طرف مقابل تان را اقناع نکنید که باید تصمیم خودش را عوض کند ، ممکن است اعتراض نامه شما اصلا معتبر شناخته نشود.

بیشتر بدانید!
گواهی کردن مدارک مهاجرت کاری استرالیا

نامه اعتراض به ریجکتی ویزای شنگن باید حاوی چه چیزهایی باشد؟

برخی اطلاعات وجود دارد که باید حتما در نامه اعتراض شما درج شوند تا شما یک اعتراض نامه معتبر و اصولی داشته باشید. این موارد عبارت اند از:

  • اطلاعات شخصی
  • تاریخی که ویزای شما ریجکت شده  است.
  • دلیلی که ویزای شما ریجکت شده است
  • دلیلی که شما بر اساس آن فکر می کنید که ریجکتی ویزای شما اشتباه بوده است.
  • امضا و مشخصات کامل شما

در دوره آموزشی اعتراض به ریجکت شدن ویزای شنگن ، محمد مسعودی وکیل مهاجرت به هر کدام از این موارد به طور جزئی و مفصل پرداخته است که توصیه می کنیم از این اطلاعات بهره ببرید.

اعتراض به ریجکت شدن ویزای شنگن

مدارک پیوستی به اعتراض نامه ریجکتی ویزا

اینکه چه مدارکی پیوست اعتراض نامه ریجکتی ویزای شنگن خود بکنید ، بستگی کامل به دلیل ریجکت شدن درخواست ویزای شما دارد. از آنجایی که ممکن است هر کسی یک دلیل متفاوت و منحصر بفرد در ریجکت شدن ویزایشان داشته باشند ، مدارکی که پیوست می شوند هم بسته به آن متغیر خواهند بود.

اینجا به عمده دلایلی که ویزای شنگن ریجکت می شود و مدارک پیوستی که برای آنها می شود استفاده کرد اشاره می کنیم:

  • هدف نامشخص از سفر : ارائه بلیط هواپیما ، ووچر هتل ، دعوت نامه بستگان یا نامه ای که به طور جزئی هدف سفر شما را مشخص می کند.
  • ناکافی بودن منابع مالی : ارائه گواهی تمکن مالی از بانک یا ارائه نامه حمایت مالی از طرف فامیل یا بستگان در کشور مقصد
  • تردید نسبت به بازگشت شما با کشور خودتان : ارائه قرارداد کاری ، گواهی اشتغال ، سند ملکی ، گواهی ازدواج ، شناسنامه فرزند و …

نامه اعتراض به ریجکت شدن ویزای شنگن را به کجا باید ببرم؟

به طور معمول شما باید نامه اعتراض به ریجکت شدن ویزای شنگن را به سفارتی تحویل بدهید که در آن برای ویزا اقدام کرده اید. این کار باید توسط شخص شما انجام شود و در مهلتی باشد که به شما اعلام شده است.

نکته ای که اینجا باید بدانید این است که خود سفارت معمولا به درخواست های اعتراض رسیدگی نمی کند. به طور مثال اعتراض به ریجکتی ویزا در سفارت آلمان به دادگاه اداری برلین ارسال می شود ، در ایتالیا اعتراض ها به شواری منطقه ای اداری ارجاع می شود و همچنین در نروژ به اداره مهاجرت و در فرانسه به وزارت امور خارجه تقدیم می گردد.

پاسخ اعتراض به ریجکتی ویزا چه زمانی می آید؟

خیلی ها سوال می پرسند که اگر ما به ریجکت شدن ویزای شنگن اعتراض کنیم پاسخ این اعتراض چه زمانی بدست ما می رسد. نکته ای که اینجا باید به آن اشاره کنیم همانطور که در بالا گفتیم اعتراض نامه ها به همراه پیوست های آن پس از تحویل توسط شما به نهاد و سازمان مربوطه برای رسیدگی ارجاع می شوند.

بیشتر بدانید!
روش های دریافت اقامت دبی

یک آفیسر عالی رتبه در آن سازمان به این اعتراض با دقت رسیدگی می کند و تصمیم گیری می کند که آیا تصمیم اولیه صحیح بوده است یا خیر. اینجاست که مشخص می شود که آیا شما ویزا می گیرید یا اینکه مجددا ریجکت خواهید شد.

تاریخ انتظار برای این تصمیم گیری در هر کشوری متفاوت است و بستگی به نهادی دارد که به اعتراض ویزا رسیدگی می کند. این نکته را هم باید در ذهن داشته باشید که برخی سفارتها زمانی که اعتراض شما هم ریجکت می شود ، دیگر این موضوع را به شما اطلاع رسانی نمی کنند.

درباره اعتراض به ریجکتی از ما می پرسند

برخی از پرسش و پاسخ ها را اینجا ببینید و اگر شما هم سوالی دارید میتوانید در بخش نظرات همین مقاله یا در انجمن حقوقی و مهاجرتی اریکه عدل مطرح کنید.

برای اعتراض به ریجکتی چقدر مهلت دارم؟

هر کشوری چارچوب مخصوص به خودش را برای مهلت اعتراض دارد ولی معمولا این زمان بین 10 تا 15 روز است.

اعتراض به ریجکتی را کجا باید ثبت کنم؟

نام اعتراض به ریجکتی ویزای شنگن را باید به سفارت کشوری که شما را ریجکت کرده ببرید و شخصا ثبت کنید.

نام اعتراض چگونه باید نوشته شود؟

همانطور که در متن مقاله گفتیم این نامه نه باید یک طومار دور و دراز باشد نه خیلی خیلی کوتاه! تلاش کنید نامه تان را حداکثر در سه پاراگراف و یک صفحه به صورت تایپ شده و انگلیسی بنویسید.

آیا ثبت اعتراض به ریجکتی هزینه دارد؟

خیر ، اعتراض به ریجکت شدن ویزای شنگن هزینه ای ندارد و به صورت رایگان انجام می شود.

نتیجه گیری

همانطور که در بالا صحبت کردیم ، نوشتن یک اعتراض نامه اصولی و صحیح یک کار ساده نیست و باید با دقت فراوان انجام شود. در این مسیر می توانید از وکلای متخصص مهاجرت کمک بگیرید.

اگر می خواهید خیالتان از همه بابت راحت باشد و یک اعتراض نامه با شانس موفقیت بسیار بالا تهیه کنید ، تهیه دوره آموزشی اعتراض به ریجکت شدن ویزای شنگن که در آکادمی اریکه عدل  از وکیل محمد مسعودی منتشر شده است می تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند. امیدوار هستیم که این مطالب برای شما مفید واقع شود و در پروسه موفق باشید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟