منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

اقامت دائم انگلیس (ILR) ، زمان و شرایط

زمان و شرایط رسیدن به اقامت دائم انگلیس
زمان و شرایط رسیدن به اقامت دائم انگلیس
در بسیاری از روشهای مهاجرتی یکی از اصلی ترین سوالات و نگرانی های مراجعین اریکه عدل بحث تمدید و تبدیل مجوز های اقامتی به اقامت دائم یا شهروندی کشور مقصد است. ما در این فرصت در خصوص تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم انگلیس صحبت کردیم و اصول بنیادین آن را توضیح دادیم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

همراهان گرامی موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل سوالات بسیاری در مورد اقامت دائم انگلیس یا همان طرح Indefinite Leave To Remain می پرسند. خیلی از سوالات به این مربوط است که چه زمانی اقامت دائم انگلیس به آنها تعلق می گیرد و این موضوع چه شرایط و ضوابطی دارد. در این مقاله تلاش ما بر این است که با توجه به هر برنامه مهاجرتی انگلیس مدت زمان رسیدن به اقامت دائمی را بررسی کنیم و به سوالات شما عزیزان پاسخ بدهیم.

مدت زمان رسیدن به اقامت دائم انگلیس

برای رسیدن به اقامت دائم انگلیس (ILR) در برنامه های مهاجرتی مختلف باید زمانهای زیر رعایت شود. به عبارت دیگر شخص متقاضی باید مدتهای زیر را به صورت قانونی در انگلیس گذرانده باشد:

برنامه مهاجرتی مدت زمان
برنامه های Tier 1 و Tier 2  ۵ سال
ازدواج و شریک زندگی ۲ سال
سرمایه گذاران ۵ سال
نماینده انفرادی شرکتها ۵ سال
ثبت کننده شرکتها و کسب و کارها ۵ سال
اقامت قانونی در هر برنامه ای ۱۰ سال
اقامت غیر قانونی یا ترکیبی از اقامت قانونی و غیر قانونی ۱۴ سال

همانگونه که می بینید مدت زمان رسیدن به اقامت دائم انگلیس در برنامه های Tier 1 و Tier 2 سال است. در این برنامه ها ممکن است شخص مجبور باشد مجوز اقامت اولیه خود که معمولا ۳ ساله است را تمدید کند تا بتواند شرط زمان را حفظ کند.

شرایط دریافت اقامت دائم انگلیس

پس از آنکه شخص متقاضی شرط زمان را در مسیر رسیدن به اقامت دائم انگلیس رعایت نمود ، باید شرایط دیگری را نیز احراز نماید. یکی از این شرایط شرکت در آزمون زندگی در انگلستان است. این آزمون به این منظور گرفته می شود که مقامات انگلیسی اطمینان حاصل کنند که شما سازگاری کافی با جامعه و فرهنگ انگلستان را دارید و می توانید به عنوان یک مهره مفید در انگلیس زندگی کنید.

بیشتر بدانید!
ویزای استعدادهای درخشان انگلیس چه شرایطی دارد؟

بعد از اینکه مجوز ILR به دست آمد کلیه محدودیت های مهاجرتی شخص از قبیل شرایط کاری ، شرایط تجاری و اداری و مهم تر از همه شرط حضور در انگلستان از بین خواهد رفت.

حفظ اقامت دائم (ILR)

با این حال باید مد نظر داشته باشید برای اینکه وضعیت قانونی اقامت دائم انگلیس برای شما حفظ شود شما نباید بیش از دو سال خارج از خاک انگلیس باشید. شما باید وابستگی هایتان را با انگلیس حفظ کنید و این کشور را خانه خود بدانید.

همچنین اگر در مدت زمان طولانی فقط به اقامت های کوتاه مدت در انگلیس اکتفا کنید ممکن است باز هم مجوز ILR یا همان Indefinite Leave to Remain خود را در معرض خطر قرار دهید. به همین خاطر توصیه می شود پس از اینکه مجوز ILR را دریافت کردید برای دریافت شهروندی انگلیس برنامه ریزی کنید تا این محدودیت ها نیز از بین بروند.

به طور کلی شما می توانید بعد از یک سال که مجوز ILR2  را دریافت کردید برای دریافت شهروندی انگلیس اقدام نمایید. به شرطی که شرایط حضور را رعایت کرده باشید رسیدن به پاسپورت انگلیس در این مسیر امکان پذیر خواهد بود.

نتیجه گیری

در بسیاری از روشهای مهاجرتی یکی از اصلی ترین سوالات و نگرانی های مراجعین اریکه عدل بحث تمدید و تبدیل مجوز های اقامتی به اقامت دائم یا شهروندی کشور مقصد است. ما در این فرصت در خصوص تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم انگلیس صحبت کردیم و اصول بنیادین آن را توضیح دادیم.

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل به عنوان نهاد متخصص حقوق مهاجرت افتخار دارد در تمامی برنامه های مهاجرتی انگلیس همراه شما باشد. برای آگاهی از لیست خدمات ما به صفحه مهاجرت به انگلیس مراجعه بفرمایید.

بیشتر بدانید!
زبان انگلیسی در ویزای نماینده شرکتی انگلیس

در صورتیکه در خصوص رسیدن به اقامت دائم انگلیس سوال دارید توصیه می کنیم سوالتان را در سامانه مشاوره حقوقی آنلاین اریکه عدل مطرح کنید و در اسرع وقت از وکلای متخصص پاسخ دریافت کنید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟