منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

اقامت دبی برای چه افرادی صادر می شود؟

اقامت دبی
اقامت دبی
نکته اصلی اینکه اعطای اقامت دبی به سرمایه گذاران ملکی، متخصصان و پزشکان برنامه ای از قبل طراحی شده بوده که با هدف جذب هر چه بیشتر سرمایه گذاری های خارجی از جمله سرمایه گذاری های ملکی بین الملل، استعدادها و نبوغ، طرح های نوین اقتصادی، تولیدی و اختراعات تنظیم شده است.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

طبق آخرین اطلاعات موثق درباره اعطای اقامت دبی به سرمایه گذاران ملکی بین الملل، نخبگان علم و صنعت، پزشکان و صاحبان کسب و کارهای بین المللی موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل بر آن شد تا توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه و از قانون اقامت دبی برای متخصصان و مهندسان با خانواده هایشان نکاتی را مطرح نماید.

به دنبال اصلاحات در قوانین اقامتی امارات امکان دریافت اقامت پزشکان در دبی به شرط تخصص در یک رشته پزشکی مورد نیاز امارات میسر شده و در کنار آن اقامت مخترعان در دبی نیز موضوع قابل توجه ای برای مخترعین از سراسر دنیا می باشد. تغییرات و قوانین اصلاحات در اقامت دبی با هدف توسعه امور اقتصادی و مالی این کشور بوده که در ادامه و تکمیل طرح ها و برنامه های از قبل طراحی شده می باشد.

 

اقامت دبی

نخستین موضوع اینکه حق اقامت دبی همراه با ملیت و تابعیت اماراتی تحت شرایط خاصی به سرمایه گذاران، استعدادهای خاص، متخصصان علم و صنعت، پزشکان، هنرمندان، مخترعان، دانشمندان و نویسندگانی که بتوانند در جهت توسعه و رونق اقتصاد امارات فعالیت نمایند اعطا می شود.

به علت پاندمیک کووید 19 و کاهش قیمت نفت، دولت امارات با هدف ترمیم و توسعه شرایط اقتصادی و مالی کشور خود تمهیدات و تسهیلاتی برای جذب بیشتر سرمایه های خارجی و جذب نیروهای متخصص و حرفه ای در تمامی زمینه ها از جمله علمی، پزشکی و اختراع اتخاذ نموده و از بین اتباع خارجی واجد الشرایط اقامت کشور امارات را به آنها ارائه می نماید. اعطای اقامت دبی و اقامت امارات در سال 2021 امتیازی بسیار بزرگ و مهم برای سرمایه گذاران و متخصصان سراسر دنیا به حساب می آید.

بیشتر بدانید!
بهترین مناطق لیسبون برای خرید ملک

 

قانون اقامت دبی

با تصویب قانون اقامت دبی متقاضیان و علاقمندان به انواع سرمایه گذاری و صاحبان کسب و کارهای بین المللی می توانند در این کشور انواع شرکت و نهادهای بازرگانی را تاسیس و همچنین با خرید ملک تجاری در دبی و دیگر شهرهای امارات اقامت این کشور را نیز دریافت نمایند.

در واقع باید گفت دوره قوانین سختگیرانه امارات برای اعطای اقامت دائم و دریافت اقامت دبی به اتمام رسیده است. یکی از قوانین جدید اینکه برای ثبت شرکت در دبی و امارات دیگر نیازی به شریک اماراتی نخواهد بود. در پی اعلام این اصلاحات و تغییرات در اعطای اقامت امارات به سرمایه گذاران و متخصصان از سراسر دنیا شاخص و معیارهای بازار سهام شهرهای دبی و ابوظبی با تغییراتی مواجه شد. قوانین جدید اخذ اقامت امارات شرایط بهتری را برای صاحبان کسب و کارهای بین المللی ایجاد خواهد نمود.

قانون شهروندی دبی

اقامت پزشکان در دبی

شرایط اپلای برای اخذ اقامت پزشکان در دبی بدین قرار است که پزشکان از سراسر دنیا از جمله پزشکان عزیز ایرانی به شرط داشتن تخصص و مهارت در یک رشته و شاخه پزشکی که مورد نیاز امارات باشد می توانند برای دریافت اقامت امارات اپلای دهند.

همچنین پزشکانی که در زمینه تحقیق و مطالعه موضوعات پزشکی و درمانی فعال هستند و یا تجربه کار عملی حداقل 10 سال در این رابطه داشته و یا عضوی از سازمان های معروف و شناخته شده مرتبط با امور پزشکی و درمان بوده نیز مجاز هستند جهت اخذ اقامت امارات درخواست دهند. شرایط دریافت اقامت امارات برای پزشکان و کادر درمان اتباع خارجی منوط به تخصص، مهارت و سوابق کاری آنها می باشد.

بیشتر بدانید!
روشهای مهاجرت به نیوزیلند در 2023

 

اقامت مخترعان در دبی

مخترعانی که یک یا چند اختراع را به ثبت رسانده و اختراع آنان به تایید وزارت اقتصاد امارات رسیده باشد و یا هر نهاد و سازمان بین المللی اختراع آنان را تایید نموده باشد می توانند با ارائه تاییدیه و گواهینامه از وزارت اقتصاد امارات برای اخذ اقامت این کشور اپلای دهند.

بنابراین به منظور اخذ اقامت مخترعان در دبی می بایست وزارت اقتصاد امارات صلاحیت و کارایی اختراع شما را برای رقابت در بازارهای گوناگون صنعتی، تولیدی، علمی، آموزشی به منظور بکارگیری در توسعه و رونق صنعت و اقتصاد این کشور را تایید نماید. شرایط اخذ اقامت مخترعان در دبی و امارات بستگی به کیفیت اختراعات و صلاحدید وزارت اقتصاد این کشور می باشد.

شهروندی مخترعان در دبی

اصلاحات در اقامت دبی

البته در سال های قبلی اعلام شده بود که برنامه اعطای ویزای اقامت بلند مدت 10 ساله دبی برای سرمایه گذاران ملکی، کارآفرینان و محققان اتباع خارجی محقق شود و همچنین با حداقل سرمایه گذاری ملکی 5 میلیون درهم در امارات ویزای 5 ساله امارات ارائه گردد که با دو برابر شدن این مبلغ ویزا 5 ساله به ویزای 10 ساله تبدیل خواهد شد.

در واقع میتوان گفت اعطای اقامت امارات به سرمایه گذاران و متخصصان اتباع خارجی در سال 2021 در ادامه و تکمیل این برنامه طرح ریزی شده از قبل بوده است. قوانین جدید و اصلاحات در اقامت دبی یکی از بزرگترین اقدامات دولت امارات برای توسعه اقتصاد، تجارت، علوم پزشکی، اختراعات، امور مالی و سرمایه گذاری های ملکی بین الملل در این کشور می باشد. اقامت امارات بعد از اعمال اصلاحات و تغییرات در قوانین اقامتی و مهاجرتی این کشور یکی از قوی ترین اقامت های دنیا خواهد شد.

بیشتر بدانید!
گردشگری زایمان ، حق شهروندی با تولد نوزاد

 

اقامت دبی با سرمایه گذاری و تخصص

نکته اصلی اینکه اعطای اقامت دبی به سرمایه گذاران ملکی، متخصصان و پزشکان برنامه ای از قبل طراحی شده بوده که با هدف جذب هر چه بیشتر سرمایه گذاری های خارجی از جمله سرمایه گذاری های ملکی بین الملل، استعدادها و نبوغ، طرح های نوین اقتصادی، تولیدی و اختراعات تنظیم شده است.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد قانون جدید اقامت دبی میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به امارات مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره مند شوید.

در صورتی هم که قصد خرید ملک در امارات را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟