منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

زوایای اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری در 2022

اقامت پرتغال با سرمایه گذاری
اقامت پرتغال با سرمایه گذاری
اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک می تواند یک روش عالی برای کسب اقامت دائم پرتغال و نوعی سرمایه گذاری پر سود به شمار رود. در این نوشته ما به بررسی زوایای این سرمایه گذاری به شکل مفصل پرداخته ایم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری در میان روش های مهاجرت به اروپا ، بهترین روش به شمار می رود. در حالت معمول پروسه دریافت اقامت در کشورهای اروپایی از جمله کشور پرتغال، زمانبر، سخت و حتی پر هزینه است. اما افرادی که از طریق خرید ملک به این کشور مهاجرت می کنند، نیازی به صرف زمان طولانی و فرایند دشواری نخواهند داشت.

سرمایه گذاران تنها می توانند با سپری کردن یک مدت کوتاه در این کشور، اقامت پرتغال را به دست آورند. ترجیح این دسته از مهاجران این است که با اخذ گلدن ویزای پرتغال و خرید ملک در این کشور، مسیر مستقیمی را برای دریافت اقامت این کشور طی کنند.

گلدن ویزای پرتغال یا ویزای طلایی نوعی اقامت موقت قابل تمدید به مدت 5 سال است، که دارندگان آن بدون اینکه اجباری به درگیر شدن در پروسه اقامت دائم پرتغال و شهروندی داشته باشند ، می تواند آن را آزادانه تمدید کنند.

مهاجرانی که از گلدن ویزا برای اقامت در کشور پرتغال استفاده می کنند، می توانند در زمان کوتاهی به این کشور مهاجرت نموده و تابعیت پرتغال را به دست آورند. بهتر است پیش از اقدام به اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک در این کشور، از کارشناسان و وکلای متخصص در امور مهاجرت بین الملل مشاوره دریافت نمایید.

می توانید در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهامی در زمینه مهاجرت به پرتغال ، با موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل ارتباط برقرار نمایید. دریافت مشاوره از وکلا و کارشناسان مهاجرت روند اقامت پرتغال با سرمایه گذاری را برای شما آسان تر و مطمئن تر خواهد نمود.

مهاجرت به پرتغال با سرمایه گذاری ، مهاجرت به پرتغال از طریق سرمایه گذاری

مهمترین مزایای دریافت اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری

اخذ پاسپورت پرتغال با برنامه گلدن ویزا، این امکان برای فرد به وجود می آید که بتواند اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری در این کشور را به دست آورد. در اصل خرید ملک و اقامت پرتغال با سرمایه گذاری به همراه گلدن ویزای این کشور، مزایای بسیار زیادی را در پی دارد. از جمله این مزایا باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • امکان زندگی، تحصیل و کار کردن در کشور پرتغال
  • امکان همراهی با خانواده برای اقامت دائم در پرتغال و اتحادیه اروپا
  • دریافت اقامت دائم کشور پرتغال و تابعیت این کشور پس از گذشت 5 سال
  • اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری در تمام طول مدت ویزای طلایی
  • امکان سفر بدون ویزا و آزادانه به 26 کشور شینگن اتحادیه اروپا

در واقع افرادی که گلدن ویزای کشور پرتغال را دریافت می کنند، در ابتدا یک کارت اقامت یکساله بدست می آورند و سپس اقامت آنها برای یک دوره 2 ساله تمدید می شود. پس از آن دارندگان این ویزا، می توانند به مدت 2 سال دیگر اقامت خود در پرتغال را تمدید کنند.

در نهایت نیز پس از 5 سال اقامت در این کشور، دارندگان گلدن ویزا قادر خواهند بود اقامت دائم و شهروندی پرتغال را به دست آورند. البته در صورتی که تمامی شرایط قانونی دیگر را نیز برآورده نموده باشند.

اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک این امکان را به سرمایه گذاران می دهد که بتوانند با اجاره ملک خریداری نموده خود، درآمد یورویی در این کشور کسب کنند. پس خرید ملک در پرتغال نه تنها منجر به کسب اقامت و تابعیت این کشور می شود، بلکه به سرمایه گذار این امکان را می دهد که در خارج از کشور خود، منبع درآمدی به یورو یا دلار داشته باشد.

بیشتر بدانید!
محبوب ترین روش مهاجرت به پرتغال

محمد مسعودی ، وکیل پایه یک دادگستری  در مقاله ای تحت عنوان « بازدهی اجاره در گلدن ویزای پرتغال» در وبسایت اینوستایم ، به بررسی منطق و دلایل توجیه سرمایه گذاری در پرتغال و بازدهی اجاره در این کشور پرداخته اند. توصیه می کنیم حتما این نوشته را مطالعه بفرمایید.

مهاجرت به پرتغال با سرمایه گذاری ، مهاجرت به پرتغال از طریق سرمایه گذاری

شرایط لازم برای دریافت اقامت پرتغال با سرمایه گذاری

افرادی که تمایل دارند با گلدن ویزا اقدام به خرید ملک در کشور پرتغال نمایند، باید این نکته را بدانند که بسته به سطح سرمایه گذاری که مدر نظر دارند، الزامات برنامه ویزای طلایی یا گلدن ویزای متفاوتی دریافت خواهند نمود. با این حال برخی شرایط کلی در مورد تمامی سرمایه گذاران صدق می کند. از جمله:

  1. عدم سوء پیشینه کیفری سرمایه گذار
  2. حفظ مالکیت ملک خریداری نموده به مدت 6 سال پس از خرید
  3. داشتن یک سند معتبر برای ورود قانونی به کشور پرتغال و کسب اقامت
  4. اقامت سرمایه گذار در پرتغال حداقل 14 روزه در 2 سال اول و 21 روز در 2 سال دوم، یا به صورت متناوب یا به صورت متوالی
  5. ورود وجه از خارج از کشور پرتغال برای سرمایه گذاری

تغییرات اقامت با سرمایه گذاری در پرتغال در 2022

ناگفته نماند که اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری از ابتدای 2022 تغییراتی داشته است.  از ژانویه 2022 در شهرهای لیسبون ، پورتو و خط ساحلی پرتغال دیگر نمی توانید ملک با کاربری مسکونی بخرید قادر خواهید بود اما در این مناطق همچنان می توانید اقدام به سرمایه گذاری در املاک با کاربری گردشگری، تجاری و … نمایید. می توانید در هر منطقه ای از مادیرا و آزور که واجد شرایط آن باشید، با صرف هزینه ای معادل 500 هزار یورو سرمایه گذاری مناسبی داشته باشید.

در این خصوص توصیه می کنیم صفحه « آخرین تغییرات گلدن ویزای پرتغال » را دنبال کنید تا در جریان همه تغییرات و اصلاحات این روش مهاجرتی قرار بگیرید.

به طور کلی تمامی شهروندان کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، می توانند به عنوان یک فرد تجاری در این کشور سرمایه گذاری کنند. همچنین افرادی که در یک شرکت تازه تاسیس شده در پرتغال سرمایه گذاری کنند نیز، می توانند اقامت این کشور را به دست آورند. پس اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری هم می تواند به صورت شخص حقیقی و هم می تواند از طریق شخص حقوقی در پرتغال انجام شود.

اما با تمام این تفاسیر شخص متقاضی سرمایه گذاری باید به صورت متوالی یا متناوب 14 روز را در کشور پرتغال در مدت 2 سال اول سپری کند. پس از خرید ملک و سرمایه گذاری نیز، باید برای دریافت برنامه ویزای طلایی اقدام نماید.

مهاجرت به پرتغال با سرمایه گذاری ، اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری

هزینه های کلی خرید ملک و سرمایه گذاری در پرتغال 

فرد متقاضی کسب اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری، علاوه بر پرداخت هزینه خرید ملک، باید هزینه های دیگری نیز بپردازد. این هزینه های کلی برای سرمایه گذاری در کنار پیش پرداخت ملک به صورت نقدی، عبارتند از:

بیشتر بدانید!
دریافت وام مسکن در آلمان بدون ضامن
هزینه خرید ملک  280.000 یورو( هزینه خرید ملک در مناطقی که از تراکم جمعیت کمتری برخوردار است).

350.000 یورو( هزینه خرید ملک در مناطق شهری که نیاز به نوسازی داشته باشد و دارای بیش از 30 سال قدمت ساخت باشد).

500.000 یورو( هزینه خرید ملک بدون محدودیت در هر منطقه ای از کشور پرتغال).

هزینه اخذ گلدن ویزا بیش از 5 هزار یورو
حق تمبر و مالیات مربوط به انتقال ملک  بین 6 تا 8 درصد
هزینه وکیل  بسته به نیاز، متغیر

ما قبلا در وبسایت اینوستایم به بحث خرید ملک و هزینه ها جانبی آن به طور مفصل پرداخته ایم. اگر تمایل دارید در این خصوص اطلاعات بیشتری کسب کنید ، حتما مطلب هزینه های خرید ملک در پرتغال را در این سایت مطالعه بفرمایید.

به خاطر داشته باشید که هزینه تمدید گلدن ویزا بعد از 2 سال تنها با 50% از نرخ اولیه انجام خواهد شد. البته این هزینه ممکن است با هزینه اضافی برای هر عضو خانواده بیشتر شود. با این حال هزینه کلی تمدید گلدن ویزا بعد از 2 سال کمتر از نرخ اول خواهد بود.

این نکته را نیز در مورد کسب اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری به خاطر داشته باشید، که سرمایه گذاران می توانند بعد از گذشت 6 سال از خرید ملک، آن را به فروش برسانند. این کار هیچ تاثیر منفی در اخذ شهروندی کشور پرتغال برای سرمایه گذار در پی نخواهد داشت.

در حالی که این فرایند می تواند منجر به کسب سود بیشتر نیز برای سرمایه گذار شود. زیرا خریدار هم موفق به کسب اقامت پرتغال شده است و هم ملک خریداری نموده خود را با افزایش درصدی از قیمت به فروش رسانده است.

مهاجرت به پرتغال با سرمایه گذاری ، اقامت پرتغال با سرمایه گذاری

استانداردهای سرمایه گذاری در کشور پرتغال 

افراد متقاضی کسب اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری باید در مورد سه آیتم مهم سرمایه گذاری در کشور مورد نظر خود اطمینان حاصل نمایند. حفظ اصل سرمایه، امنیت محیط و بازگشت سود سرمایه.

بدون تردید سرمایه گذاری و خرید ملک در هر نقطه ای از جهان مزایا و معایب خاص خود را خواهد داشت. اما توجه به استانداردهای سرمایه گذاری در پرتغال، می تواند ریسک سرمایه گذاری را کاهش دهد. این استانداردها عبارتند از:

کنترل فساد اداری در دولت پرتغال 

بررسی نرخ کنترل فساد اداری در دولت پرتغال پیش از سرمایه گذاری، یکی از شاخص های مهم برای رعایت استاندارد سرمایه گذاری در این کشور به شمار می رود. این شاخص در یک بازه عددی بین 2.5 – و 2.5 + تعریف می شود.

هر چه این عدد به سمت منفی حرکت کند، نشان دهنده آن است که فساد اداری در این کشور زیاد است. در حال حاضر این نرخ در کشور پرتغال کمتر از 1 بوده و این بدان معناست که فساد اداری در این کشور کم است.

دریافت پاسپورت پرتغال از طریق سرمایه گذاری ، اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری

ریسک مصادره اموال در کشور پرتغال 

دومین شاخص مهم پیش از اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری، بررسی ریسک مصادره اموال در این کشور است. لازم است بدانید دولت پرتغال در سالهای اخیر تا چه میزان اقدام به سلب مالکیت یک طرفه از سرمایه گذاران خود در این کشور نموده است. بازه تعیین میزان این شاخص بین 1 تا 7 است. هر چه این عدد به 1 نزدیک تر باشد، یعنی امنیت سرمایه گذاری در این کشور بالاتر خواهد بود.

کیفیت نظارتی دولت پرتغال بر روی ایجاد فضای مناسب برای سرمایه گذاری 

در نهایت باید به شاخص کیفیت نظارتی دولت پرتغال بر روی بهینه سازی و ایجاد فضای مناسب برای کسب اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری اشاره کنیم. این بازه نیز همچون بازه فساد اداری بین دو عدد 2.5- و 2.5+ تعریف می شود. هر چه عدد به سمت مثبت پیش رود، به معنای آن است که کیفیت نظارتی دولت بالاتر است.

نتیجه گیری بحث

همانطور که دریافتید اخذ اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک هزینه های متفاوتی را برای هر سرمایه گذار به همراه دارد. با وجود این که شرایط سرمایه گذاری در کشور پرتغال آسان است، اما سرمایه گذاران باید پیش از هر اقدامی در مورد شرایط سرمایه گذاری در این کشور اطلاعات کافی داشته باشند.

باید حتما در نظر داشته باشید که نقطه نظراتی که پیش از این توسط وکلای ما در مقاله « نکات مهم مهاجرت با سرمایه گذاری » قید شده است ، مسلما در مورد پرتغال هم صدق می کند.

سرمایه گذاران می توانند با برقراری ارتباط با موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از کارشناسان متخصص در این زمینه وقت مشاوره با وکیل مهاجرت به پرتغال رزرو نمایند. علاوه بر آن مشاوران و کارشناسان تمام سوالات و ابهامات سرمایه گذاران را برای خرید ملک در کشور پرتغال در بخش مشاوره آنلاین مهاجرت پاسخ خواهند داد. در کوتاه ترین زمان پاسخ سوالات خود را بیابید و با اطمینان در پرتغال سرمایه گذاری کنید.

پرسش و پاسخ

آیا سرمایه گذاری در پرتغال در سال 2022 امکان دارد؟

بله حتما منتها از ابتدای سال 2022 تغییراتی در جغرافیای سرمایه گذاری داشته ایم و سرمایه گذاری در بعضی نقاط محدود شده است.

برای سرمایه گذاری در پرتغال چقدر بودجه لازم است؟

در پرتغال مدلهای سرمایه گذاری 280 ، 350 و 500 هزار یورویی برای دریافت گلدن ویزای این کشور وجود دارد. البته هر کدام شرایط خاص به خود را دارند.

آیا سرمایه گذاری در پرتغال من را به پاسپورت می رساند؟

بله شما به شرط حفظ سرمایه گذاری و تمدید اقامت قانونی می توانید بعد از 5 سال برای دریافت شهروندی و پاسپورت پرتغال اقدام کنید.

گامهای لازم

زوایای اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری در 2022

گامهای پیش رو برای یک سرمایه گذاری صحیح در پرتغال و دریافت گلدن ویزا به شرح زیر است:

زمان کل: 180 روز

انتخاب ملک مناسب

یک ملک مناسب برای خرید انتخاب کنید. در این مسیر از اپلیکیشن اینوستایم استفاده کنید.

امور بانکی و مالیاتی

تشکیل پرونده مالیاتی دهید و حساب بانکی شخصی خود را افتتاح کنید

نظارت قراردادی

از وکیل تان بخواهید که قرارداد خرید ملک را به دقت بررسی کند.

اقدام برای گلدن ویزا

با خیال راحت برای دریافت گلدن ویزا اقدام کنید.

هزینه تخمینی: 280000 EUR

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟