منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

انتخاب آسانترین روش اقامت دائم استرالیا در 2022

با مشخص نمودن مهارت، تخصص و سرمایه خود و با دانش کافی از قوانین مهاجرتی و شرایط دریافت انواع ویزاهای اقامتی استرالیا، چه موقت و چه دائم، همراه با مشاوره های لازم با وکیل مهاجرت بین المللی، روند اخذ اقامت دائم این کشور را برای خود کوتاهتر و آسانتر نمایید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

اگر مهارت کاری و یا تخصص ویژه قابل رقابت در سطح بین الملل داشته و قصد دارید به استرالیا مهاجرت نموده تا برای همیشه در این کشور بمانید، گزینه های بسیاری برای پیدا کردن آسانترین روش اقامت دائم استرالیا با مشاوره با موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل خواهید داشت. دولت این کشور انواع بسیاری از ویزاهای اقامت دائم استرالیا را به منظور جذب کارگران ماهر و صاحبان کسب و کارهای بین الملل صادر می نماید.

در میان لیست ویزاهای استرالیا تقریبا برای هر هدفی از مهاجرت تان، ویزای مرتبطی خواهید داشت. برنامه های مهاجرتی بسیاری به منظور اخذ ویزای PR استرالیا وجود دارد که میتوانید مهارت های کاری خود را با آنها تطبیق داده و در صورت صلاحیت و واجد الشرایط بودن برای دریافت ویزای مرتبط خود درخواست دهید که البته آشنایی با شرایط تمدید ویزاهای استرالیا برای دریافت اقامت دائم این کشور نیز برایتان الزامی می باشد.

 

آسانترین روش اقامت دائم استرالیا در 2022 را پیدا کنیم

اگر به فکر اقامت در یک کشور خارجی برای همیشه هستید، کشور استرالیا گزینه بسیار مناسبی بدین منظور است. استرالیا ویزای های متعددی با اهداف گوناگون برای مهاجران بین المللی صادر می کند، که برخی از این ویزاها اصلی و برخی دیگر زیر مجموعه ویزاهای اصلی می باشند. با توجه به انواع و لیست ویزاهای استرالیا، تلاش این کشور برای جذب سرمایه و مهارتهای کاری بین المللی برایتان مسلم خواهد شد.

به منظور شفاف سازی در تعیین نوع ویزا و صدور آن، ابتدا داوطلبان مهاجرت به استرالیا باید ضمن مشخص نمودن اهداف شان از مهاجرت به این کشور، صلاحیت های لازم را برای اخذ ویزای مرتبط با مهاجرت شان را داشته باشند. دولت استرالیا برنامه های مهاجرتی بسیاری برای صدور ویزای اقامت دائم استرالیا طرح ریزی نموده است.

اگر به فکر اخذ اقامت دائم این کشور هستید، جهت پیدا کردن بهترین و آسانترین روش اقامت دائم استرالیا در سال 2022 با ما همراه شده تا در جریان جدیدترین مطالب مرتبط با مهاجرت به استرالیا قرار گیرید و مناسب ترین روش مهاجرت به این کشور و کاربردی ترین ویزای مرتبط با اهداف مهاجرتی خود را انتخاب نمایید.

آسانترین روش دریافت اقامت دائم در کشور استرالیا، آن است که طبق توانمندی های خود و یا سرمایه تان قدم در راه مهاجرت به این کشور برداشته، تا بتوانید پروسه اخذ اقامت در استرالیا را کوتاهتر و ساده تر نمایید. همچنین اطلاع کافی هم از بازار کار این کشور داشته و هم بهترین نوع ویزای اقامتی که می توانید درخواست دهید را بشناسید.

 

گروه بندی برنامه های مهاجرتی

قابل ذکر است که هر برنامه مهاجرتی استرالیا با هدف اعطای اقامت دائم این کشور به داوطلبان، گروه بندی، سهمیه، شرایط توزیع و معیارهایی بر اساس ظرفیت پذیرش مهاجر در زمینه های گوناگون و مناطق مشخص دارد. که عمدتا هم بر اساس نیازهای اقتصادی کشور استرالیا، و در راستای توسعه منابع و انرژی های این کشور برنامه ریزی شده اند.

برنامه های مهاجرت به استرالیا برای اعطای اقامت دائم، بر اساس کیفیت، نوع و ویژگی های مهاجرتی طبقه بندی و تقسیم می شوند که هر کدام میتوانند با اخذ ویزاهای مرتبط، منجر به دریافت اقامت دائم استرالیا شود. جهت پرداختن به این موضوع جدولی طبق ذیل تنظیم شده که توجه شما عزیزان را بدان جلب می نماییم.

 

جدول گروه بندی

استرالیا با محاسبه دقیق کمبود نیروهای کاری متخصص خود، اقدام به جذب نیروهای کاری و متخصص خارجی می نماید و برای هر یک از گروه های متقاضی مهاجرت به کشور خود برنامه ریزی کرده و شرایط خاصی را برای آنان در نظر دارد، که به برخی از این گروه بندی ها در اینجا اشاره میشود:

 گروه و شاخه نیروهای ماهر کاری تعداد مورد نیاز (برای پر کردن کسری نیروی کار حرفه ای) بر اساس طبقه بندی های برنامه ریزی شده در 2021-2022
تحت اسپانسری یک کارفرما ( نیروهای کاری ماهر که توسط کارفرما در استرالیا برگزیده و منتخب شده اند) 22000
نیروهای کار ماهری که اسپانسری یک کارفرما را در استرالیا نداشته و مستقل قصد مهاجرت و دریافت اقامت دائم استرالیا را دارند 6.500
(اقامت نیروهای ماهر کاری برگزیده و انتخاب شده) بر اساس منطقه و ایالت های دولتی 11.200
نیروهای ماهر کاری که بر اساس منطقه جغرافیایی تحت اسپانسری یک کارفرما در استرالیا هستند 11.200
برنامه سرمایه گذاری و طرح های نوآورانه در کالا یا خدمات تجاری 13.500
برنامه استعدادهای جهانی، مربوط به طرح ها و ایده هایی است که منجر به توسعه تکنولوژی در اقتصاد شده  و باعث خلق نوآوری در کار و ایجاد اشتغال در استرالیا شوند 15000
استعدادهای ممتاز و خاص بین المللی در یکی از زمینه های هنری، ورزشی، آکادمیک، ……………….. 200
کل تعداد مورد نیاز تحت گروه بندی نیروهای کار حرفه ای 79.600
گروه بندی و شاخه های خانوادگی
شریک زندگی 72.300
والدین 4.500
تعداد کل مورد نیاز تحت گروه بندی خانوادگی 77.300
صلاحیت و شرایط ویژه برای مهاجرت کودکان با اهداف خاصی مانند تحصیل، درمان نقص فیزیکی یا روحی………. 3.100
بیشتر بدانید!
امتیاز بندی ویزاهای استرالیا 2022

نیاز بازار کار استرالیا در چیست؟

همانطور که در جدول فوق دیدید، بیشترین نیاز بازارهای کار استرالیا به انواع نیروهای کار ماهر و حرفه ای می باشد. استرالیا به متخصصین و نیروهای کار حرفه ای نیاز دارد که بتوانند، در فعالیتهای مرتبط با توسعه اقتصاد، آموزش و تحصیل و ظرفیت های استخدامی این کشور مشارکت نمایند.

البته کارگران داوطلب ماهر، که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند، چنانچه در این کشور کارفرمایی به عنوان اسپانسر داشته باشند، ظاهرا پتانسیل های بالایی در برآورده شدن نیازهای اقتصادی این کشور دارند، زیرا که قبلا صلاحیت آنان توسط کارفرمایشان در استرالیا به تایید رسیده است. حال با توجه به این توضیحات، ببینید واجد الشرایط کدامیک از این برنامه های مهاجرتی به منظور اخذ اقامت دائم کشور استرالیا هستید.

علاوه بر آن دولت استرالیا تغییراتی را هم در این برنامه ها ایجاد نموده تا متقاضیان با صلاحیت های بهتری بتوانند به این کشور مهاجرت نموده و اقامت دائم بگیرند، تغییراتی مانند اعمال محدودیت سنی و تسلط به زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا. اگر نگاهی به انواع و لیست ویزاهای اسپانیا بیندارید، خواهید دید که به عنوان سرمایه گذار یا کارآفرین گزینه های مناسبی برای اخذ اقامت PR این کشور دارید.

ویزاهای اقامت دائم استرالیا

ویزاهای اقامت دائم استرالیا کدامند؟

سه ویزای اصلی تحت گروه بندی برنامه مهاجرت به استرالیا با استفاده از مهارت و تخصص کاری وجود دارد که جزو ویزاهای اقامت دائم استرالیا هم می باشند. در اینجا به شرایط لازم اخذ این سه نوع ویزا می پردازیم.

  • ویزای مستقل نیروهای کاری ماهر ( رده فرعی 189): قبل از ارائه درخواست برای مهاجرت به استرالیا و اخذ PR استرالیا از این طریق، ابتدا می بایست طی سند یا مدرکی اثبات نمایید که یک نیروی کار ماهر و متخصص هستید و قصد مهاجرت برای دریافت اقامت دائم استرالیا را دارید. برای ارائه این گواهی می توانید هم از خود استرالیا این تاییدیه را ارسال نمایید و یا اگر در خارج استرالیا هستید هم می توانید این مدرک را تنظیم و ارسال نمایید. این مدرک در استرالیا EOI نامیده می شود و توجه داشته باشید که EOI درخواست برای دریافت ویزا نبوده و هزینه ای را هم برایتان ندارد بلکه از طریق آنلاین در سایت SkillSelect و بخش مربوط به آن، میتوانید این مدرک را ارسال نمایید. بعد از تایید صلاحیت کاری و مهارت شما، برایتان دعوتنامه می فرستند تا تازه برای دریافت این نوع ویزا درخواست دهید. بعد از دریافت این دعوتنامه، تا 60 روز بعد از آن می توانید برای دریافت ویزای مستقل مهارت کاری، درخواست دهید.

 

دریافت دعوتنامه

همانطور که در بخش فوق اشاره شد بعد از تایید صلاحیت های کاری تان، دعوتنامه برایتان ارسال می شود تا بتوانید برای دریافت ویزای مرتبط با هدف مهاجرت تان به استرالیا درخواست بدهید. به منظور واجد الشرایط  بودن برای دریافت این دعوتنامه، می بایست شرایط ذیل را داشته باشید:

الف- کار و مهارت شما باید در لیست مهارت های لازم استرالیا قرار داشته باشد. ب- الزام دریافت گواهی ارزیابی مهارت تان از یک مقام ذیصلاح ( در نظر داشته باشید که گواهی کردن مدارک مهاجرت کاری به استرالیا، اعتبار مدارک شما را بین المللی خواهد کرد) پ- ارسال آنلاین گواهی و مدرک EOI ت- داشتن سن زیر 45 سال  س- برخورداری از شرایط اولیه مهاجرت از طریق برنامه مهاجرتی Skilled ج- کسب امتیاز حداقل 65 نمره در آزمون چ- برخورداری از سلامت و داشتن شخصیتی قابل قبول و موجه.

بیشتر بدانید!
ویزای استعدادهای درخشان انگلیس چه شرایطی دارد؟

هر کدام از ویزاهای مربوط به اخذ اقامت دائم کشور استرالیا، یک کاربردی برای متقاضیان خود دارند، که با آشنایی با عناوین و لیست ویزاهای استرالیا بهتر می توانید تصمیم بگیرید که کدام ویزا برای دریافت اقامت این کشور، برای شما با توجه به مهارت ها و تخصص هایتان مناسب تر می باشد.

 

لیست ویزاهای استرالیا را بشناسیم

در لیست انواع ویزاهای استرالیا، تقریبا برای هر هدفی از مهاجرت به این کشور، انواع ویزاهای گوناگونی وجود دارد، زیرا دولت استرالیا برنامه های جامع و کاملی برای جذب سرمایه گذاران و متخصصان از سراسر دنیا دارد. در لیست ویزاهای استرالیا، برخی از ویزاها اجازه اقامت موقت در این کشور را به شما می دهند، اما برای تکمیل نکات فوق الذکر همچنان به توضیح درباره ویزایی های که منجر به دریافت اقامت دائم در این کشور می شوند، می پردازیم، لیست ویزاهای استرالیا از جمله:

  • ویزای مهارت کاری برای کارگران منتخب ( رده فرعی 190): شما واجد الشرایط دریافت این ویزا هستید اگر که در یک منطقه یا ایالتی از استرالیا به عنوان یک نیروی کار ماهر انتخاب شده باشید. شرایط دریافت این نوع ویزا مانند شرایط اخذ ویزای مهارت کاری مستقل ( رده فرعی 189) می باشد که در بخش فوق توضیح داده شد.
  • ویزای مهارت کاری بر اساس منطقه جغرافیایی در استرالیا ( رده فرعی 491): این ویزا جایگزین رده فرعی ویزای 489 استرالیا بوده و برای دریافت اقامت PR استرالیا می باشد. تحت این ویزا، نیروهای کاری ماهر همراه خانواده هایشان مجاز به کار، زندگی و تحصیل در استرالیا در مناطق تعیین شده برای 5 سال می باشند. البته بعد از گذشت 3 سال می توانند برای دریافت اقامت دائم استرالیا درخواست دهند. شرایط و صلاحیت های لازم برای دریافت این نوع ویزا مانند همان شرایط برنامه مهاجرتی مهارت کاری Skilled Migration می باشد.

 

اخذ ویزای PR استرالیا چگونه است؟

دوستان در انتخاب برنامه مهاجرتی خود به استرالیا بسیار دقیق باشید و گزینه ای را انتخاب کنید که با شرایط شما همخوانی داشته باشد و علاوه بر آن به زمان آن هم توجه داشته باشید تا بتوانید مدارک مورد نیاز را به موقع تهیه و ارسال نمایید.

  • برنامه استعداد های بین المللی: دولت استرالیا ویزای استعداد های بین المللی (Global Talent Independent ) GTS را به منظور پر کردن کسری و کمبود استعدادهای فنی استرالیا به واجد الشرایط ها از سراسر کشورهای دنیا اعطا می نماید. هدف GTS جذب نیروهای ماهر با استعدادهای خاص با تمرکز بر توسعه و ارتقای صنایع مختلف در استرالیا می باشد. بدین منظور دولت استرالیا برنامه هایی را تحت ویزای GTS تنظیم نموده که از همین طریق هم داوطلبان منتخب میتوانند در استرالیا اقامت دائم داشته باشند.
  • برنامه مهاجرت از طریق اسپانسری کارفرما در استرالیا: با توجه به کمبود 22 هزار نیروی کار ماهر تحت برنامه Employer Sponsored Migration این برنامه مهاجرتی یکی از آسانترین روش اخذ ویزای PR استرالیا در 2021 با حمایت یک کارفرما در این کشور می باشد.
  • برنامه سرمایه گذاری و نوآوری تجاری: این برنامه با هدف جذب صاحبان کسب و کار، موسسان شرکت و سرمایه گذاران بین المللی طراحی شده تا بتوانند با اهداف تجاری به استرالیا آمده و در این کشور فعالیت سرمایه گذاری کاری داشته و علاوه بر آن اخذ ویزای PR استرالیا  (permanent residency)  را نیز دریافت نمایند.

اخذ ویزای PR استرالیا

مهاجرت سرمایه گذاران به استرالیا

سرمایه گذاران و ابداع کننده های کالا یا خدمات تجاری نوین با دو روش میتوانند به استرالیا مهاجرت نمایند: روش اول: چنانچه سرمایه گذاران و ابداع کننده های کالا یا خدمات تجاری نوین، ویزای موقت تجاری داشته باشند، بعد از تاسیس و ثبت شرکت در استرالیا، واجد الشرایط اخذ اقامت PR استرالیا خواهند بود.

روش دوم: دارندگان ویزای استعداد تجاری ( بیزینسی) با تمدید ویزای خود، با اسپانسری یک کارفرما بر اساس سهمیه منطقه ای یا ایالتی دولت استرالیا، می توانند ویزای PR استرالیا را دریافت نمایند. به منظور انتخاب بهترین روش برای دریافت ویزای اقامت PR استرالیا، بهتر است که با وکیل مهاجرت بین الملل نیز مشاوره لازم را داشته باشید. اخذ ویزای PR استرالیا روش های آسان و قانونمندی دارد. با توجه به انواع برنامه های مهاجرتی و ویزاهای اقامت موقت و دائم استرالیا، آسانترین روش اقامت دائم استرالیا برای شما کدام است؟

بیشتر بدانید!
کارآفرینی در سوئیس و مجوز اقامت کاری

 

تمدید ویزاهای استرالیا برای PR

برای تمدید مدت و اعتبار ویزاهای اقامت موقت استرالیا، توجه به قوانین و شرایط لازم الزامی می باشد. همانطور که در پاراگراف های قبلی اشاره شد، برخی از تمدید ویزاهای استرالیا ، اجازه اقامت موقت در این کشور را به شما می دهند. اما در شرایطی این ویزاها قابل تمدید بوده و می توانند به ویزای PR استرالیا تبدیل شوند. برای تمدید ویزاهای استرالیا به منظور اخذ اقامت دائم این کشور، باید از صلاحیت های لازم آن برخوردار باشید مانند:

  • برنامه ویزای موقت سرمایه گذاری در استرالیا و ابداع بیزینسی: با دریافت این نوع ویزا می توانید در استرالیا کسب و کاری را مدیریت و یا در فعالیت های کارآفرینی این کشور سرمایه گذاری کنید. برنامه ویزای موقت هفت گروه بندی و زیر شاخه دارد. توجه داشته باشد که تمامی ویزاهای ذکر شده در بخش ذیل، برای اقامت موقت در استرالیا صادر می شود که اعتبار آنها به مدت چهار سال و نیم می باشد و همه این ویزاها تحت شرایطی قابل تمدید بوده که نهایتا منجر به دریافت اقامت PR کشور استرالیا خواهند شد.

 

کاربرد ویزاها

هریک از ویزاهای استرالیا کاربردهای خاص خود را دارند که به برخی از آنها در اینجا اشاره میشود، لیست ویزاهای استرالیا بسیار متنوع و کاملا کاربردی هستند.

نوع ویزا

کاربرد ویزا

ویزای ابداع بیزینس با دریافت این نوع ویزا، می توانید کسب و کار خود در این کشور مدیریت نمایید و یا تجارت جدیدی را در استرالیا راه اندازی نمایید.
ویزای سرمایه گذار با دریافت ویزای سرمایه گذار استرالیا می توانید فعالیت های سرمایه گذاری در زمینه های تجاری و کاری این کشور را داشته باشید و علاوه بر آن مجاز به اقامت دائم در استرالیا شوید.
ویزای سرمایه گذار خاص برای سرمایه گذارانی صادر میشود که سرمایه های مالی یا تجاری هنگفتی دارند. این نوع سرمایه گذاران با دریافت ویزای سرمایه گذار خاص میتوانند اقامت دائم کشور استرالیا را به راحتی از آن خود نمایند.
ویزای قابل تمدید اختراعات بیزینس دارندگان ویزاهای اقامت موقت زیر گروه 188، با دریافت ویزای قابل تمدید ابداعات بیزینس، می توانند برای یکسال تا چهار سال در استرالیا اقامت داشته باشند.
ویزای قابل تمدید سرمایه گذار خاص با دریافت این نوع ویزا به عنوان یک سرمایه گذار خاص و ویژه، میتوانید تا 4 سال در این کشور اقامت نمایید.
ویزای سرمایه گذار premium داوطلبانی که در زمینه های سرمایه گذاری بانکی، سرمایه گذاری در پروژه های زیرساختهای استرالیا، اوراق قرضه، املاک مسکونی استرالیا، کسب و کارهای مرتبط با کشاورزی استرالیا قصد سرمایه گذاری دارند، میتوانند ویزای سرمایه گذار premium را دریافت نمایند.
 ویزای 188 کارآفرینی برای آندسته از افرادی صادر میشود که قصد راه اندازی کسب و کار و طرح تجاری با هدف کارآفرینی را در استرالیا دارند. علاوه بر آن این نوع ویزا برای مدت 4 سال و سه ماه اعتبار دارد.

روند اخذ اقامت

با مشخص نمودن مهارت، تخصص و سرمایه خود و با دانش کافی از قوانین مهاجرتی و شرایط دریافت انواع ویزاهای اقامتی استرالیا، چه موقت و چه دائم، همراه با مشاوره های لازم با وکیل مهاجرت بین المللی، روند اخذ اقامت دائم این کشور را برای خود کوتاه تر و آسانتر نمایید.

علاقمندان گرامی، با انتخاب یکی از این گزینه ها، گفتگوی آنلاین یا مشاوره حضوری با وکلای مهاجرت به استرالیا، بیشتر در جریان مناسب ترین و آسانترین روشها برای اخذ اقامت دائم این کشور طبق شرایط ، مهارت ها و تخصص های خود قرار خواهید گرفت.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد آسانترین روش اقامت دائم استرالیا میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آموزشگاه اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به استرالیا مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتی هم که قصد خرید ملک در استرالیا را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟