منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

انواع بیمه درمانی در آلمان

انواع بیمه درمانی در آلمان
انواع بیمه درمانی در آلمان
در این مقاله موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل درباره انواع بیمه درکشور آلمان با شما سخن می گویند.در ابتدا انواع بیمه درمانی آلمان را لیست و ذکر می کنیم. سپس به تشریح بیمه دولتی کشور آلمان، بیمه درمانی آلمان می پردازیم. موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل ضمن آروزی سلامتی برای شما عزیزان، جدید ترین آموخته های خود را در مورد بیمه خدمات درمانی آلمان در اختیار شما مهاجران عزیز قرار می دهد.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در این مقاله موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل درباره انواع بیمه در کشور آلمان با شما سخن می گویند.در ابتدا انواع بیمه درمانی در آلمان را لیست و ذکر می کنیم. سپس به تشریح بیمه دولتی کشور آلمان، بیمه درمانی آلمان می پردازیم. موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل ضمن آروزی سلامتی برای شما عزیزان، جدید ترین آموخته های خود را در مورد بیمه خدمات درمانی آلمان در اختیار شما مهاجران عزیز قرار می دهد.

 

انواع بیمه درمانی در آلمان

زمانیکه شما در کشور آلمان زندگی می کنید چند انتخاب و گزینه برای بیمه خدمات درمانی آلمان دارید . که در اینجا به انواع بیمه درمانی در آلمان اشاره میشود:

  • بیمه خدمات درمانی آلمان دولتی (GKV  )
  • بیمه خدمات درمانی آلمان خصوصی از یک شرکت  خصوصی بیمه آلمانی و یا از یک شرکت بیمه بین المللی (PKV  )
  • بیمه خدمات درمانی آلمان که ترکیبی از هر دو بیمه ذکر شده در بالا می باشد .

اگر در آمد شما به یک اندازه مشخصی می رسد و یا اگرفردی خود اشتغال هستید ،میتوانید طرح های بیمه ای خصوصی را انتخاب کنید ، تا بتوانید نیازهای درمانی تان را تامین کنید . پیدا کردن بهترین بیمه خدمات درمانی آلمان دولتی یا پیدا کردن مناسب ترین پوشش بیمه خدمات درمانی آلمان خصوصی به دلیل رقابتی بودن نرخ آن ، همواره کار ساده ای نیست .

اما به تلاش برای پیدا کردن گزینه مناسب انواع بیمه درمانی در آلمان ، می ارزد. زیرا جایگاه بسیار مهمی در زندگی دارد. افراد از بیمه خدمات درمانی آلمان ، توقعات وانتظارات گوناگونی دارند. اما مهم اینست که بتوانند تا زمانیکه در آلمان زندگی می کنند از بهترین طرح و مناسب ترین گزینه  بیمه بهره مند شوند.

 

بیمه درمانی آلمان چیست ؟

بیمه درمانی آلمان یک کالا نیست ، بلکه  یک پشتوانه مالی برای اوقات بیماری و نا خوشی ،  یا بعد از وقوع حادثه می باشد . برخی از برنامه ها و سیاست های بیمه درمانی آلمان ، پوشش و حمایت کمتری از بقیه بیمه ها دارند . اما کیفیت شرایط و  کیفیت ضوابط بیمه ای ، مهمترین  و تاثیر گذارترین عامل در انتخاب نوع بیمه می باشد. انتخاب گزینه درست ، یعنی بهره مندی بیشتر از خدمات بیمه ای در کشور .با توجه به هزینه های بیمه ، بسیار منطقی می باشد که باید بهترین خدمات بیمه ای را انتخاب کرد .

توضیح درباره چگونگی بیمه درمانی آلمان دولتی (GKV  )

بیشتر شهروندان آلمانی ( که تقریبا آلمان 70 میلیون نفر جمعیت دارد )  همگی عضو و مشترک  طرح بیمه درمانی دولتی هستند . و از این نوع خدمات در زمینه های مختلف استفاده می کنند . اگر در آمد ناخالص شما کمتر از 59.400 یورو در سال باشد و یا درآمد ماهانه شما 4.950 یورو  باشد ، بر طبق آن ، عضویت و مشارکت شما در طرح بیمه درمانی آلمان دولتی اجباری می باشد. این مورد برای سال 2018 می باشد. با اریکه عدل همراه باشید تا مفصل ، از انواع طرح ها و خدمات بیمه ای  و کلیه جزیئات آن در کشور آلمان مطلع شوید  .

بیشتر بدانید!
مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان

بیمه درمانی آلمان دولتی توسط 113 Krankenkassen  اداره میشود. (کرانکنکاسن  یک سازمان غیر انتفاعی اداره طرح سلامت دولت است) که به اختصار بعدا ، در مورد این سازمان غیر انتفاعی بیمه ای توضیح خواهیم داد و شما را با آن آشنا خواهیم کرد . این سازمان طرح ها و برنامه مختلفی در زمینه خدمات بیمه ای دارد که در فرصتی متقضی به آن می پرداریم.  و نرخ پایه 14.6% ، بعلاوه نرخ تکمیلی متوسط  %1 درصد حقوق و دستمزد خالص متعارف شما، به درآمد ماهانه حداکثر 4.425 یورو ( این ارقام بنا به سال 2018 تخمین زده شده است ) .این  نرخ بیمه ، تناسبی است که در بیمه دولتی محاسبه میشود.

 

خدماتی که در بیمه دولتی کشور آلمان ارائه میشوند و یا ارائه نمیشوند کدامند ؟

مزایا و خدمات پزشکی  که در این نوع بیمه دولتی کشور آلمان ارائه میشود :

اولا : مراقبت و درمان در بیمارستان که در بخش بیماران  تحت درمان ، بستری و پذیرش شده همراه با پزشک بخش در نزدیک ترین بیمارستان به شما می باشد .،

دوما : درمان های  سر پایی و بدون نیاز به بستری شدن ، مانند مراقبت های اولیه دندانپزشکی ، توسط پزشکان رسمی که طرف قرارداد ( kassenarzte) هستند .

در این بیمه دولتی کشور آلمان ، لطفا در نظر داشته باشید که ،  از پزشکان و جراحان خصوصی استفاده نمیشود ، بیمار  یک اتاق خصوصی در بیمارستان ندارد ، مراقبت های پزشکی هومیوپاتی (طب سنتی آلمان هست که به عنوان رشته مکمل درمانی استفاده میشود ، که سازمان بهداشت جهانی به عنوان طب جایگزین و مکمل از آن نام می برد . مثل طب سوزنی ) و مراقبت های دیگری ندارد ، یارانه و سوبسید برای دندانپزشکی ندارند مگر در مراحل خیلی ابتدایی که ارائه می دهند . برای بزرگسالان  در زمینه بینایی خدماتی ندارند و یا هیچ مزایا و خدمات خارج از اروپا ندارند .

بیشتر بدانید!
هزینه های زندگی در استرالیا

 

آیا خانواده شما در آلمان بیمه میشوند ؟

بستگان شما (خانواده ) که نزد شما در آلمان زندگی می کنند اما کار نمی کنند ، آنها هم بدون پرداخت هزینه اضافی بیمه هستند و به آسانی با ثبت نام در سازمان غیرانتفاعی (krankenkasse )  فقط حق عضویت پرداخت میکنند .

اگر انتخاب کردید که عضو بیمه دولتی کشور آلمان باشید می توانید در این سازمان غیر انتفاعی ثبت نام کنید و از طرح های   TK,SBK, BEK,DAK  این سازمان غیر انتفاعی بهره مند شوید . این بخش ها بسیار وسیع هستند و میلیون ها عضو دارند . در حالیکه طرح BKKS فقط چند هزار نفر عضو دارد . این بدین معنی نیست که مزایا و خدمات خیلی متفاوتی دارند ، زیرا این صندوق های بیمه درمانی آلمان وابسته به قوانین دولتی هستند و حداقل مزایا و خدمات را ارائه می دهند . و هر گونه تغییرات نظام دولتی ، روی این سازمان هم تاثیر می گذارد .

حق بیمه هم تا حدودی ، طبق مقررات جدید متفاوت است .  این سازمان غیر انتفاعی ، برنامه های  تکمیلی دارد که به بیمه شوندگان ارائه می دهد ، مانند چک آپ  های رایگان – تخفیفات سفرهای پزشکی .

حق بیمه این سازمان غیر انتفاعی حدودا 820 یورو در ماه می باشد ، اگر که درآمد شما به عنوان یک کارمند 4425 یورو یا بیشتر است. از کل این مبلغ حق بیمه ، کارفرمای شما فقط 379 یورو را پرداخت می کند . بستگان شما مانند همسر و بچه هایی که در آلمان زندگی می کنند نیز مشمول این بیمه میشوند .مطمئن شوید ،  و در مورد امکان ارتباط به زبان انگلیسی سئوال کنید .اگر بتوانید به زبان انگلیسی صحبت کنید  کار برای شما ساده تر می شود ، گر چه فقط تعداد کمی از کارکنان این سازمان غیر انتفاعی می توانند انگلیسی صحبت کنند .

شما و بستگان تان (همسر و بچه ) عضو طرح مراقبت های پرستاری دراز مدت میشوید . این طرح بعضی از هزینه های مربوط به نیازهای پرستار شخصی را پوشش می دهد ، مثل تغذیه  ( غذا دادن ) و حمام  ( حمام کردن ) در دوران ناتوانی .

اصلاحات و تغییرات عمده ای در سیستم مراقبت های پرستاری در سال 2017 ایجاد شده است و این اصلاحات باعث افزایش هزینه ها شد .  هزینه آن 2.55 درصد یا 2.8 درصد از حقوق و دستمزد ناخالص شما می شود .( حداکثر 123 یورو در هر ماه اگر که هیچ بچه ای ندارید ) . از این مبلغ  ، کارفرمای شما بیش از 56 یورو آن را پرداخت می کند .

بیشتر بدانید!
کیفیت زندگی در مالمو سوئد

چنانچه بخواهید پوشش بیمه تکمیلی داشته باشید به غیر از بیمه دولتی کشور آلمان ،و یا اگر بخواهید هم خدمات و مزایای بیمه دولتی کشور آلمان داشته باشید و هم بیمه تکمیلی ؛ بایستی از یک شرکت خصوصی بیمه ، بیمه نامه خصوصی خریداری کنید ، یا از یک شرکت بیمه خصوصی آلمان یا یک شرکت بیمه خصوصی بین المللی خریداری کنید .

برای مثال اگر بخواهید دسترسی وامکان باز پرداخت هزینه هایی را داشته باشید مانند هزینه های : پزشک خصوصی – داشتن اتاق خصوصی در بیمارستان – هومیوپاتی –و دیگر درمان های جانبی  و تکمیلی – پرداخت های هزینه های دندانپزشکی ، می توانید بیمه خصوصی خریداری کنید .

 

آیا بیمه دولتی کشور آلمان، تضمینی برای پرداخت هزینه های اورژانسی شما در خارج از آلمان دارد یا نه ؟

نیازهای درمانی اورژانسی خارج از کشورآلمان ، یعنی اینکه اگر شما در خارج از آلمان نیاز به امداد های اورژانسی داشته باشید ، این بیمه دولتی کشور آلمان ، این هزینه ها را پرداخت نمی کند و اگر بیمه خصوصی هم نداشته باشید ، شما خودتان بایستی هزینه های  نیازهای درمانی اورژانسی  را بپردازید .

صندوق های بیمه درمانی آلمان عمومی ، گاهی اوقات ، طرح های بیمه تکمیلی را از یک تامین کننده خاص ، ارائه می دهد و تخفیف گروهی  می دهد . چنین طرح هایی همیشه برای شما ایده آل و کار آمد نیست ، زیرا شما خدمات ومزایای بیشتری  از بیمه درمانی آلمان خصوصی  دارید و می توانید دریافت کنید   و ، از مزایای بیشتری در بیمه خصوصی برخوردار هستید و می توانید نیازهای  درمانی بیشتری را تامین کنید .

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع بیمه درمانی در آلمان میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به آلمان مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در آلمان را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟