منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

انواع مالیات در انگلیس و روش پرداخت

در این مقاله به بررسی مالیات در انگلیس پرداخته شده است باید در ابتدا خاطر نشان کنیم هر گونه درآمد حاصله از داخل انگلیس و یا از خارج انگلیس دریافت شود، مشمول پرداخت مالیات می باشد اما نرخ مالیات درآمد در انگلیس بستگی به میزان انواع حقوق دارد از جمله حقوق کارمندی و یا حقوق خود اشتغالی. با ما همراه باشید تا کامل این موارد را بررسی نماییم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در خصوص انواع مالیات در انگلیس برای غیر مقیم ها و اتباع خارجی مطالبی را ارائه می دهد.  همچنین خاطر نشان می شود که مالیات بر سود سرمایه انگلیس چه شرایطی داشته و به چه  افراد و شرکت هایی تعلق می گیرد. به توضیح چگونگی مالیات بر درآمد انگلیس پرداخته و خواهیم گفت که این نوع مالیات از عام ترین نوع مالیات در انگلیس می باشد.

پیرامون نرخ مالیات درآمد در انگلیس به چند مثال اشاره و روش پرداخت مالیات انگلیس را توضیح می دهیم. قوانین مالیاتی را برای افراد غیر مقیم انگلیس به لیست در می آوریم و از معافیت های مالیاتی برای افراد غیر مقیم می گوییم. با اریکه عدل همراه باشید.

 

انواع مالیات در انگلیس

در شروع بحث پیرامون  انواع مالیات در انگلیس باید به این نکته اشاره داشت که امور مالیاتی در خارج از هر کشوری تقریبا کمی پیچیده بنظر می رسد، اما در این مقاله سعی داریم مطالب و نکات مرتبطی در باره انواع مالیات در انگلیس را  ارائه دهیم.

علاقمندان به مهاجرت به انگلیس بدانند که مشمول پرداخت برخی از مالیاتها هستند، چنانچه به عنوان یک تبعه خارجی و مهاجر در انگلیس زندگی می کنید، موظف به رعایت قوانین و الزامات مالیاتی هستید. قوانینی  در رابطه با مقررات پرداخت مالیات کارگران شرکت های آفشور انگلیسی که معمولا در صنایع پتروشیمی ،تجهیزات نفتی، و یا تامین و نگهداری کشتی ها کار می کنند وجود دارد.

تعهدات و مقررات پرداخت مالیات شخصی در انگلیس تا حد زیادی بستگی به وضعیت اقامت و اقامت مالیاتی هر فرد دارد، همچنین دیگر عواملی مانند دارایی ها ، محل دارایی ها ، منابع درآمد و میزان سود سرمایه نیز در تعیین میزان پرداخت مالیات تاثیر دارند. یک فرد مقیم کشور انگلیس، در قبال عایدی و درآمد خود بایستی مالیات بر درآمد پرداخت کند . مالیات بر درآمد انگلیس یکی از انواع مالیات در انگلیس می باشد که به شرح آن پرداخته می شود.

1- همچنین جنانجه در خارج از انگلیس سرمایه ای دارید  که سود آن را در داخل انگلیس دریافت می کنید باید مالیات بر سود سرمایه پرداخت نمایید.

2- و یا اگر درآمد خارجی داشته باشید ، مشمول پرداخت مالیات هستید.

 

قوانین مالیاتی برای افراد غیر مقیم انگلستان

اما اگر در انگلیس  اقامت نداشته باشید ، برای پرداخت مالیات قوانین دیگری برای شما لازم الاجرا خواهد بود.

1- قانون مالیات پایه برای کسانی است که مقیم انگلیس نبوده و فقط شامل درآمدهایی می شوند که از منابع داخلی انگلیس بدست می آیند. بنابراین اگر شما مقیم این کشور نبوده ولی یک حرفه و شغل تخصصی را در این کشور انجام می دهید ، از درآمد حاصله خود باید مالیات بر درآمد پرداخت کنید.

بیشتر بدانید!
ثبت نام مجوز اسپانسری انگلستان

2- اگر املاک و زمینی در انگلیس دارید که از آن سود بدست می آورید و منجر به تولید درآمد و اشتغال می شود، یا درآمد بازنشستگی  و یا درآمد مشترکی از یک ملک و یا زمین را دارید، مشمول پرداخت مالیات هستید.

3- اگر منبع کسب درآمد و سود شما از داخل انگلیس باشد ، مانند سود سهام، بهره و  پس انداز بانکی، مشمول پرداخت مالیات هستید.

لذا درآمد حاصله شما از انگلیس مشمول مالیات پایه و مالیات سطح بالاتر می باشد مگر استثنائات و تخفیفات خاصی برای این مورد در نظر گرفته شده باشد.

 

معافیت مالیاتی افراد غیر مقیم انگلیس

معافیت مالیاتی  از دریافت مستمری و مقرری شخصی، برای تمامی شهروندان انگلیس که مقیم این کشور نیستند امکان پذیر می باشد، ولی بایستی واجد شرایط ذیل باشد:

1- مقیم انگلیس نباشند.

2- غیر مقیم های کشور انگلیس باید مقیم کشورهایی باشند که انگلیس با آن کشورها قرارداد مالیاتی مضاعف انعقاد کرده باشد. قراردادهای مالیاتی مضاعف معمولا از پرداخت برخی مالیاتها جلوگیری می کند. اما مالیات بر املاک  و مالیات حقوق بازنشستگی در انگلیس قابل اعمال می باشد.

انگلیس  در حوزه ها و بخش های وسیعی قراردادهای مالیات مضاعف متعددی با دیگر کشورها دارد که استفاده از این قراردادها کاهش و تخفیفات مالیاتی را برای تبعه آن کشورها در انگلیس دارد. چنانچه انگلیس قراردادهای مالیاتی مضاعف با کشوری نداشته باشد، تبعه آن کشور مذکور  در انگلیس  فقط شامل تخفیفات یک طرفه از جانب خود کشور انگلیس می شوند.

برخی از درآمدها مورد توجه و اهمیت کافی قرار نگرفته اند مانند مالیات بر درآمد حاصله  از سود  و سهام که به این نوع درآمد ها disregarded income گفته می شود، ولی درآمد حاصله از اجاره ملک جزو چنین درآمدهایی نمی باشد.

 

مالیات بر سود سرمایه انگلیس

مالیات بر سود سرمایه انگلیس  برای اتباع خارجی  استثنائاتی دارد و  بطور کلی یک فرد غیر مقیم در انگلیس مشمول پرداخت مالیات بر سود سرمایه  انگلیس و درآمد حاصل از دارایی های خود در انگلیس نمی باشد ، مگر اینکه واجد شرایط این سه مورد ذیل باشد:

1- اگر یک فرد غیر مقیم و یا یک شرکت تجاری تراست از دارایی خود  به منظور فعالیت های تجاری از طریق یک شعبه و یا نمایندگی استفاده نماید، مشمول پرداخت مالیات بر سود سرمایه انگلیس می باشد. همچنین شرکت هایی که بطور مدام در انگلیس مستقر بوده و فعالیت تجاری دارند نیز مشمول مالیات بر سود سرمایه انگلیس هستند.

بیشتر بدانید!
هزینه زندگی در انگلیس چقدر است؟

2- قوانین  بسیار خاص دیگری نیز برای پرداخت مالیات بر سود سرمایه انگلیس برای غیر مقیم های انگلیس وجود دارد.

3- چنانچه فردی کمتر از 5 سال کامل مالیاتی در انگلیس  غیر مقیم بوده و دارای سرمایه و دارایی باشد، هنگام محاسبات بازده سود سالانه ، از تاریخ ورود وی به انگلیس، دارایی های وی  مورد ارزیابی و محاسبه مالیاتی قرار می گیرد.

مالیات بر سود سرمایه انگلیس از دیگر انواع مالیات در انگلیس می باشد.

 

مالیات بر درآمد انگلیس

طبق قوانین مالیات دولتی انگلیس ، کسانی که ملک در انگلیس دارند و زندگی می کنند و درآمد دارند، مشمول پرداخت مالیات بر درآمد انگلیس هستند. این درآمدها می توانند به روش های ذیل کسب شوند:

  • دستمزد ماهانه و استخدامی  شما  و یا  حقوق و  دستمزد خود اشتغالی در انگلیس  که خودتان شخصا بدست می آورید.
  • هر گونه سود حاصله از سرمایه
  • مستمری و مقرری شما ( چه دولتی باشد ، و یا شخص و یا شرکتی باشد)
  • سود حاصله از پس انداز های شما
  • درآمد حاصل از سود سهام
  • درآمد حاصل از اجاره ملک یا زمین
  • درآمد پرداخت شده از یک شرکت تراست

هر فردی یک مستمری و مقرری دارد که اول دریافت می کند سپس مشمول پرداخت مالیات می شود، میزان مبلغ درآمد و مستمری افراد بر هم تاثیر گذار هستند. لذا مالیات بر درآمد انگلیس بر حسب درآمد حاصله چه از دستمزد و یا دیگر موارد فوق الذکر محاسبه و قابل پرداخت می باشد. مالیات بر درآمد انگلیس یکی از انواع مالیات در انگلیس می باشد، همچنین در بخش بعدی به تعیین  میزان نرخ مالیات درآمد در انگلیس  طبق حقوق و دستمزد اشاره داریم.

 

نرخ مالیات درآمد در انگلیس

بر اساس یک منبع خبری و گزارش دولتی مورخ ماه می 2022 نرخ مالیات درآمد در انگلیس، بر اساس دریافت مبلغ مستمری شخصی می باشد که طبق جدول به آن اشاره می شود.

  (April 2022 – 5 April 2023) 2022-23 Tax Year

گروه

 

درآمد مشمول مالیات نرخ مالیات
مستمری شخصی

 

تا  12.570 پوند صفر درصد
نرخ اصلی و پایه

 

12.571 پوند تا 50.270 پوند 20 درصد
نرخ بالاتر

 

50.271 پوند تا 150.000 پوند 40 درصد
نرخ اضافی

 

بیش از 150.001 پوند 45 درصد

همانطور که مشاهده نمودیم نرخ مالیات درآمد در  انگلیس بر حسب میزان مقرری دریافتی و  مبلغ درآمد هر فرد محاسبه می گردد.

دیگر مستمری ها

تمامی سودهای پس انداز شده ، بطور اتوماتیک مشمول 20 درصد مالیات خواهد شد، آنهایی که درآمد کمتری داشته ممکن است شامل برگشت مبلغ مالیاتی شوند و آنهایی که درآمد و سود بیشتری دارند نیز ممکن است متعهد به پرداخت مالیات بیشتر شوند. حتی در برخی از موارد ممکن است شما مشمول پرداخت مالیات نباشید ، چنانچه مستمری شما یکی از موارد ذیل باشد:

  • سود کم از پس انداز
  • اگر صاحب سهم در یک شرکت باشید
  • اولین درآمد شما به مبلغ 1000 پوند به عنوان یک خود اشتغال در انگلیس
  • اولین درآمد شما به مبلغ 1000 پوند از اجاره ملک در شهر لندن و یا دیگر شهرهای انگلیس

 

روش پرداخت مالیات انگلیس

روش پرداخت مالیات انگلیس بستگی به شرایط و موقعیت شما دارد،

1- اگر در یک شرکت به عنوان کارمند کار می کنید، نرخ مالیاتی بطور مستقیم توسط کارفرمای شما از حقوق تان کسر خواهد شد. این نوع کسر مالیاتی به عنوان Pay As You Earn یا  PAYE  شناخته می شود ، یعنی هر چقدر درآمد داشته باشید به همان اندازه نیز مالیات از شما کسر می شود.

2- مالیات خود اشتغالی : اگر شما یک خود اشتغال در انگلیس هستید، بعد از پایان سال مالیاتی ( پنجم ماه آوریل) فرم ارزیابی خود اشتغالی را باید پر کنید و تا 31 ماه ژانویه سال بعد ارسال نمایید. برای مثال اگر فرم را در تاریخ آوریل 2019 پر کنید باید تا 31 ماه ژانویه سال 2020 به ادارات مالیاتی ارسال نمایید. پرداخت مالیات از طریق خود اشتغالی از دیگر روش پرداخت مالیات انگلیس می باشد.

 

 

از انواع مالیات در انگلیس و مالیات بر سود سرمایه انگلیس گفتیم و از مطالب ارائه شده بدین مفهوم پی بردیم که هرگونه درآمد حاصله از داخل انگلیس و یا از خارج انگلیس دریافت شود، مشمول پرداخت مالیات می باشد اما نرخ مالیات درآمد در انگلیس بستگی به میزان انواع حقوق دارد از جمله حقوق کارمندی و یا حقوق خود اشتغالی.

پیرامون روش پرداخت مالیات انگلیس به دو روش اشاره داشته و در خصوص مالیات بر درآمد انگلیس، از روش های کسب درآمد و منبع مستمری ها نیز به چندین مورد توجه داشتیم. برای بهترین روش پرداخت مالیات در انگلیس با وکلا و مشاوران اریکه عدل تماس بگیرید.

 

بیشتر بدانید!
شرایط کارآفرینی در انگلیس چگونه است ؟

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟