منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

زنده ماندن یا زندگی کردن؟! اهمیت زبان آلمانی بعد از مهاجرت

اهمیت زبان آلمانی بعد از مهاجرت
اهمیت زبان آلمانی بعد از مهاجرت
آیا می شود بعد از جابجایی و مهاجرت به آلمان با همان زبان انگلیسی کار خودمان را راه بیندازیم یا اینکه باید به طور مداوم روی زبان بومی کشور مقصد کار کنیم. در این مقاله به بیان تجربیات یک مهاجر و نظر یک آلمانی در این خصوص می پردازیم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

یکی از سوالاتی که همواره توسط کسانی که قصد مهاجرت به کشورهای غیر انگلیسی زبان را دارند از من پرسیده می شود این است که آیا یادگیری زبان بومی ضروری است؟ برای یافتن پاسخ این سوال امروز اهمیت زبان آلمانی بعد از مهاجرت را بررسی می کنیم.

البته شاید این نوشته به نوعی بیان بدیهیات باشد و ممکن است شما بپرسید مگر می شود کسی به آلمان مهاجرت کند و زبان آلمانی برای او در اولویت نباشد.

این ادعا تا حدودی صحیح است. اما گاهی کسی که با مهاجرت کاری به آلمان می رود ممکن است در محیطی انگلیسی زبان مشغول به کار شود یا اینکه بعد از ورود به کشور آلمان به هر دلیلی ارتقای دانش زبانی خودش را جدی نگیرد.

این نوشته برای این دسته از افراد است. آیا می شود بعد از جابجایی و مهاجرت به آلمان با همان زبان انگلیسی کار خودمان را راه بیندازیم یا اینکه باید به طور مداوم روی زبان بومی کشور مقصد کار کنیم و در جامعه جدید به اصطلاح حل شویم؟

برای اینکه این نوشته به بهترین شکل منظور خود را برساند، من چند تجربه مهاجرت به آلمان و چالشهایی که این مهاجران با زبان آلمانی داشته  اند را بررسی می کنم. آگاهی از تجارب دیگران همیشه یک منبع عالی برای قضاوت و تصمیم گیری است.

من قبلا در نوشته تجربه مهاجرت به آلمان به عنوان مهندس نرم افزار اطلاعات ارزشمندی را که به تصمیم گیری خیلی ها کمک می کند بررسی کردم. این نوشته هم می تواند ارتباط مستقیمی با این موضوع داشته باشد.

بیشتر بدانید!
بهترین مشاغل برای زنان بعد مهاجرت کدامند؟

 

تجربه آتیا از اهمیت زبان آلمانی بعد از مهاجرت

در وبسایت Qoura سوالی تحت این مضمون ثبت شده است:

آیا یک انگلیسی زبان می تواند در آلمان دوام بیاورد؟ دانش زبانی من در آلمانی صفر است و در حال جابجایی به هامبورگ هستم تا برای یک شرکت بین المللی کار کنم. آیا می توانم فقط با زبان انگلیسی کارم را راه بیاندازم؟

یکی از کاربران وبسایت به نام آتیا که خود یک مهاجر است در پاسخ به یکی از سوالات مرتبطی که در خصوص اهمیت زبان آلمانی بعد از مهاجرت مطرح شده اینگونه تجربه خود را به اشتراک می گذارد:

بله شما قطعا می توانید با زبان انگلیسی در آلمان دوام بیاورید و زنده بمانید و نگرانی در این خصوص وجود ندارد. اما سوال اینجاست که آیا شما می خواهید در آلمان فقط زنده بمانید یا زندگی کنید؟!

من واقعا به شما توصیه می کنم که تلاش کنید و کمی زبان آلمانی یاد بگیرید. یادگیری زبان آلمانی آنقدرها هم سخت نیست و شما مسلما تجربه بهتری از زندگی در آلمان خواهید داشت اگر زبان این کشور را یاد بگیرید.

مساله ای که هست در آلمان همه چیز به زبان آلمانی است. شما ممکن است در آلمان احساس کنید که در یک سیاره بیگانه زندگی می کنید اگر زبان آلمانی بلد نباشید.

آلمانی ها از اینکه شما زبان آلمانی یاد بگیرید بسیار استقبال می کنند و تلاش برای یادگیری زبان خیلی بهتر از این است که مدام در مکالمات روزمره سوال بپرسید که آیا شما انگلیسی صحبت می کنید یا خیر.

بیشتر بدانید!
مجوز کار برای فارغ التحصیلان اسپانیا

اما به طور کل اگر شما نمی توانید یا نمی خواهید زبان آلمانی یاد بگیرید فکر نمی کنم در دوام آوردن و زنده ماندن شما در آلمان مشکل اساسی وجود داشته باشد.

زبان آلمانی بعد از مهاجرت

پاسخ هانس به عنوان یک آلمانی به اهمیت زبان آلمانی

یکی دیگر از کاربران وبسایت به نام Hans که به نظر می رسد خودش یک آلمانی تمام عیار باشد اینگونه نظر خود را در مورد اهمیت زبان آلمانی بعد از مهاجرت اعلام می کند:

آلمان یک کشور تک زبانه است که معمولا مردمان آن مقداری از زبان انگلیسی را به عنوان یک زبان خارجی متوجه می شوند. بنابراین شما می توانید کار خود را راه بیندازید. اما این کار به معنای تحمیل زبان تان به مردم کشوری است که شما را پذیرفته اند.

اگر شما یک توریست باشید و قرار باشید مدت کوتاهی در آلمان باشید این موضوع کاملا پذیرفته شده است اما اگر قرار باشد در این کشور بمانید به نظر من قابل تایید نیست.

این ذهنیت همیشه مرا به خود مشغول می کند که : حالا که به کشور ما آمده اید باید زبان ما را هم یاد بگیرید! خیلی ساده است! اگر برعکس این قضیه هم اتفاق می افتاد ما آلمانی ها باید زبان شما را یاد می گرفتیم.

وقتی شما تصمیم می گیرید که در یک جامعه سنتی تک زبانه مثل اسپانیا ، فرانسه ، اسلواکی ، پرتغال یا آلمان زندگی کنید انتظار می رود که زبان بومی را بدانید یا اینکه حداقل در حال یادگیری آن باشید. در غیر این صورت شما یک بار اضافه بر دوش مردمان آن کشور خواهید شد.

بیشتر بدانید!
معرفی شهرهای سوئد برای زندگی

 

نتیجه گیری

در مقام بررسی اهمیت زبان آلمانی بعد از مهاجرت ، ما اینجا نظر دو شخص را که می توانند نماینده جامعه مهاجرین و جامعه آلمانی ها باشند را بررسی کردیم. درست است که نظر هانس ممکن است خیلی تند به نظر بیاید ولی به خوبی بیانگر تفکر آلمانی ها در خصوص مهاجرین و انتظاراتی است که آنها از این تازه وارد ها دارند.

با در نظر گرفتن نکاتی که در هر دو پاسخ مطرح شده است می توانیم به این نتیجه برسیم که برای کسانی که قصد دارند به آلمان مهاجرت کنند و در این کشور بمانند ، یادگیری زبان آلمانی از اهمیت بالایی برخوردار است. به روایتی اینجا بحث زنده ماندن یا زندگی کردن مطرح می شود که ممکن است بسته به شرایط هر فردی متفاوت جلوه کند.

 

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟