منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

با بیمه درمانی در استرالیا آشنا شوید

فرقی نمیکند که شما با کدام ویزای استرالیا وارد خاک این کشور شده باشید با ویزای کاری استرالیا یا ویزای سرمایه گذاری و حتی توریستی، ما در تبم موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل شما را با یکی از مهمترین مواردی که بعد از مهاجرت به استرالیا به آن نیاز پیدا خواهید کرد آشنا میکنیم . بیمه درمانی در استرالیا،شاید نام بیمه مدیکر استرالیا را زیاد شنیده باشید ! آیا واجد شرایط دریافت خدمات درمانی در استرالیا از طریق سیستم مدیکر هستید ؟! در این مقاله به تمامی سوالات شما پاسخ میدهیم با ما همراه باشید ...

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

فرقی نمیکند که شما با کدام ویزای استرالیا وارد خاک این کشور شده باشید با ویزای کاری استرالیا یا ویزای سرمایه گذاری و حتی توریستی، ما در تیم موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل شما را با یکی از مهمترین مواردی که بعد از مهاجرت به استرالیا به آن نیاز پیدا خواهید کرد آشنا میکنیم . بیمه درمانی در استرالیا،شاید نام بیمه مدیکر استرالیا را زیاد شنیده باشید ! آیا واجد شرایط دریافت خدمات درمانی در استرالیا از طریق سیستم مدیکر هستید ؟! در این مقاله به تمامی سوالات شما پاسخ میدهیم با ما همراه باشید .
.

انواع خدمات بیمه درمانی در استرالیا

استرالیا یکی از کشور هایی است که خدمات بیمه ای بسیار مناسب و با کیفیتی را برای شهروندان خود فراهم کرده است . در استرالیا دو نوع پوشش بیمه ای وجود دارد :

  1. سیستم Medicare یا همان سیستم مراقبت های بهداشتی جهانی استرالیا ، که در واقع سیستم بیمه عمومی کشور استرالیاست.
  2. بیمه خدمات درمانی خصوصی یا همان Private health insurance که با انعقاد قرارداد خصوصی ، پوشش بیشتری از بیمه برای شما به ارمغان می آورد.

 

Medicare سیستم مراقبت های بهداشتی جهانی استرالیا

Medicare سیستم مراقبت های بهداشتی جهانی استرالیا است یا همان بیمه خدمات درمانی دولتی کشور استرالیا . این خدمات بیمه ای استرالیا از تاریخ 1 فوریه 1984 شروع به پرداخت کمک هزینه خدمات درمانی در مراکز پزشکی و بیمارستانی کرد . بیمه مدیکر استرالیا در صورتی شامل حال شما خواهد شد  :

اگر در استرالیا زندگی می کنید می توانید در Medicare ثبت نام کنید و یا در یکی از گروه های زیر باشید :

  • یک شهروند استرالیا
  • یک شهروند نیوزیلند
  • ساکن دائم استرالیا
  • درخواست اقامت دائم

شما در صورتی که شامل دریافت بیمه مدیکر استرالیا شوید این بیمه به شما در هزینه های درمانی کمک خواهد کرد ولی قابل ذکر است که انواع خدمات پزشکی را شامل نمیشود . به همین دلیل بیشتر افراد از بیمه های تکمیلی یا بیمه های خصوصی هم استفاده میکنند .

بیشتر بدانید!
شرایط زندگی در ونکوور کانادا و فرصت های شغلی

در صورتی که شما با ویزای کاری استرالیا یا ویزا های دانشجویی وارد خاک استرالیا شده اید استفاده از خدمات درمانی دولتی مدیکر استرالیا شامل حال شما نمیشود و باید از بیمه های خصوصی استفاده کنید ،مگر اینکه شهروندی کشورهایی را داشته باشید که با استرالیا موافقت نامه درمانی دارند.

این کشورها شامل :

  • فنلاند
  • ایرلند
  • ایتالیا
  • مالت
  • هلند
  • نیوزلند
  • نروژ
  • سوئد
  • و انگلستان هستند.

 

سطح پوشش Medicare در استرالیا

سیستم مراقبتهای بهداشتی Medicare در پوشش دادن هزینه مجموعه ای از خدمات پزشکی در استرالیا به شما کمک خواهد کرد :

  • هزینه ویزیت دکتر های متخصص
  • هزینه های چشم پزشکی
  • دارو هایی که شامل هزینه های دولتی میشود بجز ساپلیمنت ها
  • معالجه و درمان در بیمارستان های دولتی
  • برخی از خدمات دندانپزشکی مورد تایید نه همه خدمات

 

نحوه ثبت نام در مدیکر استرالیا

در صورتی که شما واجد شرایط دریافت مدیکر استرالیا باشید و سن شما بالای 15 سال باشد میتوانید برای عضویت و دریافت خدمات مدیکر استرالیا به یکی از مراکز خدمات بیمه مراجعه کنید تا بعد از ثبت نام تحت پوشش بیمه درمانی در استرالیا قرار گیرید .

مدارک مورد نیاز در هنگام مراجعه به مرکز خدمات بیمه مدیکر :

  • پاسپورت های فعلی
  • مدارک مسافرتی
  • ImmiCard
  • ویزای معتبر و یا اصل نامه
  • مشخصات حساب بانکی خود را ارائه کنید.

شما باید توجه داشته باشید که مزایای بیمه درمانی در استرالیا تنها به حساب استرالیایی شما قابل واریز است . اگر شما واجد شرایط دریافت کارت مدیکر استرالیا باشید به شما یک شماره مدیکر داده خواهد شد تا زمانی که کارت شما آماده و پست شود  بتوانید از خدمات مدیکر بهره مند شوید . کارت مدیکر معمولا بین 3 تا 4 هفته برای شما ارسال خواهد شد .

بیشتر بدانید!
گسترش ویزای طلایی با ویزای سبز پرتغال

خدمات درمانی در استرالیا

کارت Medicare استرالیا

شما برای ویزیت نزد پزشکان ، پذیرش به عنوان بیمار غیر خصوصی در بیمارستان های دولتی یا تهیه نسخه Pharmaceutical Benefit Scheme ،باید یک کارت معتبر مدیکر داشته باشید .بیمه درمانی در این کشور حتی در زمانی که شما به عنوان یک بیمار خصوصی در بیمارستان های دولتی یا خصوصی هم تحت درمان قرار بگیرید مزایایی خواهد داشت .

برای هر خانواده حداکثر دو کارت صادر می شود. اگر 15سال یا بیشتر سن دارید می توانید یک کارت Medicare برای خود بگیرید.اگر کارت Medicare شما گم یا دزدیده شد می توانید خیلی آسان از طریق حساب آنلاین Medicare خود یا با استفاده از برنامه موبایل Express Plus Medicare یک کارت جدید درخواست کنید.

 

بازپرداخت هزینه های بیمه درمانی در استرالیا

شما می توانید برای تمام افراد ذکر شده در کارت Medicare خود درخواست بازپرداخت هزینه بیمه در مانی در استرالیا را داشته باشید . حتی می توانید برای افرادی که در یک کارت Medicare دیگر هستند هم درخواست بازپرداخت هزینه درمان را بکنید اما به شرطی که هزینه آن خدمات را شما پرداخت کرده باشید.

روش های درخواست بازپرداخت هزینه :

  • در مطب پزشک، در صورتی که از سیستم درخواست الکترونیک بازپرداخت هزینه استفاده می کنند
  • با استفاده از حساب آنلاین Medicare از طریق MyGov
  • با استفاده از برنامه موبایل Express Plus Medicare

 

بیمه درمانی در استرالیا به صورت خصوصی

بیمه خدمات درمانی خصوصی در استرالیا که معادل انگلیسی آن Private Health Insurance می باشد یک بیمه فراگیر خصوصی در استرالیاست. در استرالیا همه افراد اجازه استفاده از بیمه خصوصی درمانی در استرالیا را دارند و میتوانند از تمامی خدمات ارائه شده توسط بیمه گر های خصوصی استفاده کنند .در استرالیا ، سیستم بهداشت عمومی ، مدیکر ، اکثر ساکنان استرالیا را برای مراقبت های بهداشتی تحت پوشش قرار داده است . با این حال ، Medicare همه خدمات پزشکی را پوشش نمی دهد و شما می توانید بیمه درمانی خصوصی را انتخاب کنید تا طیف گسترده تری از گزینه های مراقبت های بهداشتی و پوشش جامع تری را به خود اختصاص دهید.

بیشتر بدانید!
هزینه های زندگی در شهرهای مجارستان

برای درک بهتر در جدول زیر به مقایسه پوشش بیمارستانی بیمه خصوصی استرالیا و بیمه دولتی مدیکر پرداختیم :

نوع بستری و بیمه امکان انتخاب بیمارستان امکان انتخاب پزشک
بیمار عمومی ، بیمارستان عمومی ندارد ندارد
بیمار خصوصی ، بیمارستان عمومی ندارد دارد
بیمار خصوصی ، بیمارستان خصوصی دارد دارد

بهره مندی بیمه درمانی در استرالیا

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید کشور استرلیا برای رفاه شهروندان خود در بیمه خدمات دولتی استرالیا یا همان مدیکر سعی بر آن داشته تا شهروندان این کشور از پوشش بیمه ای مناسبی تا 75% برخوردار شوند اما شما با استفاده از پوشش بیمه ای خصوصی میتوانید به عنوان مکمل از پوشش بیشتری استفاده کنید و خدمات بیشتری را با هزینه مناسب تر دریافت کنید .

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد بیمه درمانی در استرالیا میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آموزشگاه اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به استرالیا مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتی هم که قصد خرید ملک در استرالیا را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟