منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

بهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل

بهترین دانشگاه های ترکیه
بهترین دانشگاه های ترکیه
آموزش و تدریس در دانشگاه های ترکیه مطابق با استانداردهای اروپایی بوده در دانشگاه های بین المللی ترکیه اساتید به زبان انگلیسی رشته های مختلفی را تدریس می کنند، از رتبه جهانی دانشگاه های ترکیه به رتبه جهانی دانشگاه Bogazici اشاره شد و جهت ارائه درخواست برای ثبت نام و اپلای برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه به مدارک لازم آن نیز توجه داشتیم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

مهاجران و سرمایه گذاران در ترکیه برای تحصیل فرزندان شان نیاز به مراکز آموزشی معتبر دارند که در همین رابطه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از بهترین دانشگاه های ترکیه در شهرهای این کشور نام برده و از کیفیت دانشگاه های ترکیه برای تحصیل به استانداردهای اروپایی آن اشاره دارد و همچنین گفته میشود آموزش در دانشگاه های بین المللی ترکیه به زبان انگلیسی بوده و علاوه بر آن به رتبه جهانی دانشگاه های ترکیه نیز توجه دارد و از ارائه مدارک مورد برای اپلای دانشگاه های ترکیه نیز خواهد گفت، در توضیح این نکات با اریکه عدل همراه بمانید.

 

بهترین دانشگاه های ترکیه

برخی از بهترین دانشگاه های ترکیه بر اساس رشته های تحصیلی شان بدین قرارند:

  • دانشگاه Koç در استانبول که رشته های علوم اجتماعی، مهندسی و تکنولوژی، پزشکی و اقتصاد دارد.
  • دانشگاه Sabancı رشته های مهندسی، اقتصاد، کامپیوتر و تکنولوژی دارد.
  • دانشگاه بین المللی  Bilkent واقع در آنکارا با رشته های هنر، بازرگانی، مهندسی و علوم اجتماعی
  • دانشگاه بین المللی Atelem در آنکارا با رشته های فیزیک، بازرگانی، مهندسی طبق استاندارد اروپایی
  • دانشگاه Bogazici اولین دانشگاه آمریکایی در ترکیه با رشته های فیزیک، هنر و علوم اجتماعی
  • دانشگاه فنی استانبول با رشته تحقیقاتی علوم و تحقیق و توسعه در سطح بین المللی
  • دانشگاه Hacettepe در آنکارا و بهترین دانشکده پزشکی در ترکیه
  • دانشگاه استانبول با 22 دانشکده با رشته های علوم، بازرگانی، اقتصاد، فیزیک و فنی
  • دانشگاه بین المللی فنی خاورمیانه با رشته های هنر، ورزشی، فیزیک، مهندسی و کامپیوتر
  • دانشگاه خصوصی TOBB با رشته های کامپیوتر، مهندسی، بازرگانی، فنی، ریاضی و مهندسی کامپیوتر
  • دانشگاه Dukuz Eylul در ازمیر
  • دانشگاه Ege در ازمیر
  • دانشگاه Okan
  • دانشگاه Yasar
بیشتر بدانید!
اقامت هلند از طریق تحصیل فرزند

شهرهای آنکارا، استانبول و ازمیر ترکیه برترین دانشگاه های این کشور را در خود دارند.

 

دانشگاه های ترکیه برای تحصیل

دانشگاه های ترکیه برای تحصیل و آموزش از سیستم های استاندارد اروپایی استفاده می نمایند که هر سال به تعداد دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در دانشگاه های ترکیه را دارند اضافه می شود، باید اشاره نمود که این کشور آسیایی اروپایی بیش از 200 دانشگاه دارد که سیستم آموزشی آنها با استانداردهای جهانی مطابقت داشته اما در مقایسه با کشورهای اروپایی هزینه تحصیل در دانشگاه های ترکیه بسیار مقرون به صرفه تر می باشد.

دانشگاه های ترکیه برای تحصیل

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های دولتی یا خصوصی ترکیه ابتدا باید از طریق وب سایت دانشگاه ها ثبت نام و سپس مدارک لازم را ارسال نمایند. دوستان عزیز در مهاجرت به ترکیه به منظور تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور از قبل مطالعه کافی درباره نوع دانشگاه داشته باشید تا در انتخاب رشته و هزینه های ثبت نام با مشکل مواجه نشوید.

 

دانشگاه های بین المللی ترکیه

در اکثر دانشگاه های بین المللی ترکیه آموزش بیشتر رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی است که بیش از 50 هزار دانشجوی بین المللی از کشورهای مختلف در دانشگاه های دولتی و هم خصوصی ترکیه تحصیل می کنند که البته مجاز هستند شغل های نیمه وقت برای کسب درآمد در ترکیه داشته باشند.

دانشجویان با ملیت های گوناگونی برای تحصیل در دانشگاه های بین المللی به ترکیه می آیند که هر کدام یک زبان دارند مثلا عربی، فارسی یا ایتالیایی که به جهت یکپارچه شدن سیستم آموزشی به این دانشجویان بین المللی در اکثر دانشگاه های بین المللی ترکیه آموزش به زبان انگلیسی ارائه می شود.

بیشتر بدانید!
نگاهی به هزینه زندگی در دبی در 2022

 

رتبه جهانی دانشگاه های ترکیه

رتبه جهانی دانشگاه های ترکیه در میان بهترین دانشگاه های کل دنیا قابل توجه می باشد، که بسیاری از دانشگاه های ترکیه از لحاظ سیستم آموزشی رتبه های جهانی داشته و برنامه های رشته های آن چه در دانشگاه های خصوصی و چه دولتی طبق قرارداد Bologna مطابق با استانداردهای اروپایی می باشد.

بطور مثال دانشگاه Bogazici رتبه 186 را در میان بهترین دانشگاه های دنیا و دانشگاه فنی خاورمیانه در آنکارا رتبه 398 را در بین بهترین دانشگاه های دنیا دارد، رتبه دانشگاه های ترکیه در جهان بر اساس سیستم و نحوه آموزش آنها تعیین می شود که اکثرا هم با استانداردهای اروپایی دنیا مطابقت دارند.

رتبه جهانی دانشگاه های ترکیه

اپلای دانشگاه های ترکیه

نحوه اپلای دانشگاه های ترکیه برای هر دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت بوده و بستگی به قوانین هر دانشگاه دارد اما برای هر درخواستی مدارکی باید ارائه شود از جمله:

  • اسکن آخرین مدرک تحصیلی
  • اسکن پاسپورت و گواهی تولد
  • رزومه تحصیلی
  • نمرات امتحانات
  • مدرک رسمی از دانشگاه مبنی بر واحدهایی که پاس کرده اید.

قبل از اپلای دادن می توانید با نگاهی به شهرهای محبوب ترکیه برای زندگی شهری را انتخاب کنید که مزیت های بیشتری برای شما در کار، زندگی و تحصیل داشته باشد. تمامی دانشجویان بین المللی برای تحصیل در ترکیه می بایست ویزای دانشجویی دریافت نمانید که بدین منظور باید نامه پذیرش دانشگاه ترکیه را همراه با فرم درخواست ویزا به سفارت یا کنسولگری ترکیه ارسال نمایید.

که بعد از 8 هفته در صورتی که شرایط لازم را داشته باشید ویزای دانشجویی برایتان صادر میشود، لذا برای ارسال و اپلای تحصیل در دانشگاه های ترکیه در ابتدا می بایست در وب سایت دانشگاه مورد نظر ثبت نام نمود و چنانچه در طول دوران دانشجویی و تحصیلی خود نیاز به مسکن در استانبول داشتید می توانید ابتدا با بهترین مناطق استانبول برای خرید ملک آشنا شوید.

بیشتر بدانید!
خدمات شرکت vfs و دریافت ویزا چگونه ارائه می شود؟

 

سطح آموزشی دانشگاهها در ترکیه

آموزش و تدریس در دانشگاه های ترکیه مطابق با استانداردهای اروپایی بوده و در دانشگاه های بین المللی ترکیه اساتید به زبان انگلیسی رشته های مختلفی را تدریس می کنند، در ادامه مطالب از رتبه جهانی دانشگاه های ترکیه به رتبه جهانی دانشگاه Bogazici اشاره شد و جهت ارائه درخواست برای ثبت نام و اپلای برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه به مدارک لازم آن نیز توجه داشتیم.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد بهترین دانشگاه های ترکیه میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به ترکیه مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره مند شوید.

در صورتی هم که قصد خرید ملک در ترکیه را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟