منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل

بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل
بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل
در این مقاله موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل قصد داریم در مورد بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل صحبت کنیم. کشور فرانسه کشور پر جنب و جوش در غرب اروپا است . این کشور برای سالیان طولانی، مرکز آموزش عالی در سطح جهانی بوده است. اگر قصد تحصیل در فرانسه را دارید،‌توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در این مقاله موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل قصد داریم در مورد بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل صحبت کنیم. کشور فرانسه کشور پر جنب و جوش در غرب اروپا است و این کشور برای سالیان طولانی، مرکز آموزش عالی در سطح جهانی بوده است، اگر قصد مهاجرت به فرانسه و تحصیل در فرانسه را دارید،‌ توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

بر اساس رتبه بندی شهرهای جهان برای دانشجویان، پاریس در رتبه ۱ قرار دارد . اما کشور فرانسه دارای دیگر شهرهای عالی برای تحصیل و زندگی دانشجویی می باشد . ملاک ارزیابی برترین شهرهای کشور فرانسه ، پارامترهایی مانند وجود دانشگاه های عالی، ترکیب دانشجویان، هزینه تحصیل و زندگی و فرصت های شغلی ارائه شده در این شهرها است.

 

1-شهر بوردو

در بحث بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل  شهر بوردو انتخاب خوبی به نظر می رسد. شهر بوردو یک از شهرهای دانشگاهی مهم کشور فرانسه است: ۶۰۰۰۰ دانشجو، ۴ دانشگاه، ۱۴ مدارس عالی و ۵۰۰۰ پژوهشگر در ۲۰۰ آزمایشگاه است. پتانسیل پژوهش شهر بوردو را در رتبه یک در کشور فرانسه قرار دارد و زمینه های تخصصی (شیمی مولکولی، لیزر قوی،…) این موقعیت ممتاز را تقویت می کنند.

در نهایت با زندگی فرهنگی بسیار فعال، شهر بوردو به عنوان یک مرکز بزرگ روشنفکری و هنری در فرانسه مطرح می شود به همین دلیل در رده بهترین شهر فرانسه برای تحصیل دارد. اگر قصد تحصیل در فرانسه را دارید ، حتما شهر بوردو را در لیست خود بگنجانید.

2- گرونوبل

شهر گرونوبل یکی از قطب های مهم علم و فناوری در کشور فرانسه است . این شهر در لیست بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل حضور دارد. حدود ۵۹۲۰۰ دانشجو در شهر گرونوبل مشغول به تحصیل هستند . شهر گرونوبل دارای چهار دانشگاه UNPG ، UJF و UPMF و استاندال می باشد .

بیشتر بدانید!
انواع ویزای اسپانیا را بشناسید

اهمیت علمی تحصیل در فرانسه آن هم در شهر گرونوبل به دلیل ارائه رشته های ریاضیات ، انفورماتیک ، الکترونیک ، فیزیک در دانشگاه ژوزف فوریه موسسه ملی پلی تکنیک گرونوبل و ۹ مدرسه مهندسی شهرت جهانی دارد به همین دلیل در رده بهترین شهر فرانسه برای تحصیل دارد. البته علاوه بر وجود دانشگاه های عالی شهر گرونوبل به دلیل وجود غذاهای فرانسوی و ایتالیایی عالی به دلیل نزدیکی به مرز ایتالیا محبوب است.

3- لیل

در شهر لیل  (جوانترین ناحیه کشور فرانسه)، قطب آموزش در اولویت قرار دارد. به همین خاطر این شهر در صدر لیست بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل قرار می گیرد. فعالیتهای بازرگانی شهر لیل را از دیرباز بر تبادلات جهانی گشوده است و به این ترتیب حضور گروههای صنعتی بین المللی و جذب موسسات متعدد اصلی در شهر لیل توجیه می شود به همین دلیل در رده بهترین شهر فرانسه برای تحصیل دارد. یکی از مزایای اصلی شهر لیل، سهولت سفر به سایر نقاط کشور فرانسه و بسیاری از نقاط شمال اروپا است.

4- لیون

شهر لیون یک مرکز بزرگ اقتصادی است که در بین پاریس و مارسی قرار دارد . شهر لیون از پر جاذبه ترین شهرهای کشور فرانسه برای تحصیل دانشجویان فرانسه است . شهر تاریخی لیون دارای موسسات آموزش عالی برتر در سطح جهان است و در حال حاضر با ۱۵۵۰۰۰ دانشجو یکی از مهمترین مراکز دانشجویی در فرانسه و اروپا می باشند به همین دلیل در رده بهترین شهر فرانسه برای تحصیل دارد.

5- مون پلیه

شهر مون پلیه شهری واقع در جنوب فرانسه است که در نزدیکی حوزه مدیترانه قرار دارد. نکته جالب توجه در مورد این شهر این است که یک سوم جمعیت آن را دانشجویان تشکیل می دهند به همین دلیل در رده بهترین شهر فرانسه برای تحصیل دارد. شهر مون پلیه علاوه بر موسسات آموزش عالی و دانشگاه های برتر محیطی عالی برای دانشجویان عاشق آفتاب و شن و همچنین غذاهای مدیترانه ای است . این شهر مقصدی عالی برای دانشجویان علاقمند به سفر است.

بیشتر بدانید!
اقامت پرتغال با 75 هزار یورو سرمایه گذاری

6-نیس

شهر نیس شهری در سمت جنوب شرقی کشور فرانسه است و به دلیل حضور دانشگاه نیس سوفیا آنتی پلیس ، در رده بهترین شهر فرانسه برای تحصیل دارد . البته علاوه بر این دانشگاه ، بسیاری از مدارس عالی با دوره های مختلف در شهر نیس وجود دارند ، از میان این مدارس می توان به مدرسه عالی علوم انفورماتیک، مدرسه عالی ملی معدن پاریس و کنسرواتوار هنر اشاره کرد.

7-تولوز

شهر تولوز شهری در جنوب غربی کشور فرانسه و یکی از مراکز صنعتی اروپا است . شهر تولوز چهارمین شهر بزرگ کشور فرانسه است و به دلیل وجود دانشگاه های معتبر و ارائه رشته هایی مانند الکترونیک ، صنایع پزشکی ، علوم غذایی ، فناوری اطلاعات ، میکروبیولوژی و فناوری زیستی در تمامی مقاطع تحصیلی در میان بهترین های جهان و بهترین شهر برای تحصیل در فرانسه قرار دارد . این شهر جایگاه صد و ده هزار دانشجو در سه دانشگاه و چهارده موسسه آموزش عالی بزرگ است.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به فرانسه مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتی هم که قصد خرید ملک در فرانسه را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

بیشتر بدانید!
زندگی در باسل سوئیس و هزینه های آن

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟