منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

تاثیر طلاق و جدایی در اقامت هلند

تاثیر طلاق و جدایی در اقامت هلند
تاثیر طلاق و جدایی در اقامت هلند
بسیاری از ایرانیان از طریق همراهی همسرشان وارد خاک کشور هلند می شوند. اسپانسرشیپ خانواده یا پیوست افراد خانواده در حقوق مهاجرت امری معمول است. همسران ایرانی در این وضعیت نگران تاثیر طلاق و جدایی در اقامت هلند هستند. با موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل همراه باشید تا درباره تاثیر جدایی در اقامت هلند بیشتر صحبت کنیم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

بسیاری از ایرانیان از طریق همراهی همسرشان وارد خاک کشور هلند می شوند. اسپانسرشیپ خانواده یا پیوست افراد خانواده در حقوق مهاجرت امری معمول است. همسران ایرانی در این وضعیت نگران تاثیر طلاق و جدایی در اقامت هلند هستند. اگر همسر آنها جدا شود تاثیر طلاق بر اقامت هلند چه خواهد بود؟ این مساله زمانی که این زوج دارای فرزند هم  باشند بسیار نگران کننده تر می شود. با موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل همراه باشید تا درباره تاثیر جدایی در اقامت هلند بیشتر صحبت کنیم.

 

تاثیر طلاق و جدایی در اقامت هلند

در کنار فشار روحی روانی که در این شرایط برای فرد ایجاد می شود نگرانی دیپورت شدن و یا تمدید نشدن مجوز اقامت هلند ممکن است بسیار شخص را آزاد دهد. علاوه بر اینها زوج هایی که دارای فرزند هستند ، این فرزندان ممکن است در هلند به مدرسه بروند و به هر حال در این کشور مستقر شده باشند. در این مطلب برای بررسی بهتر باید بحث را به دو بخش تقسیم کنیم :

  • ۱- تاثیر طلاق در اقامت هلند با فرض نداشتن فرزند
  • ۲- تاثیر جدایی در اقامت هلند با فرض فرزند دار بودن

 

تاثیر طلاق در اقامت هلند با فرض نداشتن فرزند

درست است که نداشتن فرزند زمانی که زوجین می خواهند جدا شوند ممکن است یک خبر خوب باشد اما در حقوق مهاجرت این چنین نیست. تاثیر طلاق در اقامت هلند در این حالت بسیار شدید است. اگر شما از همسر خود که اسپانسر شما هم هست جدا شوید و فرزند نداشته باشید در بدترین وضعیت ممکن قرار می گیرید.

بیشتر بدانید!
تمدید کارت اقامت هلند و گرفتن المثنی

به محض اینکه در این حال از همسر خود جدا شوید اولین تاثیر جدایی در اقامت هلند این است که مجوز اقامت هلند شما غیر معتبر می شود. به هر حال دیگر حالا با شخصی که اسپانسر شما شده و شما را به این کشور آورده زندگی نمی کنید و این موضوع امری طبیعی است.

با این حال اگر شما در ۵ سال گذشته به صورت مستمر در هلند اقامت کرده اید و امتحان civic integration exam را هم با موفقیت گذرانده باشید می توانید بعد از طلاق و جدایی به اقامت خود در هلند ادامه بدهید. اگر این طور نباشد تاثیر طلاق در اقامت هلند منفی خواهد بود و شما باید به دنبال یک برنامه مهاجرتی دیگر برای ماندن باشید. به طور مثال می توانید به دنبال مجوز کار در هلند باشید.البته این کار آسانی نیست برای اینکه بتوانید بلو کارت اروپا را یا ویزای کار هلند را بگیرید باید به عنوان یک شخص متخصص شناخته شوید.

نکته دیگر این است که اگر همسر شما یک شهروند اروپایی بوده باشد ( دقت کنید که نمی گویم شهروند هلندی ) و شما بتوانید اثبات کنید که قادر به تامین هزینه های زندگی در هبند هستید و متکی به دولت نخواهید بود، شما ممکن است وضعتان بهتر باشد.

اگر شما به مدت ۳ سال همسر یک شهروند اروپایی بوده باشید و یک سال از این مدت را در هلند زندگی کرده باشید ،‌می توانید بعد از طلاق و جدایی از همسرتان کارت اقامت خود را همچنان نگه دارید.

 

تاثیر جدایی در اقامت هلند با فرض فرزنددار بودن

اگر شما بعد از دریافت اقامت هلند از طریق اسپانسرشیپ از همسرتان جدا شوید و فرزند کوچک داشته باشید به شرطی که همسر شما شهروند هلند یا اروپا بوده باشد، تاثیر جدایی در اقامت هلند برای شما زیاد شدید نیست. در این موارد همسری که جدا شده است با شرایطی اجازه پیدا می کند که در کشور هلند بماند.

بیشتر بدانید!
دریافت اقامت هلند از طریق ازدواج (شرایط و الزامات)

اما در مواردی که همسر شما شهروند اروپا یا هلند نبوده باشند ( مثلا هنوز فقط اقامت داشته است ) و شما دارای فرزند مشترک بوده اید ، در فرض جدایی متاسفانه مجوز اقامت شما باطل می شود و بچه های مشترک همچنان در هلند با همسر شما می مانند.

البته در این حالت مادر می تواند به استناد ماده ۸ کنوانسیون اروپایی حقوق بشر درخواست بودن در کنار فرزندانش را بدهد و عملا به این خاطر در هلند زندگی کند. البته باید به خاطر داشت که دادن چنین حقی مستلزم بررسی حق حضانت قانون فرزند ، وضعیت کلی رابطه مادر با فرزند و تعداد عوامل دیگری دارد که باید در نظر گرفته شوند.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد تاثیر طلاق در اقامت هلند میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به هلند مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در اروپا یا کشورهای دیگر را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟