منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

تحلیل ام تی (MT) در کد سوئیفت

تحلیل ام تی (MT) در کد سوئیفت
تحلیل ام تی (MT) در کد سوئیفت
لفظ سوئیفت که مخفف عبارت Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication می باشد به موسسات مالی و غیر مالی اجازه می دهد تا در بستر یک شبکه کد گذاری شده پیامهای مالی را رد و بدل نمایند . ام تی در سوئیفت کد که مخفف عبارت message types می باشد به معنای نوع پیام می باشد .

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در این مقاله با کمک متخصصین اریکه عدل در دپارتمان بانکی به تحلیل ام تی (MT) در کد سوئیفت می پردازیم. ما در مقاله « تعریف کد سوئیفت و ساختار آن » این کد را باز کردیم و سپس در مقاله « کد سوئیفت ; مزایا و کارکردها» در خصوص امتیازات و کاربردهای کد سوئیفت حرف زدیم. اکنون در مقاله تحلیل ام تی در کد سوئیفت با ما همراه باشید.

اصطلاح سوئیفت که مخفف عبارت Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication می باشد به موسسات مالی و غیر مالی اجازه می دهد تا در بستر یک شبکه کد گذاری شده پیامهای مالی را رد و بدل نمایند .

 

ام تی ( MT ) به چه معناست ؟

ام تی ( MT ) در کد سوئیفت که مخفف عبارت Message Types می باشد به معنای نوع پیام می باشد .

پیام سوئیفت از پنج بخش مختلف تشکیل شده است  ، سه بخش سر برگ ، یک بخش محتوی پیام و بخش نهایی   . ام تی یا نوع پیام نقش به سزایی در شناسایی محتوای پیام سوئیفت ایفا می نماید . همه پیام های سوئیفت شامل ” ام تی ” ( نوع پیام ) به حروف می باشند . بعد از این حروف به طور معمول  یک عدد 3 رقمی هم ذکر می گردد . برای درک بهتر به مثالهای زیر که مرتبط  با یک سفارش خرید یا فروش از شخص ثالث است ، توجه بفرمایید :

مثال اول : MT304

عدد اول یعتی 3 نشانگر طبقه بندی پیام است . طبقه بندی معرف یک ابزار مالی خاص یا خدمات و سرویسهایی مانند فلزات با ارزش (6) ، بازار خزانه داری (3) یا چکهای مسافرتی (8) می باشد . در مثال حاضر پیام ما مرتبط با بازار خزانه داری می باشد .

بیشتر بدانید!
روش انتقال آی پی آی دی (IPID) در محیط بین الملل

عدد دوم نماینده گروهی از بخشهای چرخه معاملاتی است ، عدد صفر معرف گروه موسسات مالی و اعتباری می باشد .

عدد آخر نیز نماینده  و نشاندهنده نوع پیام است ، هزاران نوع پیام وجود دارد که نوع آن با استفاده از همین عدد آخر مشخص می گردد . در مثال حاضر عدد 4 نشاندهنده نوع اطلاع رسانی می باشد.

فعالیت اریکه عدل در حوزه حقوق بانکی

دپارتمان بانکی موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از سال ۲۰۱۵ در حوزه وکالت در افتتاح حساب بانکی بین المللی در بهترین بانکهای دنیا فعالیت می کند. اگر به دنبال حذف محدودیت های تجارت بین المللی هستید و می خواهید یک کانال بانکی مطمئن در اروپا داشته باشید ، توصیه می کنیم حتما به صفحه دپارتمان بانکی اریکه عدل نگاهی بیاندازید. ما حسابهای بانکی بین المللی را در بهترین بانکهای دنیا افتتاح می کنیم.

همچنین اگر نیاز به سرمایه گذاری مالی در کشورهای خارجی را دارید میتوانید به برند زیر مجموعه اریکه عدل یعنی شرکت سرمایه گذاری اینوستایم سری بزنید و از بهترین خدمات این مورد بهره مند شوید ما در تمام امور میتوانیم راه گشای شما باشیم. در خدمت شما هستیم.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

14 پاسخ

  1. سلام سوال داشتم در مورد سوییفت . آیا درسته بعد از 72 ساعت از انتقال پول با سویفت پول دوباره برمیگرده به حساب ارسال کننده؟ دوم اینکه ایا سوییفت از fx4 و ipid بهتره؟ چطوری مطمین بشیم دقیقا پول به حساب رسیده و دیگه پول متعلق به گیرنده هست؟ چی باید صادر بشه؟

    1. با کد mt103 میخوان پول واریز کنند ولی یه عده میگند اگر پول بریزند شما سند بزنید 72 ساعت بعد پول خودش برمیگرده به صاحب قبلیش. و شما ملکو دادی و پولم پریده. چه اتفاقی باید بی افته تا واقعا این پول بیاد و خیالمون راحت باشه؟

    2. شلام شرکت فروشنده میخواهد برای شرکت ما در المان mt199بزند با خسارت 2/60 .اگر ما قبول کنیم .و خرید نکنیم باید خسارت پرداخت کنیم

    1. منظور شما را از امنیت متوجه نمی شوم. از دیدگاه ما امنیت انجام این مبادله در بستری امن است و تنها راهکار آن حفظ اسناد منشاء پول و استفاده از دو حساب بانکی معتبر در اتحادیه اروپاست

  2. سلاسلام امتی ۱۱۰ چیست وفرقش با ۱۰۳ چیه الان کسی میخاد ملک منو بخره وسند بزنه وجاش برای من پول توخارج بده ومیگه برات ۱۱۰ میزنم ومنظور از ام تی دوپینه چیه

    1. ام تى ١١٠ مربوط به صدور چک هستش
      ام تى پین دار هم مربوط به ١٠٣ کاندیشنال هست که یک پین جهت رویت و یک پین جهت برداشت است
      البته این شیوه خیلى وقته که دیگه متداول نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟