منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

تخلیه مستاجر به علت تغییرات در ملک + نمونه دادخواست

تخلیه مستاجر به علت تغییرات در ملک
تخلیه مستاجر به علت تغییرات در ملک
مستاجر شما در ملک تغییراتی بر خلاف میل شما انجام داده؟ ما در این مقاله به بررسی بحث تخلیه مستاجر به علت تغییرات در ملک می پردازیم و راهکارهای قانونی را بیان می کنیم در انتها هم به آموزشها و دادخواست ها دسترسی خواهید داشت.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

یکی از مسائلی که موجرین و صاحبان املاک با آنها مواجه هستند تغییراتی است که مستاجر بدون اجاره آنها در ساختمان و ملک مورد اجاره صورت می دهد. گاهی این تغییرات باعث تخریب و ورود زیان می شود. در این فرصت در دپارتمان املاک اریکه عدل با بیانی ساده و خودمانی به بررسی امکان تخلیه مستاجر به علت تغییرات در ملک می پردازیم.

تغییرات در ملک توسط مستاجر مصداق چیست؟

بسیاری از مراجعین اریکه عدل از ما سوال می کنند که آیا تغییرات در ملک توسط مستاجر در قانون عنوانی دارد یا خیر؟ اتفاقا شناسایی وضعیت حقوقی ماجرا برای اقدام و تخلیه مستاجر به علت تغییرات در ملک ضروری است.

در قانون روابط موجر و مستاجر از تغییراتی که مستاجر در ملک ایجاد می کند تحت عنوان تعدی و تفریط یاد شده است و اتفاقا تعدی و تفریط مستاجر می تواند عامل صدور حکم تخلیه وی هم باشد.

بند 8 ماده 14 قانون روابط موجر و مستاجر مصوب 1356: در موارد زیر موجر می تواند حسب مورد صدور حکم تخلیه را از دادگاه درخواست کند…. : در صورتی که مستاجر در مورد اجاره تعدی و تفریط کرده باشد.

تغییرات در ملک توسط مستاجر که به اصل بنا مربوط شود و باعث ورود ضرر و زیان به مالک شود ، از جمله تعدی و تفریط مستاجر است. به طور مثال زمانی که مستاجر دیواری را حذف می کند ، یا در ساختمان جایی در اضافه می کند ، یا اینکه سرویس بهداشتی و آشپزخانه و … را جابجا می کند و نقشه ساختمان را به هم می ریزد!

بله این موارد می تواند به شما به عنوان صاحبخانه اجازه گرفتن حکم تخلیه برای مستاجر خرابکار را بدهد. اما حواستان باشد که در همین قانون تغییراتی که برای تعمیر و تزئین ملک توسط ستاجر صورت می گیرد مصداق تعدی و تفریط نیست.

بیشتر بدانید!
اخذ به شفعه یعنی چه

در ویدئوی زیر که بخشی از دوره آموزشی است که برای عموم تهیه شده ، می توانید به طور کامل با دادخواست تخلیه به علت تعدی و تفریط مستاجر با توضیحات وکیل محمد مسعودی آشنا شوید.

[aparat id=”Z3rtW”]

تعدی و تفریط یعنی چه؟

چون قرار است ما موضوعات حقوقی را به زبان ساده توضیح دهیم باید اینجا تعدی و تفریط را هم معنی کنیم. به طور کلی و به بیان خودمانی تعدی یعنی وقتی که مستاجر فراتر از اجازه ای که به او داده شده است از ملک استفاده می کند و تفریط یعنی کارها و وظایفی که به او محول شده است را انجام نمی دهد.

تخلیه مستاجر به علت تغییرات در ملک در اینجا یک مورد تعدی است چون شما فقط به مستاجر اجازه داده اید که ملک را همانطوری استفاده کند که هست نه اینکه تغییرات در آن ایجاد کند! پس او از حدود اجازه شما تجاوز کرده است.

تغییرات به قصد تزئین و تعمیر

همانطور که اشاره کردیم وقتی مستاجر قصد داشته که با هدف تعمیر ملک یا تزئین و زیبا سازی آن اقداماتی انجام بدهد این موارد نمی تواند از جمله مصادیق تعدی و تفریط مستاجر باشد.

به عنوان مثال وقتی مستاجر لوله کشی مورد اجاره را تعمیر می کند یا اینکه برای زیبا سازی رنگ کابینت ها یا اتاق ها را تغییر می دهد شما نمی توانید او را تخلیه کنید!

اما باز هم باید اشاره کنیم که این تغییرات به قصد تعمیر یا تزئین اگر قرار باشد که در اصل بنا تغییرات ایجاد کند خودش یک تعدی و تفریط جدید است و می توان مستاجر را در این حالت تخلیه کرد ، مثل وقتی که مستاجر جهت زیبا سازی یکی از ستونهای ملک را حذف می کند!

راهکار جبران خسارات وارده چیست؟

در صورتی که تغییرات در ملک توسط مستاجر موجبات تغییر در اصل بنا و ورود خساراتی به ملک شده باشد چه راهکاری برای مالک وجود دارد که خساراتش جبران شود؟

بیشتر بدانید!
وکیل ملک ، وکالت املاک

خبر خوب این است که در این صورت صاحبخانه علاوه بر اینکه حکم تخلیه می گیرد،  میتواند اعاده ملک به وضع سابق و همچنین جبران کلیه خسارات را نیز از دادگاه درخواست کند.

معنی این موضوع این است که مستاجر الزام می شود که ملک را به همان شکلی بر گرداند که تحویل گرفته و در کنار آن هم اگر خساراتی به ملک در اثر این تغییرات وارد شده باشد را پرداخت نماید.

 

چه دادخواستی باید تنظیم کنید؟

در صورتیکه مستاجر شما تغییرات اساسی در ملک داده است ، شما چه دادخواستی باید در دادگاه ثبت کنید تا به همه اهداف خود برسید؟ اگر تخریب ملک توسط مستاجر اتفاق بیفتد چه راهکار قانونی وجود دارد؟

پاسخ این سوال دادخواست تخلیه مستاجر به علت تعدی و تفریط و اعاده وضع به حال سابق به همراه جبران کلیه خسارات وارده است. کمی سخت شد، اینطور نیست؟

نگران نباشید ، در آکادمی موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل ما دوره آموزشی « دادخواست تخلیه به علت تعدی و تفریط مستاجر » برای این موضوع داریم که هم کلیه مفاهم توضیح داده می شود و هم اینکه نمونه دادخواست در اختیار شما قرار می گیرد و این دادخواست را با آموزشهای وکیل تکمیل می کنید.

نمونه دادخواست تخلیه مستاجر به علت تعدی و تفریط

حالا که با مفاهیم و مقدمات موضوع آشنا شدید میتوانید برای دانلود نمونه دادخواست تخلیه مستاجر به علت تعدی و تفریط به آکادمی اریکه عدل مراجعه کنید.

علاوه بر متن دادخواست قابل ویرایش و آموزشهای لازم برای تکمیل و ثبت دادخواست ، وکیل متخصص در این دوره به شما می گوید که چطور قرارداد اجاره تان را تنظیم کنید تا بتوانید در آینده در صورت تعدی و تفریط مستاجر بدون چون و چرا او را تخلیه کنید!

بیشتر بدانید!
وقتی فروشنده ملک سند نمی زند

تخلیه مستاجر به علت تغییرات در ملک + نمونه دادخواست

 

سوالاتی که از ما می پرسند!

آیا میتوان مستاجری که در ملک تغییر داده را تخلیه کرد؟

بله اگر این مورد از مصادیق تعدی و تفریط مستاجر باشد می توان حکم تخلیه او را گرفت

چه تغییراتی می تواند باعث تخلیه شود؟

تغییراتی که توسط مستاجر در اصل بنا اتفاق افتاده باشد و سبب ورود خسارت شود می تواند باعث تخلیه شود.

چه تغییراتی مصداق تعدی و تفریط نیست؟

تغییراتی که توسط مستاجر به منظور تعمیر و تزئین ملک اتفاق افتاده باشد نمی تواند باعث تخلیه وی شود.

چه دادخواستی برای این موضوع باید بنویسم؟

دادخواست مناسب برای این موضوع صدور حکم تخلیه به علت تعدی و تفریط است.

برای جبران خسارتها چه می شود کرد؟

در کنار حکم تخلیه مستاجر می توانید اعاده وضع به حالت سابق و جبران کلیه خسارتها را درخواست کنید.

نمونه دادخواست تخلیه را از کجا دانلود کنم؟

برای دانلود نمونه دادخواست تخلیه و همچنین تماشای آموزشهای ویدئویی وکیل در این خصوص به آکادمی اریکه عدل مراجعه نمایید.

 

مراحل گام به گام ثبت دادخواست

تخلیه مستاجر به علت تغییرات در ملک + نمونه دادخواست

شما میتوانید با استفاده از دوره های آموزشی و متن دادخواست آکادمی اریکه عدل خودتان برای ثبت دادخواست تخلیه به علت تعدی و تفریط مستاجر اقدام کنید

زمان کل: 1 روز و 12 ساعت

درباره موضوع بیشتر بدانید

با مطالعه مقاله کلیت موضوع را که به بیانی ساده توضیح داده شده درک کنید

در دوره آموزش وکیل شرکت کنید

در دوره آموزشی دادخواست تخلیه به علت تعدی و تفریط شرکت کنید

نمونه دادخواست را دانلود کنید

نمونه دادخواست تخلیه را دانلود کنید و با آموزشی های وکیل تکمیل نمایید.

دادخواست را ثبت کنید

دادخواست را در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت کنید.

هزینه تخمینی: 120000 IRR

ابزارها:

  • دوره آموزشی و نمونه دادخواست وکلا

 

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟