منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

تضامین قراردادهای بین المللی و انواع بانک های تجاری

تضامین قراردادهای بین المللی، تنظیم قرارداد بین المللی، انواع بانک در تجارت بین الملل، واژه ها در قرارداد بین الملل
تضامین قراردادهای بین المللی، تنظیم قرارداد بین المللی، انواع بانک در تجارت بین الملل، واژه ها در قرارداد بین الملل
 در تنظیم هر قرارداد بین المللی باید به موضوع تضامین  در قراردادها پرداخته شود. همچنین به اهمیت واژه ها در قراردادها و انواع بانکهای تجاری بین الملل نیز دقت داشته باشیم. از آنجایی که نقش بانک های مرتبط در مبادلات و پرداخت ها بسیار مهم هستند به همین دلیل باید مطلع باشید ضمانت نامه های شرکتی و ضمانت نامه های بانکی از ضروریات یک قرارداد معتبر و استاندارد بین المللی می باشند.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

ضمانت نامه ها یا تضامین قراردادهای بین المللی برای تایید قراردادهای تجاری خارجی بسیار مهم هستند. علاوه بر آن ذکر و درج انواع ضمانت نامه های بانکی در تدوین و تنظیم قرارداد بین المللی کاملا ضروری می باشد. موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل آشنایی با انواع بانک در تجارت بین الملل را به منظور پرداخت های خارجی الزامی میداند. قابل ذکر است که اهمیت اصطلاحات بازرگانی و واژه ها در قرارداد بین الملل تا حدی است که مسئولیت و تعهدات طرفین قرارداد تجاری بواسطه آن مشخص و تعیین می گردند.

 

تضامین قراردادهای بین المللی و انواع بانکهای تجاری

تضامین قراردادهای بین المللی نکته بسیار مهمی در تایید قراردادهای تجاری خارجی می باشند. در کل باید عنوان نمود که ضمانت نامه ها برای لازم الاجرا شدن قراردادها هستند. در مبادلات تجاری بین الملل و قراردادها، ضمانت نامه ها بخش مهمی از روابط تجاری بین الملل هستند. تضامین قراردادهای بین المللی به دو بخش تقسیم می شوند. ضمانت های عادی که عمدتا شرکت ها آن را صادر و انجام تعهدات شرکت را تضمین می نمایند، دوم ضمانت نامه های بانکی. باید گفت که تضمین های قراردادهای تجاری بین الملل در اجرای قرارداد بسیار تاثیر دارند.

تنظیم قرارداد بین المللی

در تنظیم قرارداد بین المللی تجاری باید انواع ضمانت نامه های بانکی و انواع پرداخت ها مشخصا درج گردد. دومین گروه تضامین قراردادها ضمانت های بانکی بوده که توسط شبکه مالی و بانکی بین الملل صادر می گردد. معاملات اعتبار اسنادی تحت قوانین و مقررات بین المللی اعتبارات اسنادی که توسط قوانین اتاق بازرگانی بین المللی (ICC) تنظیم و تدوین شده انجام می شود.

 با رعایت این قوانین طرفین قرارداد، ملزم به پیروی از اصول توافق شده قرارداد و پرداخت و دریافت وجه ضمانت نامه می شوند. شرایط پرداخت و دریافت وجه قراردادها از موارد لازم الذکر در تنظیم قرارداد بین المللی می باشد. که بهتر است تنظیم انواع قرارداد های بین الملل را به وکیل متخصص انعقاد قراردادهای تجاری خارجی بسپرید. تا تمامی نکات حقوقی مرتبط با انعقاد و اجرای صحیح مفاد آن رعایت و عملی شود.

تنظیم قرارداد بین المللی

پرداخت های خارجی

زمان صدور ضمانت نامه ها و نوع پرداخت ها باید در نظر گرفته و در قرارداد مشخص شود. برای اینکه کل قراردادها مورد تایید بانک مرکزی قرار بگیرد باید این شرایط کاملا و به درستی در قراداد لحاظ شده و مشخص شود که نوع پرداخت ها چگونه هستند. هر کدام از این کلمات در زمینه پرداخت های بین المللی بوده که بار حقوقی مشخص و یک سری تعهداتی دارند. مانند transferable payment ,assignable payment ,unconditional payment , irrevocable payment , extendable  advance

  • advance payment= به معنی پرداخت مبالغی به عنوان بیعانه و یا پیش پرداخت قرارداد است. که در متن قرارداد باید مبلغ پیش پرداخت ذکر شود. این مبلغ جهت شروع تولید و یا انجام خدمات ذکر شده در قرارداد می باشد.
  • extendable payment= در تنظیم  قرارداد  بین المللی می توان ذکر نمود که چنانچه مبلغ پرداختی در موعد و زمان مقرر پرداخت نشود امکان پرداخت در زمان دیگری امکان پذیر می باشد. بعبارتی می توان طول مدت زمان بیشتری برای پرداختها در نظر گرفت.
بیشتر بدانید!
وکالت پس از فوت ، وضعیت عقد وکالت بعد از فوت موکل

انواع بانک در تجارت بین الملل

با آشنایی با انواع بانک در تجارت بین الملل می توان بهترین بانک را برای مبادلات تجاری بین المللی خود انتخاب نمود. یکی از ضروری ترین و مهم ترین نوع بانک ها در انجام امور تجارت بین الملل advising bank می باشد. که بدون حضور این بانک هیچ پرداخت بین المللی انجام نمی شود. در این فعالیت بانکی، بانک مبلغ پرداختی توسط پرداخت کننده را دریافت و به بانک گیرنده انتقال می دهد.

فعالیت های بانکی بین الملل نقش بسیار مهمی در گشایش ال سی دارند. که هر چقدر تعداد بانکها کمتر و محدودتر باشند روند کار و مقدار کارمزد آنها هم کمتر خواهد بود.  زیرا بانک ها در تجارت بین الملل با هم رقابت دارند. باید سعی بر این باشد که در تجارت بین الملل هزینه های بانکی نیز کمتر باشد. که البته هر بانکی یک تعهداتی دارد. به انواع بانک در تجارت بین الملل طبق ذیل اشاره می شود.

issuing  bank: بانک متقاضی یا بانک خریدار است.

advising bank هنگامیکه پول را دریافت کند ابلاغ و اعلام به گشایش اعتبار می نماید. این بانک یک واسطه برای دریافت و پرداخت های بین المللی می باشد. در نهایت باید گفت که بانک های تجاری بین المللی هر کدام وظایفی در اجرای قراردادهای تجاری خارجی دارند. از بانکهای تجاری بین الملل، نیز میتوانید برای پرداخت وجه خرید ملک خارجی نیز استفاده نمایید.

انتقال اسناد پرداخت

در مهاجرت با هدف سرمایه گذاری ملکی بین الملل نیز نیاز به آشنا شدن با انواع بانکهای خارجی دارید.

confirming bank ریشه و منبع تامین پول را بررسی می کند.  اینکه این پول از کجا تهیه شده و منبع آن چگونه این پول را بدست آورده است.

remitting bank یک بانکی است که فعالیت آن مبنی بر دریافت اسناد می باشد. بدین گونه که اسناد قرارداد و اسناد پرداخت ها را از فروشنده دریافت تا به بانک خریدار ارسال نماید

beneficiary bank بانکی است که حساب شما را دریافت و تسویه و انتقال وجه را آسان می کند.

برخی از بانکها اسناد پرداخت ذکر شده در قرارداد را به بانک های گیرنده اصلی انتقال می دهند. زیرا این اسناد و منابع پرداختی باید مورد تایید بانک تایید کننده  confirming bank  قرار بگیرید.

انواع بانک در تجارت بین الملل

صندوق بین المللی پول

صندوق بین المللی پول International Monetary Fund از معتبرترین سورس های ارزیابی شرایط و وضعیت اقتصادی دنیا می باشد که هدف صندوق بین المللی پول توسعه همکاری های پول و سهولت در رشد و توسعه تجارت بین الملل است. این صندوق سامانه ای با ثبات ارزی به منظور جلوگیری از رقابت در کاهش نرخ ارزها می باشد. همچنین تهیه منابع لازم از طریق منابع عمومی صندوق و کمک به کشورهای عضو  از امکانات این صندوق است. باید گفت صندوق بین المللی پول یک نهاد مستقل جهانی مالی و پولی است.

واژه ها در قرارداد بین الملل

اهمیت اصطلاحات، کلمات تخصصی و واژه ها در قرارداد بین الملل بسیار محرز می باشند که در بخش ذیل به برخی از  این تعاریف می پردازیم.

بیشتر بدانید!
شرط قبول و تحویل گرفتن کالاها در قراردادهای بین المللی
Bulk order سفارش عمده
Scope of work حیطه کاری
Order سفارش
Close indent سفارش و مشخص نمودن برند کالا
Open indent کالای بدون برند خاص
Provisional order سفارش شرطی بر اساس پرداخت نقدی یا دیگر شرایط
Trial order سفارش آزمایشی جهت ارزیابی بازار
Substantial order سفارش بیش از حد بزرگ و غیر قابل شمارش
Conventional order سفارش های بسیار بزرگ و قابل شمارش

درک صحیح و درست از اصطلاحات، عبارات و واژه ها در قرارداد بین الملل توجیح بیشتر و کامل تری از تعهدات طرفین قرارداد ایجاد می نماید. آگاهی از واژه ها و عبارات مخصوص قراردادهای بین المللی در تنظیم قراردادها کلید اصلی توافق های طرفین هستند. با توجه به معانی و مفاهیم هر یک از واژه های بازرگانی و تجاری، طرفین قرارداد ملزم به انجام یک سری تعهدات در معاملات بین المللی خود خواهند شد.

واژه های تجاری

بطور مثال یک واژه مهم دیگری را مطرح و فرمت تنظیم  آن را در قراردادهای تجاری خارجی ارائه می دهیم. قراردادهای محرمانه confidential agreement ، قراردادهایی هستند که موضوعات فعالیت آن به هر دلیلی محرمانه است. تاثیر اصطلاحات و  واژه ها در قرارداد بین الملل هر کدام منجر به تغییر شرایط و تعهدات قرارداد می گردد.

         طرفین قرارداد                                                                     parties of the agreement

شرایط قرارداد                                       clauses of the agreement

هدف قرارداد                                         Object of the Agreement

اطلاعات محرمانه                                     Confidential Information

تعهدات طرفین                                       Obligation of the Parties

استثنائات تعهدات محرمانه                                   Exceptions from confidentiality obligations

نگهداری اطلاعات شخصی                    Protection of personal data

تاریخ لازم الاجرا شدن و مدت قرارداد                                                      Coming into force and duration of Agreement

 

تاریخ ارائه اطلاعات محرمانه                                                          Delivery of Confidential Information

 

ابلاغیه ها                                                                                 Notification

 

 

قوانین قابل اعمال و صلاحیت قوانین                                                

    Law applicable and jurisdiction

 

 

زبان نوشتاری قرارداد                                                                               Language

                                                                                                                              

                             امضا                  Signatures
                                                                                                  پیوست         Annexes  

بیشتر بدانید!
عقیم ماندن مذاکرات قراردادی و راهکارها

طبق واژه های مندرح در جدول فوق، طرفین قرادادهای تجاری بین الملل باید نکات فوق الذکر را در قرارداد فی مابین خود لحاظ نمایند. نکات مهمی مانند هدف قرارداد و تعهدات طرفین،  اعلامیه ها، قوانین زمان قابل اجرا شدن قرارداد، و زمان درج اطلاعات همگی باید در تدوین و  تنظیم قرارداد بین المللی ذکر و لحاظ شوند.

تضامین در تجارت

در تنظیم هر قرارداد بین المللی باید به موضوع تضامین  در قراردادها پرداخته شود. همچنین به اهمیت واژه ها در قراردادها و انواع بانکهای تجاری بین الملل نیز دقت داشته باشیم. از آنجایی که نقش بانک های مرتبط در مبادلات و پرداخت ها بسیار مهم هستند به همین دلیل باید مطلع باشید ضمانت نامه های شرکتی و ضمانت نامه های بانکی از ضروریات یک قرارداد معتبر و استاندارد بین المللی می باشند.

 

حال با در نظر گرفتن موارد ذکر شده اگر نیاز به وکیل متخصص برای قراردادهای خود دارید در بهترین مکان ممکن قرار گرفته اید دپارتمان های قراردادهای اریکه عدل میتواند در تمامی مباحث قراردادی به شما اطلاع رسانی نموده،  و هم از نظر ویرایش قراردادهای خارجی و هم تهیه کلیه ی قراردادهای تجاری و بین المللی گره گشای راه های شما برای مبادلات خارجی و داخلی باشد. در تکمیل و توضیح کلیه مطالب و نکات فوق الذکر، بر حسب اقتضا و نیاز شما عزیزان، موارد جامع تر و کامل تری ارائه می گردد. که در این خصوص می توانید با تماس با مشاوران اریکه عدل ارتباط زنده ویدیو کال داشته و یا برای مشاوره حضوری با وکیل متخص کار خود وقت رزرو نمایید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
زینت طاهری
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟