منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

تغییرات گلدن ویزا پرتغال از جولای 2021

بدین نکته رسیدیم که از ماه ژولای 2021 دولت پرتغال به منظور تراکم زدایی و احیاء مناطق کم توسعه یافته شهرهای خود مسیر سرمایه گذاری ملکی بین المللی را در کشور خود تغییر خواهد داد و اجازه خرید ملک به سرمایه گذاران اتباع خارجی را در مناطق Azores و Madeira را به جای خرید ملک در لیسبون و پورتو خواهد داد. که البته شرایط زندگی در این مناطق از لحاظ آب و هوا، تمیزی و کم جمعیت بودن بسیار بهتر از شهرهای لیسبون و پورتو می باشد. همچنین به برخی از مزایای دریافت گلدن ویزا پرتغال نیز اشاره شد.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

موضوع مورد بحث اینکه قوانین و روند سرمایه گذاری ملکی اروپایی در دو شهر اصلی پرتغال مانند لیسبون و پورتو از ماه جولای 2021 تغییراتی خواهد داشت که این تغییرات و اصلاحات به منظور تراکم زدایی و تشویق سرمایه گذاری ملکی در دیگر مناطق پرتغال می باشد. در پی این اصلاحات موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل بر آن شد تا ضمن ارائه نکاتی درباره تغییرات گلدن ویزا پرتغال به توضیح کاربرد مجوز اقامت طلایی پرتغال نیز بپردازد. علاوه بر آن از جایگزینی خرید ملک در مناطق پرتغال از مناطق Azores و Madeira نام برده و به طول زمان و دوره گذر تغییرات خرید ملک پرتغال و همچنین به مزایای گلدن ویزا پرتغال برای خریداران ملک خارجی اشاره می نماید.

 

تغییرات گلدن ویزا پرتغال

در مهاجرت به پرتغال برای خرید ملک در پرتغال در جریان باشید که صدور گلدن ویزا پرتغال و قوانین خرید ملک در دو شهر اصلی پرتغال مانند لیسبون و پورتو از ماه جولای 2021 تغییراتی خواهد داشت که البته نام شهر کاشکایس پرتغال هم در کنار این شهرها دیده می شود. همانطور که میدانید معمول ترین روش سرمایه گذاری در کشور پرتغال خرید ملک می باشد و متقاضیان با صرف هزینه 350 هزار یورو یا 500 هزار یورو می توانند در این کشور سرمایه گذاری ملکی داشته باشند.

چنانچه در نوامبر سال 2020 تعداد 8.782 گلدن ویزا برای خریداران ملک در پرتغال مورد تایید و صادر گردید که اکثر آنها برای مناطق شهری و ساحلی مانند لیسبون و پورتو بوده اند و فقط 761 گلدن ویزا برای بازسازی و احیاء مناطق شهری کمتر توسعه یافته صادر شده است. تغییرات در قوانین صدور گلدن ویزا پرتغال برای سرمایه گذاران ملکی بین الملل جهت  سکونت و اقامت در منطقه های در حال بازسازی و پیشرفت و کم تراکم می باشد.

بیشتر بدانید!
برنامه های مهاجرتی کانادا در ایالت‌های مختلف

بنابراین دولت پرتغال با هدف تراکم زدایی از سرمایه گذاری ملکی در شهرهای پرجمعیت و پر طرفدار مانند لیسبون و پورتو و تشویق سرمایه گذاری ملکی در مناطق کم جمعیت به منظور احیا و بازسازی بیشتر دیگر مناطق شهری و حفظ میراث فرهنگی و زیست محیطی، مناطق دیگری را جایگزین خرید ملک در لیسبون و پورتو می نماید و بدین منظور تغییرات گلدن ویزا پرتغال از ماه جولای 2021 اعمال می شود.

ملک در مناطق پرتغال

مجوز اقامت طلایی پرتغال

برنامه مجوز اقامت طلایی پرتغال Golden Residence Permit Programme با هدف تشویق سرمایه گذاران برای خرید ملک و اقامت در پرتغال تنظیم و طراحی شده که سرمایه گذاران بین المللی با خرید ملک در پرتغال بتوانند در این کشور اقامت داشته، ایجاد شغل نموده و یا در جهت توسعه اقتصادی پرتغال فعالیت داشته باشند.

که با اخذ اقامت پرتغال سرمایه گذاران می توانند به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای عضو منطقه شنگن سفر داشته و شهروندی اروپا را نیز بدست آورند. علاوه بر آن با دریافت مجوز اقامت طلایی در پرتغال از طریق خریداری ملک پرتغال، سرمایه گذاران ملکی بین الملل می توانند اقامت خانواده خود را نیز در این کشور بدست آورند.

 

ملک در مناطق پرتغال

در ادامه توضیحات عنوان می شود که قبلا متقاضیان میتوانستند با خرید ملک در مناطق ساحلی و شهرهای شلوغی مانند لیسبون و پورتو مبادرت به سرمایه گذاری ملکی نمایند که از ماه جولای 2021 دیگر این مناطق واجد الشرایط برای فروش و واگذاری ملک به سرمایه گذاران ملکی بین الملل نیستند و فرصت های سرمایه گذاری ملکی جدید به جزایر Azores و Madeira انتقال داده می شود.

باید گفت با تغییر در قوانین خریداری ملک در مناطق پرتغال دولت سعی بر توسعه سرمایه گذاری ملکی در مناطق کم تراکم کشور خود داشته تا بتواند دیگر مناطق این کشور را برای سکونت احیاء و آماده نماید. اما جزئیات این تغییرات همچنان در دست بررسی و تایید است که متعاقبا اعلام میگردد. اما با اعمال این اصلاحات جدید خرید ملک در منطقه های شهری پرتغال از جمله لیسبون و پورتو طبیعتا تقاضا برای خرید ملک در لیسبون و خریداری ملک پورتو کاهش خواهد داشت.

بیشتر بدانید!
آیا با اخذ گلدن ویزای پرتغال اجازه کار و تجارت داریم؟

 

تغییرات خرید ملک پرتغال

البته اصلاحات و تغییرات خرید ملک پرتغال قرار بوده که در سال 2020 اعمال و اجرا شود که به علت پاندمیک کووید 19 این طرح به تعویق افتاد و سرانجام در 22 دسامبر سال 2020 تایید و نهایی گردید. اما اگر همچنان قصد خرید ملک در لیسبون یا خرید ملک در پورتو را دارید هنوز وقت دارید زیرا که این اصلاحات از ماه جولای 2021 شروع خواهد شد.

اما از طرفی هم دولت پرتغال اظهار نموده که طول و گذر این دوره تغییرات تا سال 2022 ادامه داشته باشد تا سرمایه گذارانی که از قبل اقدام به خریداری ملک در پورتو یا لیسبون پرتغال نموده اند بتوانند پروسه خرید خود را تکمیل نمایند. اما نکته حائز اهمیت اینکه اگر هر کاری به موقع و قبل از موعد پایان انجام شود مسلما بهتر است.

 نکته اصلی اینکه اجرای تغییرات در منطقه های پرتغال برای خریداری ملک قطعا منجر به توسعه و احیاء شهرهای کم جمعیت و کمتر توسعه یافته پرتغال خواهد شد.

تغییرات خرید ملک پرتغال

مزایای گلدن ویزا پرتغال

در تکمیل نکات ارائه شده در مهاجرت به پرتغال از مزایای گلدن ویزا پرتغال برای خریداران ملک در خارج می توان به این نکات مهم اشاره نمود یعنی سرمایه گذاران ملکی بین المللی با دریافت گلدن ویزا پرتغال مجاز به اقدامات ذیل هستند:

  • نداشتن الزام و اجبار برای زندگی در پرتغال
  • امکان اجاره دادن یا فروش ملک خریداری شده در پرتغال
  • امکان سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه شنگن بدون نیاز به ویزا
  • امکان اپلای برای شهروندی پرتغال
  • امکان دریافت پاسپورت پرتغال بعد از 5 سال از خرید ملک در پرتغال
  • دسترسی به خدمات تحصیلی و درمانی در پرتغال
بیشتر بدانید!
شیوه پذیرش پرونده در اریکه عدل

لازم به ذکر است که مزیت های دریافت گلدن ویزا پرتغال علیرغم ایجاد تغییرات در مکان و محل خرید ملک خارجی در پرتغال همچنان به قوت خود باقی است.

 

تغییرات در خریداری ملک شهرهای پرتغال

بدین نکته رسیدیم که از ماه جولای 2021 دولت پرتغال به منظور تراکم زدایی و احیاء مناطق کم توسعه یافته شهرهای خود مسیر سرمایه گذاری ملکی بین المللی را در کشور پرتغال تغییر خواهد داد و اجازه خرید ملک به سرمایه گذاران اتباع خارجی را در مناطق Azores و Madeira را به جای خرید ملک در لیسبون و پورتو خواهد داد. که البته شرایط زندگی در این مناطق از لحاظ آب و هوا، تمیزی و کم جمعیت بودن بسیار بهتر از شهرهای لیسبون و پورتو می باشد. همچنین به برخی از مزایای دریافت گلدن ویزا پرتغال نیز اشاره شد.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد تغییرات گلدن ویزا پرتغال میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به پرتغال مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره مند شوید.

در صورتی هم که قصد خرید ملک در پرتغال را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟