منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

تمدید کارت اقامت دائم کانادا

تمدید کارت اقامت دائم کانادا
تمدید کارت اقامت دائم کانادا
موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در این مقاله قصد دارد درباره تمدید کارت اقامت دائم کانادا صجبت کند و تمدید کارت اقامت کانادا ، شرایط کارت اقامت دائم کانادا را بررسی نماید و مواردی که باعث میشود وضعیت اقامت دائم وی از دست برود و اقامت در کشور کانادا او به مشکل بخورد را بررسی نماید پیشنهاد میکنیم برای اطلاعات بیشتر در این باره با ما همراه باشید .

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در این مقاله قصد دارد درباره تمدید کارت اقامت دائم کانادا صجبت کند و تمدید کارت اقامت کانادا ، شرایط کارت اقامت دائم کانادا را بررسی نماید و مواردی که باعث میشود وضعیت اقامت دائم وی از دست برود و اقامت در کشور کانادا او به مشکل بخورد را بررسی نماید پیشنهاد میکنیم برای اطلاعات بیشتر در این باره با ما همراه باشید.

تمدید کارت اقامت دائم کانادا

 کارت اقامت دائم کانادا ( کارت PR ) ، یک مدرک و مجوز معتبر برای اقامت دائم کشور کانادا می باشد .

مقیم های دائمی کانادایی، می توانند کارتهای اقامت خود را تمدید کنند، اگر که آنها تعهدات خود را در اقامت دائم کشور کانادا انجام بدهند (بخش ذیل را مشاهده نمائید). این تعهدات شامل موارد ذیل می باشد :

  • نباید دستور ترک و اخراج از کشور کانادا به آنها داده شده باشد .
  • نباید از کارتشان سو استفاده  قضایی در کشور کانادا کرده باشند
  • (شهروند) مقیم دائمی باید تعهداتش را در طی اقامتش در کشور کانادا ، انجام دهد .

 اگر که به طور فیزیکی برای حداقل 2  سال از 5 سال در کانادا حضور داشته باشد، می تواند درخواست تمدید کارت اقامت کانادا خود را بلافاصله  انجام دهد .

تمدید کارت اقامت کانادا

برای تمدید کارت اقامت کانادا ، یک مقیم دائمی ، همچنین می تواند واجد شرایط تمدید کارت اقامت کانادا باشد و به عنوان اینکه حضور فیزیکی در کانادا دارد ،تلقی شود  ، وی به عنوان یک شهروند حاضر در کشور کانادا شناخته میشود  .چنانچه شامل موارد و شرایط ذیل باشد .

  • اگر که در خارج از کشور کانادا باشد و یک همسر کانادایی در کشور کانادا داشته باشد ، یا شریک عرفی در کشور کانادا داشته باشد، یا والدین وی در کشور کانادا باشند  ( در صورتی که متقاضی کارت اقامت  طفل صغیر باشد ) . این شخص به عنوان شخص حاضر و مقیم در کشور کانادا شناخته و تلقی میشود
  • خارج از کانادا باشد ، و بطور تمام وقت مشغول به کار و به استخدام  ، یک شرکت کانادایی یا در خدمت عمومی ایالتی یا اداره عمومی فدرال کشور کانادا باشد .
  • خارج از کانادا باشد ، ولی همسرش اقامت دائم کشور کانادا را داشته باشد ،یا شریک عرفی ش در کانادا اقامت دائمی دارد ،یا والدینش در کشور کانادا اقامت دائمی دارند   ( در صورتی که متقاضی اقامت دائم  طفل صغیر باشد ) و یا بطور تمام وقت  توسط یک شرکت کانادایی بکار گرفته شده و یا در یک اداره خدمات عمومی ایالتی و  فدرال  کار می کند .و به استخدام شرکت کانادایی می باشد .
  • مقیم دائمی  باید گواهی را ارائه دهند  ، مبنی بر این که  تعهدات خود را  در طی اقامت در کشور کانادا را انجام خواهند داد .  بدین معنی که تعهدی را تنظیم کنند و ارائه بدهند که بگویند ما تمامی وظائف لازم را انجام خواهیم داد . چنین  مدارکی شامل اثبات اینکه  : مالیات ها را در کانادا پرداخت می کنند  ، بایگا نی اسناد مدرسه ، اسناد هویتی  با آدرس های کانادایی و نامه های اشتغال بکار و غیره را ارائه دهند .
  • مقیم دائمی که خارج از کانادا هستند و قصد مسافرت دارند  ، بایستی کارت های اقامت شان را ارائه دهند یا  برای اخذ سند مسافرتی  درخواست و اقدام نمایند . تا قبل  از سوار شدن به هواپیما ، اتوبوس ، قطار یا قایق  برای ورود و سفر به کانادا   ، بتوانند این سند مسافرتی را ارائه دهند . این مورد نیز یکی از تعهدات و الزماتی هست که مقیم های دائمی کشور کانادا باید انجام دهند .
بیشتر بدانید!
سازمان کامپیوتر استرالیا ، ACS استرالیا

عدم انجام چنین اقدامات و تعهداتی ممکن است مانع ورود مجدد به کانادا شود.این مورد بخصوص برای مقیم های دائمی  ،  بسیار مهم می باشد بخصوص  برای سفر به کشورهایی که ویزا لازم  ندارد و مجوز سفر الکترونیکی (eTA) را ندارند . همراه داشتن کارت اقامت دائم برای مسافران تقریبا الزامی بنظر می رسد . و هویت شان با این کارت شناخته میشود .

با سر رسیدن تاریخ انقضای کارت اقامت دائم کانادا ، یک مقیم دائمی ، اقامت دائم خود را از دست  نمی دهد .  و امکان تمدید آن را دارد . چنانچه شامل مواردی که در بالا ذکر کردیم باشد و آنها را رعایت کرده باشد .

در موارد زیر وضعیت اقامت دائم وی ممکن است از دست برود

  • تعهدات خود را در طی اقامت در کشور کانادا ، را انجام نداده باشد .
  • محکوم به یک جرم باشد و یا سابقه کیفری برای خود ، در طی اقامت در کشور کانادا، برای خودش درست کرده باشد  و یا  دستور به ترک کانادا  را به وی داده باشند.
  • اگر بعد از درخواست تمدید ، معلوم شود که وی یک مقیم و شهروند دائم کشور کانادا نیست، طبعا نمی تواند کارت اقامت دائم کانادا را تمدید کند.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد تمدید کارت اقامت دائم کانادا میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به کانادا مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در کانادا را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟