منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

تنظیم قرارداد خارجی توسط وکیل بین المللی

تنظیم قرارداد خارجی، قرارداد تجاری خارجی، قرارداد بین المللی و تنظیم آن، مقاد قراردادهای تجاری خارجی، تنظیم قرارداد توسط وکیل بین المللی
تنظیم قرارداد خارجی، قرارداد تجاری خارجی، قرارداد بین المللی و تنظیم آن، مقاد قراردادهای تجاری خارجی، تنظیم قرارداد توسط وکیل بین المللی
میتوان گفت برای تنظیم متن و مفاد قراردادهای بین المللی از جمله قراردادهای تجاری خارجی نیاز به وکیل مجرب این امر داریم که البته شناخت و تسلط کافی بر قوانین و اصول انعقاد قراردادهای بین المللی داشته باشد، از نکات مهمی که می بایست در هر قرارداد تجاری خارجی لحاظ شود عبارتند از نوع شرکت، حوزه فعالیت آن و ارز مورد معامله می باشد.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در تنظیم قرارداد خارجی از جمله قراردادهای تجاری بین المللی لزوم مشاوره و تعامل با وکیل انعقاد قراردادها از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا تنظیم مفاد قراردادهای تجاری خارجی و تبصره های آن باید تابع قوانین بین الملل باشد و این وکیل معتمد و مجرب قراردادها است که با اشراف به فرهنگ و زبان کشور مقابل و قوانین بین المللی می تواند شرایط قرارداد را تنظیم نماید که در همین راستا موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از هلدینگ حقوقی آپادالا به نکات اصلی قرارداد تجاری خارجی و شرایط قرارداد بین المللی و تنظیم آن اشاره دارد و علاوه بر آن از اهمیت تنظیم قرارداد توسط وکیل بین المللی نیز مطالبی ارائه می گردد.

 

تنظیم قرارداد خارجی

تنظیم قرارداد خارجی با هر عنوان و موضوعی که باشد قوانین و مقررات بین المللی دارد و البته که قراردادهای خارجی انواع گوناگونی دارند از جمله تجاری، خرید ملک خارجی، قرارداد همکاری یا مشارکت، نمایندگی و دهها عنوان دیگر که توجه به تفاوت فرهنگ، زبان و قوانین حقوقی دو کشور از عواملی هستند که می توانند در موفقیت یک قرارداد موثر باشند.

که برای مثال از شرایط تنظیم قراردادهای تجاری بین المللی نکاتی مطرح می شود میتوان گفت که تنظیم نمودن یک قرارداد خارجی چنانچه با همفکری یک وکیل قراردادهای بین الملل باشد، اجرا و نتیجه کار موفق تر خواهد بود.

 

قرارداد تجاری خارجی

در تنظیم قرارداد تجاری خارجی و بین المللی نکاتی باید مورد توجه قرار گرفته و در متن قرارداد گنجانده شود، از جمله مشخصات کامل طرفین قرارداد و ذکر دقیق نوع شرکت مثلا این شرکت آیا نماینده شرکت اصلی است و یا خود شرکت اصلی می باشد که البته قبل از انعقاد قرارداد باید در مورد صحت شرکت از لحاظ ثبت قانونی بودن نیز اطمینان حاصل پیدا نمود.

بیشتر بدانید!
وکیل دادگستری حرفه ای ،معیارها و ویژگی ها

در تنظیم و تکمیل قراردادهای بین المللی و وظایف طرفین قرارداد نقش وکیل معتمد قراردادها و مشاور حقوقی تهیه قرارداد کاملا ضروری بنظر میرسد همچنین تهیه و تدوین قراردادهای بازرگانی بین الملل باید بر اساس قوانین و مقررات اینکوترمز باشد.

 

قرارداد تجاری خارجی

 

قرارداد بین المللی و تنظیم آن

قرارداد بین المللی و تنظیم آن با تمرکز بر قراردادهای تجاری باید منوط به قوانین تجاری بین المللی باشد از جمله شرح وظایف طرفین قرارداد که در صورت ایجاد سوء تفاهم و عدم درک صحیح وظایف یکدیگر ممکن است مشکلاتی در روند اجرای قرارداد بوجود آید، همچنین باید به این نکته اشاره داشت که طرفین در اجرای مفاد قراردادهای تجاری بین الملل وظایف و مسئولیت هایی دارند.

از جمله، حمل کالا، بیمه، دریافت مجوزها و تاییدیه استاندارد بین المللی که با توجه به تفاوت قوانین در هر کشوری نیاز به یک قوانین واحد و یکپارچه کاملا حیاتی بنظر می رسد که همان قوانین اینکوترمز می باشند، تهیه و تدوین مفاد قراردادهای تجاری خارجی و چگونگی تنظیم آن یکی از مسئولیت ها و وظایف وکیل قراردادهای بین الملل می باشد.

 

مفاد قراردادهای تجاری خارجی

 مفاد قراردادهای تجاری خارجی در واقع تعیین کننده تعهدات طرفین قرارداد می باشد بدین صورت که اگر قرار است حوزه فعالیت از جمله فروش، توزیع، نمایندگی و یا ارائه خدمات در یک منطقه مشخص جغرافیایی ارائه شود باید این منطقه در تنظیم قرارداد لحاظ شود تا طرفین بدانند در چه محدوده و منطقه ای مجاز به فعالیت تجاری خود هستند.

مثلا ممکن است نماینده یک شرکت خارجی توانایی توزیع یک کالا را در چند شهر داشته باشد که در غیر اینصورت مجاز به ارائه آن کالا در شهرهای دیگر نمی باشد. یکی دیگر از مفاد مهم در تهیه قرارداد بازرگانی بین الملل لحاظ نمودن شرایط بیمه در هنگام خسارات احتمالی می باشد همچنین تنظیم مفاد قراردادهای تجاری خارجی باید مطابق با آخرین قوانین تجارت بین المللی باشد.

بیشتر بدانید!
خرید حق امتیاز برندهای معروف در دبی 2022

 

تنظیم قرارداد توسط وکیل بین المللی

 

تنظیم قرارداد توسط وکیل بین المللی

تنظیم قرارداد توسط وکیل بین المللی باید انجام شود آنهم وکیلی که در زمینه نوع فعالیت ذکر شده در قرارداد تبحر کافی داشته باشد مثلا وکیل بین المللی قراردادهای بازرگانی بین المللی زیرا همکاری با وکیل متخصص در امر واردات، صادرات و مسلط به قوانین بازرگانی خارجی می تواند در تنظیم و انعقاد قراردادهای تجاری بین الملل بسیار تاثیر گذار باشد همچنین تدوین و تهیه مفاد قراردادها با نظارت وکیل معتمد بین الملل نتیجه و روند بهتری خواهد داشت.

 

نکات مهم در قرارداد خارجی

یکی از نکاتی که وکیل بین المللی قراردادهای تجاری باید در تنظیم قرارداد لحاظ نماید این است که در صورت بروز مشکل و اختلاف بین طرفین قرارداد چگونه باید با هم در ارتباط باشند، از طریق ایمیل، مکاتبات و یا جلسات حضوری و در صورت حل نشدن این اختلاف به کدام مرجع قانونی باید مراجعه نمایند.

علاوه بر آن یکی دیگر از شرایط تنظیم قرارداد تجاری خارجی این است که پول و ارز مورد معامله در قرارداد باید ذکر شود که آیا به دلار است یا یورو، و همچنین زبان قراردادهای بین المللی انگلیسی است که باید متن و مفاد آن نیز به انگلیسی نوشته شود.

 

 

وکیل بین المللی قراردادهای تجاری بین الملل

میتوان گفت برای تنظیم متن و مفاد قراردادهای بین المللی از جمله قراردادهای تجاری خارجی نیاز به وکیل مجرب این امر داریم که البته شناخت و تسلط کافی بر قوانین و اصول انعقاد قراردادهای بین المللی داشته باشد، از نکات مهمی که می بایست در هر قرارداد تجاری خارجی لحاظ شود عبارتند از نوع شرکت، حوزه فعالیت آن و ارز مورد معامله می باشد.

بیشتر بدانید!
استاندارد در تجارت بین الملل و دریافت گواهی آن

 

 

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از هلدینگ حقوقی آپادالا با دیگر همکاران مجرب خود موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل IIL و املاک بین المللی اینوستایم تمامی امور حقوقی مهاجرت و سرمایه گذاری ملکی بین المللی را ارائه و تکمیل می نماید.

و شما علاقمند گرامی چنانچه جزئیات بیشتری در خصوص نحوه تنظیم قراردادهای خارجی از جمله قراردادهای تجاری بین الملل داشتید میتوانید با مشاوران اریکه عدل تماس گرفته تا ارتباط زنده ویدیو کال داشته و یا برای مشاوره حضوری با وکلای مرتبط با کار خود وقت رزرو نمایید. همچنین از اینکه مقالات گردآوری شده ما را مطالعه می فرمایید کمال تشکر را داریم.

 

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
زینت طاهری
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟