منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

تهیه و تنظیم بیزینس پلن چگونه است؟

تهیه و تنظیم بیزینس پلن، نکات کلیدی نوشتن بیزینس پلن، تنظیم بیزینس پلن، ابزارهای نوشتن بیزینس پلن، ارتقای بیزینس پلن
تهیه و تنظیم بیزینس پلن، نکات کلیدی نوشتن بیزینس پلن، تنظیم بیزینس پلن، ابزارهای نوشتن بیزینس پلن، ارتقای بیزینس پلن
برای تهیه و تنظیم بیزینس پلن باید مطالب و نکات کلیدی نوشتن بیزینس پلن را در نظر گرفته و رعایت نماییم. جهت اجرایی نمودن تنظیم بیزینس پلن و طرح کسب و کار لازم است که با مدیران، متخصصان، مشاوران و مسئولان مرتبط ارتباط برقرار نماییم تا از روند جاری کلیه امور تجاری مطلع باشیم. بیزینس پلن برای شروع کسب و کار بین المللی ، قراردادهای بین المللی، مهاجرت از طریق ثبت شرکت و ...یکی از مهمترین مدارک و ابزارهای لازم میباشد.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

پیرامون موضوع تهیه و تنظیم بیزینس پلن و نکات کلیدی نوشتن بیزینس پلن مطالب بسیار جامعی وجود دارد، منابع اطلاعاتی یکی از ابزارهای نوشتن بیزینس پلن است که شما را در تعریف فعالیت کاری تان کمک می کند. با تکیه بر مطالعات موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل بدین نتیجه می رسیم که برای ارتقای بیزینس پلن باید طبق روش های علمی و اصول رایج در دنیا فعالیت نموده و در تنظیم بیزینس پلن باید وقت کافی صرف نمود. در توضیح این مطالب با اریکه عدل همراه باشید.

 

تهیه و تنظیم بیزینس پلن چگونه است؟

از تهیه و تنظیم بیزینس پلن چه می دانید؟ هنگامیکه موقع تهیه و تنظیم بیزینس پلن و طرح تجاری فرا می رسد اغلب مردم با توجه به مشکلات و سختی های تنظیم طرح تجاری ، نتایج داشتن آن را نادیده می گیرند. برای تهیه و تنظیم طرح تجاری باید با متخصص مرتبط مشاوره نمود زیرا نوشتن و تنظیم بیزینس پلن مستلزم صرف وقت، حوصله، تفکر، تحقیق، نوشتار و ویراستاری می باشد. اما باید به نتایج کار هم اندیشید، با مطالعه و تحقیق کافی بیزینس پلن مورد نظرتان را بیشتر خواهید شناخت و نسبت به موفقیت آن نیز اطمینان خاطر بیشتری پیدا خواهید نمود.

رقبای تجاری

در تنظیم بیزینس پلن، مهمتر از همه اینکه در باره نحوه هدایت و کنترل شغل خود به شناخت کافی رسیده و در سطحی پیشرفته تر به رقابت خواهید پرداخت. همچنین برتری نسبت به رقبا را در نظر داشته باشید. یک بیزینس پلن چیزی شبیه به برنامه برای یک قایق بادبانی است که در هنگام طوفان دریا و شرایط نامناسب بتواند به راه خود ادامه دهد و مخاطرات پیش روی خود را سپری کند.

اما مسئله این است که هنگامی که شما وقت صرف می کنید تا طرح تجاری کاملی را تنظیم کنید امکان تغییر مسیر و تصمیم گیری در شرایط نامناسب برای شما ایجاد می گردد. چقدر با نکات کلیدی نوشتن بیزینس پلن آشنا هستید؟ و یک بیزینس پلن موفق را چگونه می بینید؟

نکات کلیدی نوشتن بیزینس پلن کدامند؟

برای موفق بودن یک طرح تجاری چه نکات کلیدی وجود دارد؟ هر ساله در کشور آمریکا در حدود یک میلیون کار و شغل جدید در حال شکل گیری است و از میان آنها تنها نزدیک به دویست هزار کسب و کار است که بیشتر از پنج سال عمر خواهند کرد. بدین ترتیب تعداد آنها در پنجمین سالروز تاسیس شان تبدیل به یک پنجم خواهد شد. این آمار یک شاخص هشدار دهنده است زیرا در آمریکا فقط یک پنجم از بیزینس پلن ها آن هم برای مدت بسیار کوتاهی از زمان تاسیس به فعالیت خود ادامه می دهند. لذا رعایت و اهمیت نکات کلیدی نوشتن بیزینس پلن برای موفق بودن طرح تجاری یکی از الزامات می باشد.

بیشتر بدانید!
نمایندگی مالیاتی در پرتغال و لزوم داشتن آن

نکات کلیدی نوشتن بیزینس پلن

 بازار تجاری

هیچ گونه معادله پیچیده ای برای موفقیت در کار تجاری نیست اما همیشه یک قانون کلی وجود دارد و آن این است که عدم برنامه ریزی برای کار خود برنامه ای است برای شکست در کار. از نکات کلیدی نوشتن بیزینس پلن و تجارت می توان به استفاده از ظرفیت های فکری اشاره نمود. جهت شروع یک بیزینس پلن بایستی به بازار های تجاری در رشته فعالیت خود وارد شده و با افراد مختلفی ملاقات و تعامل داشته باشید.

از این رو باید بدانید که شما همیشه قادر به پیش بینی اتفاقات آینده نیستید، لذا توصیه می گردد جهت رویارویی مناسب با تعاملات و چالش های پیش رو در ابتدا از منابع اطلاعاتی کسب و کار پیرامون ماشین آلات، مواد اولیه، نیروی انسانی، پول، مدیریت و … به نحو بهینه استفاده نموده و آنها را در طرح تجاری تان بکار گیرید.

همانطور که میدانید امروزه دبی به یکی از بازارهای تجاری، مالی و سرمایه گذاری دنیا تبدیل شده است. لذا در مهاجرت به دبی ، با توجه به توانمندی های خود و شرایط کار و تجارت در دبی، می توانید مبادرت به ثبت شرکت در دبی نموده و فعالیت های بسیار سودمندی را در این شهر داشته باشید. آیا در تهیه و تنظیم بیزینس پلن خود با وکلای متخصص این امر مشاوره می گیرید؟

 

تنظیم بیزینس پلن

تنظیم بیزینس پلن یا همان نوشتن بیزینس پلن به کارآفرینان و مدیران کمک می کند تا در خصوص سیاست گذاری های خود درست فکر نموده  و بین علائق و واقعیت ها تعادل برقرار نمایند و به قابلیت های خود نیز پی ببرند. افزون بر آن تنظیم بیزینس پلن کمک می کند به طور بالقوه از اشتباهات مخربی همچون سرمایه گذاری کم، نقدینگی منفی، استخدام افراد ناکارآمد، گزینش مکانی نامناسب و انتخاب بازاری نامطلوب جلوگیری به عمل آید.

تنظیم بیزینس پلن موفق نیازمند صرف زمان است که حداقل پنجاه تا صد ساعت نیاز است که یک بیزینس پلن جامع و مفید که شامل تحقیقات گسترده، مستندسازی، تحلیل و بازبینی است نوشته شود. همچنین در نظر داشته باشید که سرمایه گذار بایستی حداقل شش ماه قبل از آغاز یک بیزینس پلن جدید تنظیم یک طرح را شروع نماید. شش ماه این فرصت را به شما می دهد تا تصورات ذهنی که نسبت به کار خود دارید را شدت و حدت بخشیده و بر اهدافتان  متمرکز شوید و فرضیات خود را آزمایش و مهارت های مدیریتی بیزینس پلن خود را بیشتر و بهتر نمایید.

بیشتر بدانید!
پس انداز در کسب و کار جدید

تنظیم بیزینس پلن

ابزارهای نوشتن بیزینس پلن

از نظرشما ابزارهای نوشتن بیزینس پلن کدامند؟ زمانیکه تحقیقات جامعی درباره کار خود انجام دادید دیگر قادر به تعریف فعالیت کاری خود و نوشتن بیانیه ماموریت هستید. بیانیه ماموریت به عنوان گامی مهم در تحکیم عقایدتان به شمار می آید و می بایست متشکل از پنجاه کلمه یا کمتر باشد و نیز محصولات و مشتریان و وجه تمایز طرح تجاری و کسب و کار شما را باید از سایرین متمایز نماید. این مطلب نسبت واحد فروش شما یا یو اس پی نام دارد، باید گفت منابع اطلاعاتی نیز از ابزارهای نوشتن بیزینس پلن می باشند.

ارتقای بیزینس پلن

شما برای ارتقای بیزینس پلن خود چه اقداماتی انجام می دهید؟ یو اس پی ( USP ) Unique Selling Proposition یکی از ابزارهای نوشتن بیزینس پلن است، هدف ما افزایش درآمد شرکت ها و موسسات و تامین منافع ذی النفعان خود می باشد که در این راستا به ارتقای علمی مدیران خود در حوزه های گوناگون توجه زیادی داریم و با نگرشی جامع به تنظیم بیزینس پلن و کسب و کار خود، راه حل های احرایی مناسبی را انتخاب خواهیم نمود. لذا جهت توسعه بخشیدن و ارتقای بیزینس پلن باید روش های اصولی و علمی رایج در دنیا را اعمال و اجرا نماییم.

فلسفه بیزینس پلن

بیانیه ماموریت کوتاه، موثر و شفافی را نوشته زیرا یک بیانیه موثر، اهداف سازمان، مشتری مداری، فلسفه طرح کسب و کار و بیزینس پلن و ارزش های کاری را به صورت کلان و شفاف در یک یا دو جمله مشخص می نماید. همچنین با رعایت نمودن تمامی مراحل لازم جهت تنظیم بیزینس پلن می توان به توسعه و ارتقای تجارت در سطح بین الملل رسید تا بتوان وارد بازارهای رقابتی شد.

منابع اطلاعاتی

هنگامیکه یک کار جدید را آغاز نموده یا طرحی را در نظر دارید، بایستی اطلاعاتی که تاکنون کسب نموده اید را ارتقا بخشید که در این راستا منابع خبری بسیار خوبی در دسترس است تا از آن استفاده و سپس تحقیقات خود را شروع نمایید.

1- استفاده از منابع اتاق بازرگانی شهر کمک بسیار خوبی برایتان خواهد بود پس بهتر است که عضو اتاق بازرگانی شوید.

بیشتر بدانید!
گام به گام تا دریافت عدم سوء پیشینه از ثنا

2- نمایشگاههای تجاری مرتبط با نوع کسب و کار شما از جمله سرمایه گذاری یا خرید ملک خارجی ، عرضه کنندگان و مشاورین حوزه های مختلف به عنوان یک منبع اطلاعاتی غنی تلقی می شود.

3- با مدیر انجمن ها وارد مذاکرات تجاری شده و در مورد وضعیت بازار کسب اطلاع حاصل نمایید و تا حد امکان برای تمامی مدیران نشریات تجاری رسمی بفرستید و علاوه بر آن این اعلامیه ها را برای مدیران روزنامه ها هم ارسال نمایید.

4- جلسات مربوط به شبکه های محلی منابع اطلاعاتی فوق العاده ای هستند که در صورت لزوم چنین شبکه هایی را راه اندازی نمایید.

5- برنامه های دانشگاهی محلی و بومی در عین حال که منجر به آشنایی شما با افراد جدیدی می شود، این اجازه را به شما می دهد که از آخرین اطلاعات نیز باخبر شوید.

ارتباط با مسئولان

6- مذاکره با مسئولین توسعه اقتصادی منطقه مورد نظر

7- مشاوره با مدیران و متخصصین بازنشسته

8- با سفارت کشورهایی که در آنها قصد فعالیت دارید مذاکره نمایید.

9- تحقیقاتی در کسب و کارهای مشابه و خارج از محیط رقابتی را خودتان انجام دهید، ممکن است بخواهید برای شروع صحبت از عبارتی فوق العاده مانند ( من با مشکلی مواجه هستم و فکر می کنم شما بتوانید به من کمک کنید) استفاده نمایید.

10 – شبکه اینترنت: ابزاری که زمانی به عنوان وسیله ای برای ارسال یا دریافت اطلاعات بوده امروزه به عنوان ابزاری قدرتمند و سریع برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز تجاری نیز تلقی می شود.

 

مطالب اصلی

برای تهیه و تنظیم بیزینس پلن باید مطالب و نکات کلیدی نوشتن بیزینس پلن را در نظر گرفته و رعایت نماییم. جهت اجرایی نمودن تنظیم بیزینس پلن و طرح کسب و کار لازم است که با مدیران، متخصصان، مشاوران و مسئولان مرتبط ارتباط برقرار نماییم تا از روند جاری کلیه امور تجاری مطلع باشیم. بیزینس پلن برای شروع کسب و کار بین المللی ، قراردادهای بین المللی، مهاجرت از طریق ثبت شرکت و …یکی از مهمترین مدارک و ابزارهای لازم میباشد.

 

شما علاقمندان گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بیزینس پلن و طرح کسب و کار خارجی میتوانید برای رزرو وقت مشاوره حضوری، تماس گرفته یا ویدئو کال داشته باشید تا از بهترین پیشنهادات وکلای بین المللی موسسه بهره مند شوید. در ضمن از مطالعه مقالات مان از شما سپاسگزاریم.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
زینت طاهری
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟