منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

توقف صدور ویزای شنگن در ایران

متوقف شدن ویزای شنگن ,توقف صدور ویزای شنگن در ایران
متوقف شدن ویزای شنگن ,توقف صدور ویزای شنگن در ایران
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران ، آقای رفیعی در روز گذشته از تعلیق و توقف صدور ویزا از سوی برخی کشورهای اروپایی و حوزه شنگن، برای اتباع و مسافران ایرانی خبر داده است. در ادامه در خصوص این موضوع صحبت می کنیم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

متاسفانه در روز گذشته در دپارتمان مهاجرت موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل،  از توقف صدور ویزای شنگن در ایران با خبر شدیم و روایتها حاکی از این است که سفارتهای اروپایی صدور ویزای شنگن را در کشور ما متوقف کرده اند و این توقف تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران ، آقای رفیعی در روز گذشته از تعلیق و توقف صدور ویزا از سوی برخی کشورهای اروپایی و حوزه شنگن، برای اتباع و مسافران ایرانی خبر داده است.

جزئیات توقف صدور ویزای شنگن در ایران

به دنبال توقف فعالیت بخش کنسولی برخی از سفارتخانه‌های اروپایی در ایران ، حرمت‌الله رفیعی، رئیس هییت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، از تعلیق و توقف موقت صدور روادید از سوی برخی کشورهای اروپایی و حوزه شنگن، برای اتباع و مسافران ایرانی خبر داده است.

رفیعی، روز دوشنبه 18 مهر ماه ، در گفت‌وگو با خبرگزاری «ایسنا» توقف صدور ویزای شنگن در ایران را تایید کرد و عنوان کرد که برخی سفارتخانه‌های اروپایی، به‌ویژه در حوزه شنگن، «بدون اطلاع رسمی و در تصمیمی که بیشتر شکل غیر رسمی دارد»، رسیدگی به درخواست روادید و ویزا را فعلا و تا اطلاع ثانوی متوقف کرده‌اند.

او اضافه کرد که روند صدور ویزا برای اتباع ایرانی از سوی سفارتخانه‌های سایر کشورهای خارجی، «بدون مشکل و محدودیت و به روال همیشگی» ادامه دارد.

تا به این لحظه هیچ‌کدام از سفارتهای اروپایی گزارشات و گمانه زنی های مربوط به تعلیق صدور روادید را تایید نکرده‌اند اما نکته جالب توجه این است که مرکز رسیدگی به درخواست روادید فرانسه در تهران (VFS Global)، 7 مهر با انتشار اطلاعیه مختصری در وب‌سایت خود، ‌اعلام نمود:

«با توجه به شرایط موجود در ایران، اینترنت با اختلال مواجه شده است و در نتیجه مرکز درخواست ویزای فرانسه در تهران امکان رسیدگی به درخواست ویزا را ندارد. این وضعیت خارج از کنترل VFS و سفارت فرانسه است.»

مسؤول بخش ویزا در یکی از این آژانس‌های تهران به «ایسنا» گفته است که برخی از سفارتخانه‌های اروپایی و حوزه شنگن تا پایان اکتبر 2022 نوبت‌های درخواست ویزا را کنسل کرده‌اند و مدارک یا پرونده جدیدی را نمی‌پذیرند.

بیشتر بدانید!
محکومیت متهمان حمله به علی مطهری

این فرد که نام او فاش نشده اشاره کرده است که بعضی از سفارتخانه‌ های حوزه شنگن مستقر در تهران، وقت‌های ویزا را تا دو سه ماه آینده بسته‌ یا از دسترس خارج کرده‌اند که با این شرایط، فعلا به هیچ‌وجه امکان گرفتن نوبت ویزای شنگن وجود ندارد.

دلیل متوقف شدن ویزای شنگن در ایران چیست؟

علاوه‌ بر اختلال اینترنت که گفته شده روند رسیدگی به پرونده‌ متقاضیان ویزا را در ایران دشوار کرده، «ایسنا» دلیل متوقف شدن ویزای شنگن در ایران را بالا رفتن ریسک مهاجرت ایرانیان در شرایط کنونی عنوان کرد و اضافه نمود که احتمال بالای مهاجرت ایرانیان «عاملی تأثیرگذار بر توقف و تعلیق صدور ویزا از سوی کشورهای حوزه شنگن» تلقی می شود.

آیا توقف صدور ویزای شنگن در ایران همیشگی است؟

حرمت‌الله رفیعی، رئیس هییت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران تاکید کرده است که این تصمیم سفارت خانه ها غیر رسمی و موقتی است. حالا باید در آینده دید که چه زمانی مجددا صدور ویزای شنگن برای ایرانی ها در دسترس قرار خواهد گرفت.

امیدوار هستیم که در آینده بسیار نزدیک مجددا وقت دهی سفارت خانه ها باز شود و مردم عزیز کشورمان بتوانند نسبت به درخواست ویزای شنگن اقدام نمایند.

متوقف شدن ویزای شنگن در ایران ، برای ویزای توریستی یا اقامتی؟

سوالی که بسیاری از موکلین و مخاطبین اریکه عدل امروز مطرح می کنند این است که متوقف شدن ویزای شنگن در ایران فقط برای ویزا های توریستی و تایپ C است یا اینکه مشمول ویزا های اقامتی و تایپ D هم می شود.

بیشتر بدانید!
همه چیز درباره بازخرید شدن کارمند

متاسافنه با توجه به اینکه VFS مسئول وقت دهی و پذیرش درخواست هاست و این شرکت به طور کل وقت دهی را تا دو و سه ماه آینده غیر فعال کرده است، در خصوص هیچ کدام از ویزا های توریستی  تایپ C و ویزا های اقامتی و تایپ D فعلا نمی توان اقدام کرد و برای این موضوع باید منظر اخبار جدید ماند.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟