منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

حقوق و دستمزد در ترکیه برای مهاجران

حقوق و دستمزد در ترکیه
حقوق و دستمزد در ترکیه
بدین نکته رسیدیم که مهاجران و اتباع خارجی در ترکیه نیز می توانند مشاغلی بر حسب نیاز و مهارت شان داشته باشند که البته از بیمه شغلی هم برخوردار خواهند بود و هر چه تخصص و مهارت شان در یک شغل بیشتر باشد لذا حقوق بالاتری خواهند داشت همچنین میزان و پایه حقوق هر شغلی در ترکیه چه برای شهروندان این کشور و چه برای خارجیان طبق قوانین وزارت کار ترکیه تعیین و تصویب می شود.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

با توجه به افزایش تقاضا برای انواع مهاجرت به ترکیه از جمله مهاجرت کاری موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل بر آن شد تا از شرایط و قوانین حقوق و دستمزد در ترکیه نکاتی را عنوان و به موضوع بیمه شغلی در ترکیه نیز اشاره داشته باشد که علاوه بر آن درباره حقوق مشاغل ترکیه بعضی از مشاغل این کشور را نام برده و از انواع شغل برای مهاجران در ترکیه با تمرکز بر قوانین کار ترکیه به میزان حقوق آنها پرداخته می شود، در توضیح این مطالب با ما همراه بمانید.

 

حقوق و دستمزد در ترکیه

 پایه حقوق و دستمزد در ترکیه برای خارجی ها ساعتی، روزانه، هفتگی یا ماهانه محاسبه و پرداخت می شود و چون میزان ساعات کاری در ابتدا مشخص نیست لذا روش محاسبه دستمزد با حقوق در ترکیه متفاوت است زیرا پایه دستمزد با میزان حقوق و مزایا و بیمه فرق دارد.

که البته به غیر از پایه حقوق، مزایای دیگری بر اساس مهارت، تخصص و تجربه کاری برای کارگران، کارمندان و متخصصان خارجی توسط کارفرمایان در نظر گرفته می شود اما کمترین رنج حقوق و دستمزد در ترکیه 1980 لیر در ماه و حداکثر رنج حقوق ماهانه 35000 لیر ترکیه می باشد.

بعد از مهاجرت به ترکیه باید شغل و یا منبع درآمد داشته تا بتوانید مخارج و هزینه زندگی در ترکیه را برآورد نمایید که به همین منظور مقاله ای تحت عنوان کسب درآمد بعد مهاجرت به ترکیه چه روش هایی دارد؟ برای شما عزیزان تنظیم شده که با مطالعه آن می توانید اطلاعات بیشتری در خصوص روش پیدا کردن شغل در ترکیه بدست آورید. باید گفت که رنج حقوق و دستمزد ماهانه مشاغل گوناگون در ترکیه بر اساس میزان تخصص و مهارت متقاضیان ارزیابی میشود.

 

حداقل حقوق در ترکیه

به حداقل حقوق ماهانه بعضی مشاغل ترکیه طبق ذیل اشاره داریم:

  •  حقوق ماهانه مشاغل خانه داری، مدیر یا لیدر های توریسم، ماساژورها  2.558.40 لیر ترکیه می باشد.
  • کارگران خارجی که در بخش فروش، صادرات یا بازاریابی شاغل هستند هر ماه حدود 3.837.60 لیر حقوق دریافت می نمایند.
  • حقوق مشاغل مرتبط با سلامت و درمان هر ماه 10.233.60 لیر حقوق دارند.
  • همچنین کارمندان حرفه ای خارجی 6.5 برابر پایه حقوق مصوبه دریافت می نمایند مانند آرشیتکت ها، خلبان ها، مهندسان و مدیران ارشد که حقوق شان 16.629.60 لیر ترکیه است.
  • ولی مدیران و آرشیتکت های معمولی حداقل در ماه 10.233.60 لیر حقوق دارند.
بیشتر بدانید!
شرایط زندگی در ونکوور کانادا و فرصت های شغلی

بیمه شغلی در ترکیه

بیمه شغلی در ترکیه

بیمه شغلی در ترکیه برای اتباع خارجی و مهاجران نیز در نظر گرفته می شود، باید گفت میزان حقوق و دستمزد در ترکیه بر اساس قوانین وزارت کار و امور اجتماعی این کشور محاسبه و پرداخت می شود و همه کارها و مشاغل از خدمات خانه داری گرفته تا مشاغلی مانند مهندسی همگی بیمه می شوند و کارگران خارجی در ترکیه نیز از خدمات بیمه مشاغل برخوردار هستند که البته شاید مهاجران در کنار آن به بیمه درمانی در ترکیه نیز احتیاج داشته باشند.

 بعد مهاجرت به ترکیه ممکن است که نگران شغل و هزینه های زندگی در این کشور باشید که اگر مطالعه و تحقیق کافی در این زمینه داشته باشید لذا از نگرانی شما کاسته میشود که مطالعه مقاله مشکلات بعد مهاجرت خالی از لطف برایتان نخواهد بود. در واقع بیمه مشاغل در ترکیه برای تمامی کارگران و کارمندان در هر ردیف شغلی چه شهروند ترکیه و یا خارجیان  اعمال می گردد.

 

حقوق مشاغل ترکیه

حقوق مشاغل ترکیه بطور متوسط ماهانه در سال 2020 طبق مهارت، تحصیلات و نوع شغل محاسبه می شود اما برخی از کارفرمایان بنا به صلاحدید و توانایی مالی خود مبالغ بیشتری به کارکنان خود پرداخت می نمایند، که متوسط حقوق ماهانه برخی از مشاغل در ترکیه بدین قرار می باشد:

  • حسابدار 1.085 دلار
  • منشی 840 دلار
  • پرستار 1.275 دلار
  • معلم پایه معمولی 1.256 دلار
  • افسر پلیس 1951 دلار
  • دندانپزشک 3.615 دلار

میزان حقوق مشاغل در ترکیه علاوه بر استناد به پایه حقوق مصوب وزارت کار این کشور به نظر و توافق کارفرما نیز بستگی دارد.

بیشتر بدانید!
پاسپورت اسپانیا بدون سرمایه گذاری

 

شغل برای مهاجران در ترکیه

شغل برای مهاجران در ترکیه بسیار متنوع بوده که متداول ترین مشاغل برای مهاجران در ترکیه کارهای مرتبط با صنعت توریسم و آموزش زبان انگلیسی است، همچنین کار در سفارت های مختلف و سازمان های غیر دولتی نیز از مشاغلی هستند که مهاجران بدان می پردازند اما خارجی ها مجاز نیستند که در بخش های پزشکی و حقوقی مشغول بکار شوند مگر اینکه تخصص و مهارت بسیار بالایی در این خصوص داشته باشند.

شغل برای مهاجران

برای شروع و ایجاد کار در ترکیه بخصوص تولید یا واردات کالاها بهتر است بدانید دولت ترکیه در این خصوص مقرراتی دارد و تولید و فروش یا واردات برخی از کالاها در ترکیه منپول می باشد که در نهایت میتوان گفت اکثر فرصت های شغلی برای مهاجران در ترکیه بنا به نیاز این کشور به نیروهای متخصص و ماهر می باشد از جمله تدریس زبان انگلیسی.

 

قوانین کار ترکیه

از قوانین کار ترکیه میتوان گفت که متوسط ساعات کار هفتگی در ترکیه نباید بیشتر از 45 ساعت باشد اما اضافه کاری مجاز است بدین ترتیب که با اضافه کاری 25 درصد به هر ساعت پایه حقوق اضافه میشود همچنین زنان شاغل در ترکیه 6 هفته مرخصی زایمان با حقوق دارند و در کنار آن کارفرمایان نیز 5 روز دیگر بخاطر مادر شدن کارمند خود مرخصی با حقوق در نظر می گیرند.

علاوه بر آن درآمدهای شخصی و شرکتی در ترکیه نیز مشمول پرداخت مالیات می باشد که مالیات بر درآمد در ترکیه به دو گونه تقسیم می شود:

  • مالیات بردرآمد شخصی، مالیات بردرآمد شخصی 15 تا 35 درصد از درآمد بدست آمده می باشد.
  • مالیات بر درآمد شرکت، مالیات شرکتی و تجاری 20 درصد از درآمد حاصله می باشد.
بیشتر بدانید!
چگونگی پیدا کردن شغل برای مهاجرت به هلند

با توجه به این مزایا میتوان گفت که قوانین کاری در ترکیه به نفع مهاجران و اتباع خارجی در این کشور نیز می باشد و حقوق مهاجران بخصوص در زمینه کاری رعایت میشود از جمله برخورداری از بیمه مشاغل.

 

قوانین حقوق و دستمزد مشاغل ترکیه

بدین نکته رسیدیم که مهاجران و اتباع خارجی در ترکیه نیز می توانند مشاغلی بر حسب نیاز و مهارت شان داشته باشند که البته از بیمه شغلی هم برخوردار خواهند بود و هر چه تخصص و مهارت شان در یک شغل بیشتر باشد لذا حقوق بالاتری خواهند داشت همچنین میزان و پایه حقوق هر شغلی در ترکیه چه برای شهروندان این کشور و چه برای خارجیان طبق قوانین وزارت کار ترکیه تعیین و تصویب می شود.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد حقوق و دستمزد در ترکیه میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آموزشگاه اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به ترکیه مطلع شوید و از طریق تماس با ما و یا فروشگاه اریکه عدل میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره مند شوید.

در صورتی هم که قصد خرید ملک در ترکیه را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟