منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

خدمات تعیین نماینده برای شرکتهای خارجی

تعیین نماینده شرکتی ، خدمات تعیین نماینده برای شرکتهای خارجی
تعیین نماینده شرکتی ، خدمات تعیین نماینده برای شرکتهای خارجی
متاسفانه در دهه اخیر بر بدنه تجارت ایرانی در محیط بین المللی محدودیت های بسیاری اعمال شده است. ثبت شرکت بین المللی بسیار مشکل شده و اگر هم چنین شرکتی به ثبت برسد بسیاری از بانکها از افتتاح حساب برای شرکتی که امضا کننده آن ایرانی باشد خودداری می کنند. خدمات تعیین نماینده برای شرکتهای خارجی دقیقا به منظور رفع این محدودیت ها طراحی شده است. با دپارتمان شرکتها در اریکه عدل همراه باشید تا شما را با این سرویس بیشتر آشنا کنیم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

متاسفانه در دهه اخیر بر بدنه تجارت ایرانی در محیط بین المللی محدودیت های بسیاری اعمال شده است. ثبت شرکت بین المللی بسیار مشکل شده و اگر هم چنین شرکتی به ثبت برسد بسیاری از بانکها از افتتاح حساب برای شرکتی که امضا کننده آن ایرانی باشد خودداری می کنند. خدمات تعیین نماینده برای شرکتهای خارجی دقیقا به منظور رفع این محدودیت ها طراحی شده است. با دپارتمان شرکتها در اریکه عدل همراه باشید تا شما را با این سرویس بیشتر آشنا کنیم.

مالکین شرکتهای ایرانی ثبت شرده در خارج یا بنیان گذاران شرکتهای آفشور برای استفاده از خدمات تعیین نماینده برای شرکتهای خارجی دلایل متعددی داشته باشند. هدف آنها ممکن است یا ناشناس ماندن و استفاده از محرمانگی بالا باشد  یا اینکه بخواهند محدودیت های مالی و بانکی را در محیط بین المللی برای خود و شرکتشان کنار بزنند.

 

خدمات تعیین نماینده برای شرکتهای خارجی چیست؟

دپارتمان شرکتها در موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در فراز و نشیب هایی که کسب و کار های ایرانی در محیط بین المللی تجربه کرده اند حضور داشته است. با توجه به محدودیت های فراوانی که بر سر راه ثبت شرکت بین المللی وجود دارد ، اریکه عدل به منظور تسهیل تجارت ایرانی در خارج از کشور سرویس نماینده شرکتی را طراحی نموده و ارائه می کند.

در خدمات تعیین نماینده برای شرکتهای خارجی یا نماینده شرکتی صاحب و مالک شرکت ( شخص ایرانی ) در مدارک و اسناد رسمی از شرکت کناره گیری می کند و شرکت به به نام شخص نماینده منتقل می کند. اما در همین حال یک قرارداد مخصوص را با شخص یا شرکت متخصص که خدمات نماینده شرکتی ارائه می کند ، منعقد می کند.

بیشتر بدانید!
ثبت شرکت در بحرین ، ویژگی ها و ساختارها

طی این قرارداد که ما به آن Escrow Agreement می گوییم شخص نماینده جهت ارتباط با کلیه نهاد های و سازمان ها تعیین می شود و عملا مدیر شرکت می شود. در همین قرارداد شخص ایرانی ( موکل اریکه عدل)  به عنوان مالک حقیقی و ذی نفع نهایی شرکت یا همان UBO تعیین می گردد و به وی حق کنترل کامل شرکت و هدایت و مدیریت نماینده شرکتی داده می شود .

به عبارت ساده تر بعد از این عملیات حقوقی ، مالک و مدیر شرکت در دید همه شخص خارجی ( نماینده) است و مالک ایرانی دیگر نه مالک شرکت شناخته می شود و نه اسمش در جایی دیده خواهد شد.

 

عملکرد سرویس نماینده شرکتی و هزینه آن

بعد از انعقاد قرارداد نماینده شرکتی همه شخص نماینده را به عنوان مالک و مدیر شرکت می شناسند و بدین ترتیب همه محدودیت های کسب و کار ایرانی در تعامل با بانکها ، سازمان های و شرکتهای خارجی حل و فصل می گردد.

شخص نماینده می تواند در بانک معتبر افتتاح حساب کند و چون مسلما یک شخص خارجی است محدودیت های یک ایرانی را در محیط بین المللی ندارد و می تواند بسیار آزادانه تر عمل کند.  لازم به ذکر است که مالک ایرانی هرگز کنترل و مدیریت خود را بر شرکت از دست نمی دهد و حتی حق دارد در هر لحظه نماینده را عزل کند و خود مستقیما مدیریت شرکت را بدست بگیرد.

هزینه سرویس تعیین نماینده شرکتی بسیار به صرفه است و به صورت سالیانه دریافت می شود. این هزینه بسته به نوع شرکت ، محل ثبت شرکت و مسئولیت های مالی نماینده متفاوت خواهد بود.

بیشتر بدانید!
نگاهی به تفاوتهای شرکت آفشور و آنشور

 

چه کسانی نماینده شرکتی تعیین می کنند؟

مالکین شرکتها معمولا به دلیل موارد ذیل تمایل دارند از سرویس تعیین نماینده برای شرکت استفاده کنند:

  • به منظور تضمین ناشناس ماندن هویت مالکین شرکت در محیط بین المللی در فرضی که استعلام رسمی انجام شود.
  • به منظور تضمین محرمانگی معاملات و قراردادهای شرکت در محیط بین المللی
  • زمانی که حضور مدیر شرکت بین المللی برای اداره آن ضروری است و مدیر ایرانی نمی تواند همیشه در سفر باشد.
  • به منظور از بین بردن محدودیت های تجاری و بانکی و حتی معاملات.

 

چه مدارکی رد و بدل خواهد شد

زمانی که موکل تصمیم بر این گرفت که از خدمات جامع اریکه عدل در خصوص تعیین نماینده برای شرکت خارجی استفاده کند ، اریکه عدل یک ست کامل مدارک شرکتی بسته به نوع و ذات قرارداد نمایندگی به شما ارائه می دهد. تمامی مدارکی که برای حمایت قانونی شما نیاز است در این بسته موجود است. مدارکی که از آن صحبت می کنیم ممکن است مشمول موارد ذیل باشد :

 

قرارداد سرویس مدیریت

این سند کلیه ضوابط و شرایط تجاری و و مدیریتی که بین ذی نفع ایرانی ( مالک شرکت) و شخص نماینده تعیین می شود را ثبت و ضبط می کند.

سند Declaration of Trust  نماینده سهامدار

در این سند دقیقا مشخص می شود که شخص نماینده چه کسی است ، چند سهم دارد و این سهام را به نمایندگی از چه کسی نگه می دارد.

 سند سفید امضا و بدون تاریخ انتقال سهام 

این سند که یکی از مهم ترین اسناد است سندی سفید امضا و بدون تاریخ از سوی نماینده است که به مالک ایرانی اجازه می دهد هر زمان که اراده کرد کلیه سهامی که نماینده به نمایندگی مالک است به نام خود یا هر کس دیگری که صلاح می داند انتقال دهد.

بیشتر بدانید!
مزایای ثبت شرکت در امارات و مناطق آزاد تجاری دبی

 صورتجلسه شرکتی سفید امضا و بدون تاریخ انتقال سهام ، استعفا و تغییر مدیر و منشی شرکت 

این سند در واقع یک صورتجلسه شرکتی  امضا شده و بدون تاریخ است که مالک ایرانی می تواند با استفاده از آن هر زمان که بخواهد تغییرات لازم را به صلاحدید خود در ساختار شرکت ، سهامداران آن و مدیران آن اعمال کند.

وکالت نامه عام امضا شده از سوی نماینده

مالک ایرانی می تواند با این سند به صورت قانونی شرکت را هدایت کند و از طرف شرکت عمل نماید ( عملا مجددا مدیر شرکت می شود) . تمامی حقوق و مزایای مدیر شرکت به موجب این وکالت نامه عام به مالک ایرانی منتقل می شود.

علاوه بر اینها ممکن است بر اساس تمایل موکل ، قرارداد مشاوره حقوقی و پشتیبانی تخصصی شرکت خارجی هم منعقد شود و در ست مدارک قرار گیرد. توصیه وکلا این است که صاحبان شرکت در خارج از کشور حتما از این قرارداد پشتیبانی بعد از ثبت شرکت بین المللی استفاده کنند.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟