منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

راهنمای جامع خرید ملک در اسپانیا در 2022

خرید ملک در اسپانیا
خرید ملک در اسپانیا
اگر قصد مهاجرت به اسپانیا را دارید و همچنین می خواهید نسبت به خرید آپارتمان در اسپانیا اقدام نمایید، لازم است نکاتی را که باید درباره خریدن خانه در اسپانیا بدانید در این مقاله به تشریح آن خواهیم پرداخت. با ما در ادامه مقاله چگونگی و نحوه ملک خریدن در اسپانیا همراه باشید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

به عنوان یک موسسه حقوقی بین المللی که بیش از 10 سال در حوزه مهاجرت به اسپانیا فعالیت کرده است ما هر روز سوالات زیادی در خصوص مهاجرت به این کشور دریافت می کنیم. به منظور پاسخ به این سوالات و همچنین روشن کردن مسیر برای شما مقاله راهنمای جامع خرید ملک در اسپانیا اکنون در اختیار شماست که به صورت مرتب به روز رسانی می شود.

اگر قصد مهاجرت به اسپانیا را دارید و همچنین می خواهید نسبت به خرید آپارتمان در اسپانیا اقدام نمایید، لازم است نکاتی را درباره خرید خانه در اسپانیا بدانید. با ما در ادامه مقاله چگونگی و نحوه ملک خریدن در اسپانیا همراه شوید.

 

ملاحظات مالیاتی و هزینه های جانبی

اولین بحث راهنمای خرید ملک در اسپانیا به موضوع مالیات بر میگردد. بسیاری از کسانی که قصد خرید خانه در اسپانیا و دریافت گلدن ویزای این کشور را دارند ممکن است ندانند که علاوه بر اصل مبلغ سرمایه گذاری و خرید ملک باید برای هزینه های جانبی خرید ملک در اسپانیا نیز برنامه ریزی کنند.

این هزینه بسته به اینکه ملکی که می خرید نوساز است یا دست دوم ممکن است متفاوت باشد. همچنین محل قرارگیری ملک در اسپانیا نیز برای محاسبه هزینه های جانبی اهمیت دارد.

اپلیکیشن اینوستایم (Investime) در وبسایت خود یک محاسبه گر جامع برای محاسبه مالیات خرید ملک در اسپانیا دارد که پیشنهاد می کنیم نگاهی به آن داشته باشید تا با مفهوم مالیات ملکی در اسپانیا بیشتر آشنا شوید.

 

شناسایی ریسکها در خرید خانه در اسپانیا

خرید ملک در هر کشوری اصول و موازین مخصوص به خود را دارد که عدم آگاهی از آنها می تواند منافع خریدار و فروشنده را به خطر بیندازد . این موضوع زمانی که خریدار و فروشنده تبعه کشور محل خرید ملک نباشند و به اصطلاح پای معاملات املاک بین المللی در میان باشد ، حساسیت بیشتری پیدا می کند . در این موقعیت شناسایی ریسکهای این موضوع بسیار اهمیت پیدا می کند.

زمانی که شخصی قصد خرید ملکی در اسپانیا دارد به طور معمول توصیه می گردد از راهنمایی ها و توصیه های یک وکیل مجرب و با سابقه بهره بگیرد همچنین استفاده از خدمات یک کارشناس مالی که به قوانین و مقررات داخلی و بین المللی مالیاتی تسلط کافی داشته باشد، ضروری و حیاتی خواهد بود.

درست است که قوانین کشور اسپانیا حمایت حقوقی ویژه ای از خرید املاک دارد، لیکن در برخی موارد به دلیل عدم در نظر گرفتن و لحاظ نمودن بعضی پروسه های قانونی خریداران متحمل مخارج ناخواسته و غیر قابل پیش بینی و مشکلات عدیده ای می شوند. این مشکلات می توانند حاصل عدم بررسی اسناد مدارک ملک مورد نظر و انعقاد قرارداد بدون رعایت مصالح و منافع خریدار باشند.

بیشتر بدانید!
10 شهر محبوب برای زندگی در ترکیه

این مشکلات و مخارج ناخواسته همچنین در مواقعی که اسناد و مدارک مرتبط با ملک به درستی و مطابق قوانین صادر نشده باشند یا اینکه توسط سازمانهای مربوطه در ایران تائید نشده باشند ممکن است به وجود بیایند.

البته مجوزها و تاییدات لازم برای اسناد و مدارک در خود اسپانیا در برخی موارد قابل اخذ است لیکن ممکن است خریدار را متحمل مخارج زیادی کند.

 

تعیین هدف از خریدن خانه در اسپانیا

فرض ما این است که شما با مطالعه دلایل مهاجرت به اسپانیا تصمیم تان برای مهاجرت به این کشور قطعی است. حالا به بحث خرید خانه در اسپانیا و اهداف آن باید بپردازیم.

اگر می خواهید اقدام به خریدن خانه در اسپانیا بکنید قبل از هر چیز باید بدانید که خرید خانه به هر منظوری که باشد هیچگونه محدودیتی برای خارجیان ندارد. اهداف خرید ملک می تواند یک سرمایه گذاری، خانه یا ویلایی برای تعطیلات و یا خرید ملک به منظور دریافت گلدن ویزای اسپانیا و یک اقامت دائم این کشور باشد.همچنین برای اهداف مهاجرتی و دریافت اقامت اسپانیا با خرید ملک تفاوتی در خرید زمین ، ملک تجاری و یا مسکونی نیست و شما می توانید بین این املاک هدف گذاری کنید.

اگر بخواهید به عنوان یک سرمایه گذاری یا ویلای تفریحی ملک خریداری کنید، سواحل زیبا و آب و هوای ملایم در کنار ساحل سواحل شرقی را پیدا کنید. این شامل مناطق کاتالونیا، والنسیا و مورسیا است که قیمت ها به طور کلی متوسط ​​رو به بالا هستند و اگر ملک را اجاره بدهید، مبلغ اجاره خانه خوبی عایدتان می شود.

اما اگر قصد مهاجرت به اسپانیا با خرید ملک را داشتید میتوانید چند ملک در شهرهای کوچکتر خریداری کنید. شما می توانید گزینه های ارزان قیمت را در مورسیا و ساحل جنوبی والنسیا و اطراف آن پیدا کنید.

برنامه ریزی بودجه خرید ملک در اسپانیا

قبل از شروع به بررسی املاک اسپانیایی ، شما باید به طور کامل هزینه های مالکیت املاک در اسپانیا را بدانید و برای بودجه خود متناسب با این هزینه های برنامه ریزی کنید.

برای این منظور حتما نگاهی به مقاله هزینه های جانبی خرید ملک در اسپانیا داشته باشید تا بتوانید علاوه بر اصل مبلغی که برای خرید ملک نیاز است ( در گلدن ویزا باید حداقل 500 هزار یورو ملک خریداری شود ) برای بقیه هزینه ها هم آمادگی کامل داشته باشید.خبر خوب برای مهاجرانی که سرمایه کافی جهت خریدن خانه ندارد این است که کشور اسپانیا وامی را با عنوان وام مسکن به خریداران ملک پرداخت میکند.

بیشتر بدانید!
اقامت کاری در اسپانیا و نکات طلایی آن

 

دریافت کد NIE (کد مالیاتی اسپانیا)

نکته مهم دیگری که باید مد نظر داشته باشید این است که برای هر گونه فعالیت مالی و اقتصصادی در اسپانیا شما باید شماره شناسایی خارجی خود را دریافت کنید. برای خریدن خانه در اسپانیا یا باز کردن یک حساب بانکی، به کد NIE اسپانیا نیاز خواهید داشت.این کد را شهروندان اتحادیه اروپا به صورت خودکار دریافت می کنند، در حالی که خارجیان باید ابتدا ثبت نام کرده و کد NIE خود را در اسپانیا دریافت کنند تا بتوانند در این کشور صاحب حقوق و تکالیف مالی باشند.

 

افتتاح یک حساب بانکی

اگر بخواهید نسبت به خرید آپارتمان در اسپانیا اقدام کنید، به بیمه و یک حساب بانکی اروپایی نیاز خواهید داشت.  اکثر فروشندگان ملک در اسپانیا فقط چک های صادر شده از بانک های اسپانیایی را قبول می کنند که قابل پرداخت در ارز یورو هستند.

 

استخدام یک وکیل متخصص برای خرید خانه در اسپانیا

هنگامی که شما شروع به جدی گرفتن خرید ملک در یک منطقه خاص می کنید،یک وکیل متخصص می تواند به شما در یافتن ملک مناسب برای نیازهای شما کمک کند.انتخاب وکیل کهنه کار و متخصص در مسیر مهاجرت به اسپانیا بهترین انتخاب شما برای هدایت شما از طریق خرید ملک است و مطمئن شوید که هیچ قانون اسپانیایی را اجرا نکنید.

 

اشتباهات متداول در خرید ملک در اسپانیا

  • خریدار متحمل مخارج مالیاتی شود در حالی که مسئول پرداخت آنها فروشنده بوده است.
  • مشکلات و مصائب خارجی و اسپانیایی مالکیت در خانواده زمانی که همسر (زوج یا زوجه) اقدام به خرید ملک نماید.
  • فقدان استعلامات مربوط به در تصرف بودن، در رهن بودن و بدهکار بودن ملک به اشخاص حقیقی و حقوقی
  • رهن ملک همزمان با انتقال مالکیت ملک انجام نمی شود و در سابقه مالکیت ملک باقی می ماند.
  • تخمین اشتباه در خصوص تسویه مالیاتی زمانی که شرکتی خریداری می شود که دارای املاک و مستغلات در اسپانیا می باشد.
  • فقدان ضمانت اجرا در موارد ناخواسته یا مخفی از دید خریدار و مواردی که بعدا حق اقامه دعوی را از وی سلب می نماید.
  • عدم برخورداری از نماینده مالیاتی نیز ممکن است به مشکلات جدی منتهی گردد. معرفی نماینده مالیاتی در اسپانیا برای خریداران و فروشندگان که مقیم اسپانیا نیستند، ضروری است. فقدان چنین نمایندگی سبب می گردد سازمانهای مالی و مالیاتی اسپانیا قادر به صدور اسناد رسمی در خصوص ملک نباشد. تصمیم گیری سازمانهای مربوطه در خصوص ملک مزبور به صورت عمومی اعلان می گردند و قابلیت تجدیدنظر را هم ندارند این مساله ممکن است در نهایت به توفیق ملک و یا حساب بانکی خارجی خریدار یا فروشنده منتهی گردد.
  • گواهینامه های لازم در خصوص مصرف بهینه انرژی و قابل سکونت بودن و استفاده از ملک فراهم نشده باشد.
  • اسناد پرداخت مربوط به خرید ملک ارائه نگردد.
  • در قراردادهایی که پرداخت ثمن ملک به صورت اقساطی قرار است پرداخت شود تاخیر پرداخت یا عدم پرداخت منجر به مشکلات جدی شود مالکیت پس از انجام امور سند و ثبت به خریدار منتقل گردد.
  • حقوق مستاجرین ملک، دولت و شرکا در زمانی که ملک مشاع است رعایت نگردد.
بیشتر بدانید!
تاسیس درمانگاه در اسپانیا توسط خارجیان

به منظور محافظت خودتان در مقابل موارد غافلگیر کننده که منافع شما را به خطر می اندازد مانند اشتباهات و سوء تفاهمات در اخذ مجوزها و قبوض مالیاتی بسیار سنگین که ممکن است موجبات زحمت شما را فراهم آورد، ما مجددا به اهمیت بررسی و کارشناسی دقیق هر ملک قبل از خرید تاکید می کنیم. نه تنها رسمیت و اعتبار اسناد باید بررسی شوند بلکه تمامی بدهی ها و رهن احتمالی ملک نیز باید مورد بررسی واقع گردند. علاوه بر اینها باید ریسک های آینده ملک نیز تخمین زده شود.

همراهی ما و شما از تهیه و تنظیم Letter Of Intent  (اعلام آمادگی جهت خرید یا فروش) آغاز شده و در تمامی مسیر تا انعقاد قرارداد، امور ثبت اسناد، پرداخت ثمن معاملات و استعلام قطعی عدم ترهین یا بدهکاری ملک ادامه می یابد.

 

نتیجه گیری بحث

اگر فکر مهاجرت به اسپانیا را در ذهن می پرورانید، با کمک موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل اطلاعات خود را در رابطه با خریدن خانه در اسپانیا و پروسه ملک خریدن در اسپانیا کامل کنید و با خرید آپارتمان در اسپانیا اقامت دائمی خود را  در این کشور تضمین کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد خرید ملک در اسپانیا برای مهاجرت میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به اسپانیا مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در اسپانیا را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟