منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

خرید حق امتیاز برندهای معروف در دبی 2022

خرید حق امتیاز برندهای معروف در دبی ,تجارت در دبی با فرانشیز، حق امتیاز تجاری در دبی، انواع فرانشیز در دبی، راهنمای اخذ فرانشیز در دبی، فرصت های تجاری دبی
خرید حق امتیاز برندهای معروف در دبی ,تجارت در دبی با فرانشیز، حق امتیاز تجاری در دبی، انواع فرانشیز در دبی، راهنمای اخذ فرانشیز در دبی، فرصت های تجاری دبی
کسانی که می خواهند حق امتیاز یکی از برند های معروف مثل مک دونالد ، استار باکس ، کی اف سی و ... را در دبی دریافت کنند و علاوه بر اینکه یک تجارت پر سود راه اندازی کنند ، فرصت دریافت اقامت دبی را نیز داشته باشد ، این مقاله را حتما باید مطالعه کنند.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

راه اندازی کسب و کار و خرید حق امتیاز برندهای معروف در دبی (فرانشیز ها) روشی پر سود برای کارآفرینی و کسب درآمد است. چه کسی بدش می آید که حق امتیاز یکی از برند های معروف مثل مک دونالد ، استار باکس ، کی اف سی و … را در دبی دریافت کند و علاوه بر اینکه یک تجارت پر سود راه اندازی می کند ، فرصت دریافت اقامت دبی را نیز داشته باشد؟

با در نظر داشتن به راههای دریافت حق امتیاز تجاری در دبی (Franchise) ، میتوانید بر اساس مهارت و تخصص تان یکی نسبت به خرید حق امتیاز برندهای معروف در دبی اقدام نموده و با استفاده از اطلاعاتی که در این مقاله ارائه می شود از قبیل راهنمای اخذ فرانشیز دبی، مراحل دریافت حق امتیاز برند شرکت های معروف را برای فعالیتهای تجاری خود تکمیل نمایید.

علاوه بر آن با مشاوره وکیل ثبت شرکت در دبی و گزینش بهترین و پر رونق ترین فرصت های تجاری دبی، ضمن توسعه امور کاری خود، به بازارهای تجارت بین المللی در دبی با استفاده از فرانشیز وارد شوید.

صحبتی در مورد خرید حق امتیاز برندهای معروف در دبی

این روزها بحث خرید حق امتیاز برندهای معروف در دبی بسیار داغ است. مدت های مدیدی است که بسیاری از برندهای بزرگ دنیا با اعطا و واگذاری حق امتیاز نام و برند تجاری شان، به توسعه انواع فعالیت های تجاری، اقتصادی، تولیدی و خدماتی خود در بازارهای رقابتی بین المللی می پردازند. این روش گسترش کار و تجارت در خاورمیانه همانند بسیاری از نقاط جهان یک روش معمول برای برند های معروف است. 

دبی به عنوان قطب مهمی برای انواع سرمایه گذاری، امور تجاری و بازرگانی، اقتصادی و خدماتی در خاورمیانه همواره با جدیدترین و پیشرفته ترین طرح ها و مدلهای کاری و تجاری، مورد توجه تعداد فراوانی از صاحبان کسب و کار، کارآفرینان و تجار بین المللی قرار دارد.

در سالهای اخیر کسب و کارهای مرتبط با استفاده از حق امتیاز و فرانشیز ها، از سریع ترین بازارهای رشد و توسعه یافته غیر نفتی در خاورمیانه بوده است. شما هم میتوانید برای ورود به این تجارت پرسود در دبی وارد عمل شوید. 

حق امتیاز (فرانشیز ) چیست؟

اگر به خرید حق امتیاز برندهای معروف در دبی علاقه مند باشید قبل از هر چیز باید در مورد قرارداد فرانشیز بیشتر بدانید. در قرارداد خرید حق امتیاز برندهای معروف در دبی (فرانشیز) دو یا چند طرف با هدف اعطای حق امتیاز استفاده از برند با هم به توافق می رسند که این کار می تواند به صورت یک پروژه باشد و یا هر فعالیت تجاری دیگر.

Franchisor صاحب و مالک برند است و روند کار را نیز مدیریت می نماید و امتیاز استفاده از نام تجاری و برند خود را به Franchisee ( دریافت کننده های امتیاز استفاده از برند یا نام تجاری) می دهد.

تجارت بر پایه فرانشیز چطور است؟

 دریافت کننده حق امتیاز تجاری (فرانشیز) از شرکت های بزرگ، با سرمایه گذاری بخشی از دارایی های خود ، از اعتبار و معروفیت برند فرانشیز دهنده، استفاده نموده و با روش و سیاست های کاری خود فعالیت تجاری یا اقتصادی مورد توافق را انجام می دهد که البته یادتان باشد که بعد از خرید حق امتیاز برندهای معروف در دبی و در طول فعالیت های خود از حمایت صاحب برند نیز برخوردار خواهید شد.

علاوه بر آن این امتیاز می تواند حق استفاده از یک دانش خاص، تکنولوژی، ایده تجاری، کالا و یا خدمات هم باشد. معمولا هم دریافت کننده های فرانشیز هزینه استفاده از برند یا نام تجاری را به صاحب برند بطور سالانه پرداخت می نمایند. کار و تجارت از طریق اخذ فرانشیز یک شرکت بزرگ و معروف، روش متداول برای ایجاد و راه اندازی یک تجارت پر سود به شمار می رود.

انجام امور تجاری در دبی با اخذ فرانشیز و خرید حق امتیاز برندهای معروف در دبی منجر به توسعه کسب و کارها در بازارهای گوناگون می شود. علاوه بر آن باید گفت که برای دریافت حق امتیاز تجاری با استفاده از نام برند شرکت های بزرگ باید با فرانشیز دهنده به توافق برسید و در ادامه قرارداد منعقد نمایید. جهت آشنایی با کلیات قرارداد ، میتوانید مقاله ساختار قرارداد فرانشیز ، ترجمه وکیل محمد مسعودی ، متخصص در امور تجارت بین الملل را مطالعه فرمایید.

بیشتر بدانید!
9 ویژگی یک استارت آپ موفق

 

مالیات در بحث حق امتیاز تجاری در دبی

 با توجه به اینکه قانون مالیات بر درآمد برای صاحبان کسب و کار در دبی اعمال نمی شود، لذا بسیاری از سرمایه گذاران، کارآفرینان و صاحبان طرح و ایده های کسب و کار، راغب به انجام انواع فعالیت های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری در دبی می باشند.

اما انجام هر فعالیتی با فرانشیز در دبی، مهارت، تخصص، دانش و توان مالی خاص خود را لازم دارد. خرید حق امتیاز برندهای معروف در دبی روشهای گوناگونی دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

روش اول خرید حق امتیاز برندهای معروف در دبی

این روش خرید حق امتیاز برندهای معروف در دبی به این شکل است که فارغ از معروفیت و شهرت برند مورد نظر، صنایع، خدمات یا تولیداتی را در دبی پیدا کنید که در راستای تخصص، مهارت و علاقمندی شما باشند، و قبل از دریافت حق امتیاز آن، تحقیقات کافی درباره روند کار و قانونی بودن آن داشته باشید.

همچنین شرایط چگونگی بدست آوردن رضایت صاحب برند را بررسی نموده و در نهایت توانایی مالی تان را به عنوان یک شرکت مشخص، و مسئولیت های خودتان را به عنوان دریافت کننده امتیاز استفاده از نام برند را مورد ارزیابی قرار دهید.

روش دوم خرید حق امتیاز برندهای معروف در دبی

روش دوم این است که فرانشیز های خیلی معروف و پر طرفداری را انتخاب کنید تا مجبور نشوید برای فروش کالا و خدمات خود، هزینه های هنگفتی بابت بازاریابی و پیدا کردن مشتری پرداخت کنید. مثلا برندهای مک دونالد در صنایع غذایی و یا برند فورد در صنایع ماشین و اتومبیل، که از معروف ترین برندهای دنیا هستند.

بدین منظور ابتدا باید زمینه فعالیت خود را مشخص و تعداد سهامداران خود را نیز تعیین نمایید. علاوه بر آن ملیت هر یک از سهامداران و تاریخ تولد آنان باید برای صاحب برند محرز شود. مرحله بعدی این که نوع ویزایی را که بدین منظور باید درخواست دهید را معلوم و سپس به ثبت شرکت در دبی نیز اقدام نمایید.

به هر حال برای انجام فعالیت های تجاری، اقتصادی یا خدماتی قانونی و مجاز، نیاز است در قالب یک شرکت امور مرتبط را انجام داده و یک دفتر کاری نیز داشته باشید. دریافت فرانشیز برای امور تجاری در دبی مراحلی دارد که باید به ترتیب و کاملا دقیق انجام شوند. در آشنایی با انواع فرانشیز در دبی در ادامه مقاله همراه ما بمانید.

انواع فرانشیز در دبی

نگاهی به انواع فرانشیز در دبی

اگر قصد دارید در کنار خرید فرانشیز در دبی مساله مهاجرت به دبی  را نیز برنامه ریزی کنید بهتر است بدانید که دو نوع فرانشیز کاری و تجاری در دبی وجود دارد که توسط مرکز ثبت تجاری دبی بطور رسمی مورد تایید میباشد.

انواع فرانشیز در دبی به ترتیب ذیل توضیح داده می شود:

1- دریافت فرانشیز در قالب یک شرکت واحد:

در این نوع فرانشیز، شما به عنوان دریافت کننده حق امتیاز یک برند معروف، مجاز خواهید بود که با نام تجاری و از طریق شرکت خودتان، کالا یا خدمات صاحب برند را در یک محل و مکان جغرافیایی از یک شهر به فروش برسانید.

صاحبان برند خیلی علاقمند به اعطای امتیاز و نام تجاری خود بدین روش نیستند. زیرا ترجیح می دهند با هدف گسترش فروش کالا یا خدمات خود، بازارهای بیشتر و متنوع تری را با برند خودشان از آن خود نمایند تا نام تجاری خود را به یک فروشگاه یا شرکت در یک منطقه واگذار نمایند.

2- فرانشیز پیشرفته یا چندگانه:

در این نوع فرانشیز، شما به عنوان دریافت کننده امتیاز استفاده از نام تجاری، میتوانید چندین واحد را با همان برند راه اندازی یا تاسیس نمایید اما توسط یک شرکت اصلی، روند کار را اجرا و مدیریت نمایید. کار با این روش برای دارنده اصلی و اولیه امتیاز تجاری، کمتر از کار در شرایط اعطای فرانشیز در قالب تک واحدی می باشد.

زیرا دارنده امتیاز فرانشیز یا همان مالک اصلی برند، به جای تمرکز بر انجام کلیه امور توسط خودش، مدیران و کارمندان گوناگونی را جهت اجرا و مدیریت روند کاری خود استخدام می کند.

بیشتر بدانید!
مفقود شدن سند ملک و درخواست المثنی

 

کارآفرینی با خرید حق امتیاز برندهای معروف در دبی

در کل به عنوان کارآفرین یا سرمایه گذار می توانید در مناطق تجاری آزاد و یا دیگر مناطق شهر دبی برای انجام فعالیت های گوناگون تجاری خود مجوز دریافت نمایید. اما نوع مجوز و نوع شرکتی که میخواهید به ثبت برسانید، بستگی به منطقه ای دارد که قصد راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت را در آن دارید.

ثبت شرکت در دبی با استفاده از امتیاز فرانشیز مراحلی دارد که در ادامه مقاله بدان می پردازیم. بنابراین با خرید حق امتیاز برندهای معروف در دبی و انتخاب یکی از انواع فرانشیزهای تجاری دبی، میتوانید فعالیت های تجاری خود را در این شهر توسعه و گسترش دهید. علاقمندان گرامی بعد از آشنایی با انواع فرانشیز در دبی به راهنمای اخذ فرانشیز در دبی نیز طبق ذیل توجه کافی داشته باشید.

 

راهنمای شخصی و شرکتی خرید فرانشیز در دبی

همانطور که میدانید دبی بستری مناسب برای سرمایه گذاری های گوناگون است از جمله انواع سرمایه گذاری مالی در دبی، که میتوانید با دریافت حق امتیاز شرکت های بزرگ مالی و سرمایه گذاری، فعالیت های سودمندی داشته باشید.

در ادامه عنوان می شود که چندین مرحله برای آغاز فعالیت تجاری با استفاده از فرانشیز شرکت های معروف و شناخته شده در دبی وجود دارد که در اینجا راهنمای اخذ فرانشیز دبی به ترتیب عنوان می شود:

  • انتخاب نام شرکت اولین مرحله برای شروع فعالیت اقتصادی یا تجاری تان با امتیاز فرانشیز می باشد. از نام های شرکت های معروف اقتباس نکنید، در واقع مجاز به کپی نام آنها نیستید. همچنین از کلمات اختصار و مخفف در نام شرکت خود پرهیز کنید. از کلمات توهین آمیز و طعنه آمیز در تعیین نام شرکت خود استفاده نکنید.
  • برای انجام کار و تجارت با امتیاز فرانشیز، نیاز به دریافت مجوز دارید، اما مراحل دریافت مجوز، بستگی به این دارد که میخواهید در کدام منطقه آزاد تجاری دبی یا در کدام یک از مناطق در دبی قصد تجارت و ثبت شرکت را دارید.
  • ارائه فرم تکمیل شده جهت درخواست برای دریافت مجوز کار
  • کپی پاسپورت مالک و یا مالکان کسب و کار در دبی
  • تهیه دو عکس رنگی به سایز عکس پاسپورت
  • ارایه درخواست برای اخذ ویزا: برای انجام هر فعالیت کاری و تجاری در شهر دبی نیاز به دریافت ویزای کاری دارید، و برای اخذ این نوع ویزا باید آزمایش پزشکی بدهید. بعد از دریافت مجوز کار، به عنوان دارنده مجوز کار، میتوانید اسپانسر افراد دیگری شوید تا آنها، تحت حمایت شما ویزای کاری دبی را دریافت نمایند. مانند همسرتان، والدین و فرزندان تان، و یا کارگر و خدمتکار تان. تعداد ویزاهایی که میتوانید به عنوان اسپانسر درخواست بدهید، بستگی به کوچک یا بزرگی شرکت تان، نوع شرکت تان و درآمد شخصی تان دارد.
  • افتتاح حساب شرکتی: به منظور انجام فعالیت های تجاری در دبی، می بایست یک حساب شرکتی در بانک های دبی افتتاح نمایید. قبل از افتتاح حساب، بهترین موسسات مالی در دبی که مرتبط با نوع فعالیت شما هستند را انتخاب نموده، تا بتوانند خدمات بانکی شرکتی را از آنها دریافت نمایید.

با استفاده از راهنمای اخذ فرانشیز دبی و مشاوره با وکیل ثبت شرکتها در اریکه عدل، روند فعالیت های تجاری تان در دبی آسان تر خواهد شد. شما باید حتما توجه داشته باشید که در مرحله درخواست برای اخذ مجوز کاری با دقت عمل نموده و اشتباهی نداشته باشید.

توجه و رعایت مراحل فوق الذکر در پروسه شروع فعالیت تجاری با استفاده از حق امتیاز برند شرکت های معروف، بسیار الزامی و مهم می باشد. توجه به نکات مطرح شده در راهنمای دریافت فرانشیز در دبی، کمک بسیار خوبی در این خصوص برایتان خواهد بود.

فرصت های تجاری دبی

وضعیت راه اندازی کسب و کار در دبی

بعد از مطالعه درباره راهنمای خرید فرانشیز دبی ، بدین نکته توجه داشته باشید که فرصت های تجاری گوناگونی در دبی وجود دارد که با دریافت حق امتیاز و فرانشیز آنها می توانید هم خود به سود برسید و هم منجر به توسعه فروش کالا یا خدمات فرانشیز دهنده شوید. برخی از زمینه های کاری در دبی موفق تر از دیگر فعالیت های تجاری هستند و یا بعبارتی در بورس و بازار کاری مطرح تر هستند.

بیشتر بدانید!
مفهوم ال سی و گشایش اعتبار اسنادی چیست؟

طبق گزارش بانک جهانی در سال 2020 در خصوص شرایط تجاری دبی، راه اندازی کسب و کار در دبی بسیار آسانتر از شرایط راه اندازی تجارت و کسب و کار در کل خاورمیانه می باشد. با توجه به این مزیت، رتبه جهانی دبی در امکانات و پتانسیل های راه اندازی کار و تجارت، رتبه 16 ام می باشد.

زمان لازم برای ثبت شرکت در دبی فقط هشت روز است و مراحل آسانی هم برای ثبت شرکت دارد. علاوه بر آن شهر دبی در مقایسه با دیگر شهرهای کشور امارات، از نظر فرصت های تجاری شرایط و امکانات بهتری برای کار و تجارت بین المللی داشته و با توجه به ثبات اقتصادی، تجاری و سیاسی در این شهر، فرصت های بهتری برای سرمایه گذاران خارجی در دبی مهیا می باشد.

زمینه های تجاری برای خرید حق امتیاز برندهای معروف در دبی

با خرید حق امتیاز برندهای معروف در دبی و اخذ فرانشیز و  با استفاده از فرصت های تجاری دبی که بسیار هم مهم و پر رونق هستند، میتوانید با دریافت امتیاز استفاده از نام تجاری شرکت های مرتبط با این زمینه ها، فعالیتهای تجاری سودمندی در دبی داشته باشید.

البته بهتر است برای خرید حق امتیاز برندهای معروف در دبی ، بر اساس تخصص، مهارت و سرمایه تان بهترین زمینه و رشته کاری را برای خود انتخاب نمایید، از جمله موارد ذیل:

  • ساخت و ساز انواع ملک مسکونی، ملک تجاری، ساخت ساختمان های مدرن، مهندسی و طراحی ساختمان
  • نمایندگی های ملک و مستغلات، جدای از آن چنانچه قصد خرید ملک در دبی را داشته باشید بهتر است که با قوانین اقامت دبی با خرید ملک نیز آشنا شوید.
  • صنایع نفت و گاز
  • صنعت توریسم و گردشگری
  • بازاریابی اینترنتی، طراحی سایت و تجارت الکترونیک
  • خدمات مشاوره های کار و تجارت
  • صنایع بهداشتی، آرایشی و زیبایی
  • نمایندگی های کاریابی
  • کارهای یدی مانند تعمیرات، لوله کشی، برقکاری و دیگر مشاغل مشابه
  • تجارت آنلاین تایر اتومبیل و ماشین

نتیجه گیری بحث

با صرف سرمایه نه چندان زیاد می توان به دنیای پر منفعت خرید حق امتیاز برندهای معروف در دبی وارد شد و با استفاده از دریافت حق امتیاز و استفاده از نام برند شرکت های بزرگ در دبی، انواع فعالیت های اقتصادی، تجاری و یا خدماتی را در بهترین و پر رونق ترین زمینه های کاری موجود در این شهر راه اندازی کرد.

البته باید دانش کافی در خصوص ساختار قرارداد فرانشیز داشته باشید و از وکلای متخصص این حوزه برای مذاکرات قراردادی و تنظیم قرارداد با صاحب برند استفاده کنید. در خصوص مراحل لازم و مدارک مورد نیاز جهت شروع این کار و سپس در مورد ثبت شرکت در دبی نیز اطلاعات خود را تکمیل نمایید. 

شما عزیزان می توانید با انتخاب یکی از این روش های مشاوره آنلاین یا مشاوره حضوری با وکلای متخصص موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل، اطلاعات بیشتری در مورد تجارت در دبی با دریافت حق امتیاز یا فرانشیز بدست آورید. برای مشاوره در خصوص خرید حق امتیاز برندهای معروف در دبی می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کنید. 

پرسش و پاسخها

ببینید مخاطبین اریکه عدل چه سوالاتی را از ما پرسیده اند. شما هم می توانید سوالتان را در بخش نظرات این مقاله یا در سامانه مشاوره حقوقی آنلاین ما مطرح نمایید و از وکلای متخصص پاسخ بگیرید.

خرید حق امتیاز در دبی به چه معناست؟

اگر قصد دارید در دبی یک شعبه مک دونالد یا کی اف سی یا استار باکس تاسیس کنید باید با صاحب برند قرارداد فرانشیز منعقد کنید و حق امتیاز را خریداری کنید.

قرارداد فرانشیز چیست؟

به قرارداد خرید حق امتیاز برند های معروف فرانشیز می گویند. این قرارداد باید بین صاحب برند و خریدار امضا گردد.

شرایط قرارداد فرانشیز چیست؟

هر برندی ممکن است یک قرارداد فرانشیز با شرایط متفاوت داشته باشد. باید این قرارداد ها با حضور وکیل متخصص بازنگری و در صورت نیاز اصلاح شود.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
زینت طاهری
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟