منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

دریافت ویزای پزشکی آلمان چه شرایطی دارد؟

 مهاجرت به آلمان برای درمان به خاطر کیفیت بالای درمانی این کشور در سطح دنیا مورد توجه و استقبال بسیاری از بیماران از کشورهای گوناگون می باشد. که برای دریافت انواع ویزای پزشکی آلمان باید مدارک لازم را ارئه نمایید. همچنین هزینه هایی بابت درخواست دریافت ویزاهای درمانی آلمان خواهید داشت.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

دریافت ویزای پزشکی آلمان از دیدگاه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل IIL پروسه قانونمندی دارد. متقاضیان مهاجرت به آلمان با هدف معالجه در این کشور و برای دریافت انواع ویزای درمانی آلمان نسبت به طول مدت اقامت شان در این کشور باید مدارک مرتبطی ارائه نمایند. مهاجرت درمانی به آلمان مورد استقبال 177 کشور دنیا می باشد. علاوه بر آن برای اپلای و درخواست ویزای پزشکی آلمان، باید گواهینامه هایی مانند گواهی سکونت در آلمان در طول اقامت تان و مدارک پزشکی تان را نیز به مراکز مرتبط دریافت ویزای های آلمان ارائه دهید. هزینه صدور ویزای پزشکی آلمان نیز بستگی به طول اقامت تان در این کشور دارد.

 

دریافت ویزای پزشکی آلمان چه شرایطی دارد؟

با دریافت ویزای پزشکی آلمان مجاز هستید که در این کشور به درمان بیماری خود بپردازید و تا زمانیکه توانایی پرداخت بار مالی این هزینه ها را در طول درمان داشته باشند مجاز هستید که در این کشور اقامت داشته باشید. بطور خلاصه برای معالجه و درمان در آلمان باید ویزا دریافت نمایید.

 کشور آلمان در زمینه صنعت توریسم درمانی و سلامت دارای رتبه و مقام اول دنیا می باشد. همچنین تخمین زده شده که سالانه بیش از هزاران نفر از 177 کشور برای معالجات پزشکی به این کشور می آیند. بیش از 2000 بیمارستان و کلینیک دولتی و خصوصی در آلمان وجود دارد. باید گفت اخذ ویزای پزشکی آلمان پروسه، زمان و هزینه های دارد که متقاضیان درمان در آلمان باید تمامی این موارد را رعایت نمایند.

 

ویزای درمانی آلمان و انواع آن

برای مهاجرت به آلمان بدانید که ویزای درمانی آلمان برای معالجات پزشکی در این کشور دو نوع است:

  • ویزای کوتاه مدت درمانی آلمان که برای اقامت سه ماهه در آلمان است
  • ویزای بلندمدت درمانی آلمان برای اقامت بیش از سه ماه می باشد.

برای درمان کوتاه مدت در آلمان ( سه ماه یا کمتر از سه ماه) می توانید ویزای درمانی شنگن بگیرید. البته ملیت شما در دریافت این ویزا تاثیر دارد. ولی برای طول درمان بیش از سه ماه در آلمان می بایست ویزای پزشکی ملی این کشور را درخواست داده تا بعد از تایید صلاحیت بتوانید آن را دریافت نمایید.

ملیت و اتباع کشورهای اتحادیه اروپا و اتحادیه تجارت آزاد اروپا برای درمان در آلمان از دریافت ویزای پزشکی معاف هستند. نوع ویزای درمانی در این کشور چه کوتاه مدت یا بلند مدت بستگی به طول درمان شما و وضعیت پزشکی شما در این کشور دارد. برای دریافت انواع ویزاهای درمانی آلمان بهتر است که با وکیل مهاجرت مشاوره تخصصی بگیرید.

بیشتر بدانید!
بهترین شرکت ها برای کار در آلمان

 

مهاجرت درمانی به آلمان با ویزای پزشکی

مهاجرت درمانی به آلمان به منظور معالجه انواع بیماریها در این کشور پیشرفته انجام میشود. اکثر بیمارانی که از کشورهای همسایه برای معالجه به این کشور سفر می کنند عبارتند از لهستانی، فرانسوی و هلندی ها. تخمین زده شده که سود حاصل از مهاجرانی که برای درمان در آلمان به این کشور می آیند در سال بالغ بر میلیون ها یورو می باشد.

علیرغم این ملیت ها، ملیت های گوناگون دیگری هم  از 177 کشور برای درمان به این کشور می روند. اگر ویزای کوتاه مدت درمانی دریافت نمایید می توانند به مدت 180 روز برای معالجات پزشکی در این کشور اقامت داشته باشید. در کل ارائه درخواست برای دریافت ویزای پزشکی آلمان، نیاز به دریافت ویزا دارد.

مهاجرت به آلمان به منظور معالجه و درمان بیماری با کیفیت و استانداردهای جهانی  بسیار بالایی برخوردار است. اما در کنار این موضوع، آیا تا بحال به مهاجرت به آلمان از طریق کار فکر کرده اید، و اینکه اگر روزی قرار باشد برای کار به این کشور مهاجرت کنید، چه مهارت هایی بدین منظور دارید؟

مهاجرت درمانی به آلمان

 درخواست ویزای پزشکی آلمان شامل چه مراحلی است؟

 درخواست ویزای پزشکی آلمان شامل چندین مرحله می باشد که این مراحل هم برای دریافت ویزای درمانی کوتاه مدت و هم بلند می باشد از جمله:

  •  پیدا نمودن مرکز مرتبطی که باید درخواست دریافت ویزای درمانی این کشور را به آن ارسال نمود. در برخی از کشورها باید به سفارت آلمان و یا کنسولگری این کشور درخواست ویزای پزشکی ارسال شود. در هر صورت فقط سفارت آلمان مسئول صدور ویزای درمانی و پزشکی این کشور می باشد.
  • تهیه و ارسال تمامی مدارک پزشکی بیمار
  • کپی پاسپورت و اصل پاسپورت بیمار
  • سوابق پزشکی از بیمارستان یا کلینیک کشور اصلی بیمار
  • گواهی سکونت در آلمان در طی درمان
  • گواهی توانایی مالی برای برآورد هزینه های درمان
  • تعیین وقت ملاقات که در برخی از کشورها آنلاین و اینترنتی صورت می گیرد. در برخی دیگر کشورها این قرار ملاقات باید حضورا انجام شود.

ارائه مدارک برای درخواست دریافت ویزای پزشکی آلمان باید کامل و دقیق باشد تا مورد تایید قرار گیرد. معالجه و درمان در آلمان با استفاده از تکنولوژی و علم نوین پزشکی، نتایج بهتری برای بیماران در معالجه خواهد داشت. سیستم درمان و بهداشت آلمان یکی از سرآمدترین سیستم های درمان در دنیا می باشد. برای تایید مدارک مهاجرت به آلمان، مشاوره با وکیل متخصص این امر را فراموش نکنید. درخواست دریافت ویزای درمانی آلمان بهتر است که سه هفته زودتر از تاریخ سفرتان به این کشور باشد.

بیشتر بدانید!
کارآفرینی در آلمان و شرایط آن

 

زمان درخواست ویزای پزشکی آلمان

 در مهاجرت به آلمان به منظور درمان در آلمان مشخصا هر زمانیکه که بخواهید نمیتوانید درخواست ویزا بدهید زیرا کشور آلمان قوانین سخت گیرانه ای جهت صدور ویزا دارد که به همین منظور می بایست درخواست خودتان را حداقل سه هفته  قبل از سفر به آلمان به سفارت ارائه دهید.

درخواست برای دریافت ویزای درمانی کشور آلمان محدودیت زمانی دارد. اما با وجود این محدودیت ها و سختگیری ها چنانچه شرایط بیمار در وضعیت فوق العاده و حاد باشد سفارت تلاش خواهد نمود که در اولین فرصت ویزای پزشکی آلمان را برای بیمار صادر نماید.

 

صدور ویزای پزشکی آلمان و هزینه آن

بر اساس اینکه بیمار کارمند، کارفرما، دانشجو، بازنشسته، بزرگسال و یا خردسال باشد برای هر یک از این موقعیت ها قوانین و ضوابط خاصی برای صدور ویزا وجود دارد. هر کدام از این قشرها برای دریافت ویزای درمانی آلمان یک سری مدارک مرتبط باید تهیه و ارسال نمایند.

البته هزینه درخواست ویزا نیز برای آنان متفاوت است. اگر شخص تحت درمان در آلمان زیر سن قانونی باشد یکی از والدینش می تواند همراه وی باشد، بیمار زیر 18 سال می تواند با یکی از اعضای خانواده اش برای درمان و معالجه به آلمان برود. علاوه بر آن توصیه میشود که به نکات مهم قبل از مهاجرت به آلمان توجه کافی داشته باشید.

هزینه صدور ویزای پزشکی آلمان

صدور ویزای پزشکی آلمان بستگی به زمانی دارد که شما قصد دارید برای معالجه و درمان در آلمان بمانید. یعنی اگر برای کمتر از سه ماه در آلمان خواهید ماند 60 یورو برای صدور ویزا باید پرداخت نمایید. اگر بیمار زیر 12 سال باشد مبلغ  35 یورو بابت صدور ویزای وی باید پرداخت شود.

هزینه صدور ویزای پزشکی بلند مدت  75 یورو می باشد اما این هزینه برای بچه های زیر 6 سال گرفته نمی شود و برای این سن رایگان می باشد، میتوان گفت هزینه های صدور ویزای پزشکی و درمان در آلمان در شرایط گوناگون و سنین مخلتف متغیر است، همچنین باید در نظر داشت که هزینه های صدور ویزای پزشکی آلمان بر اساس شرایط و سن بیمار تعیین می شود.

 

تمدید ویزای پزشکی آلمان و شرایط آن

چنانچه برای طول درمان در آلمان زمان بیشتری نیاز باشد باید درخواست تمدید ویزای پزشکی بدهید. بیمارستانی که درمان شما در آن انجام میشود می تواند دز این خصوص کمک زیادی برای تمدید این نوع ویزا به شما بدهد. بدین نحو که با دفتر ثبت نام درمان مهاجران خارجی در شهری که هستید تماس بگیرید و یک قرار ملاقات بگذارید.

بیشتر بدانید!
اجاره موقت آپارتمان در آلمان

موقع وقت ملاقات تمامی مدارک بیمارستان را با خود ببرید. در هر شهر آلمان که باشید این نوع دفاتر وجود دارند که با هماهنگی بیمارستان می توانید برای تمدید ویزای پزشکی خود درخواست دهید. برای تمدید ویزای پزشکی خود در این کشور، وضعیت درمان خود را کاملا توضیح دهید. اگر در کنار موضوع درمان در این کشور، قصد سرمایه گذاری ملکی اروپایی داشتید، میتوانید به خرید ملک در شهرهای آلمان و هزینه های آن نیز فکر کنید.

 

معالجات پزشکی در آلمان

یکی دیگر از خدمات درمانی مهم در کششور آلمان جراحی پلاستیک است که برای آشنایی بیشتر شما مواردی از این قبیل را برایتان به اشتراک میگذاریم، مرکز LIDMED EYELID در شهر کلن آلمان چندین سال است که انواع جراحی های پلاستیک را به خوبی انجام می دهد. آیا میدانید دلایل مهاجرت به آلمان در سال 2021 چه خواهد بود؟

دکتر حسین آرال ( HUSEYIN ARAL ) موسس این مرکز و  متخصص در جراحی پلک می باشد که همچنین وی سرپرست  آموزشی Oculoplastics در انجمن چشم پزشکی آلمان است و از تمامی دنیا بیمار پذیرش می کند، این مرکز در درمان بیماری های خاص متخصصان ویژه ای دارد و همکاری بین رشته ای با تمامی کشورها دارد.

این مرکز تمامی جراحی های کودکان و بزرگسالان را انجام میدهد و بنا بر نیاز بیمار، جراحی های سرپایی هم انجام می دهند و نکته جالب اینکه چنانچه هر کدام از بیماران بین المللی به هرعلتی از جمله مشکل ویزا نتوانند به آلمان بیایند و ترجیح بدهند که دکتر حسین آرال عمل شان را انجام دهد می توانند با این مرکز و دفتر ایشان در شهر ازمیر ترکیه تماس بگیرند و مقدمات درمان خود را چک کنند.

 

درمان پزشکی در آلمان

 مهاجرت به آلمان برای درمان به خاطر کیفیت بالای درمانی این کشور در سطح دنیا مورد توجه و استقبال بسیاری از بیماران از کشورهای گوناگون می باشد. که برای دریافت انواع ویزای پزشکی آلمان باید مدارک لازم را ارئه نمایید. همچنین هزینه هایی بابت درخواست دریافت ویزاهای درمانی آلمان خواهید داشت.

 

چنانچه شما علاقمند گرامی اطلاعات بیشتر و تکمیلی در ارتباط با انواع ویزای پزشکی آلمان داشتید می توانید با مشاوران تماس گرفته تا ارتباط زنده ویدیو کال داشته و یا برای مشاوره با وکیل مرتبط با کار خود وقت رزرو نمایید. از اینکه مقالات گردآوری شده ما را مطالعه می نماید کمال تشکر را داشته و امیدواریم برایتان مفید فایده قرار گرفته باشد.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟