منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

دستورالعمل رسمی کسب شهروندی ترکیه اعلام شد

بر طبق آخرین گزارشات منتشر شده در باب مهاجرت به ترکیه آمده است که:  " دستورالعمل رسمی برای اخذ شهروندی ترکیه اعلام شد " دولت ترکیه برای افرادی که خواهان سریعترین راه اخذ اقامت ترکیه هستند ،دستورالعمل های رسمی منتشر کرد. اگر می خواهید آخرین و جدیدترین اخبار مربوط به اخذ پاسپورت ترکیه را از دیدگاه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل بدانید، این مقاله را از دست ندهید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

بر طبق آخرین گزارشات منتشر شده در باب مهاجرت به ترکیه آمده است که:  ” دستورالعمل رسمی کسب شهروندی ترکیه اعلام شد ” .  دولت ترکیه برای افرادی که خواهان سریعترین راه اخذ اقامت ترکیه هستند ،دستورالعمل های رسمی منتشر کرد. اگر می خواهید آخرین و جدیدترین اخبار مربوط به اخذ پاسپورت ترکیه را از دیدگاه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل بدانید، این مقاله را از دست ندهید.

 

دستورالعمل رسمی کسب شهروندی ترکیه اعلام شد

اینروزها هر فرد آینده نگری به فکر مهاجرت است. اما اگر در بین گزینه های خود مهاجرت به ترکیه را در اولویت قرار داده اید ما در اینجا به آخرین اخبار مربوط به دریافت پاسپورت ترکیه می پردازیم. در جدیدترین خبرها در مورد اخذ پاسپورت ترکیه ، عنوان شده که: دستورالعمل رسمی کسب شهروندی ترکیه اعلام شد . بر طبق این دستور العمل ها نحوه سرمایه گذاری در بخش های املاک و مستغلات وسپرده های بانکی به طور رسمی اعلام شده است.

 در همین راستا دفتر سرمایه گذاری ترکیه یک صفحه ویژه برای اعطای تابعیت استثنایی به سرمایه گذاران خارجی ایجاد کرده است.

 

سریعترین راه اخذ اقامت ترکیه

همانطور که در اینجا اشاره کرده بودیم ، سرمایه گذاری مورد نیاز بر اساس قوانین جدید منتشر شده در روزنامه رسمی در تاریخ ژوئن ۲۰۲۲ به شرح زیر است:

  • سرمایه گذاری ثابت به مبلغ 500 هزار دلار در بازار ترکیه
  • خرید ملکی که ارزش آن حداقل 400،000 دلار یا معادل ارز خارجی یا لیره ترکیه باشد، به شرطی که تا 3 سال فروخته نشود.
  • وزارت کار و امور اجتماعی تأیید کند که در شرکت فرد متقاضی حداقل برای 50 نفر در ترکیه اشتغال زایی شده است.
  • افتتاح حساب بانکی در ترکیه و سرمایه گذاری به مبلغ 500 هزار دلار
  • خرید اوراق قرضه دولتی به مبلغ حداقل 500،000 دلار با شرط اینکه تا 3 سال اجازه فروش ندارید.
بیشتر بدانید!
قیمت ملک در یونان : تحلیل بازار و روند قیمتها

از میان روش های فوق، خرید ملک در ترکیه به ارزش 400 هزار دلار یک فرصت استثنایی محسوب می شود. البته باید اشاره کنیم که سریعترین راه اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک دارای قوانین خاصی است. این قوانین را می توانید اینجا مطالعه کنید. خبر خوب آن است که دولت ترکیه تخفیف های مالیاتی ویژه ای را نیز به این سرمایه گذاران اعطا می کند.

 

شرایط جدید برای اخذ شهروندی ترکیه

طبق خبر” دستورالعمل رسمی کسب شهروندی ترکیه اعلام شد ” علاوه بر شرایط قبلی نظیر سرمایه گذاری در محدوده و مبلغ تعیین شده توسط رئیس جمهور(ماده 31 قانون 6458)  از این پس باید یک شرط دیگر نیز رعایت شود:

  • خارجی ها باید کارت ترکی داشته باشند

این کارت ، یک کارت فیروزه رنگ مشابه کارت سبزاروپاست. این کارت برای نشان دادن اجازه اقامت دائم در ترکیه صادر می شود. با این کارت به صورت نامحدود می توانید در ترکیه زندگی و کار کنید. طبق خبر”  دستورالعمل رسمی کسب شهروندی ترکیه اعلام شد ” اعتبار این کارت نامحدود است.

دستورالعمل رسمی برای اخد شهروندی ترکیه اعلام شد ، اخذ پاسپورت ترکیه ، سریعریت راه اخذ اقامت ترکیه

محدودیت های جدید برای سرمایه گذاران ملکی

همانطور که گفتیم  اشخاص حقیقی با استفاده از روش های استثنایی برای خرید املاک و مستغلات به ارزش 400،000 دلار و بیشتر می توانند موفق به اخذ پاسپورت ترکیه شوند. خوشبختانه در خبر” دستورالعمل رسمی کسب شهروندی ترکیه اعلام شد ” محدودیتی برای حضور سرمایه گذار در ترکیه اعلام نشده است و سرمایه گذار کماکان الزامی برای حضور در این کشور ندارد. محدودیت های جدید به شرح زیر است:

  • فرد متقاضی خارجی اخذ پاسپورت ترکیه می تواند املاک و مستغلات و حقوق محدودی را در هر جای ترکیه فقط به میزان 30 هکتار بدست آورد.
  • فرد متقاضی سریعترین راه اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری، نمی تواند املاک موجود در مناطق نظامی ممنوعه یا مناطق امنیتی را خریداری کند.
  • مجموع خرید توسط اشخاص حقیقی خارج از کشور نباید از ده درصد کل منطقه ای که مالکیت خصوصی مجاز است، تجاوز کند.
بیشتر بدانید!
آخرین تغییرات گلدن ویزای پرتغال 2022

 

افزایش تقاضا برای خرید ملک و اخذ پاسپورت ترکیه

بر طبق  آمار منتشر شده در خبر” دستورالعمل رسمی کسب شهروندی ترکیه اعلام شد ” ، در ماه سپتامبر 2022، در مقایسه با همان ماه از سال گذشته، فروش خانه افزایش یافته است و مانع سقوط ارزش پول این کشور شده است.

در ماه سپتامبر 2022، استانبول با 19089 فروش خانه و 16.8 درصد بیشترین سهم را در فروش خانه داشته است. بر اساس تعداد فروش، آنکارا با 8 هزار و 812 فروش و سهم 7.8 درصدی و ازمیر با 6 هزار و 338 فروش و 5.6 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند. استان‌هایی که کمترین میزان فروش مسکن را داشته‌اند به ترتیب شامل استان‌های حکاری با 40 خانه، اردهان با 49 خانه و گوموشانه با 98 خانه بوده است.

اگر بخواهیم آمار دقیق تری از میزان فروش خانه برای اخذ پاسپورت ترکیه در ماه سپتامبر 2022 ارائه دهیم باید بگوییم:

  • در استانبول تعداد 19089 خانه به فروش رفته است.
  • در آنکارا تعداد 8812 خانه به فروش رفته است.
  • در ازمیر تعداد 6338 خانه به فروش رفته است.

 

بیشترین خریداران ملک در ترکیه

جالب است بدانیدب بر طبق  آخرین گزارشات منتشر شده مربوط به خبر” دستورالعمل رسمی کسب شهروندی ترکیه اعلام شد  “، بیشترین خریداران خارجی ملک در کشور زیبای ترکیه، عراقی ها بودند. در این خبر رتبه بندی ها فقط در یک ماه (ماه سپتامبر 2022) به شرح زیر است:

  • متقاضیان روسی تعداد 1196 خانه را خریداری کرده اند.
  • متقاضیان ایرانی تعداد 592 خانه را خریداری کرده اند.
  • متقاضیان عراقی تعداد 433 خانه را خریداری کرده اند.
  • متقاضیان آلمانی تعداد 225 خانه را خریداری کرده اند.
  • متقاضیان قزاقستانی تعداد 207 خانه را خریداری کرده اند.
بیشتر بدانید!
زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا

ما سعی کردیم  خبر دستورالعمل رسمی کسب شهروندی ترکیه اعلام شد  به منظور اخذ پاسپورت ترکیه را با جزئیات بیشتر از منابع موثق انگلیسی زبان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. باید اشاره کنیم که سریعترین راه اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک نیازمند همراهی وکلای باتجربه و کاردان نظیر موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دستورالعمل رسمی کسب شهروندی ترکیه میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به ترکیه مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره مند شوید.

در صورتی هم که قصد خرید ملک در ترکیه را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟