منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

چگونه یک دفتر مهاجرتی خوب انتخاب کنیم؟

دفتر مهاجرتی خوب، دفتر مهاجرتی، دفتر مهاجرت، دفتر مهاجرت متخصص
دفتر مهاجرتی خوب، دفتر مهاجرتی، دفتر مهاجرت، دفتر مهاجرت متخصص
چگونه یک دفتر مهاجرتی خوب انتخاب کنیم؟ این سوالی است که بسیاری از مردم از دوستان ، آشنایان و اقوامشان می پرسند. هر کسی هم به زعم خود با معیارهایی که دارد پیشنهادهایی می دهد. اما براستی یک دفتر مهاجرت متخصص چه ویژگی هایی دارد؟ در این نوشتار ما به بررسی خصوصیات یک دفتر مهاجرتی خوب می پردازیم تا انتخاب برای شما راحت تر باشد. با موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل همراه باشید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

چگونه یک دفتر مهاجرتی خوب انتخاب کنیم؟ این سوالی است که بسیاری از مردم از دوستان ، آشنایان و اقوامشان می پرسند. هر کسی هم به زعم خود با معیارهایی که دارد پیشنهادهایی می دهد. اما براستی یک دفتر مهاجرت متخصص چه ویژگی هایی دارد؟ در این نوشتار ما به بررسی خصوصیات یک دفتر مهاجرتی خوب می پردازیم تا انتخاب برای شما راحت تر باشد. با موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل همراه باشید.

حساسیت شناسایی یک دفتر مهاجرتی متخصص زمانی پر رنگ تر می شود که در وضع کنونی به دلیل کسادی بازارهای مرتبط با گردشگری و … بسیاری از فعالان این عرصه ویترین خود را تغییر داده و ناگه مشاور و  وکیل مهاجرت شده اند! شرکتها و گروههای متفرقه دیگر جای خود دارند.

 

اما یک دفتر مهاجرتی خوب چه خصوصیاتی دارد؟

در این مجال خیلی خلاصه به ذکر خصوصیت های یک دفتر مهاجرتی خوب می پردازیم. غیر از نظم ، سرعت ، پاسخگویی و رفتار مناسب یک دفتر مهاجرتی خوب باید خصوصیات مهم دیگری نیز داشته باشد. همانطور که بنده در همه جلسات مشاوره و سمینارها و همایش ها تاکید می کنم:

مهاجرت یک بحران است و باید توسط متخصصین مدیریت گردد.

این خصوصیات از دیدگاه بنده وکیل که سالها در محیط بین المللی مدافع حقوق مردمان بوده ام طوماری بلند دارد اما باید گزیده سخن گفت. در زیر به بیان برخی از آنها اکتفا می کنم.

 

دفتر مهاجرتی باید وکیل دادگستری داشته باشد!

دیگر همه می دانند که مهاجرت امری مبتنی بر قانون و علم حقوق است و بایستی خدمات مرتبط با آن هم توسط وکلای دادگستری انجام گیرد. درست است که متاسفانه در کشور ما نهادی برای انتظام سرویس دهندگان مهاجرت وجود ندارد اما در این آشفته بازار بهترین کار این است که به وکلای دادگستری اعتماد کنید. یک دفتر مهاجرتی متخصص بدون حضور وکلای دادگستری معنا ندارد.

بیشتر بدانید!
بهترین دفتر مهاجرتی و 10 ویژگی مختص آن

این متخصصین که دارای پروانه وکالت هستند سوگند یاد کرده اند که مدافع حقوق موکلین شان باشند و بر اساس قواعد حرفه ای هرگز اسرار شما را فاش نخواهند کرد. از اینها گذشته  وکلا قانوناً می توانند نمایندگی و وکالت افراد را در امور حقوقی و اداری و … بر عهده بگیرند و صاحب سمت باشند. حال تصور کنید یک دفتر مهاجرتی فاقد وکیل باشد ( که البته این روزها زیاد می بینیم!) ، آن وقت این همه مساله مهم تکلیفشان چه می شود؟

 

دفتر مهاجرتی باید خود کننده کار باشد

شاید این مورد برایتان عجیب باشد اما قریب به اتفاق مدعیان مهاجرت تنها یک ارجاع کننده هستند! آنها هیچ دانشی در مورد مهاجرت ندارند و صرفا با امید دریافت مبلغی کمیسیون مردم بخت برگشته را به این سو و آن سو ترغیب می کنند. زمانی که این ها دانشی ندارند چگونه می توانند مشاوره بدهند ؟ بنده در فرصتی دیگر به شما خواهم گفت که مشاوره تخصصی مهاجرت به چه معناست.

به هر تقدیر کسی که خود ناخن در آب نزده، چگونه می تواند به دیگران شنا کردن  یاد بدهد؟ چنین معلمی تمام شاگردان خود را غرق خواهد کرد! وقتی ما می گوییم دفتر مهاجرتی خوب ، دفتر مهاجرتی متخصص ، منظور این است که خود این موسسه مهاجرتی دستش به کار آلوده باشد و به اصطلاح سیر تا پیاز ماجرا را بداند.

ما نیاز نداریم که کسی به ما بگوید چنین و چنان خواهد شد، نیاز ما این است که به ما بگویند وقتی چنین و چنان شود راهکار و راه حل چیست! مهاجرت ایرانی ها همواره مشکل بوده و پر از فراز و نشیب است و واقعا نیاز به متخصص و صاحب تجربه کار دارد.

دفتر مهاجرت متخصص فرمول کار را می شناسد

برند کوکاکولا یکی از گران ترین ترید مارکهای دنیاست. اما شاید بریتان جالب باشد که بدانید دم و دستگاه و کارخانه و نمایندگی ها و … نیست که این ارزش هنگفت را به کوکاکولا می دهد بلکه فرمول تولید این محصول است که اگر روزی بخواهد فروخته شود ( که محال است) میلیاردها دلار قیمت گذاری خواهد شد! تمام دم و دستگاه کوکاکولا بدون فرمول تولید بی ارزش خواهد بود. اگر فرمول و اجزای ساخت این نوشابه در اختیار شما نباشد هیچ فایده ای نخواهد داشت.

بیشتر بدانید!
شرایط سرمایه گذاری ملکی در بوداپست

این مثال را برای شما آوردم تا به شما بگویم هر برنامه مهاجرتی یک فرمول دارد و از اجزای کوچک تری تشکیل شده است. وکیل متخصص مهاجرت باید با این اجزاء به صورت روزمره در تعامل باشد.  اگر مشاور مهاجرتی یا وکیل مهاجرت این فرمول را نداند یا اینکه با اجزای سازنده آشنایی کامل نداشته باشد، نمی تواند در نهایت امر یک پروژه موفق را اجرا کند.

برای اینکه موضوع بیشتر روشن شود به فرمول و اجزای سازنده برنامه IER کشور پرتغال (سرمایه گذاری پرتغال ، کارآفرینی و اقامت) و تخصص مورد نیاز توجه کنید:

  • افتتاح حساب شخصی متقاضی (حقوق بانکی)
  • تدوین طرح کسب و کار متقاضی و انجام امور ثبت شرکت وی ( حقوق شرکتها)
  • افتتاح حساب بانکی شرکتی و انتقال سرمایه مورد نیاز به حساب شرکت متقاضی ( حقوق بانکی و حقوق شرکتها با نگاهی به قوانین مبارزه با پولشویی و …)
  • انعقاد قرارداد جوینت ونچر با تیم سرمایه گذاران پروژه ساختمانی ( حقوق قراردادهای بین المللی)
  • ثبت شرکت جوینت ونچر ( حقوق شرکتها Corporate Governance)
  • نظارت بر اجرای صحیح قرارداد و تضمین حقوق موکل
  • درخواست اقامت بر اساس پروژه IER (حقوق مهاجرت و کارآفرینی)

اکنون شما بگویید! یک فرد غیر متخصص چگونه می تواند حقوق و منافع شما را در این پیچیدگی ها و امور تخصصی محفوظ دارد؟ آیا در این مسیر سخت شما به یک وکیل متخصص و متبحر در امور تجارت بین الملل و شرکتها نیاز نخواهید داشت؟

 

دفتر مهاجرت متخصص با صداقت و واقع بینی مشاوره می دهد

از دست کسانی که همه چیز را بسیار آسان جلوه می دهند و پاسخشان به همه چیز مثبت است، جداً فرار کنید! این افراد فقط می خواهند به هر قیمتی که شده شما را پای قرارداد بنشانند. مهاجرت کار آسانی نیست مخصوصا زمانی که متقاضی ایرانی باشد. دفتر مهاجرت متخصص باید صادق و روراست باشد.

بیشتر بدانید!
دریافت اقامت با خرید زمین در ترکیه

در تمامی جلسات مشاوره ای که داشته ام ، خیلی از مراجعین که بر اساس گفته های دیگران یا تحقیقات خودشان یک مسیر رویایی برای مهاجرتشان ترسیم کرده اند، از رو راستی و رک بودن من ناراحت می شوند. اما برای من صداقت و راستی مهم تر از جلب نظر دیگران است.

باور کنید خیلی از این دوستان و حتی برخی همکاران در دفتر می گویند شما دوست دارید مشتریان تان را دست به سر کنید. حقیقت گاهی تلخ است ولی اگر بیان آن از سر خیرخواهی باشد، تلخی اش زود گذر خواهد بود. مثلا به برخی مراجعین گفته اند که در برنامه تمکن مالی فرانسه بعد از 5 سال اقامت دائم و بعد از 7 سال پاسپورت می گیرید!!! خیلی ها زمانی که تاکید می کنم اینها دروغهای تبلیغاتی یک عده بی سواد است، چهره هاشان در هم می رود. اما فراموش نکنید که راستی و درستی منش نیاکان ماست.

 

نتیجه گیری بحث

همانطور که عرض کردم این قصه سر دراز دارد ولی امیدوارم با نکاتی که به عرض رسید انتخاب یک دفتر مهاجرت خوب و متخصص را برای هموطنان عزیز تسهیل کرده باشیم. بنده هرگز نمی گویم امور مهاجرتی خودتان را به موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل بسپارید اما حتما تاکید می کنم که تحقیقات کامل کنید و امور تخصصی را به متخصص بسپارید. انشالله در پناه پروردگار یکتا نتیجه همه امور ختم به خیر گردد.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟