منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

دلایل و انگیزه های نادرست ازدواج

ازدواج با انگیزه, ازدواج نادرست, انگیزه های نادرست ازدواج, دلایل نادرست ازدواج, دلیل نادرست ازدواج
ازدواج با انگیزه, ازدواج نادرست, انگیزه های نادرست ازدواج, دلایل نادرست ازدواج, دلیل نادرست ازدواج
 در این مقاله قصد داریم تا با همکاری همکارانمان در واحد روانشناسی دپارتمان خانواده موسسه حقوقی اریکه عدل ،درباره ی دلایل و انگیزه های نادرست ازدواج صحبت کنبم. اینکه چرا افراد ازدواج می کنند در کمیت و کیفیت زندگی آنان پس از ازدواج نقش بسیار مهمی دارد . انتظار می رود افراد به دلایل درست و منطقی و نه بر اساس عقده ها و کمبود های خود ازدواج کنند . ازدواج مناسب میتواند زمینه رشد و تعالی و تکامل جسمی ، روانی ، اقتصادی و... را فراهم کند .

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

 در این مقاله قصد داریم تا با همکاری همکارانمان در واحد روانشناسی دپارتمان خانواده موسسه حقوقی اریکه عدل ،درباره ی دلایل و انگیزه های نادرست ازدواج صحبت کنبم. اینکه چرا افراد ازدواج می کنند در کمیت و کیفیت زندگی آنان پس از ازدواج نقش بسیار مهمی دارد . انتظار می رود افراد به دلایل درست و منطقی و نه بر اساس عقده ها و کمبود های خود ازدواج کنند . ازدواج مناسب میتواند زمینه رشد و تعالی و تکامل جسمی ، روانی ، اقتصادی و… را فراهم کند .

اما اگر انگیزه فرد از ازدواج درست و منطقی و حساب شده نباشد خود یک ریسک فاکتور( عوامل تاثیر گذار در رابطه ) محسوب می شود و در آینده می تواند قوام و کیفیت زندگی مشترک را تحت تاثیر قرار داده و یا حتی مختل کند . از آنجا که دلایل و انگیزه های درست ازدواج بسیار زیاد است در اینجا به بررسی برخی از انگیزه های نادرست ازدواج می پردازیم .

به قلم :سرکار خانم دکتر زینب سلیمانی (مشاور خانواده)

 

دلایل و انگیزه های نادرست ازدواج

 

  • عصیان و لجبازی علیه والدین

برخی فرزندان مخصوصا در خانواده های نابسامان ، ازدواج می کنند تا خشم ، نفرت یا اعتراض خود را به رفتارهای والدین که بصورت خوداآگاه یا ناخودآگاه بر آنان تاثیر گذاشته ، نشان دهند ، و معمولاً بر سر اثبات حرف خود یا اعتراض به شیوه های تربیتی والدین ، می خواهند با ازدواج کردن ، والدین خود را زیر سوال برده و یا اصطلاحاً حرص آنان را در بیاورند .این افراد ممکن است برای تحت فشار قرار دادن والدین در رسیدن به خواسته های خود حتی به رفتارهای خطرناک و ضداجتماعی مثل تهدید به فرار از خانه ، خودکشی ، تهدید به هرگز ازدواج نکردن و… متوسل شوند.

بیشتر بدانید!
نصف کردن دارایی در ازدواج ( تنصیف دارایی )

 

  • فرار از یک ارتباط شکست خورده

برخی از افراد پس از یک شکست عاطفی در رابطه ای که مدت ها درگیر بوده اند و برای فراموش کردن و کنار آمدن با آسیب های این شکست ، به دنبال جایگزین هستند و فکر می کنند ازدواج سریع می تواند مشکلات آنان را حل کند . از دید روانشناسی ، هرگونه راهکاری که به منظور فرار از مشکل برنامه ریزی و اجرا شود محکوم به شکست است .

 

  • فشار اجتماع یا خانواده

خانواده ای را در نظر بگیرید که فرزندِ در سن ازدواج خود را دائماً با سایربچه های فامیل مقایسه کرده و او را مورد سرزنش و انتقاد قرار میدهد. این نوع فشارها غالباً دو نوع واکنش در فرزندان ایجاد می کند ، برخی که منفعل تر بوده و بیشتر احساس گناه می کنند ازدواج عجولانه ای انجام می دهند و گروه دیکر واکنش مقابله و لجبازی را در برابر خانواده در پیش گرفته و بیشتر از ازدواج دوری می کنند.

 

  • ازدواج با انگیزه جنسی

معمولاً در گذشته چنین تصور می شد که اگر فرزندی در سنین نوجوانی رفتار نابهنجار یا نامتعارفی از خود نشان می داد، ریشه این رفتارها فشارهای جنسی بلوغ است و ازدواج زودهنگام می تواند مسئله را حل کند .

 

  • ازدواج با انگیزه مسائل ماورائی ( فال ، خواب ، استخاره و…)

برخی افراد صرفاً با دیدن یک خواب یا گرفن یک فال ، تصمیم به ازدواج با یک فرد می گیرند.

 

  • ازدواج با انگیزه احساس گناه یا ترحم

دختری را در نظر بگیرید که علی رغم دوست نداشتن پسری برای مدت چند ماه به اصرار پسر در یک رابطه باقی مانده است ، پسر با محبت های افراطی ، سعی می کند دل دختر را بدست آورد .لذا دختر از نظر وجدانی درست نمی داند تقاضای ازدواج پسر را رد کند و بخاطر احساس گناه و امید به ایجاد علاقه در آینده ، به او جواب مثبت می دهد .

بیشتر بدانید!
زن ناشزه چه مفهومی دارد؟

 

  • جستجوی استقلال افراطی

جوانانی که در خانواده های محدود کننده پرورش یافته اند ، تصور می کنند که ازدواج آنان را از هر گونه قید و بندی رها می کند و دیگر مجبور نیستند به والدین سخت گیر خود حساب پس بدهند. در صورتی که ازدواج خود محدودیت ها و قواعدی دارد که مسلماً کمتر از زندگی مجردی نیست .

 

  • ازدواج با انگیزه معاوضه یا تبادل

این نوع ازدواج را در برخی خرده فرهنگ های کشور با عنوان شیر به شیر می شناسند . نوع دیگر در قبایلی بوده که اگر یکی از افراد آن قبیله در درگیری بین قبایل کشته می شد ، قبیله دیگر در عوض خون بهای مقتول ، یک دختر را به قبیله دیگر بدهد.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد انگیزه های نادرست ازدواج میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره موارد حقوقی ازدواج پیدا کنید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد اطلاع از ازدواج های بین المللی را دارید میتوانید از ریز جزییات قوانین هر کشور در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟