منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

راهنمای جامع دریافت شهروندی لهستان

راهنمای جامع دریافت شهروندی لهستان
راهنمای جامع دریافت شهروندی لهستان
مرحله ای که تمامی مهاجرین قطعا به دنبال آن هستند ، دریافت شهروندی یا اصطلاحا گرفتن پاسپورت کشور خارجی است. در این مرحله دیگر شخص مهاجر خارجی محسوب نمی شود و شهروند آن کشور محسوب می گردد. با وکلای اریکه عدل راهنمای جامع دریافت شهروندی لهستان را مطالعه بفرمایید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

مرحله ای که تمامی مهاجرین قطعا به دنبال آن هستند ، دریافت شهروندی یا اصطلاحا گرفتن پاسپورت کشور خارجی است. در این مرحله دیگر شخص مهاجر خارجی محسوب نمی شود و شهروند آن کشور محسوب می گردد. با وکلای اریکه عدل راهنمای جامع دریافت شهروندی لهستان را مطالعه بفرمایید.

 

مقدمه بحث راهنمای جامع دریافت شهروندی لهستان

قبل از ورود به مبحث راهنمای جامع دریافت شهروندی لهستان باید بدانید که بحث دریافت شهروندی لهستان یک بحث اختیاری است. شما حتما می دانید که مرحله قبل از شهروندی ، اقامت یک کشور است. اگر می خواهید در این رابطه اطلاعات بیشتری بدست بیاورید توصیه می کنیم به مقاله راهنمای جامع گرفتن اقامت لهستان مراجعه بفرمایید. پروسه دریافت مجوز اقامت لهستان هم در این لینک در دسترس است.

اگر احساس می کنید در لهستان راحت هستید و قصد ماندن در اینجا را دارید ،در این صورت بایستی شهروندی لهستان را بدست آورید. چنانچه احساس می کنید لهستانی هستید ، اجازه بدید ما کمک تان کنیم تا  شهروندی را بگیرید . در ذیل ، شما تمامی اطلاعات مربوط به یک شهروند لهستانی شدن را در خواهید یافت .

 

روشهای دریافت شهروندی لهستان

روشهای دریافت شهروندی لهستان به شرح زیر است :

  • دریافت شهروندی بر مبنای قانون
  • با شناخته شدن بعنوان یک شهروند لهستانی
  • با اعطای شهروندی ( تابعیت ) لهستانی
  • با تجدید و تمدید شهروندی لهستانی

خیلی عالی ست که شما می توانید پاسپورت لهستان را از راههای گوناگون بدست بیارید . اما  کارکرد این روش ها چگونه هست و کدام روش بهترین و مناسب ترین برای شما است ؟ هدف ما در نوشتار راهنمای جامع دریافت شهروندی لهستان این است که این موضوع را برای شما به زبان سلیس و روان بازگو می کنیم تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید . بگذارید با هم به یک اجماع برسیم .

بیشتر بدانید!
پروسه دریافت مجوز اقامت لهستان

 

دریافت شهروندی لهستان بر مبنای قانون

مطابق قانون ، چنانچه مادر یا پدر شما تابعیت لهستانی داشته باشند ،شما نیز به همان نحو تابعیت خواهید گرفت .اگر والدین شما مجهول الهویه باشند و یا هیچ  مجوز شهروندی نداشته باشند ، و هیچ فرصت و امکان شهروندی نداشته باشند ، شما متولد  جمهوری لهستان باشید و یا در آنجا هویت داشته باشید ، قوانین در این موارد ، یکسان خواهد بود.  فرزند خواندگی که توسط یک شخصی که دارنده شهروندی لهستان است  ، به همین نحو ،  شهروندی را کسب می نماید .  اما اگر فقط مراحل فرزند خواندگی قبل از 16 سالگی فرزند باشد . در نتیجه ، فرزند از همان ابتدای زندگی اش دارای حق شهروندی خواهد بود .

  • با پذیرش بعنوان یک شهروند لهستانی . تشخیص و به رسمیت شناختن ، همیشه به درخواست یک خارجی می باشد یا به درخواست قانونی نمایندگان آنان ، در صورتیکه آنها هنوز بالغ نشده باشند .  روش های بسیاری برای شناخته شدن بعنوان یک شهروند لهستانی وجود دارد و با گفته  این ادعا ( راههای زیاد ) ما واقعا آنرا تحقق می بخشیم.
  • شما باید حداقل 3 سال مدام در لهستان زندگی کرده باشید . اقامت شما بر اساس یک مجوز استقرار، یک مجوز اقامت EC  باشد .اگر شما در نظر دارید  بعنوان یک مقیم بلند مدت در نظر گرفته شوید  یا بر اساس یک مجوز اقامت دائم .در این صورت ، بدین معنی ست که باید درآمد منظم و قانونی در لهستان داشته باشید .
  • شما باید حداقل 2 سال پی در پی ، در لهستان زندگی کرده باشید اما در ابتدا ، باید یک شریک که تصمیم به ازدواج با وی را دارید  و یا ایشان قصد ازدواج با شما را دارد ،  پیدا کنید . و شما باید حداقل 3 سال در آن ایالت بمانید .
  • شما باید حداقل 2 سال پی در پی ، در لهستان زندگی کنید و باید یک پناهندگی را که توسط جمهوری لهستان به شما داده شده را ، حفظ کنید .
  • چنانچه شما نابالغ و صغیر باشید ، و یکی از والدین شما در خاک لهستان اقامت داشته باشند ، شما نیز شهروند لهستان خواهید بود.
  •  شما برای حداقل 10 سال مدام در لهستان زندگی کرده باشید و قانونا در قلمرو جمهوری لهستان بوده باشید ، ماندن شما بر اساس یک مجوز خواهد بود ، یک مجوز اقامت EC  خواهید داشت اگر شما در نظر دارید اقامت بلند مدت داشته باشید و بایستی درآمد منظم و ثابت در جمهوری لهستان داشته باشید و همچنین عنوان قانونی  ، برای محل زندگی که در آن به سر می برد را باید داشته باشید .
  • شما برای حداقل 2 سال در اینجا زندگی کرده باشید و تازه متوجه شدید که ریشه و نسبی که همیشه آرزویش را داشتید دارید .
بیشتر بدانید!
پاسپورت سوئیس در 2021 چه رتبه ای دارد؟

 

اعطای شهروندی لهستانی

اگر  رئیس جمهور ( کنایه از مقامات  و روسای لهستان ) واقعا شما را دوست داشته باشد و یا فکر کند که شما استحقاق شهروندی لهستان را  به هر دلیلی دارید ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که درخواست کتبی خود را  چنانچه هنوز نابالغ هستید ، به  نماینده قانونی خود ارسال نمایید . به محض اینکه مدیر و یا رئیس ، اوراق را امضا نماید ، مجوز  شهروندی بدست می آید.

 

تمدید شهروندی لهستانی

آنچه مهم است رویه  تمدید شهروندی لهستانی است اگر قبل از  اول ژانویه 1999 تاریخ اعتبار شهروندی شما تمام شده است .  اولین کاری که باید انجام دهید این است که فرم درخواست را تکمیل و پر کنید. شما همچنین باید چندین مدارک را را ضمیمه فرم درخواست کنید .

  • اسنادی که هویت و شهروندی را اثبات می کند .
  • شواهدی برای تغییر در نام ، اگر که همچین تغییری رخ داده
  • اسنادی گواه بر از دست دادن شهروندی لهستانی
  • عکس از متقاضی (احتمالا شما ) وقتی اینکاررا انجام دادید ، فرم را به وزارت امور داخله بفرستید و یا به کنسولگری لهستان تحویل دهید .و یا اگر خارج از کشور هستید و منتظر خبرهای خوب هستید . و اساسا ،اگر شهروندی لهستان  یک آرزوی دور   برای شما است و شما میخواهید مجوز اقامت لهستانی را بدست بیاورید ، ما به شما توصیه می کنیم عناوینی که ما توضیح دادیم برای اخذ مجوز اقامت لهستان را ببینید

 

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد راهنمای جامع دریافت شهروندی لهستان میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آموزشگاه اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به لهستان مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره مند شوید.

بیشتر بدانید!
انواع اقامت استرالیا

در صورتی هم که قصد خرید ملک در لهستان را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟