منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

راهنمای جامع ویزای داچ و اقامت هلند

ویزای داچ و اقامت هلند
ویزای داچ و اقامت هلند
یکی از کشورهایی که در لیست علاقه مندی ایرانیان برای مهاجرت قرار دارد ، کشور هلند است. بسیاری از ایرانیان می خواهند در راه مهاجرت به هلند قدم بگذارند و ویزای داچ بگیرند و به دنبال آن دارای اقامت هلند بشوند. در مطلب راهنمای جامع ویزای داچ و اقامت هلند قصد داریم شما را با ابعاد مختلف مهاجرت به هلند و اخذ اقامت هلند آشنا کنیم. با موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل همراه باشید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

یکی از کشورهایی که در لیست علاقه مندی ایرانیان برای مهاجرت قرار دارد ، کشور هلند است. بسیاری از ایرانیان می خواهند در راه مهاجرت به هلند قدم بگذارند و ویزای داچ بگیرند و به دنبال آن دارای اقامت هلند بشوند. در مطلب راهنمای جامع ویزای داچ و اقامت هلند قصد داریم شما را با ابعاد مختلف مهاجرت به هلند و اخذ اقامت هلند آشنا کنیم. با موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل همراه باشید.

چه نوع ویزای داچ ( ویزای هلند ) شما نیاز دارید تا بتوانید از این کشور دیدن کنید ، در کشور هلند زندگی کنید ، کار کنید یا درس بخوانید. ما در راهنمای جامع ویزای داچ و اقامت هلند به تمام سوالات شما در خصوص اقامت هلند و ویزای داچ پاسخ خواهیم داد تا شما بتوانید در یک مسیر صحیح برای ویزای داچ و اقامت هلند اقدام نمایید. 

اگر می خواهید تن به مهاجرت به هلند بدهید تا در این کشور زندگی گنید ، یا به درس خواندن و کارکردن مشغول شوید ، شما می توانید در درخواست اقامت هلند و اخذ وایزای داچ روی کمک موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل حساب کنید.

 

چه کسی به ویزای داچ و اقامت هلند نیاز دارد ؟

کشور هلند یکی از 26 کشوری است که حوزه شنگن را تشکیل می دهند. اتریش ، بلژیک ، چک ، دانمارک ، استونی ، فنلاند ، فرانسه ، آلمان ، یونان ، مجارستان ، ایسلند ، ایتالیا ، لاتویا ، لیختنشتاین ، لیتوانیا ، لوگزامبورگ ، مالتا ، نروژ ، لهستان ، پرتغال ، اسلواکی ، اسلوونی ، اسپانیا ، سوئد ، سوییس ، و هلند کشور های عضو حوزه شنکن هستند.

همه این کشورهای یک نوع ویزای یکسان دارند و مرز کنترلی هم بین آنها وجود ندارد. بنابراین شهروندان حوزه شنگن می توانند به تمام کشورهای حوزه شنگن آزادانه رفت و آمد کنند. شهروندان اروپایی مسلما برای ورود به هلند نیاز به ویزای داچ ندارند و میتوانند هر چقدر که بخواهند در کشورهای حوزه شنگن بمانند. البته آنها هم باید برای اقامت بیش از 4 ماه بروند و در دیتابیس BRP ثبت نام کنند وکد شهروندی بگیرند.

بیشتر بدانید!
راهنمای جامع مهاجرت پزشکان به هلند

افرادی که عضو اروپایی یا سوئیسی نیستند باید برای ورود ، ویزای داچ بگیرند و اگر بخواهند بیشتر از 3 ماه بمانند باید درخواست اقامت هلند را بکنند.

 

کدام نوع ویزای داچ یا اقامت هلند مورد نیاز است ؟

در ادامه ما به شما می گوییم با توجه به نوع سفر و مدت ماندن تان به کدام نوع ویزای داچ یا اقامت هلند نیزا دارید :

ویزای داچ کوتاه مدت ، ترانزیت و ویزای حداکثر 3 ماهه

برای کسانی که مدت کوتاهی در هلند می مانند ( جتی برای چند ساعت ) که به مقاصد دیگر پرواز کنند و به طور کلی کسانی که قصد دارند کمتر از 3 ماه در هلند بمانند ، بسته به ملیت شان نیاز هست که ویزای کوتاه مدت هلند را دریافت کنند.

دو نوع ویزای کوتاه مدت هلند وجود دارد :

  • ویزای تایپ A : که فقط برای ترانزیت و جابجایی به مقاصد دیگر در جهان است. این ویزا برای ملیت های مشخص مورد نیاز است که قرار است از هلند به عنوان یک ایستگاه مسافرتی استفاده کنند. این نوع ویزا فقط به شما اجازه می دهد که وارد بخش بین المللی فرودگاه هلندی شوید.
  • ویزای تایپ C : ( که بعضا به آن ویزای توریسیتی هم می گویند) به شما اجازه می دهد تا 90 روز در یک بازه زمانی 6 ماهه  در هلند یا هر کدام از کشورهای دیگر حوزه شنگن بمانید. در طول مدت اگر کارفرمای شما برای شما مجوز کار بگیرد حتی می توانید در هلند کار کنید. اما درخوسات اقامت هلند با این نوع ویزا غیر ممکن است. برای مجوز اقامت هلند شما باید هلند را ترک کنید و از سفارت کشور خودتان برای اقامت هلند اقدام کنید.
بیشتر بدانید!
چگونگی پیدا کردن شغل برای مهاجرت به هلند

ویزای داچ بلند مدت با اعتبار بیش از 3 ماه

اگر قصد دارید بیش از 3 ماه در هلند بمانید ، باید برای ویزای بلند مدت هلند درخواست بدهید. معمولا این نوع ویزا باید با درخواست اقامت هلند همراه شود و باید در کشور متبوع تان درخواست شروع شود. ممکن است در این مرحله مجبور شوید در آزمون های مخصوص هم شرکت کنید. در این نوع ویزا  پروسه مجوز اقامت هلند هم همزمان با درخواست ویزای داچ شروع می شود و شما می توانید دو هفته بعد از ورود به هلند انها را دریافت کنید.

 

انواع مجوز اقامت هلند برای اهداف متفاوت

شما می توانید بسته به هدف ماندن تان در هلند نسبت به درخواست مجوز اقامت هلند اقدام کنید. هر کدام از مجوزهای اقامت هلند شرایط ، موارد مورد نیاز ، محدودیت ها و طول اعتبار مخصوص به خودشان را دارند. برای اطلاع بیشتر می توانید به مقالات زیر در وبگاه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل مراجعه کنید.

  • ملحق شدن به شریک زندگی یا عضو خانواده در هلند
  • مجوز اقامت هلند برای کشانی که قصد کار در این کشور را دارند
  • مجوز اقامت برای خود اشتغال ها ، کارآفرین ها و فری لنس ها
  • مجوز اقامت هلند برای متقاضیان متخصص و دارای مهارت
  • مجوز اقامت برای تحقیقات علمی و آکادمیک
  • مجوز اقامت هلند برای کارگران فصلی و قراردادی کوتاه مدت
  • مجوز اقامت برای تحصیل

 

ویزای بازگشت به هلند

اگر شما همین الان در هلند هستید و می خواهید این کشور را ترک کنید اما مجوز اقامت شما در حال تمام شدن است ، یا اینکه یک درخواست ویزای در دست بررسی دارید ( به طور مثال درخواست المثنی مدارک اقامت گم شده تان را کرده اید ) ، ممکن است به ویزای بازگشت به هلند نیاز داشته باشید. مدت اعتبار این نوع ویزا بستگی به شرایط شما دارد و میتواند از سه ماه تا یک سال اعتبار داشته باشد. برای اینکه در این خصوص بیشتر اطلاعات بدست بیاورید می توانید به مقاله ما در خصوص ویزای بازگشت به هلند برای ورود دوبار هبه این کشور بدون مجوز اقامت مراجعه نمایید.

بیشتر بدانید!
معرفی سازمان IND هلند

 

اقامت دائم هلند

پس از اینکه شما به مدت 5 سال متوالی در کشور هلند زندگی کردید ف می توانید برای دریافت کارت اقامت دائم هلند درخواست بدهید.

 

شهروندی هلند ( تابعیت هلند )

پس از اینکه شما 5 سال متوالی بدون وقفه در کشور هلند زندگی کردید ( سه سال متوالی برای کسانی که همسر هلندی اختیار کرده اند ) ، می توانید شهروندی هلند یا همان تابعیت این کشور را کسب کنید. اینجا همان نقطه ایست که شما پاسپورت هلند را دریافت می کنید و سیتیزن هلند می شوید.  البته برای دریافت شهروندی هلند باید شرایط مشخصی را احراز کنید. به طور مثال متقاضی باید اثبات کند که می تواند به زبان داچ بنویسد و بخواند و همچنین عدم سوء سابقه کیفری خودش را در طی 5 سال گذشته اثبات کند.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد راهنمای جامع ویزای داچ و اقامت هلند میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به هلند مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در اروپا یا کشورهای دیگر را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟