منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

راهنمای نوشتن Business Plan برای شرکت

راهنمای نوشتن Business Plan برای شرکت، چطور بیزینس پلن بنویسیم، راهنمای نوشتن بیزینس پلن
راهنمای نوشتن Business Plan برای شرکت، چطور بیزینس پلن بنویسیم، راهنمای نوشتن بیزینس پلن
همانگونه که می دانید یکی از روشهای مهاجرت ، دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت ( کارآفرینی ) است. برای اینکه بتوانید در این روش موفق عمل کنید قبل از هر کاری باید بدانیم که چطور بیزینس پلن بنویسیم .  اگر نمی دانید بیزینیس پلن جیست مقاله تعریف Business Plan برای شرکت را مطالعه کنید. ما در نوشتار راهنمای نوشتن Business Plan برای شرکت شما را با نحوه آماده کردن این سند مهم آشنا می کنیم. با موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل همراه باشید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

همانگونه که می دانید یکی از روشهای مهاجرت ، دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت ( کارآفرینی ) است. برای اینکه بتوانید در این روش موفق عمل کنید قبل از هر کاری باید بدانیم که چطور بیزینس پلن بنویسیم .  اگر نمی دانید بیزینیس پلن جیست مقاله تعریف Business Plan برای شرکت را مطالعه کنید. ما در نوشتار راهنمای نوشتن Business Plan برای شرکت شما را با نحوه آماده کردن این سند مهم آشنا می کنیم. با موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل همراه باشید.

اهمیت Business Plan

اگر میخواهید از طریق کارآفرینی مهاجرت کنید اولین گام این است که در کشور مقصد یک شرکت تجاری ثبت کنید تا بتوانید امور تجاری خود را در این کشور سامان دهید. برای اینکه یک شرکت با موفقیت به ثبت برسد و همچنین پتانسیل این را داشته باشد که برای مقاصد مهاجرتی از آن استفاده شود شما باید در یک سند شفاف و روشن اهداف تجاری تان را توضیح دهید. علاوه بر اهداف تجاری باید روشن شود که شما قصد دارید از طریق چه نوع فعالیت هایی به این اهداف دست یابید.

اگر Business Plan شما این ویژگی ها را نداشته باشد ، ممکن است شرکت شما ثبت بشود اما بعید است که بتوان آن را برای دریافت اقامت و یا مهاجرت استفاده کرد. حال که با در نظر گرفتن این موضوع متوجه اهمیت Business Plan شدیم ، باید بدانیم که چطور بیزینس پلن بنویسیم . نوشتار راهنمای نوشتن Business Plan برای شرکت به این موضوع می پردازد .

راهنمای نوشتن Business Plan برای شرکت

سه قانون مهم که باید رعایت کنید

برای نوشتن یک Business Plan خوب قوانینی هم باید رعایت شوند. در بین این قوانین رعایت 3 مقرره مهم نقش حیاتی دارد :

بیشتر بدانید!
ویزای مولتی کانادا چیست؟

الف ) بیزینس پلن را کوتاه نگه دارید

پلن کسب و کار شما باید کوتاه و مختصر باشد. هیچ کس یک بیزنس پلن 100 صفحه ای را نمی خواهند . ما می خواهیم این پلن کسب و کار خوانده شود. پس رعایت اختصار بسیار مهم است.

از اینها گذشته بیزینس پلن سندی است که شما می خواهید کسب و کار خود را در آینده بر اساس آن هدایت کنید و به مرور زمان آن را اصلاح کرده و بروز رسانی کنید. بنابراین نباید بیزینس پلن اینقدر پیچیده و طولانی باشد که در کشوی میز شما به فراموشی سپرده شود.

ب ) مخاطبین خود را بشناسید

در تحریر بیزنس پلن خود از زبانی استفاده کنید که مخاطبین شما بفهمند. به طور مثال اگر کسب و کار شما  در مورد تولید یک محصول دانش محور است اما سرمایه گذارانی که شما تلاش در جذب آنها دارید از مسائل علمی سر در نمی آورند شما باید Business Plan را به شکلی ساده و نه علمی بنویسید .

ج ) اعتماد به نفس داشته باشید

اکثر صاحبین کسب و کار متخصص مدیریت شرکتی نیستند پس شما هم خودتان را درست کم نگیرید. قرار نیست که Business Plan بنویسید که بسیار تخصصی باشد و هیچ کس از ان سر در نیاورد. اگر کارتان را بلد باشد و به آن عشق بورزید می توانید به بهترین شکل و ساده ترین آنها این کسب و کار را مدیریت کنید و آن را برای مخاطبین خود توجیه کنید.

 

چطور بیزینس پلن بنویسیم

اما چطور بیزینس پلن بنویسیم ؟  چه مطالبی را باید در بیزینس پلن خود مطرح کنیم ؟ مفاد مهم یک Business Plan شرکتی کدامند ؟ ما در اینجا راهنمای نوشتن بیزینس پلن را به شما توضیح می دهیم که چه مواردی باید حتما در یک بیزینس پلن خوب طرح شوند.

فراموش نکنید : Business Plan سندی است که به شما کمک می کند یک کسب و کار بهتر بسازید. پس به آن به عنوان یک تکلیف درسی نگاه نکنید. این سند بعدا جان شما را نجات خواهد داد !

1- مقدمه خلاصه مطلب

این بخش در حقیقت دورنمای کلی کسب و کار شماست. توضیح اهداف کلی که شما دنبال خواهید کرد. معمولا این بخش را در ابتدای Business Plan می نویسند . حجم آن هم می تواند بین یک یا دو صفحه باشد. البته برخی هم اعتقاد دارند می توان این بخش را در انتها نوشت.

بیشتر بدانید!
راهنمای پلمپ دفاتر تجاری شرکتها

2- فرصت ها

این بخش در حقیقت به این پرسش پاسخ می دهد که شما چه نیازی را در بازار کالا یا خدمات بر طرف خواهید کرد. بازار هدف شما چیست و شما چه کسانی را مشتری خود می دانید.

3- اجرای طرح

در این بخش Business Plan شما توضیح می دهید که چگونه قرار است فرصت ها را کشف کنید و سپس آنها را تبدیل به کسب و کار نمایید.این بخش در واقع نحوه مارکتینگ و طرح های فروش و عرضه شما را در بر می گیرد. همچنین اینجا اشاره می کنید که عملیات تجاری شما چگونه خواهد بود و چطور قرار است موفقیت را اندازه گیری کنید.

4- گروه و شرکت

سرمایه گذار ها در کنار ایده های خوب به دنبال تیم متخصص و مجرب هم هستند. از این بخش استفاده کنید که تیم فعلی خود را معرفی کرده و همچنین بیان کنید که چه کسانی را در آینده استخدام خواهید کرد. در این بخش اگر قبلا هم به همین کار مشغول بوده اید می توانید به نوع شرکتتان ، محل کار و عملیات خود اشاره کنید.

5- پلن مالی و اقتصادی

Business Plan شما بدون یک طرح مالی کامل نمی شود. در این بخش باید درآمدهای شرکت را پیش بینی کنید و از منابع مالی خود سخن بگویید. همچنین اگر می خواهید در آینده سرمایه گذار جذب کنید در این بخش باید به جزئیات آن اشاره کنید.

6- پیوست ها

اگر Business Plan شما برای فهم بهتر نیاز به تصاویر ، فرمولها و نمودار ها دارد می تواند از بخش پیوست ها برای این موضوع استفاده کنید. این بخش معمولا در انتهای Business Plan می آید و مطالب مطروحه در Business Plan را پشتیبانی می کند.

بیشتر بدانید!
ثبت شرکت با سهام 100 درصد خارجی

 

ما در آینده به توضیح هر کدام از این بخش ها به صورت مشروح خواهیم پرداخت. فراموش نکنید که مهم ترین چیز این است که شما در این کسب و کار تجربه داشته باشید و به آن علاقه مند باشید. این موضوع مهم ترین رکن هر Business Plan است و باید موجود باشد. توصیه هر وکیل کارکشته مهاجرت این است که هرگز تن به کارهای صوری و شرکتهای کاغذی ندهید. اگر مهاجرت از طریق کارآفرینی را انتخاب کرده اید ، فراموش نکنید که این موضوع سرنوشت شما در کشور خارجی است ، بنابراین باید مطابق اصول و مقررات حرکت کنید.

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل با برند اختصاصی خود شرکت سرمایه گذاری اینوستایم در تمامی این مسیر چه برای نوشتن بیزینس پلن وچه راه اندازی کسب کار شما تمامی موارد را پوشش میدهد و در کنار شما خواهد بود.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟