منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

راه اندازی کار در اسپانیا چه روش هایی دارد؟

راه اندازی کار در اسپانیا
راه اندازی کار در اسپانیا
در جمع بندی میتوان گفت برای تاسیس یا ایجاد کسب و کار در اسپانیا گزینه های گوناگونی وجود دارد که به برخی از انواع شرکت در این کشور اشاره شد، ثبت هر نوع شرکتی نیاز به ارائه مدارک مرتبط به ادارات مربوطه می باشد از مهمترین مدارک شماره مالیاتی و تاییدیه افتتاح حساب بانکی در اسپانیا می باشد.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

راه اندازی کار در اسپانیا روش های گوناگونی دارد و همچنین برای ایجاد کار در اسپانیا باید تخصص یا مهارتی را داشته باشید که در همین خصوص موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از شرایط خود اشتغالی در اسپانیا نکاتی را عنوان و از چگونگی تاسیس شرکت در اسپانیا به مراحل و الزامات آن اشاره دارد و پیرامون انواع شرکت در اسپانیا نیز به معرفی چند نوع شرکت می پردازد تا شما علاقمندان بنا به توانایی و اهداف تان از مهاجرت کاری به اسپانیا بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

 

راه اندازی کار در اسپانیا

 شروع و راه اندازی کار در اسپانیا چندین روش دارد که مهاجران می توانند با ایجاد آن از فرصت ها و امتیازات بیشماری برخوردار شوند، در ابتدا باید بدانید که چه نوع ساختاری از کسب و کار برای شما مناسب است و اینکه چگونه میخواهید فعالیت تان را آغاز نمایید.

 از امکانات گوناگون برای ورود به بازار کسب و کار اسپانیا آگاه و جایگاه خود را نسبت به رقبا در بازار مشخص نمایید و توانایی های خود را برای ورود به بازار کار بسنجید و اینکه چگونه میخواهید با توانایی، تخصص و ابزار کاری که دارید به منفعت و سود برسید.

 RMC مرکزی است در اسپانیا برای ثبت شرکت های تجاری و بازرگانی که میتوانید برای راه اندازی کسب و کار خود در اسپانیا از آن استفاده نمایید، باید گواهینامه لازم را از این مرکز دریافت نمایید و برای تعیین نام شرکت خود نیز باید تاییدیه این دفتر را داشته باشید. همچنین در مهاجرت به اسپانیا برای راه اندازی کسب و کار بهتر است از قوانین کاری اسپانیا نیز مطلع باشید و در نظر بگیرید که راه اندازی کسب و کار در اسپانیا تحت هر عنوانی قوانینی دارد.

 

ایجاد کار در اسپانیا

ایجاد کار در اسپانیا گزینه های گوناگونی دارد که بنا به توانایی، مهارت و اهداف تان میتوانید آنها را انتخاب نمایید از جمله:

  • با تاسیس یک شرکت جدید  کسب و کار خود را شروع کنید
  • به عنوان یک مهارت آموز یا کسی که یک دوره تخصصی را میخواهد بگذراند قصد شروع یک کار را داشته باشید
  • در قالب یک سرمایه گذاری مشترک فعالیت تجاری یا غیر تجاری داشته باشید
  • مدیریت یک شعبه ای از یک شرکت اسپانیایی
  • فعالیت تحت عنوان یک معرف یا دفتر نمایندگی
  •  شروع کسب و کار به عنوان یک فرد خود اشتغال
  • ایجاد کسب و کار حرفه ای تحت عنوان freelance professional بدین نحو که با تخصص و حرفه ای که بلد هستید می توانید با دیگر شرکت ها همکاری داشته تا درآمد ثابتی را برای خود دست و پا کنید. در مهاجرت به اسپانیا و راه اندازی کسب و کار در این کشور بهتر است که با انواع ویزاهای اسپانیا نیز آشنا شوید زیرا برای ایجاد نمودن کار در اسپانیا باید ویزا گرفته و مدارک مرتبطی را ارائه نمایید.
بیشتر بدانید!
شرایط گرفتن پاسپورت ترکیه با خرید ملک 2022

 

خود اشتغالی در اسپانیا

خود اشتغالی در اسپانیا شرایط و الزاماتی دارد از جمله اینکه علاقمندان و دواطلبان خود اشتغالی یا کارآفرینی در اسپانیا می بایست در سازمان مالیات و سازمان تامین اجتماعی اسپانیا ثبت نام نمایند و هر سه ماه مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد سالانه را اظهار و پرداخت نمایند تا بتوانند از مزایای تامین اجتماعی کشور اسپانیا برخوردار شوند، باید گفت خود اشتغال ها در این کشور به عنوان autonomos شناخته می شوند و افرادی هستند که عمدتا مستقل بوده و همچنین قصد راه اندازی یک کسب و کار را در این کشور دارند.

همچنین مقاله ای تحت عنوان یک رستوران در اسپانیا باز کنید برای شما علاقمندان تنظیم و گردآوری شده که در صورت تمایل میتوانید آن را مطالعه نمایید که البته بی ربط با موضوع کارآفرینی در اسپانیا نمی باشد، علاوه بر آن بدانید که خود اشتغالی و کارآفرینی در اسپانیا نیر مشمول پرداخت مالیات می باشد.

خود اشتغالی در اسپانیا

مسئولیت خود اشتغال در اسپانیا

فرد خود اشتغال خودش مسئول پرداخت مالیات می باشد و تفاوتی بین دارایی شرکت و دارایی شخصی وجود ندارد و اگر کسب و کار به بدهی منتهی شود خود فرد شخصا مسئولیت این بدهی را به عهده دارد و باید از دارایی های شخصی خود این مالیات را پرداخت کند، در واقع خود اشتغالی میتواند همان کارآفرینی در اسپانیا باشد. هیچ فرد یا موسسه ای در قبال این بدهی مسئولیت نخواهد داشت همچنین صاحبان کسب و کار فردی بیشتر برای کسب و کارهای کوچک مناسب هستند زیرا گردش سالانه بالایی نداشته و کارکنان زیادی را استخدام نکرده اند.

 

تاسیس شرکت در اسپانیا

تاسیس شرکت در اسپانیا نیز گزینه های گوناگونی دارد از جمله شرکت مسئولیت محدود که به اختصار توضیح داده میشود.

  • شرکت مسئولیت محدود: که مسئولیت های محدودی برای فرد متقاضی دارد و ساختاری قانونمند و رسمی دارد، شرکت های محدود نیز انواع گوناگونی دارند از جمله شرکت محدود اجتماعی که البته مسئولیت های مالی، حسابداری هم به دنبال دارد. در این نوع شرکت صاحب کار بایستی مالیات سالانه را پرداخت و همچنین حسابهای قانونی را نیز به اداره مالیات ارائه دهد آنها باید (اظهار IVA گزاش مالیاتی سه ماهه) را ضمیمه گزارش سالانه شان نموده و چندین اظهاریه دوره ای را که معمولا قابل اجرا می باشد را نیز تنظیم و ارائه دهند .
بیشتر بدانید!
دریافت اقامت دبی با خرید ملک و تاسیس شرکت

بهتر است بدانید اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت چگونه بدست می آید که با مطالعه مقاله اخذ اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت میتوانید به نکات مرتبطی برسید همچنین تاسیس و ثبت شرکت در اسپانیا راهکارهای قانونی دارد که برای آن بهتر است مشاوره با وکیل ثبت شرکت ها داشته باشید.

 

انواع شرکت در اسپانیا

از انواع شرکت در اسپانیا می توان به این موارد اشاره داشت:

  • شرکت تجاری شخصی: شرکتی ست که مالکیت آن متعلق به یک فرد است که بطور کامل مسئولیت پرداخت بدهی شرکت و انجام قرارداد ها با سرمایه شخصی خود فرد می باشد بدون اینکه با فرد دیگری همکاری و یا شراکت داشته باشد .
  • شرکت تجاری شراکتی: بدین مفهوم که با شرکت و یا فرد دیگری مشترکا فعالیت کاری داشته باشید.

البته باید گفت شروع هر کاری بهتر است که بر اساس توانمندی ها، سرمایه و تخصص برنامه ریزی شود ولی میتوان گفت آسان ترین و ارزان ترین روش این است که یک شرکتی را تاسیس نموده که در حوزه شهری و منطقه تجاری و اقتصادی شهری نباشد که به آن شرکت unincorporated می گویند.

انواع شرکت در اسپانیا

با ثبت انواع گوناگون شرکت در اسپانیا راه دریافت اقامت اسپانیا برایتان هموار تر می شود همچنین با ثبت شرکت unincorporated میتوانید بصورت فردی مشغول فعالیت کاری شده و یا با شرکتی که از همین نوع است همکاری داشته باشید که با این روش الزامات خاصی برای سرمایه گذاری وجود ندارد یعنی مبالغ خاصی را سازمان مالیاتی و ثبت شرکت ها از شما نمیخواهد و نیازی نیست که شما معیارهای ضروری و لازم را برای راه اندازی و تاسیس یک شرکت محدود داشته باشید و با حداقل امکانات نیز می توانید آنرا ایجاد کنید که البته دریافت اقامت اسپانیا با ثبت شرکت امتیاز خوبی برای شما خواهد بود.

 

شماره شناسه مالیاتی اسپانیا

قبل از اقدام به راه اندازی کسب و کار در اسپانیا  تمامی اتباع خارجی چه مقیم و غیر مقیم این کشور که فعالیت های مالی و یا تجاری در این کشور دارند بایستی شماره شناسه مالیاتی دریافت نمایند که به آن NIE گفته میشود این شماره شناسه مالیاتی برای انجام تمامی معاملات وتمامی انتقالات مالی در اسپانیا لازم و ضروری می باشد .

اگر شما اسپانیایی الاصل هستید و ملیت شما اسپانیایی است برای تاسیس یک شرکت بجای شماره شناسه NIE شماره شناسه NIF باید داشته باشید بدین معنی که ملیت های اسپانیایی برای مبادلات و انتقالات مالی از شماره شناسه NIF استفاده می کنند و خارجی ها از NIE. درخواست برای دریافت شماره شناسه NIE باید از طریق دفتر پردازش که مخصوص شهروندان خارجی است صورت گیرد که این دفتر همان ایستگاه پلیس ملی اسپانیا می باشد.

بیشتر بدانید!
آخرین اخبار مجوز کار در سوئیس

 

افتتاح حساب بانکی شرکتی

بعد از دریافت کد مالیاتی و ثبت کردن نام شرکت تان بایستی حساب بانکی کاری را در یک بانک اسپانیایی افتتاح نمایید و مبلغ 3 هزار یورو به عنوان سپرده در حساب تان واریز کنید، این میزان سپرده حداقل سرمایه برای سرمایه گذاری در اسپانیا و سهم مشارکت برای تاسیس شرکت محدود می باشد. علاوه بر آن گواهی پرداخت این مبلغ را باید داشته باشید که معمولا به شکل یک فرم می باشد، این گواهی بانکی باید به دفتر اسناد رسمی تحویل داده شود و یا توسط یک وکیل صحت و شرایط آن برای تشکیل شرکت، تصدیق و تایید شود.

 

مدارک برای ثبت شرکت در اسپانیا

برای ثبت شرکت در اسپانیا باید مدارک ارائه دهید از جمله مشخصاتی مانند:

  • نام، آدرس، مشخصات مدیر، مشخصات هئیت مدیره و سهامداران
  • اصل و کپی مالیاتی، گواهینامه از مرکز ثبت تجاری
  •  گواهینامه NIE، تاییدیه افتتاح حساب بانکی و دیگر جزئیات تکمیلی

و به دنبال آن باید برای حضور در دفتر خانه اسناد رسمی منطقه تان وقت قرار ملاقات گرفته تا اسناد رسمی شرکت را امضا کنید که این روند بنا به شرایط یک تا سه روز کاری به طول می انجامد، آخرین مرحله پروسه ثبت شرکت در اسپانیا این است که به عنوان یک مدیر برای بهره مندشدن از خدمات بیمه تامین اجتماعی در اداره خدمات بیمه ثبت نام نمایید تا در برابر حوادث شغلی بیمه شوید.

 

شرایط راه اندازی کسب و کار در اسپانیا

در جمع بندی میتوان گفت برای تاسیس یا ایجاد کسب و کار در اسپانیا گزینه های گوناگونی وجود دارد که به برخی از انواع شرکت در این کشور اشاره شد، ثبت هر نوع شرکتی نیاز به ارائه مدارک مرتبط به ادارات مربوطه می باشد از مهمترین مدارک شماره مالیاتی و تاییدیه افتتاح حساب بانکی در اسپانیا می باشد.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد راه اندازی کار در اسپانیا میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به اسپانیا مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در اسپانیا را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟