منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

روش مناسب اقامت پرتغال در 2022 کدام است؟

بهترین و مناسب ترین نوع ویزایی که برای مهاجرت و اخذ انواع اقامت در پرتغال خواهید داشت بر اساس هدف، تخصص و سرمایه تان تعیین می شود که با مشاوره های حقوقی مهاجرتی قادر خواهید بود بهترین نوع ویزا را برای سرمایه گذاری یا تجارت در بهترین شهرهای پرتغال به منظور اخذ شهروندی و پاسپورت این کشور  امن و زیبای اروپایی را درخواست و دریافت نمایید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

اگر قصد مهاجرت به پرتغال را دارید آیا به این موضوع فکر کرده اید که مناسب ترین روش دریافت اقامت کشور پرتغال برایتان کدام است؟ در سال 2022 پاسپورت پرتغال در رتبه سوم پاسپورت های قوی و معتبر دنیا قرار گرفته و همین موضوع باعث شده که مهاجران با انگیزه و تمایل بیشتری برای پیدا کردن روش مناسب اقامت پرتغال اقدام نمایند و به دنبال آن تقاضا برای انواع سرمایه گذاری در پرتغال با توجه به شاخص کیفیت زندگی در پرتغال نیز افزایش پیدا کرده است.

در پی این توضیحات موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل خرید ملک خارجی در این کشور را در زمره انواع سرمایه گذاری در پرتغال قلمداد می نماید. که همچنین با مشاوره حقوقی مهاجرت به پرتغال بهتر می توانید مناسب ترین ویزاهای اقامت پرتغال را برای مهاجرت یا اقامت موقت در پرتغال و یا اخذ شهروندی این کشور را درخواست و دریافت نمایید.

 

مناسب ترین روش اقامت پرتغال

همانطور که میدانید در مهاجرت به پرتغال راه و روش و اهداف متفاوتی به منظور دریافت اقامت این کشور وجود دارد اما اینکه مناسب ترین روش اقامت پرتغال برای شما کدامند نیاز به مشاوره و تحقیق کافی دارد. این کشور با جاذبه های فراوان در گردشگری، زندگی و کار به عنوان گزینه مناسبی به منظور امور متنوعی مانند تحصیل و انواع سرمایه گذاری برای بسیاری از ملیت ها شده است.

با در نظر گرفتن توانایی مالی خود برای انواع سرمایه گذاری در پرتغال، یا داشتن ایده کاری جدید که قابل رقابت در دنیا باشد، یا تاسیس و ثبت شرکت در پرتغال، راه اندازی کسب و کار خارجی و یا تحصیل در مدارس و دانشگاه های این کشور، ویزاهای مرتبطی برایتان وجود دارد که با درخواست و دریافت آنها پروسه مهاجرت تان به این کشور با هدف اخذ اقامت و شهروندی آغاز خواهد شد.

ابتدا باید هدف مهاجرت و مدت اقامت در پرتغال را برای خود مشخص نموده تا بتوانید با مشاوره های کاربردی مرتبط موفق به انتخاب صحیح ترین روش برای مهاجرت و چه بسا اخذ اقامت کوتاه مدت یا بلندمدت پرتغال شوید و پروسه دریافت مجوز اقامت را نیز پشت سر بگذارید. با انتخاب مناسب ترین روش اخذ اقامت پرتغال زودتر می توانید شهروندی این کشور را دریافت نمایید.

 

انواع سرمایه گذاری در پرتغال

یکی از قطعی ترین و مطمئن ترین راههای دریافت اقامت این کشور، پرداختن به اموری مانند انواع سرمایه گذاری در پرتغال است. این کشور برای جذب سرمایه دیگر کشورها با هدف ایجاد توسعه و رونق در اقتصاد کشور خود تمهیدات و حمایت هایی را از انواع سرمایه گذاری توسط مهاجران، علاقمندان، بازرگانان و سرمایه گذاران بین المللی ارائه می دهد.

یکی از دلچسب ترین روش ها جهت دریافت اقامت این کشور، سرمایه گذاری با خرید ملک در پرتغال است که بعد از گذشت 5 سال از زمان خرید ملک می توانید شهروندی و پاسپورت پرتغال را دریافت و از مزایای بسیار عالی آن نیز برخوردار شوید مانند سفر به 172 کشور بدون نیاز به درخواست و دریافت ویزا.

  • سرمایه گذاری مالی با حداقل مبلغ 280 هزار یورو با مشارکت در خریداری سهام و اوراق دولتی یا شرکت های بزرگ پرتغال، یکی دیگر از انواع سرمایه گذاری در این کشور به منظور اقامت و شهروندی پرتغال است که این مبلغ سرمایه گذاری 280 – 350 و 500 هزار یورو میباشد.
  • علاوه بر موارد فوق، با انتقال سرمایه غیر پولی و مالی به ارزش حداقل 1 میلیون یورو به کشور پرتغال می توانید اقامت این کشور را بدست آورید.
  • تاسیس شرکت و ایجاد بیش از ده شغل تمام وقت در پرتغال راهی دیگر برای بدست آوردن اقامت و شهروندی این کشور می باشد. برای انجام سرمایه گذاری های متنوع در این کشور بهتر است که بازارهای این کشور را شناخته و از کیفیت زندگی در پرتغال نیز بیشتر بدانید.
بیشتر بدانید!
مراحل دریافت ویزای دی ۷ پرتغال

انواع سرمایه گذاری در پرتغال

کیفیت زندگی در پرتغال

طبق یکی از ((“شاخص های معروف جهانی “)) در رابطه با استانداردهای زندگی، کیفیت زندگی در پرتغال در سال 2022 نه تنها یکی از بهترین ها بلکه در رده دوم جهانی بوده بخصوص در زمینه هایی مانند سلامت، امنیت، نشاط، حمل و نقل، سفر و زندگی راحت. جالب تر اینکه مهاجران هم با زندگی در پرتغال از تمامی این مزایا برخوردار خواهند شد.

بر اساس گزارشی از سازمان بهداشت جهانی در سال 2022 درباره کیفیت زندگی در پرتغال ، سیستم درمانی و مراقبت های سلامت و بهداشت در پرتغال در رتبه دوازدهم دنیا قرار دارد. همچنین اکثر خدمات پزشکی اصلی و ضروری در این کشور رایگان بوده و استفاده از دیگر انواع خدمات پزشکی هم با پرداخت مبلغ کمی امکان پذیر می باشد. در واقع صلاحیت استفاده از این خدمات بستگی به وضعیت اقامت و ملیت هر فردی در این کشور دارد. با توجه به چگونگی زندگی در پرتغال بهتر می توانید خود را با شرایط زندگی در این کشور وفق دهید.

ملیت های غیر کشورهای اتحادیه اروپا نیز چنانچه اقامت شان در این کشور تایید شود می توانند از خدمات پزشکی و درمانی پرتغال بهره مند شوند. بنابراین برای برخوردار شدن از کیفیت زندگی و انواع خدمات درمانی بخصوص خدمات درمانی دولتی و عمومی باید ابتدا اقامت این کشور را بدست آورید. در ادامه مطلب با ما بمانید.

 

ویزاهای اقامت پرتغال

بعد از پرداختن به موضوع کیفیت زندگی در پرتغال در نظر داشته باشید که قبل ورود به پرتغال پاسپورت تان حداقل باید 6 ماه اعتبار داشته باشد. علاوه بر آن اگر هم قصد دارید به منظور انجام هر کاری بیش از 90 روز در این کشور بمانید باید ویزای اقامت پرتغال را دریافت نمایید. نکته اصلی اینکه ملیت های کشورهای جهان سوم برای مهاجرت به این کشور باید ویزاهای مرتبط با اهداف مهاجرتی خود دریافت نمایند که برخی از انواع ویزا های اقامت پرتغال را بدین شرح عنوان می نماییم:

  • ویزای تحصیلی: دانشجویان و دانش آموزانی که در مقاطع متوسطه یا بالاتر در پرتغال ثبت نام نموده اند برای ورود به این کشور باید ویزای تحصیلی دریافت نمایند.
  • ویزای خود اشتغالی: مهاجرانی که قصد دارند برای خود کار کنند و مستقل از هر شرکت دیگری فعالیت های اقتصادی یا تجاری در پرتغال داشته باشد بدین منظور باید ویزای خود اشتغالی برای مهاجرت به پرتغال دریافت نماید.
  • ویزای کارمندی یا استخدامی: افرادی که در پرتغال فرصت کاری و استخدام قطعی بواسطه اعلام نیاز یک کارفرمای پرتغالی دارند، برای مهاجرت به این کشور می بایست برای دریافت ویزای استخدامی درخواست دهند.
  • ویزای خوداشتغالی: کارآفرینانی که قصد ارائه و انجام یک طرح کسب و کار یا بیزینس پلن را در پرتغال دارند ترجیحا باید برای دریافت ویزای خود اشتغالی درخواست نمایند.

 

دیگر ویزاهای پرتغال

دیگر ویزاهای اقامت پرتغال که می توانید برای مهاجرت به پرتغال بر اساس هدف سفر و مهاجری تان درخواست و دریافت نمایید عبارتند از:

  • ویزاهای اقامت سرمایه گذاری : طبق مطالب ذکر شده در بخش انواع سرمایه گذاری در کشور پرتغال، تمامی افرادی که قصد انتقال سرمایه خود را به این کشور داشته و یا با هدف خرید ملک پرتغال وارد این کشور می شوند، باید ویزای سرمایه گذاری پرتغال را دریافت کنند. همچنین اشخاصی که قصد ایجاد بیش از ده شغل در این کشور را دارند نیز باید برای دریافت ویزای سرمایه گذاری پرتغال با ارائه مدارک لازم اقدام نمایند.
  • ویزای تمکن مالی : در این روش متقاضانی که بازنشسته هستند و یا شغلی دارند که نیاز به حضورشان در ایران نیست میتوانند با نشان دادن دارایی های خود در ایران اقامت تمکن مالی خود را بگیرند.
  • ویزای استارت آپ : متقاضیان و سرمایه گذارانی که توانایی راه اندازی شغل های نوین و بیزینس جدید در رابطه با هر گونه خدمات یا تولیدات جدید را در پرتغال دارند، برای ورود و مهاجرت به این کشور باید ویزای استارت آپ دریافت نمایند.
  • ویزای ملحق شدن به خانواده: برای رفتن نزد افراد درجه یک خانواده خود در پرتغال مانند پدر، مادر یا همسر می توانید ویزای ملحق شدن به خانواده را دریافت نمایید.
بیشتر بدانید!
ویزای D7 پرتغال برای چه کسانی مناسب است؟

 

اقامت موقت در پرتغال

اگر در ایام نوروز ایرانی با توجه به پاندمیک ویروس کرونا نتوانستید سفر داشته باشید، انشالله بعد از کرونا در شرایط بهتری به این کشور سفر کنید. برای اقامت موقت در پرتغال یا کوتاه مدت توریستی یا هر دلیل دیگری، نگرانی بابت پیدا کردن محل سکونت و اقامت در این کشور به خود راه ندهید، زیرا که با اجاره انواع ویلا، خانه و آپارتمان از طریق airbnb می توانید برای اقامت موقت در پرتغال جایی مناسب برای سکونت تان از یک روز تا یکسال داشته باشید.

از طریق بازار آنلاین اجاره ملک ایربی ان بی در پرتغال حتی می توانید یک اتاق از یک مجتمع آپارتمانی و یا اتاقی در خانه بزرگ مسکونی را اجاره نموده و در طول اقامت خود دیگر به هتل نروید و هزینه های زیادی را برای اقامت کوتاه مدت یا موقت خود در پرتغال متحمل نشوید. زیرا خانه و آپارتمان های کوچک و بزرگ با امکانات کاملی را از طریق ایر بی ان بی با هزینه های کمتر می توانید پیدا کنید.

هنگام رزرو محل سکونت و اقامت موقت در پرتغال از طریق ایر بی ان بی میتوانید نصف مبلغ اجاره را با کارت های اعتباری تان پرداخت نمایید. علاوه بر آن دولت پرتغال قوانینی برای حمایت از روند کاری ایر بی ان بی دارد و همچنین مسئولان صنعت گردشگری و توریست پرتغال نیر برای پشتیبانی از حقوق میزبان و مسافران بین المللی از این طریق، دستورالعمل ها و مقرراتی را اعمال می نمایند.

بازنشستگی در پرتغال

بازنشستگی در پرتغال

اگر در سال 2022  قصد سفر برای سپری نمودن دوران بازنشستگی در پرتغال را دارید و علاوه بر آن نمی خواهید هزینه و مخارج زندگی در طول اقامت تان خیلی بالا باشد ترجیحا می توانید شهرهای کوچک پرتغال را برای این دوره زندگی تان انتخاب نمایید. برخی از مناطق در شهرهای پرتغال برای استراحت و دوران بازنشستگی بسیار  مناسب تر و خاص هستند مانند:

  • Espinho که شهری کوچک و ساحلی بوده و با قطار فقط 16 دقیقه با شهر پورتو فاصله دارد. با اقامت در این شهر کوچک، تابستانی داغ و زمستانی معتدل را تجربه خواهید نمود. همچنین می توانید برخی از مایحتاج خود را از بازار هفتگی این شهر کوچک فراهم نمایید. علاوه بر آن با 140 هزار یورو میتوانید در این شهر آپارتمان نوساز یک خوابه خریداری نمایید.
  • Tomar شهری زیبا با تاریخ غنی و آب و هوای معتدل، سواحلی بسیار آرام داشته و محلی مناسب برای ماهیگیری و پیاده روی می باشد، این شهر در یونسکو نیز به ثبت رسیده است. شهر لیسبون پرتغال نزدیکترین شهر به Tomar است که از راه جاده 90 دقیقه و با قطار حدود 2 ساعت تا لیسبون فاصله دارد. علاوه بر آن یک آپارتمان بزرگ در این شهر را میتوانید با کمتر از 100 هزار یورو خریداری نمایید.
بیشتر بدانید!
مصاحبه ویزای پرتغال چگونه انجام می شود؟

 

شهرهای ارزان در پرتغال

در ادامه مطالب فوق الذکر از دیگر شهرهای زیبا ولی کوچک پرتغال برای استراحت کردن یا سپری نمودن دوران بازنشستگی یا حتی خرید خانه ارزان با کمترین سرمایه را نام می بریم، برخی از شهرهای کوچک پرتغال مزایایی مانند مزایای زندگی در شهرهای بزرگ این کشور را دارند.

  •  Nazare در غرب شهر Tomar واقع شده که نزد مهاجران بسیار محبوبیت دارد همچنین زندگی در Nazare هزینه های کمتری نسبت به آلگاروه پرتغال دارد. علاوه بر آن در ماههای جولای و آگوست تعداد زیادی گردشگر و توریست خارجی به این شهر می آیند. شهر Nazare با لیسبون یک ساعت با ماشین فاصله دارد.
  • Moncarapacho شهری کوچک که با فاصله 15 دقیقه ای با فرودگاه فارو، بسیار مناسب برای مسافرت و گردشگری خانوادگی می باشد. یکشنبه بازار در این شهر هر هفته برقرار است و هر آنچه لازم داشته باشید در این بازار میتوانید تهیه کنید از وسایل خانه و  ابزار آلات مزرعه و کشاورزی گرفته تا مرغ و جوجه و عسل.
  • Quarteira نیز شهر کوچک دیگری در پرتغال است که هزینه های زندگی بسیار کمی دارد. این شهر سواحل بسیار جذاب و باشکوهی دارد و بین ویلامورا و  Vale de Lobo واقع شده و علاوه بر آن اینکه قیمت خرید آپارتمان در این شهر برای سرمایه گذاری ملکی بین الملل بسیار مناسب می باشد.

 

مناسب ترین ویزا برای اقامت در کشور پرتغال

بهترین و مناسب ترین نوع ویزایی که برای مهاجرت و اخذ انواع اقامت در پرتغال خواهید داشت بر اساس هدف، تخصص و سرمایه تان تعیین می شود که با مشاوره های حقوقی مهاجرتی قادر خواهید بود بهترین نوع ویزا را برای سرمایه گذاری یا تجارت در بهترین شهرهای پرتغال به منظور اخذ شهروندی و پاسپورت این کشور امن و زیبای اروپایی را درخواست و دریافت نمایید.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد آشنایی با شهر لیسبون در پرتغال میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به پرتغال مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره مند شوید.

در صورتی هم که قصد خرید ملک در پرتغال را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟